De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr jan 13, 2012 8:59 am

Ah, het gaat dus inderdaad om Boere. Ik ben nog wel benieuwd wie die andere speler(s) dan is (zijn) die Cruijff bedoelt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 13, 2012 9:22 am

Ik heb zo maar het idee dat het alleen om Boere gaat. Maar spelers klinkt natuurlijk veel schandaliger dan speler.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr jan 13, 2012 2:13 pm

Nieuwe aanpak individuele traning spelers ...

Kijken met je handen in je zakken ..

( moet die toeschouwer niet ergens anders zijn .. )
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 2:24 pm

Iedereen heeft vakantie! :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 13, 2012 2:27 pm

Tja, ik vind het niet te rijmen .. een assistent die niet mee gaat op trainingskamp omdat ie niet durft te vliegen ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jan 13, 2012 9:53 pm

Het zal wel komen dat een gewone voetballiefhebber niet ziet hoe geniaal Dennis daar staat te zijn. Je ziet, als je goed kijkt, dat hij zijn ellebogen een keer beweegt (Hij dreigt zijn handen uit z'n zakken te halen) De leek denkt: "Komt er actie?", maar de "Telegraaflezers" weten het al: zo maakt hij Boilesen duidelijk hoe hij moet verdedigen, het gaat om de details: "niet met je handen langs je lichaam, maar een beetje gebogen".

Ik verwacht niet dat iemand nog Boilesen kan passeren na deze raadgeving.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 13, 2012 9:56 pm

Niveautje dit. :excited.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jan 13, 2012 9:58 pm

Peter schreef:Niveautje dit. :excited.gif:
Ach, wanneer een mening niet wordt bevestigd wordt er over niveau gesproken? Inhoud is vies?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter

Bericht door peter » vr jan 13, 2012 10:01 pm

Wat jij wil, Demos. Ik ken je als een goede poster, maar als jij bovenstaande als 'inhoud' bestempelt, dan houdt het natuurlijk gewoon op. Het raakt namelijk kant noch wal.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 10:15 pm

Inhoudelijk is het niet, maar dat is het constante herhalen van 'krullenbol' en 'Sturkie' ook niet. Daar lees ik alleen geen opmerkingen over het niveau. In die zin heeft Demos natuurlijk wel gelijk dat de bevestiging van de eigen mening een rol speelt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 13, 2012 10:16 pm

Het is alleen jammer dat je altijd de mensen die niet in de polonaise achter Cruijff lopen op gebrek aan inhoud aanspreekt.

peter

Bericht door peter » vr jan 13, 2012 10:20 pm

Haha kamp-II voelt zich aangevallen. Wimpey's plaat blijft telkens hangen bij Sturkenboom en Blind natuurlijk. Alsof dat niet onderkend wordt joh.

Van Demos ben ik beter gewend dan deze onzin. That's all.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 10:32 pm

Dat is niet zo'n handige status, dan word je des te eerder op je gedraag aangesproken. Soms kan je beter als wat minder correct bekend staan, dan kom je hier met veel weg.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 13, 2012 11:07 pm

Jabu schreef: constante herhalen van 'krullenbol' en 'Sturkie' ook niet.
Krullenbol komt niet van mij. :hypocrite.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 11:16 pm

Beweer ik dat dan?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jan 13, 2012 11:40 pm

Peter schreef:Haha kamp-II voelt zich aangevallen. Wimpey's plaat blijft telkens hangen bij Sturkenboom en Blind natuurlijk. Alsof dat niet onderkend wordt joh.

Van Demos ben ik beter gewend dan deze onzin. That's all.
Fijn dat je beter (= anders?) gewend bent, maar ik voel mij niet tot kamp-II behoren (Wat dat ook moge zijn) Ik ben Ajacied en als Ajax weer Europees kampioen wordt door drie keer per dag spruiten te eten, zal ik diegene die dat heeft bedacht danken voor zijn geniale ingeving.

