AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » vr jan 13, 2012 12:27 am

Volgens mij is Sturkenboom al terug ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 13, 2012 6:59 am

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Het zou natuurlijk best kunnen dat Sturkenboom zijn vakantie al geboekt had.
Leuke uitleg, maar dat is precies het punt. Ajax is op zoek naar iemand die per direct de tent kan runnen, want dat was zogenaamd zo urgent, en komt dan uit bij iemand die meteen op vakantie gaat. :confused.gif:

Dat klopt dus niet. Het lijkt er dan ook op dat Sturkenboom om een andere reden is aangesteld. Lees de posts van wimpey maar als je wilt weten waarom.
Ik verwijs je naar de posts Alexander als je op zoek bent naar betrouwbare informatie over de volgende club van Chivu. :biggthumpup.gif:
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 11:30 am

Verbeek wens ook weer eens het slimste jongentje van de klas te spelen:
'Ajax mag de handen dichtknijpen met dit besluit'

Ajax en AZ komen elkaar volgende week opnieuw tegen in de Amsterdam ArenA. De twee Noord-Hollandse ploegen moeten nog uitmaken wie zich plaatst voor de kwartfinale van het bekertoernooi, nu de vorige ontmoeting tussen Ajax en AZ werd gestaakt, nadat doelman Esteban werd aangevallen door een hooligan en Gertjan Verbeek met zijn selectie het veld verliet.

De KNVB besliste dat de wedstrijd in zijn geheel wordt overgespeeld, met een stadion vol kinderen met begeleiders. Verbeek is van mening dat Ajax daarmee erg goed weg komt: “Ajax mag de handen dichtknijpen met dit besluit, want internationaal was de wedstrijd voor hen gewoon als verloren beschouwd”, zegt de oefenmeester in De Telegraaf.
Ajax stond op het moment van de staking met 1-0 voor en zou verdergaan met een man meer, daar Esteban een rode kaart kreeg. De treffer van Gregory van der Wiel en de kaart voor Esteban komen echter te vervallen en Keje Molenaar stelde daarom dat AZ werd beloond voor het verlaten van het speelveld. Verbeek is daar niet van gediend: “Keje Molenaar heeft laten zien dat hij een slecht jurist is, omdat hij in deze kwestie niet denkt als jurist, maar als een Ajacied.”

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 13, 2012 11:38 am

Wat een idioot en een lul van een vent.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 13, 2012 11:47 am

Hij vergeet daarbij weer even dat hij zelf van het veld is gestapt en dat de wedstrijd niet oorspronkelijk door Nijhuis is gestaakt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 13, 2012 12:27 pm

Benji schreef:Het lijkt er op dat ze dezelfde gedachtefout hebben gemaakt als bij de huldiging; interesse (veel) te laag ingeschat.
Hier toch even op reageren, maar Ajax heeft de huldiging niet georganiseerd. Die lag volledig in handen van (en werd ook aangeboden door) de gemeente Amsterdam. Zij dachten dat er ongeveer 30.000 supporters zouden komen, Ajax gaf zelf al meteen aan er minstens 65/70.000 te verwachten. Daar werd niet naar geluisterd.

Net als het geval nu, er is (in tegenstelling tot een huldiging) nog nooit iets als dit georganiseerd. Wat dat betreft is het moeilijk in te schatten hoeveel scholen hierop gaan reageren, je hebt geen enkel referentiekader. Sommigen dachten hier dat er nauwelijks 300 kinderen zouden komen, bovendien is het gewoon onder schooltijd.

Bedenk wel dat je in een week tijd (toen kwam pas het fiat vanuit de KNVB) alles moet regelen. Ik had zelf meteen na kerst al vrijgevraagd voor komende donderdag, maar stewards gaan daar natuurlijk niet vanuit als er geen publiek bij mag zijn.

En niet om nu maar weer standaard m'n cluppie te verdedigen, maar ik wil wel even de nuance aanbrengen in dat eeuwige gezeur dat alles maar weer kut geregeld is.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 13, 2012 12:34 pm

Ik zie het liefst dat Ajax 2x keer wint van die kutkaasboeren en dat die met z'n chagrijnige smoel weer voor de camera allerlei argementen zal gaan zoeken :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 13, 2012 2:15 pm

Thijs schreef:
Benji schreef:Het lijkt er op dat ze dezelfde gedachtefout hebben gemaakt als bij de huldiging; interesse (veel) te laag ingeschat.
Hier toch even op reageren, maar Ajax heeft de huldiging niet georganiseerd. Die lag volledig in handen van (en werd ook aangeboden door) de gemeente Amsterdam. Zij dachten dat er ongeveer 30.000 supporters zouden komen, Ajax gaf zelf al meteen aan er minstens 65/70.000 te verwachten. Daar werd niet naar geluisterd.

