Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

999

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » vr jan 20, 2012 1:13 pm

Zo zie je maar, verschillende invalshoeken, verschillende meningen ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jan 20, 2012 2:10 pm

Meningen mogen verschillen, maar feiten???
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 4:21 pm

Mijn mening is dat Vanenburg, Van Basten en Rijkaard te frivool waren in hun jonge leeftijd, velen hekelden ook de mentaliteit van de meeste jongelingen in die periode, o.a. Beenhakker sprak van de patatgeneratie. Een feit is dat Johan Cruijff met al deze jongens in conflict is gekomen, onder andere mijn mening is dat dankzij die harde woorden van Johan deze jongens het erg ver geschopt hebben. Zelf zijn ze ook van mening dat ze veel van JC hebben geleerd en dat hij ze op het juiste moment wakker heeft geschud. Toen als tiener hoopten ze vooral dat Johan zijn kop eens een keer hield...

...Net als Demosthenes vind ik overigens ook dat Eriksen gewoon een product van onze jeugdopleiding is. Als Arsenal en Chelsea jeugdspelers van Feyenoord die jonger dan 16 zijn een contract aanbieden vind ik dat niet fair, als spelers als Christian Eriksen of Viktor Fischer naar Ajax komen heb ik er minder moeite mee. Zij maken een bewuste keuze tussen Barcelona, Manchester en Amsterdam om bij onze mooie club door te kunnen breken. Deze jongens hebben, net als Nicolai Boilesen, niet voor het geld gekozen maar voor hun persoonlijke ontwikkeling.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2012 8:01 pm

Cruijff schreef: ...Net als Demosthenes vind ik overigens ook dat Eriksen gewoon een product van onze jeugdopleiding is.
Die jongen heeft een klein deel van de opleiding doorlopen. Hij was gewoon een aankoop.

Mensen die niets aan de opleiding willen veranderen, zullen graag pronken met Eriksen. Over Koppers of Ligeon zul je ze niet zo snel horen.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

999

Bericht door 999 » vr jan 20, 2012 8:03 pm

Mwah, mensen die alles willen veranderen zullen graag pronken met Ligeon en vergeten dan de anderen ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2012 8:23 pm

999 schreef:Mwah, mensen die alles willen veranderen zullen graag pronken met Ligeon en vergeten dan de anderen ..
Daar zit ook wat in...
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jan 21, 2012 1:53 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef: ...Net als Demosthenes vind ik overigens ook dat Eriksen gewoon een product van onze jeugdopleiding is.
Die jongen heeft een klein deel van de opleiding doorlopen. Hij was gewoon een aankoop.

Mensen die niets aan de opleiding willen veranderen, zullen graag pronken met Eriksen. Over Koppers of Ligeon zul je ze niet zo snel horen.
Tenzij ze doorbreken (Wat ik niet verwacht)

Wanneer ben je door een club opgeleid? Voor mij is de B1, gevoelsmatig, een ijkpunt. Niet dat je de hele opleiding dan hebt meegemaakt, maar welke topper heeft dat? MvB kwam ook pas later binnen, Van der Sar en wat met spelers die eerst op een andere plaats stonden?

Wat me wel eens verbaast is dat JC gekoppeld wordt aan de huidige successen van Barcelona (klinkklare nonsens) en aan de jeugdopleiding van Barcelona. Ik lees zelfs dat Puyol een product is van de jeugdopleiding van Barcelona. Wikipedia geeft de volgende informatie (Ik neem aan dat er geen fout in zit, al zal de Telegraaf er wel iets anders van maken)
Puyol begon als keeper bij de lokale voetbalclub van zijn geboorteplaats La Pobla de Segur. Na problemen met zijn schouders werd hij eerst aanvaller en later verdediger. Op 17-jarige leeftijd kwam Puyol in de jeugdopleiding (cantera) van FC Barcelona.
Vreemd is Puyol als een product van de jeugdopleiding van Barcelona te zien, terwijl hij blijkbaar als zeventienjarige binnenkwam, maar Eriksen, een jaar jonger, niet als een product van een jeugdopleiding van Ajax te zien. Willekeur vind ik dat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 21, 2012 8:38 am

Ach welles nietes... lekker boeiend. De opleiding moet gewoon beter.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 11, 2012 4:23 am