Waar het in discussies om draait is dat er door JC een tegenstelling wordt gebezigd die ik niet gezien heb (Kan aan mij liggen), maar waarvan ik uit in ieder geval één publicatie (Nee, niet De Telegraaf) weet dat die wordt gedeeld door Stanley Brard en waarvan ik uit gesprekken met Spartanen opmaak dat zij die tegenstelling ook niet zien: individualisme van JC tegenover collectiviteit van de anderen (Maakt niet uit wie dat zijn)

Ajax wordt gezien als het team van de individualisten, Peter zou eens een jeugdwedstrijd moeten bezoeken in Den Haag of Rotterdam en daar met de verantwoordelijken moeten praten. Er zitten bij ADO en Sparta mensen die genieten van die kwaliteiten, maar dat natuurlijk niet altijd hardop zeggen.

Ik heb me serieus afgevraagd hoe Wim Jonk die individuele trainingen geeft, want bij D_Skilled lees ik dat de individuele trainingen van Wim Jong bij de B1 voor een omwenteling (mijn woord, maar zoek het verslag maar op van de wedstrijd tegen PSV-B1) hebben gezorgd, Boere heeft het over de individuele training van Wim Jonk (dat is Jong Ajax), de A1 krijgt individuele training van Wim Jonk, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat antwoord mis ik.

Wat is de ontwikkeling in twaalf jaar (van 6 tot 18 jaar) individuele ontwikkeling? Daar hoor ik JC/Technisch hart niet over, wat is de praktische invulling? (Nu is alles leuk) Ik lees ook nergens hoe Wim Jonk (De Danny Blind van Volendam) dat qua tijd doet. Geeft hij individuele training aan 20 keer B1, 20 keer A1 en Jong Ajax? Ik schat zestig spelers, twee uur per week = 120 uur per week en dan nog eens hoofd jeugdopleidingen!!! Ik kan me voorstellen dat Wim even met vakantie is.

Kortom: veel geblaat, maar nog weinig wol. Ik lees dat ik nog vijf à tien jaar wachten, maar lees ook dat de B1 al zoveel heeft geleerd. Over tien jaar zijn die spelers 27, zijn ze dan pas rijp voor Ajax 1?

@Peter,
Ik heb geen 590 bladzijden gelezen, maar ik kan me van jou geen kritiek herinneren op wat JC beweert. Welke kritiek is er? Is JC boven alle kritiek verheven?

Ik weet niet of je mijn verslagen op AN, AT en AF hebt gelezen, ik heb in ieder geval een tijd, vanaf het jaar 2000, vrij veel verslagen geschreven (Doe het niet meer, ik bezoek nog wel wedstrijden) en keer op keer kritiek geleverd op contracten, technische bagage, snelheid van handelen enz. Ik ben desondanks niet ontevreden over de jeugdopleiding, want welke vereniging levert zoveel kwaliteit?

zeux

Bericht door zeux » za jan 14, 2012 2:09 pm

'Ik heb met beiden geen problemen, maar zoals ik er nu tegen aan kijk is dat geen optie. We zijn nu een richting (lijn-Cruijff) opgegaan. Ik vind niet dat we dat overboord moeten gooien. We hebben met ons volle verstand deze keuze gemaakt. Daar heb ik een goed gevoel bij.'

'Maar er leiden meer wegen naar Rome. Een feit is wel dat we de laatste jaren maar één keer landskampioen geworden zijn. Dan is het duidelijk dat we eens een andere kant op zouden moeten. Ik hoop snel, want ik denk wel eens: neem een beslissing. We moeten verder.' (Dennis Jansen)
Hij wil de technische richting vast houden (iedereen wil dat bij Ajax), maar hij houdt ook alle opties open ('zoals ik er nu tegen aan kijk', 'er leiden meer wegen naar Rome'). En kiest ook absoluut niet tussen de personen Crujiff en Van Gaal. Heel slim.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 14, 2012 3:04 pm

De eerste keer dat De Boer zich zo duidelijk hierover uitspreekt. :biggthumpup.gif:

De keuze is trouwens allang gemaakt. Plan Cruijff is het uitgangspunt, aldus de ALV. Alleen de mensen in de RvC met een plaat voor hun hoofd willen hier nog niet aan, en proberen uit alle macht nog een paar benoemingen erdoorheen te drukken. In het belang van Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 14, 2012 3:30 pm