Net als het geval nu, er is (in tegenstelling tot een huldiging) nog nooit iets als dit georganiseerd. Wat dat betreft is het moeilijk in te schatten hoeveel scholen hierop gaan reageren, je hebt geen enkel referentiekader. Sommigen dachten hier dat er nauwelijks 300 kinderen zouden komen, bovendien is het gewoon onder schooltijd.

Bedenk wel dat je in een week tijd (toen kwam pas het fiat vanuit de KNVB) alles moet regelen. Ik had zelf meteen na kerst al vrijgevraagd voor komende donderdag, maar stewards gaan daar natuurlijk niet vanuit als er geen publiek bij mag zijn.

En niet om nu maar weer standaard m'n cluppie te verdedigen, maar ik wil wel even de nuance aanbrengen in dat eeuwige gezeur dat alles maar weer kut geregeld is.
:biggthumpup.gif:

Ik vind het ook prima geregeld van Ajax hoor. Even een stop omdat er nog stewards geregeld moeten worden. Daarna was het gewoon weer open. Prima toch?
Stel je voor dat er weer iets gebeurd...
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 13, 2012 2:30 pm

“Ajax mag de handen dichtknijpen met dit besluit, want internationaal was de wedstrijd voor hen gewoon als verloren beschouwd”, zegt de oefenmeester in De Telegraaf.
Hier heeft hij wel gelijk in...al heeft het weinig nut er weer over te beginnen.
Maar ja, journalisten zullen ook wel naar de bekende weg vragen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2012 2:31 pm

Hij heeft helemaal gelijk, maar AZ was er ook gewoon uitgegooid hoor.

999

Bericht door 999 » vr jan 13, 2012 2:33 pm

Baseman schreef:
“Ajax mag de handen dichtknijpen met dit besluit, want internationaal was de wedstrijd voor hen gewoon als verloren beschouwd”, zegt de oefenmeester in De Telegraaf.
Hier heeft hij wel gelijk in...al heeft het weinig nut er weer over te beginnen.
Maar ja, journalisten zullen ook wel naar de bekende weg vragen.
Tja, persoonlijk vind ik het slap gelul, deze wedstrijd was nationaal.Verbeek begint steeds meer een huilenbak te worden .. en ook nog eens eentje die nooit naar zichzelf kijkt ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr jan 13, 2012 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 13, 2012 3:15 pm

Als dit incident in de 1e helft tijdens Ajax - Real Madrid had plaatsgevonden bij een 0-1 of 0-2 achterstand, was Ajax inderdaad zwaar gestraft. Europese uitsluiting en nog extra straffen er bovenop. Maar Verbeek probeert nu heel gehaaid misbruik te maken van anti Ajax sentimenten die er in het land zijn. Wekenlang steekt hij z'n kop in het zand over het simpelweg van het veld af lopen toen er voetballend een nederlaag op komst was, hij bleef expres zwijgen over 'the simpel fact dat hij zijn ploeg doelbewust onder de douche stuurde omdat ze aan het verliezen waren. Nu, medio januari, acht hij de tijd rijp om met deze uitspraken te gaan stoken. Zou hij dit helemaal zelf bedacht hebben of is dit een vantevoren bedachte strategie om de opinie over deze kwestie weer iets meer in het voordeel van AZ te duwen?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 13, 2012 8:20 pm

LucaS schreef:Het zou natuurlijk best kunnen dat Sturkenboom zijn vakantie al geboekt had.
Sturkie toonde aan enorm betrokken te zijn bij Ajax door een paar weken na z'n entree alweer op vakantie te gaan. En de RvC (-1) laat z'n oren hangen naar zowel LvG als Sturkie zelf. :excited.gif:
Het lijkt er dan ook op dat Sturkenboom om een andere reden is aangesteld. Lees de posts van wimpey maar als je wilt weten waarom.
Forget it. Dat is hier nog steeds niet doorgedrongen. C.q.: het wordt ontkend.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 13, 2012 8:54 pm