Telesport schreef:Ajax legt drie talenten vast

Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – De po­gin­gen om Ni­klas Moi­san­der, Lu­ci­a­no Nar­singh en Si­mon Poul­sen bin­nen te ha­len, trek­ken de mees­te aan­dacht, maar ook op an­de­re vlak­ken is Ajax ac­tief. Het tech­nisch hart slaag­de er­in drie ’ru­we dia­man­ten’ lan­ger aan de Am­ster­dam­se club te bin­den. Met bui­ten­spe­ler Bo­ban La­zic (18), mid­den­vel­der Ab­del­ma­lek El Has­na­oui (18) en cen­tra­le ver­de­di­ger Xan­dro Schenk (19) van de A1 werd over­een­stem­ming be­reikt. Schenk te­ken­de een con­tract tot de zo­mer van 2014, El Has­na­oui be­reik­te een mon­de­ling ak­koord over een con­tract tot 2014 met een op­tie voor nog twee sei­zoe­nen en La­zic blijft tot me­dio 2015.
Nieuw beleid: iedereen krijgt een contract! :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 11, 2012 6:24 am

Jezus. Waar gaat dit nog over zeg?!
IK GELOOF!!!!!!

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr mei 11, 2012 6:48 am

Rishi schreef:Jezus. Waar gaat dit nog over zeg?!
Dit gaat inderdaad helemaal nergens meer over! Geen idee wat die gasten van plan zijn daar. :confused.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 11, 2012 9:29 am

Het beleid van enkele jaren terug weer...waardeloos. Iedereen een contract en hopen dat er een doorbreekt. Die Lazic is toch puin? Schenk en Hasnaoui hoor ik ook nooit enorm lovende dingen over. Voetballen zullen ze zeker kunnen, maar zijn dit de mensen die Ajax naar een hoger niveau gaan tillen?

Selectief zijn!!
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 11, 2012 9:37 am

Eén-tweetje met Raiola. El Hasnaoui en Lazic krijgen een contract en in ruil daarvoor wil Ajax een soepelere houding van Raiola in de zaak Narsingh.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mei 11, 2012 9:39 am

D_skilled schreef:Eén-tweetje met Raiola. El Hasnaoui en Lazic krijgen een contract en in ruil daarvoor wil Ajax een soepelere houding van Raiola in de zaak Narsingh.
Of Ajax gaat voor de hogere opleidings vergoeding die ze bij elke buitenlandse transfer krijgen... ofzoiets....

Rooie

Bericht door Rooie » vr mei 11, 2012 9:46 am

Één-tweetje richting Almere City svp.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 11, 2012 9:57 am

D_skilled schreef:Eén-tweetje met Raiola. El Hasnaoui en Lazic krijgen een contract en in ruil daarvoor wil Ajax een soepelere houding van Raiola in de zaak Narsingh.
Interessant :biggthumpup.gif: !
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 11, 2012 10:18 am

Ik dacht dat Heerenveen dwars lag, niet Narsingh?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr mei 11, 2012 10:27 am

Ik dacht dat AJAX zich niet meer inliet met deze praktijken .. Het paaien van zaakwaarnemers enz. ...
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mei 11, 2012 11:51 am

Lazic! Dat menen ze toch niet! Kan er helemaal niks van.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 11, 2012 1:18 pm

Duke schreef:Ik dacht dat Heerenveen dwars lag, niet Narsingh?
Ik denk m.n. Raiola. Narsingh en Assaidi naar vrind Jol brengen levert hem (en Jol) meer op dan deze spelers apart bij andere clubs dan Fulham onder te brengen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 11, 2012 1:42 pm

Er lijkt in ieder geval nog niet veel veranderd te zijn, ook niet onder het nieuwe TH.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 11, 2012 4:16 pm

Tijd voor een satijnen revolutie om die Volendammer weg te jagen! :1evil.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 11, 2012 6:06 pm

Ajax contracteert Tom Noordhoff

AMSTERDAM (Dow Jones)--AFC Ajax nv (AJAX.AE) heeft jeugdspeler Tom Noordhoff gecontracteerd, maakt het Amsterdamse voetbalbedrijf vrijdag bekend.

De 16-jarige centrale verdediger en controlerende middenvelder uit het B1-elftal tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015.

Noordhoff speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor VV Schoten en Stormvogels/Telstar.

--> nog nooit van gehoord

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 11, 2012 6:58 pm

Volgens mij gaan we langzamerhand weer richting record aantal contractspelers.
I think I lost my fucking headache

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr mei 11, 2012 8:56 pm

wimpey schreef:Ajax contracteert Tom Noordhoff

AMSTERDAM (Dow Jones)--AFC Ajax nv (AJAX.AE) heeft jeugdspeler Tom Noordhoff gecontracteerd, maakt het Amsterdamse voetbalbedrijf vrijdag bekend.

De 16-jarige centrale verdediger en controlerende middenvelder uit het B1-elftal tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015.

Noordhoff speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor VV Schoten en Stormvogels/Telstar.

--> nog nooit van gehoord
Geld zat in Amsterdam! Uit welk subsidiepotje halen jullie het?

Plaats reactie