Inderdaad, het is van het grootste belang voor Ajax dat Cruijff's sekte het niet alleen voor het zeggen krijgt.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 14, 2012 4:34 pm

Jöhnk schreef: De keuze is trouwens allang gemaakt. Plan Cruijff is het uitgangspunt, aldus de ALV. Alleen de mensen in de RvC met een plaat voor hun hoofd willen hier nog niet aan, en proberen uit alle macht nog een paar benoemingen erdoorheen te drukken. In het belang van Ajax.
LvG is natuurlijk allang bezig om zijn doctrine nieuw leven in te blazen, Sturkie en Blind geven daar invulling aan. Hetgeen uiteraard ten koste gaat van de ontwikkelingen die op De Toekomst in gang zijn gezet. Ik ben bang dat Jonk / Bergkamp e.c. aan het kortste eind trekken en zullen sneuvelen.

jabu

Bericht door jabu » za jan 14, 2012 4:50 pm

Zijn volgende stap zal natuurlijk zijn om Rikkie vd Boog als vervanger van Cruijff in de RvCte krijgen en Henkie uit China weg te plukken als nieuwe trainer. Degenen die dat niet zien hebben een bord voor hun hoofd!

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 14, 2012 5:35 pm

Jabu schreef:Zijn volgende stap zal natuurlijk zijn om Rikkie vd Boog als vervanger van Cruijff in de RvCte krijgen en Henkie uit China weg te plukken als nieuwe trainer. Degenen die dat niet zien hebben een bord voor hun hoofd!
:excited.gif:

De benoeming van LvG vond op dezelfde dag plaats als de benoeming van Blind en Sturkie. Het zou wel heel naief zijn om te veronderstellen dat LvG a) daarvan niet op de hoogte was en dat b) er een beleid wordt gevoerd dat niet strookt met hetgeen LvG (vanaf 1/7/2012 operatief) voor ogen heeft.

Of denk je dat LvG straks verzucht dat hij eerst maar eens een oplossing moet vinden voor de door Blind en Sturkie veroorzaakte rokende puinhopen?? :excited.gif:

Louis trekt op de achtergrond allang aan de touwtjes. Ik geef hem trouwens groot gelijk om pas op 1/7/2012 te beginnen, want de strijd met JC om de gunst van de fan kan hij toch niet winnen. Het afbreukrisico zou voor hem gigantisch zijn geweest, wanneer hij bijv. op 1/1 jl. zou zijn begonnen. Dus probeert Louis via anderen tot een voor hem werkzaam klimaat binnen Ajax te komen.

Het is een tactisch spelletje. Wat doet JC, wanneer het hoger beroep ten gunste van de RvC (-1) uitvalt? Rekken, om het op een één-tegen-één met LvG te laten aankomen? Of stapt ie er dan uit? Heeft LvG nog zin in deze job, gezien de enorme kans op afbreukrisico en voortdurend gezeik?

Het einde is nog niet in zicht, lijkt me.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2012 10:50 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef:Zijn volgende stap zal natuurlijk zijn om Rikkie vd Boog als vervanger van Cruijff in de RvCte krijgen en Henkie uit China weg te plukken als nieuwe trainer. Degenen die dat niet zien hebben een bord voor hun hoofd!
:excited.gif:

De benoeming van LvG vond op dezelfde dag plaats als de benoeming van Blind en Sturkie. Het zou wel heel naief zijn om te veronderstellen dat LvG a) daarvan niet op de hoogte was en dat b) er een beleid wordt gevoerd dat niet strookt met hetgeen LvG (vanaf 1/7/2012 operatief) voor ogen heeft.
Klopt helemaal. Dus naast een boek met als titel 'de coupe van Cruijff' zou je vanaf juli 2012 ook 'de coupe van LvG' kunnen uitbrengen. Of 'de grote schoonmaak van Martin Sturkenboom' of 'De judaskus van Steven ten Have'

jabu

Bericht door jabu » za jan 14, 2012 11:01 pm

Zal een hoogstaande bouquetreeks worden.

Plaats reactie