Hoe is het mogelijk dat de paranoide hersenspinsels van een poster niet onvoorwaardelijk tot waarheid wordt gebombardeerd!
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 9:11 pm

En dat terwijl de Cruijffianen zich juist zo kenmerken door het hebben van een kritische blik jegens alle partijen, zo openstaan voor argumenten van anderen en totaal niet selectief zijn in het gebruik van bronnen en het reageren op berichten! :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » za jan 14, 2012 8:37 am

Inspectie loert op Ajax-AZ
AMSTERDAM, zaterdag

Fanatieke leerplichtambtenaren dreigen aanstaande donderdag het voetbalfeestje voor scholieren in de Amsterdamse ArenA te verstoren.
Gemeentelijke controleurs gaan inspecteren of basisscholen het verzuim voor de bekerwedstrijd Ajax-AZ wel rechtmatig hebben aangemeld. Zo niet, dan worden scholen en ouders onherroepelijk op het matje geroepen.

Bij het overspelen van de gestaakte bekerwedstrijd tussen Ajax en AZ zijn alleen kinderen en hun begeleiders welkom. Het plan van Ajax kan gevolgen hebben voor zowel scholen als ouders.
Zo wordt er bij het Bureau Leerlingzaken Gooi en Vechtstreek de vinger aan de pols gehouden. „Deze voetbalwedstrijd wordt niet gezien als een gewichtige omstandigheid waarvoor vrijstelling van de leerplichtwet gegeven kan worden”, zegt waarnemend directeur Marjet van Elten. „Voor een crematie, ziekte of bruiloft wordt er natuurlijk wel toestemming gegeven.”

De scholen hebben wel de mogelijkheid het bekerduel aan te merken als een excursie. „Dan pas is het geoorloofd”, zegt Van Elten.

Formeel moeten ouders verlof aanvragen voor het bezoeken van de wedstrijd. Veel gemeenten vinden het onhandig dat de wedstrijd op een donderdagmiddag wordt gespeeld, terwijl kinderen op woensdagmiddag vrij zijn.

Scholen hebben ouders er al op gewezen dat zij verplicht zijn het onrechtmatig verzuim bij de leerplichtambtenaar te melden.

Voetbal met ’educatief karakter’

Bureau Leerplicht Plus in Amsterdam zegt enthousiast te zijn over de uitnodiging van Ajax aan de scholieren en juicht de voetbalmiddag van harte toe.
„Wij hebben er geen bezwaar tegen mits de leerlingen in schoolverband de wedstrijd bezoeken en dit wordt gemeld. Uiteraard moet het wel een educatief karakter krijgen”, zegt woordvoerder Janine Koelemeijer.

Of opsporingsambtenaren van plan zijn om zich rondom de ArenA op te houden, is niet bekend. De clubleiding van Ajax heeft voor de scholen lesmateriaal ontwikkeld met thema’s als waarden en normen en veiligheid. Intussen hebben zich zeshonderd basisscholen uit het hele land aangemeld voor de bekerwedstrijd AjaxAZ.
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » za jan 14, 2012 9:03 am

Goh, fanatieke leerplichtambtenaren die kinderen van 11 gaan pesten. Vermoeiende types zijn dat altijd. Ga een vak leren, zeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2012 10:47 pm

Haha inderdaad. Wat voor 4-jarige studie moet je hebben voltooid om leerplichtambtenaar te mogen worden? :smile-ajax.gif: Of is het een vereiste dat je vroeger na de basisschool nooit meer een school van binnen hebt gezien en als je later groot bent dus mag gaan speuren naar jonge schoolwegblijvers?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jan 14, 2012 10:51 pm

Ik ben benieuwd wat dan het educatieve karakter van het bezoek aan de wedstrijd zal zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2012 10:55 pm

Zijn genoeg dingen te bedenken. Sowieso voor sportgerelateerde activiteiten zijn in het jaarprogramma naast de gebruikelijke gymlessen altijd nog extra blokken opgenomen. Toen ik in 2 Atheneum zat was er ook een dag dat je of naar de Arena, of de Kuip kon of bijvoorbeeld een GPS tocht op de Veluwe kon doen. Leerlingen mochten zelf kiezen en die trip verving gewoon een schooldag (geloof dat het op dinsdag was).

