Italië
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Italië
Transfercarrousel komt bijna op gang. Tevez heeft aangegeven dat hij het liefste naar Milan gaat, al is het de vraag in hoeverre zijn mening telt. Dat zou vervolgens consequenties voor Pato kunnen hebben, maar zijn oude coach Ancelotti zal hem er graag bij willen hebben in Parijs. Zou een logische carrousel zijn.
Verder staat Maxi Lopez nadrukkelijk in de belangstelling van Atletico, Borriello in de belangstelling van Juventus en kan Amauri naar Viola of Spurs.
Tot slot staat half Zuid Amerika in de belangstelling van de topclubs in de Serie A als ik het mag geloven. Damiao, Lucas, Casemiro, Eduardo Vargas, Ganso en Juan komen toch bijna dagelijks wel even voorbij.
Verder staat Maxi Lopez nadrukkelijk in de belangstelling van Atletico, Borriello in de belangstelling van Juventus en kan Amauri naar Viola of Spurs.
Tot slot staat half Zuid Amerika in de belangstelling van de topclubs in de Serie A als ik het mag geloven. Damiao, Lucas, Casemiro, Eduardo Vargas, Ganso en Juan komen toch bijna dagelijks wel even voorbij.
Er spelen echt momenteel nauwelijks meer toppers in de Serie A. Wat zijn nu echt nog internationale toppers in die competitie?
- peter
Het is niet meer zo als de begin jaren '90, maar er lopen natuurlijk nog voldoende topspelers. De vraag is echter wat internationale toppers zijn, natuurlijk. Er zijn een aantal spelers in de herfst van hun carrière, maar die zijn nog altijd wel aardig te noemen. Verder zit er zeker dit seizoen weer wat meer rek in. Ik zie namelijk veel potentie. Echter, als de internationale top Ronaldo, Messi, Xavi en Iniesta is, dan komt daar niemand bij in de buurt. Geldt dan overigens voor alle competities. Is de Internationale top iets breder, dan kom je direct uit bij namen als Buffon, Silva, Sneijder, Zlatan. Verder hebben jongens als Maicon, Chiellini, Hamsik, Cavani, Marchisio, Pato, Forlan en De Rossi natuurlijk ook wel wat.
Inderdaad.
De echte top speelt bij Barça, Madrid en Ajax. Maar het is niét veel hoor Peter in Italië. Al geven ze hun geld ook echt belabberd uit; Amauri, Elia...
De echte top speelt bij Barça, Madrid en Ajax. Maar het is niét veel hoor Peter in Italië. Al geven ze hun geld ook echt belabberd uit; Amauri, Elia...
IK GELOOF!!!!!!
Ach, in Engeland bij oa City, United en Chelsea speelt ook wel het een en ander.
De top is inderdaad wel wat breder dan Ronaldo, Messi, Xavi en Iniesta. Buffon, Sneijder en Zlatan (zeker) horen daar wellicht ook wel bij. Eto'o is net vertrokken. Als je Thiago Silva meerekent dan telt een Pato of Milito wat mij betreft ook wel mee. Ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat de echte top niet snel meer voor Italië kiest (op Zlatan na) zoals vroeger het geval was. Er lopen heel wat armoedige namen rond bij de topclubs. Italië en Duitsland zijn wat mij betreft in die zin misschien wel vergelijkbaar qua grote namen. Spanje en Engeland hebben de echte toppers.
De top is inderdaad wel wat breder dan Ronaldo, Messi, Xavi en Iniesta. Buffon, Sneijder en Zlatan (zeker) horen daar wellicht ook wel bij. Eto'o is net vertrokken. Als je Thiago Silva meerekent dan telt een Pato of Milito wat mij betreft ook wel mee. Ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat de echte top niet snel meer voor Italië kiest (op Zlatan na) zoals vroeger het geval was. Er lopen heel wat armoedige namen rond bij de topclubs. Italië en Duitsland zijn wat mij betreft in die zin misschien wel vergelijkbaar qua grote namen. Spanje en Engeland hebben de echte toppers.
