Ajax had serieus niks te vertellen. AZ deelde de lakens uit, Ajax kon er soms hinderlijk doorheen lopen. Dit is een gigantische waarschuwing naar de rest van het seizoen.Cruijff schreef:Dat is ook weer erg overdreven. Na een heel sterk begin kwamen we op 1-0, daarna ingezakt, inclusief Cillessen gaven 4 van de 5 achterhoedespelers niet thuis, Siem was de enige gevaarlijke aanvaller, Eriksen onzichtbaar en alsnog bijna net zoveel kansen gehad als AZ in een potje met een aantal op zijn minst twijfelachtige penalty momenten. De boel is nog niet in balans, maar in onze sterkste formatie is het zondag in Alkmaar gewoon minimaal fifty-fifty.brigade zuid schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien maar als ik het verslag zo lees op teletekst is AJAX compleet zoek gespeeld.
AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Moderator: mods
-
Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Whitey on the moon.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zonder dit gedoe met rechter dit rechter dat.. Durf ik te zeggen dat ook FdB eruit had gelegen. Dit Ajax is niet om aan te zien.
Weer op zoek naar een Interim coach..
En die keren dat het niet gebeurde ook al zo....Le T. schreef:De ervaring leert dat een jaar nadat Cruijff zich met Ajax komt bemoeien het zowel organisatorisch als sportief een puinhoop is. Dat was al die keren daarvoor ook al zo.D_skilled schreef:Tsjah, de onrust die door de RvC is gecreëerd is doorgesijpeld naar het voetbalveld.
Wanneer komt Frank voor de camera? Ben erg benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft?
-
Als alleen maar AZ beter is, dan valt het probleem mee, maar tegen Twente konden we twee keer niet winnen, in de competiie tegen AZ konden we ook niet winnen, tegen PSV werd het gelijk, thuis tegen Feyenoord waren we blij met een gelijkspel, de verdediging is als een zeef, juist nu er zo goed wordt getraind, het middenveld is het hele seizoen nog niet 'wat het wezen moet', vreemd juist nu de deskundigen trainingen verzorgen, maar wat zal de reactie zijn: het gaat niet om het winnen.
Het verslag van Palmeiras - Ajax gelezen op AT, daar werd ik niet vrolijk van, maar dan lees ik wat FdB heeft gezegd en dan moet het toch zo zijn dat de kijkers een andere wedstrijd hebben gezien, FdB stapte met een goed gevoel het vliegtuig in. Ben benieuwd wat FdB nu zegt, ik denk dat ik dit keer zijn reactie niet lees, ik zie de beschouwingen van de TH-adepten met belangstelling tegemoet, recht maken wat krom is?
Waar staat Ajax over twee wedstrijden? Ik houd m'n hart vast. Het kampioenschap is al weg, lijkt mij, maar ik had nog een beetje hoop op plaats twee, maar dan moet er wel gewonnen worden van AZ en Feyenoord en gezien de uitslagen van deze ploegen in thuiswedstrijden tegen (sub)toppers is daar weinig aanleiding toe.
Het verslag van Palmeiras - Ajax gelezen op AT, daar werd ik niet vrolijk van, maar dan lees ik wat FdB heeft gezegd en dan moet het toch zo zijn dat de kijkers een andere wedstrijd hebben gezien, FdB stapte met een goed gevoel het vliegtuig in. Ben benieuwd wat FdB nu zegt, ik denk dat ik dit keer zijn reactie niet lees, ik zie de beschouwingen van de TH-adepten met belangstelling tegemoet, recht maken wat krom is?
Waar staat Ajax over twee wedstrijden? Ik houd m'n hart vast. Het kampioenschap is al weg, lijkt mij, maar ik had nog een beetje hoop op plaats twee, maar dan moet er wel gewonnen worden van AZ en Feyenoord en gezien de uitslagen van deze ploegen in thuiswedstrijden tegen (sub)toppers is daar weinig aanleiding toe.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De Boer:Voor de goal ( 2 - 3 ) hadden wij het beste van het spel .. 

Blij met de punten ...
