Nou, toen het ging om het verlengen van talenten die niet onomstreden lijken was het nog zo dat Blind en Blind alleen verantwoordelijk was. Nu het gaat om eventuele complimenten wordt het technisch hart er opeens bijgetrokken.wimpey schreef:Bouy, Denswil, Klassen en Van Rhijn zijn de namen die al jaren genoemd worden.
Wanneer allen zouden verlengen, verdienen technisch hart en TD een pluim.
Ajax contracteert jeugdspelers
Moderator: mods
Re: Ajax contracteert jeugdspelers
I think I lost my fucking headache
Geen enkel talent is onomstreden. Daarom moet je ook zuinig zijn met contracten. Blind krijgt van mij dus sowieso geen compliment. Hij deelt op goed geluk contracten uit.
Het technisch hart valt moeilijk te beoordelen als er iemand zo door de porseleinkast walst.
Het technisch hart valt moeilijk te beoordelen als er iemand zo door de porseleinkast walst.
Gelukkig maar, kunnen we die de komende 5 jaar blind blijven verdedigen.
Bouy verwacht snel akkoord met Ajax
Ouasim Bouy kwam afgelopen week in actie met Ajax tegen Almere City. De middenvelder is gedreven om nu de volgende stap te maken. 'Tegen Almere City heb ik een helft meegedaan, maar dat is officieus. Ik hoop dit seizoen mijn officiële debuut te gaan maken.' Net als de A-junioren Ligeon en Klaassen mocht hij mee naar Brazilië. 'Het is genieten. Het is bijzonder om hier mee te zijn.' Hij is inmiddels in onderhandeling met Ajax over een langdurig contract. Een akkoord is er nog niet. 'Maar het ziet er goed uit,' aldus de middenvelder in het Algemeen Dagblad vandaag.
Blij met de punten ...
O.b.v. feiten uit het verleden is gebleken dat Blind nou niet bepaald over een timmermansoog voor wat betreft talent beschikt. Dus ja, wanneer de belangrijkste talenten een contract tekenen, verdient m.n. de werkvloer een compliment.LucaS schreef: Nu het gaat om eventuele complimenten wordt het technisch hart er opeens bijgetrokken.
Oke, dat is dan helder, als de wat minder in het oog springende talenten een aantal jaren contract krijgen is dat belachelijk gedaan door Blind, als de toptalenten een contract tekenen is dat briljant van het technisch hart. Het zet wel precies neer zoals je je al een tijdje in de discussie opstelt. Het klopt dus met je posts van de laatste tijd.
Bietje zoals Derksen en de T. ook altijd doen ..
Blij met de punten ...
Danny Blind beslist, Lucas. Hij is de baas over het technisch hart. Daar wringt meteen de schoen, want hij heeft sinds 1999 al lang en breed bewezen dat hij er weinig kijk op heeft.LucaS schreef:Oke, dat is dan helder, als de wat minder in het oog springende talenten een aantal jaren contract krijgen is dat belachelijk gedaan door Blind, als de toptalenten een contract tekenen is dat briljant van het technisch hart. Het zet wel precies neer zoals je je al een tijdje in de discussie opstelt. Het klopt dus met je posts van de laatste tijd.
M.i. moet het zo: óf je laat een orgaan als het technisch hart de beslissingen nemen óf je zet er een heavyweight TD boven. Nu hebben we een onervaren technisch hart met daarboven een ultralight TD. Dat klopt niet.
De contracten van mindere goden verlengen is easy. Ligeon heb ik een paar keer zien ballen. Die geef je m.i. geen 4.5 jaar. 1 jaar met optie is prima. Je hoeft als Ajax zijnde geen gat in de lucht te springen omdat die jongen genegen is tot 2016 op Ajax' loonlijst te staan.
Klaassen is een groot talent. Van Rhijn heeft potentie. Over Denswil en Bouy hoor ik al jaren goede verhalen. Blijkbaar hebben die jongens vertrouwen in de werkvloer en v.v. Compliment dus. Die jongens tekenen niet bij voor een photo opportunity met Blind en een glas poepel.
Echt een kul argument. Ook in de achterliggende jaren toen onze opleiding een van de beroerste voorstelbaar was, tekenden bijna alle grote talenten een contract. Of geef je de toenmalige leiding(en) nu alsnog verdekt een compliment? 

Eriksen en Boilesen kwamen naar Ajax om bij FdB in de A1 te kunnen spelen.LucaS schreef: Ook in de achterliggende jaren toen onze opleiding een van de beroerste voorstelbaar was, tekenden bijna alle grote talenten een contract.
Welke andere talenten hebben de afgelopen jaren getekend? Daley Blind, Ebecilio?

Volgens mij is het contracteren van jeugdspelers in NL toch vooral een vorm van speculeren.
En net als op de beurs wordt een 'portfolio' gekocht, waarbij je hoopt dat genoeg aankopen uiteindelijk zullen renderen op de (internationale) transfermarkt.