- peter
Eens. In Engeland zit natuurlijk ook gewoon het grote geld, al vind ik dat ze daar veel te veel neertikken voor zogenaamde toppers. Nu lees ik ook weer dat Chelsea voor Cahill gaat. Leuke houthakker, maar geen topspeler in mijn ogen. Een Torres komt niet uit de verf bij Chelsea, maar is dat dan nog altijd een topspits? Dzeko? Nasri? Kijk, voor mij staat buiten kijf dat mannen als Aguero, Silva, Toure, Vidic en een Rooney wereldtop zijn. Presteren ook gewoon altijd. Het niveau van de competitie ligt ook een stuk hoger en daarom lijkt het wellicht ook dat sommige spelers het wat minder doen. De echte top kiest in hun topjaren niet meer voor Italië, maar ik vind nog altijd wel dat ze daar verdomd sterke selecties op de been brengen. Sommige posities zijn wat minder bezet (backs!), maar daar kampt bijna iedere competitie mee. Sowieso heb ik het idee dat de top wat breder is in het voetbal. City heeft bijvoorbeeld 20 topspelers onder contract ofzo. Zodra er iemand opvalt bij een subtopper, dan wordt daar het grote geld voor neergetikt. Kijk naar Dzeko. Kijk naar Sanchez.
Niet te vergelijken ook met Duitsland, al zit daar wel wat meer talent. Spanje vind ik buiten de top-2 ook niet al te sterk eigenlijk. Als ik een elftal moet maken van de Primera Division zonder dat Barca en RM meedoen, dan wordt dat ook zoeken bij Atletico en Valencia. In de Serie A kan ik dan nog altijd kiezen uit Lazio, Napoli, Udinese, Juventus en Roma (als ik de topclubs in Milaan niet meereken). Kom ik altijd nog op een elftal uit wat, in mijn ogen, bestaat uit betere spelers.
Ik vind juist dit seizoen dat er wel een stapje gemaakt wordt. Juventus doet het, onder leiding van Conte, buitengewoon goed. Marchisio staat daar op, Pirlo heeft een tweede jeugd en zelfs Pepe rendeert de laatste tijd. Combineer dat met gewoon goede spelers als Matri, Vucinic, Vidal, Chiellini en Buffon en je hebt gewoon een prima elftal. Napoli heeft de boel goed bij elkaar gehouden en is een mooi collectief met prima spelers als Inler, Cavani, Hamsik, Lavezzi. Lazio heeft een goede spits aan Klose en Hernanes loopt daar ook nog altijd rond. Roma is aan het bouwen en zal met wat nieuwe impulsen weer verder stijgen. Milan heeft met Boateng een nieuwe sterkhouder gevonden en beschikt over de nodige ervaring. Als ze daar Pato inwisselen voor Tevez, dan gaan ze er ook weer op vooruit. Vond ze tegen Barcelona bijvoorbeeld heel aardig voor de dag komen. Inter is op dit moment alleen even wat minder al moet je daar met Sneijder, Forlan, Milito en al de gevestigde namen toch wel iets neer kunnen zetten. Ze wonnen met dat elftal immers 'gewoon' de CL.
In Europa zie je daar ook de resultaten van. Drie van de vier clubs zitten nog in de CL. Eens zien hoe de clash tussen Italië en Engeland eruit komt te zien. Chelsea en Arsenal versus Napoli en Milan. Geeft gelijk de krachtsverhoudingen weer.Neemt niet weg dat er op dit moment gewoonweg twee topclubs zijn. Ieder ander team doet voor spek en bonen mee in die CL. Je moet dan ook een beetje geluk hebben wil je daar de halve finale (of zelfs finale) halen.
Niet te vergelijken ook met Duitsland, al zit daar wel wat meer talent. Spanje vind ik buiten de top-2 ook niet al te sterk eigenlijk. Als ik een elftal moet maken van de Primera Division zonder dat Barca en RM meedoen, dan wordt dat ook zoeken bij Atletico en Valencia. In de Serie A kan ik dan nog altijd kiezen uit Lazio, Napoli, Udinese, Juventus en Roma (als ik de topclubs in Milaan niet meereken). Kom ik altijd nog op een elftal uit wat, in mijn ogen, bestaat uit betere spelers.
Ik vind juist dit seizoen dat er wel een stapje gemaakt wordt. Juventus doet het, onder leiding van Conte, buitengewoon goed. Marchisio staat daar op, Pirlo heeft een tweede jeugd en zelfs Pepe rendeert de laatste tijd. Combineer dat met gewoon goede spelers als Matri, Vucinic, Vidal, Chiellini en Buffon en je hebt gewoon een prima elftal. Napoli heeft de boel goed bij elkaar gehouden en is een mooi collectief met prima spelers als Inler, Cavani, Hamsik, Lavezzi. Lazio heeft een goede spits aan Klose en Hernanes loopt daar ook nog altijd rond. Roma is aan het bouwen en zal met wat nieuwe impulsen weer verder stijgen. Milan heeft met Boateng een nieuwe sterkhouder gevonden en beschikt over de nodige ervaring. Als ze daar Pato inwisselen voor Tevez, dan gaan ze er ook weer op vooruit. Vond ze tegen Barcelona bijvoorbeeld heel aardig voor de dag komen. Inter is op dit moment alleen even wat minder al moet je daar met Sneijder, Forlan, Milito en al de gevestigde namen toch wel iets neer kunnen zetten. Ze wonnen met dat elftal immers 'gewoon' de CL.