Ajax krijgt nu AZ en de kakkies uit. Minstens 4 punten moet je daarin pakken. Daarna nog 15 wedstrijden, waarvan maar 6 'uit'.D_skilled schreef: Al denk ik dat het weinig uitmaakt, want dit Ajax zie ik van mijn leven niet kampioen worden. Daarvoor zit er veel te veel middelmaat.
Ik verwacht a.s. zondag een ander Ajax en een andere pot. Meer op ooghoogte.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Anita zag je inderdaad nadenken toen Beerens hem weer voorbij wandelde: "Wat als de rechter nou voor Louis kiest?"
IK GELOOF!!!!!!
Zondag Davey Klaassen in de basis!
-
Ik verwacht het niet, maar hoop het wel. Welke argumenten heb je, behalve hoop/het gevoel?Ik verwacht a.s. zondag een ander Ajax en een andere pot.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Alweer zou er bij moeten staanwimpey schreef:Ajax krijgt nu AZ en de kakkies uit. Minstens 4 punten moet je daarin pakken. Daarna nog 15 wedstrijden, waarvan maar 6 'uit'.D_skilled schreef: Al denk ik dat het weinig uitmaakt, want dit Ajax zie ik van mijn leven niet kampioen worden. Daarvoor zit er veel te veel middelmaat.
Ik verwacht a.s. zondag een ander Ajax en een andere pot. Meer op ooghoogte.

Blij met de punten ...
Wishful thinking. Dat is écht helemaal nergens op gebaseerd. Het klopt niet. Het is geen eenheid. Bovendien mis je je sterkhouders. Dan valt het misschien minder op omdat een paar spelers de kar trekken, maar nu wordt alles blootgelegd.wimpey schreef:Ik verwacht a.s. zondag een ander Ajax en een andere pot. Meer op ooghoogte.
Dat er voor een gedeelte andere spelers opgesteld zullen worden en een extra stukje verbetenheid om keihard voor de landstitel te knokken in een vijandig AFAS stadion waar je al die verongelijkte kaasboertjes gewoon lekker stil moet voetballen.Demosthenes schreef:Ik verwacht het niet, maar hoop het wel. Welke argumenten heb je, behalve hoop/het gevoel?Ik verwacht a.s. zondag een ander Ajax en een andere pot.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Als AZ die penalty niet had gekregen had ik het nog wel willen zien. Waarom kregen wij hem aan de andere kant niet trouwens? Dat was net zo aangeschoten als bij Alderweireld.
Gevoel dat je een oefenpotje-scherp speelt wanneer je Ligeon (dat wordt dus echt nix he, de komende 4.5 jaar) en Aissati 90 minuten laat aanmodderen.Demosthenes schreef: Ik verwacht het niet, maar hoop het wel. Welke argumenten heb je, behalve hoop/het gevoel?
Zondag is VDW er weer bij. Ik verwacht ook Klaassen. Een witte raaf bij Ajax: iemand die wél doorbeweegt. Zoals die jongens van AZ continu doen.
Bovendien vond ik de defensie van AZ niet 'proof'. Gaf nogal wat weg. Het zal er zondag om gaan dat Ajax dan wél het goede teamspel van AZ ontregelt en dat Siem, Eriksen, Sulejmani en Janssen dan beslissend zijn.
Maar je hebt gelijk: meer hoop dan o.b.v. feiten.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
-
Vraag me waarom zo slecht is, meer dan drie doelpunten per wedstrijd maken en iets meer dan een half doelpunt per wedstrijd tegen. Het voetbal was soms niet om aan te zien, maar dat is nu ook het geval. Welke goede competitiewedstrijd hebben we dit seizoen gezien?
Nu is het Zelfs als we nog zeventien keer winnen, halen we die 85 punten niet en nu hebben we al 23 tegendoelpunten, al meer dan toen het hele seizoen.
Op basis van wat kan ik op een ommekeer rekenen?
Code: Selecteer alles
Ajax 34 27 4 3 85 106 - 20
Nu is het
Code: Selecteer alles
Ajax 17 9 6 2 33 46 - 23
Op basis van wat kan ik op een ommekeer rekenen?
-
- AT Toto winner 15/16
Yep, thanks Steven ten Have en Coronel.D_skilled schreef:Tsjah, de onrust die door de RvC is gecreëerd is doorgesijpeld naar het voetbalveld.