Met de toekomst van Ajax hebben jeugdspelers helemaal niets meer te maken.
En net als op de beurs wordt een 'portfolio' gekocht, waarbij je hoopt dat genoeg aankopen uiteindelijk zullen renderen op de (internationale) transfermarkt.
Met de toekomst van Ajax hebben jeugdspelers helemaal niets meer te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Laat ik Eriksen nou toch een paar keer in de B1 hebben zien spelen; Boilesen was volgens mij zeventien toen hij kwam: ook B1. De link met de A1 van een trainer die misschien een jaar later weg is, is mij onduidelijk, net zoiets als omdat ze later bij Henk Grim kunnen spelen.Eriksen en Boilesen kwamen naar Ajax om bij FdB in de A1 te kunnen spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ach, het is ook een lulverhaal van Wimpey, want ook voor de tijd van fdB bij Ajax was tekenden de grote talenten een contract. ook een enorm compliment voor de werkvloer, en de opleiding volgens van Gaal, neem ik dan maar aan.
Jij zou het dus niet erg vinden als de lijn Cruijff door de lijn van Gaal op de Toekomst vervangen zou worden?
Ik ben niet zo van de lijnen, ik zou het goed vinden als mensen met kennis betrokken worden bij Ajax in in overleg en samenwerking ervoor zorgen dat onze club van die kennis profiteert. Ik word er niet enthousiast van dat er een Grote Waarheid is waar iedereen zich achter moet scharen op straffe van op moeten rotten. Wat ik tot nu toe gehoord heb lijkt me te eenzijdig gericht op techniek, het schamper doen over fysieke ontwikkeling, taktiek en in ploegverband spelen vind ik een slechte zaak. Een jonge speler is jaren bij Ajax, in de jeugdopleiding zouden alle aspecten die een profvoetballer nodig heeft aan bod moeten komen. Ik geloof niet in Verlossers met De Waarheid.
-
Zal ik ooit lezen dat JC trainer was van Ajax in 94-95? Voor "De Telegraaf" zal het geen probleem zijn zoiets te schrijven, Derksen doet wel mee (JC straalde het technisch vermogen in) Staat het in "De Telegraaf" is het onderdeel van de JC-doctrine.LucaS schreef:Ach, het is ook een lulverhaal van Wimpey, want ook voor de tijd van fdB bij Ajax was tekenden de grote talenten een contract. ook een enorm compliment voor de werkvloer, en de opleiding volgens van Gaal, neem ik dan maar aan.
"Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts." (Patrick Moynihan), stond er begin van de het horrorverhaal als mijn handtekening. Iets uit de vorige eeuw, vrees ik nu.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Henk Grim was van NEC. Fred Grim van Ajax.Demosthenes schreef: Laat ik Eriksen nou toch een paar keer in de B1 hebben zien spelen; Boilesen was volgens mij zeventien toen hij kwam: ook B1. De link met de A1 van een trainer die misschien een jaar later weg is, is mij onduidelijk, net zoiets als omdat ze later bij Henk Grim kunnen spelen.
Wat ik (ongelukkig) uitdrukte, is dat Ajax nog altijd een grote aantrekkingskracht heeft voor buitenlandse talenten. Zie de genoemde Denen, zie de Belgen.
Het is echter alweer effe geleden dat we een redelijk exceptioneel talent van eigen bodem, dat de gehele opleiding heeft doorlopen, in Ajax-1 hebben mogen begroeten. Dat geeft m.i. te denken.
Jarenlang hebben vnl. theoretici het tactisch / didactisch / methodisch verantwoord mogen proberen. Dan denk ik dus: laat het nu maar eens een aantal jaren aan de praktijkjongens over.
Vreemd dat mensen als Jonk, Bergkamp, Overmars, RdB etc. hier ten dele weinig tot geen vertrouwen genieten. Grote Ajacieden. Ze hóeven het financieel niet te doen. En het is niet zo dat ze binnen de club al 7 kansen hebben gehad en het keer op keer hebben verkloot.
Maar LvG kiest ervoor om te blijven aanmodderen met Blind. Kan 'm nu al verklappen dat dat wéér niets wordt. Waarom na al die jaren niet eens open minded zijn en eens voor anderen kiezen?! Dat Blind er de ballen van begrijpt, is immers onderhand wel duidelijk, toch?!
-
Inderdaad Fred van de achteruitkijkspiegel. Excuses.wimpey schreef:Henk Grim was van NEC. Fred Grim van Ajax.Demosthenes schreef: Laat ik Eriksen nou toch een paar keer in de B1 hebben zien spelen; Boilesen was volgens mij zeventien toen hij kwam: ook B1. De link met de A1 van een trainer die misschien een jaar later weg is, is mij onduidelijk, net zoiets als omdat ze later bij Henk Grim kunnen spelen.