In Europa zie je daar ook de resultaten van. Drie van de vier clubs zitten nog in de CL. Eens zien hoe de clash tussen Italië en Engeland eruit komt te zien. Chelsea en Arsenal versus Napoli en Milan. Geeft gelijk de krachtsverhoudingen weer.Neemt niet weg dat er op dit moment gewoonweg twee topclubs zijn. Ieder ander team doet voor spek en bonen mee in die CL. Je moet dan ook een beetje geluk hebben wil je daar de halve finale (of zelfs finale) halen.
Dat laatste is een grol, neem ik aan!Rishi schreef: De echte top speelt bij Barça, Madrid en Ajax.

- peter
Lamela neemt Roma bij de hand in de Coppa. 2-0 tegen Fiorentina. Groot talent en erg knap dat hij zich al zo laat gelden elke keer.
En 3-0 Borini.
En 3-0 Borini.
Speelt hij op 10, Lamela?
- peter
Kijk echt met een schuin oog, maar hij staat voornamelijk in de aanval. Totti dan op 10.
- peter
PSG en Milan zijn akkoord over Pato. Gaat om een bedrag van 35 miljoen euro.
Tevez zal wel als vervanger komen nu. Eens zien of ze voor de rest nog wat halen dan.
Leonardo helpt de Serie A in ieder geval aan de nodige Euro's. Menez, Pastore, Pato. Sissokho, Sirigu. Bij elkaar opgeteld is dat dus ook 'gewoon' 95.000.000.
Tevez zal wel als vervanger komen nu. Eens zien of ze voor de rest nog wat halen dan.
Leonardo helpt de Serie A in ieder geval aan de nodige Euro's. Menez, Pastore, Pato. Sissokho, Sirigu. Bij elkaar opgeteld is dat dus ook 'gewoon' 95.000.000.
Ik lees op de site van l'equipe dat Pato de deal heeft afgeblazen. Hij wil bij Milan blijven.
- peter
Dat klopt en daarmee komt er een einde aan de soap Tevez-Milan, want die jongen komt nu ook niet meer.
Verstandige zet van Milan. Pato heeft de toekomst.
Verstandige zet van Milan. Pato heeft de toekomst.
Milan wilde juist van Pato af.
Dat betekent dat of Berlusconi heeft persoonlijk iets tegen hem. Of hij is zelfs door Milan niet fit te krijgen. 11 spierblessures in 21 maanden. Milan verkoopt alleen maar grote spelers als ze werkelijk niet meer geschikt zijn voor topvoetbal. Zie Kaka en Sheva,
Dat betekent dat of Berlusconi heeft persoonlijk iets tegen hem. Of hij is zelfs door Milan niet fit te krijgen. 11 spierblessures in 21 maanden. Milan verkoopt alleen maar grote spelers als ze werkelijk niet meer geschikt zijn voor topvoetbal. Zie Kaka en Sheva,
- peter
Is Pato nog steeds bij Barbara Berlusconi?
@Rishi dat is het verhaal ja. Zie knie is geloof ik naar de klote.
@Cruijff Ik heb ook mijn twijfels bij het project PSG. Schiet niet erg op daar.
@Cruijff Ik heb ook mijn twijfels bij het project PSG. Schiet niet erg op daar.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Posts over PSG naar de Frankrijk-topic verplaatst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wel een echte Godenzoon Diego Milito. Zeker niet de allerbeste voetballer, wel écht een goudhaantje.
Een spits die perfect bij Ajax zou passen! Vind het echt een prachtige voetballer.
Zanetti is overigens echt een baas
Wat vond je van Urby, Cruijff?
Zanetti is overigens echt een baas

Wat vond je van Urby, Cruijff?
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Urby deed het nog niet zo slecht. Inter had alleen de linies heel kort op elkaar staan en daardoor was het lastig voetballen. Lucio speelde weer een dijk van een pot bijvoorbeeld.