Daarnaast is er genoeg te bedenken over voorlichting van het hoe en wat bij grote evenementen, wat de risico's zijn met zoveel mensen bij elkaar, dat agressief gedrag vertonen niet goed is, het afsteken van vuurwerk gevaarlijk etc. etc.

Ben vooral benieuwd of het wel of geen alcoholvrij evenement zal worden.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 15, 2012 3:03 pm

Duke schreef:Ik ben benieuwd wat dan het educatieve karakter van het bezoek aan de wedstrijd zal zijn.
"een 2e kans verdienen...". :smallgrin.gif:

Vraag me trouwens af of FdB tegen AZ weer met De Jong, Eriksen, Lodeiro en Janssen begint. Die laatste 3 kunnen allen een steekpass geven, maar Eriksen is dan de enige die daarna ook 'doorbeweegt'. Vond het gisteren vrij statisch voorin.

Dus ik zou met Sulejmani - Siem - Klaassen, v.r.n.l., beginnen voorin. Klaassen speelt vanuit beweging, maakt het onvoorspelbaarder. Lodeiro zou ik op de bank zetten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 3:38 pm

wimpey schreef:Vraag me trouwens af of FdB tegen AZ weer met De Jong, Eriksen, Lodeiro en Janssen begint. Die laatste 3 kunnen allen een steekpass geven, maar Eriksen is dan de enige die daarna ook 'doorbeweegt'. Vond het gisteren vrij statisch voorin.

Dus ik zou met Sulejmani - Siem - Klaassen, v.r.n.l., beginnen voorin. Klaassen speelt vanuit beweging, maakt het onvoorspelbaarder. Lodeiro zou ik op de bank zetten.
Mee eens, Ajax combineerde behoorlijk lekker tegen Palmeiras, er hadden zo een stuk of 12 megakansen kunnen ontstaan. Echter we hadden én geen aanspeelpunt én geen bewegende spits. Laat uit het rijtje Eriksen, Siem, Sulejmani, Janssen, Boerrigter, Lodeiro, Bouy en Klaassen 3 of 4 man samenspelen met een échte afmaker en fysiek sterke speler als Guidetti of Dost en het regent opeens doelpunten.
wimpey schreef:
Duke schreef:Ik ben benieuwd wat dan het educatieve karakter van het bezoek aan de wedstrijd zal zijn.
"een 2e kans verdienen...". :smallgrin.gif:
In het kader van 'een 2e kans verdienen' zou het educatief een goede actie zijn als Wesley in een toespraak spijt betuigt en de kinderen vertelt dat deze actie van hem ontzettend verkeerd en oliedom was. Gezien zijn IQ van 71 moet iemand anders die toespraak dan denk ik wel voor hem gaan schrijven...

Thijs

Bericht door Thijs » ma jan 16, 2012 9:08 am

Gewoon, de wedstrijd bezoeken en de sfeer meemaken. Denk dat je daar als klein kind veel meer van leert dan elke schooldag met je neus een beetje in de boeken zitten.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 16, 2012 9:23 am

De vraag is alleen wat je er van leert en of je dat als onderwijsinstelling aan leerlingen moet leren. Sfeer proeven kan je ook in je vrije tijd ;)

Thijs

Bericht door Thijs » ma jan 16, 2012 9:30 am

Nouja, niet iedereen heeft ouders die hun kinderen even mee naar het voetbal nemen. Toen mijn pa me als klein jochie mee naar het stadion nam leerde ik in anderhalf uur meer scheldwoorden dan in al die jaren basisschool daarvoor bij elkaar. ;)

Wat ik bedoel is dat het voor een hoop kinderen echt een ontzettende leerzame ervaring zal zijn. Niet in de zin dat ze nieuwe woordjes leren of nu weten wat de hoofdstad van Peru is, maar ze maken eens contact en kennis met iets heel nieuws.

Toen ik op zo'n lullig basisschooltje in Limburg zat maakte ik nooit een reet mee. De rit naar het zwembad was nog wel het spannendst, dat was 6 km. Buiten de zomervakanties was het qua actie en avontuur een grote saaie bende, pas rond m'n 16e ging ik wat meemaken. Scholierenstaking in Den Haag, uitwisseling naar Italie, pas toen kwam ik echt eens regelmatig in contact met de wereld buiten m'n boerenfluitjesdorp.

Nu is het wellicht voor Amsterdamse straatkinderen wat anders maar ik vind het zeker educatief verantwoord.

Plaats reactie