Wat ik (ongelukkig) uitdrukte, is dat Ajax nog altijd een grote aantrekkingskracht heeft voor buitenlandse talenten. Zie de genoemde Denen, zie de Belgen.
Het is echter alweer effe geleden dat we een redelijk exceptioneel talent van eigen bodem, dat de gehele opleiding heeft doorlopen, in Ajax-1 hebben mogen begroeten. Dat geeft m.i. te denken.
Jarenlang hebben vnl. theoretici het tactisch / didactisch / methodisch verantwoord mogen proberen. Dan denk ik dus: laat het nu maar eens een aantal jaren aan de praktijkjongens over.
Vreemd dat mensen als Jonk, Bergkamp, Overmars, RdB etc. hier ten dele weinig tot geen vertrouwen genieten. Grote Ajacieden. Ze hóeven het financieel niet te doen. En het is niet zo dat ze binnen de club al 7 kansen hebben gehad en het keer op keer hebben verkloot.
Maar LvG kiest ervoor om te blijven aanmodderen met Blind. Kan 'm nu al verklappen dat dat wéér niets wordt. Waarom na al die jaren niet eens open minded zijn en eens voor anderen kiezen?! Dat Blind er de ballen van begrijpt, is immers onderhand wel duidelijk, toch?!
Dat exceptionele talent van de eigen jeugdopleiding? Wat wil je? JC in de jaren zestig, MvB was al zestien toen hij kwam, welke exceptionele jeugdtalenten van vroeger zijn er? Krol? Frank de Boer? Frenk Rijkaard (ja)? Dennis Bergkamp? Ik denk dat Wesley Sneijder meer kans maakt op het woord exceptioneel? Eriksen was ongeveer net zo oud als MvB toen hij kwam, telt hij? Van der Sar was al achttien toen hij kwam! Seedorf en Kluivert? Dat is de tijd van Van Gaal en die opleiding was toch verkeerd? Zouden JC en MvB zich bij PSV niet hebben ontwikkeld?
Ajax heeft veel goede voetballers opgeleverd, maar niveau JC en MvB (Wat is het jammer dat hij niet kon blijven voetballen) hebben niets te maken met een jeugdopleiding, dat is uitzonderlijke klasse.
In wk-finale (of daar in de buurt): Stekelenburg, van der Wiel, Heitinga, De Jong, Sneijder, van der Vaart. Hebben we nog Babel, Maduro en ik zal vast en zeker nog iemand vergeten. er zullen ook wel buitenlanders, bij Ajax opgeleid/groot geworden, op het WK gespeeld hebben. We doen het niet zo slecht.
De praktijkjongens? We hebben Wouters gehad: mislukking, Blind: mislukking, MvB: mislukking. Praat bij Sparta ook eens over Frenk Rijkaard: mislukking, Mario Been bij Feyenoord: mislukking; Vanenburg: mislukking, de Koemannetjes: veel mislukkingen, Johnny van 't Schip: mislukking, Rep? Suurbier? Hulshoff? Krol? Haan een succes? Neeskens? Ruim 20 keer EC 1/Champions League en een band met Ajax! Allemaal praktijkjongens!
Dat kregen Wouters enz ook, het is geen garantie. Ik heb al vele malen mijn verwondering laten blijken over Ajax en mensen een kans geven (Nu ook weer met FdB). Waarom niet eerst ergens anders laten zien wat je kunt, ergens anders de normale beginnersfouten laten maken?Vreemd dat mensen als Jonk, Bergkamp, Overmars, RdB etc. hier ten dele weinig tot geen vertrouwen genieten.
LvG en de beslissingen? Ik heb nergens gelezen dat LvG dat bepaalt (Oké, ik lees De Telegraaf niet, kijk niet naar Derksen) Je kunt van LvG beweren wat je wilt, je mag hem een l.l vinden, maar ik kan me niet herinneren dat hij botweg aan het liegen is. Zou hij dat kunnen, dan was veel populairder geweest, want liegen loont. LvG heeft de laatste maanden niets gedaan voor Ajax, hij wacht af!
- Ajaciedjuh
Denswil tekent tot 2015. Mondeling akkoord, aldus de zaakwaarnemer. Bron Televaag.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Is die optie voor 1 jaar niet doorgegaan?
Sluit volgend seizoen ook aan bij het eerste elftal.
- Ajaciedjuh
Staat er niet bij in ieder geval.D_skilled schreef:Is die optie voor 1 jaar niet doorgegaan?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Jinne
- Site Admin
Zijn die jeugdcontracten nou wel steeds goed gekeurd door alle leden van het technisch hart?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ajax contracteert jeugdspelers
Dat lees je morgenochtend vast wel.
Dat ligt er een beetje aan, als het jeugdspelers betreft die volgens de cruijffaanhang persepctief hebben, is het niet alleen goedgekeurd door het technisch hart, maar zelfs de verdienste van het technisch hart. Als het spelers betreft die geen tot weinig perspectief hebben volgens diezelfde volgers, is het belachelijk gedaan door Blind.