Ik vind dit zo onsportief. Waarom kan die man niet gewoon toegeven dat AZ volkomen verdiend gewonnen heeft en Ajax 90 minuten lang heeft zoek gespeeld?999 schreef:De Boer:Voor de goal ( 2 - 3 ) hadden wij het beste van het spel ..
Nee hoor. Dan hield hij zich doorgaans even koest en dan kon de weg omhoog weer ingezet worden. En zodra iedereen het dan weer een beejte zonnig begon in te zien zag hij draagvlak voor irreeele ambities en verlangen naar namen met uitstraling en dus geklaag en werd de Telegraaf weer aan het mennen gezet, wat met een groot deel van het volk bij Ajax niet echt een uitdaging is.Benji schreef:En die keren dat het niet gebeurde ook al zo....Le T. schreef:De ervaring leert dat een jaar nadat Cruijff zich met Ajax komt bemoeien het zowel organisatorisch als sportief een puinhoop is. Dat was al die keren daarvoor ook al zo.D_skilled schreef:Tsjah, de onrust die door de RvC is gecreëerd is doorgesijpeld naar het voetbalveld.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Plek 3/4 moet de doelstelling zijn voor Ajax. Kampioenschap lijkt me echt te hoog gegrepen, daarvoor hebben AZ en PSV een beter team.
-
Omdat ie z'n spelers niet wil afvallen. Ik vind het niet meer dan logisch dat De Boer zo reageert. Binnenskamers ziet hij natuurlijk ook wel dat we niks te vertellen hadden. De Boer is wat dat betreft realistisch genoeg.Jöhnk schreef:Ik vind dit zo onsportief. Waarom kan die man niet gewoon toegeven dat AZ volkomen verdiend gewonnen heeft en Ajax 90 minuten lang heeft zoek gespeeld?999 schreef:De Boer:Voor de goal ( 2 - 3 ) hadden wij het beste van het spel ..
Ik ben alleen bang dat ie het niet om kan draaien.
Whitey on the moon.
Tja, Ligeon was niet het probleem van deze baggerpot Wimpey, overgens stelt Ligeon zichzelf niet op ..wimpey schreef:Gevoel dat je een oefenpotje-scherp speelt wanneer je Ligeon (dat wordt dus echt nix he, de komende 4.5 jaar) en Aissati 90 minuten laat aanmodderen.Demosthenes schreef: Ik verwacht het niet, maar hoop het wel. Welke argumenten heb je, behalve hoop/het gevoel?
Zondag is VDW er weer bij. Ik verwacht ook Klaassen. Een witte raaf bij Ajax: iemand die wél doorbeweegt. Zoals die jongens van AZ continu doen.
Bovendien vond ik de defensie van AZ niet 'proof'. Gaf nogal wat weg. Het zal er zondag om gaan dat Ajax dan wél het goede teamspel van AZ ontregelt en dat Siem, Eriksen, Sulejmani en Janssen dan beslissend zijn.
Maar je hebt gelijk: meer hoop dan o.b.v. feiten.
Blij met de punten ...
-
Als ik het Van der Wiel topic lees, mag Van der Wiel vandaag nog weg want we hebben Ligeon. 

Whitey on the moon.
Hij is gek..999 schreef:De Boer:Voor de goal ( 2 - 3 ) hadden wij het beste van het spel ..
IK GELOOF!!!!!!
Verbeek vind overigens ook niet dat ze Ajax helemaal zoek hebben gespeeld:
De TVerbeek: Kan dus zonder Pontus
AMSTERDAM - Trainer Gertjan Verbeek van AZ vond niet dat zijn ploeg donderdag in de bekerwedstrijd tegen Ajax in de ArenA (2-3) heer en meester was geweest. „We waren bij vlagen de betere ploeg, zoals ook Ajax dat soms was in deze wedstrijd”, analyseerde hij. „We hebben er hard voor geknokt en uiteindelijk niet onverdiend gewonnen.”
Verbeek was goed te spreken over zijn vernieuwde middenveld, waarop vaste waarde Pontus Wernbloom (naar CSKA Moskou) voor de eerste keer ontbrak. „Onze verwachtingen daarover zijn redelijk uitgekomen. Het is goed voor het zelfvertrouwen dat de ploeg nu weet dat hij ook zonder Pontus van Ajax kan winnen.”