Voetbalprimeur.nlNijhuis en Esteban schudden hand in Turkije
Scheidsrechter Bas Nijhuis en AZ-doelman Esteban hebben zondag een verzoeningsgesprek gehad in een hotel in de Turkse stad Belek. Nijhuis en Esteban speelden eind december de hoofdrol tijdens de gestaakte bekerwedstrijd tussen Ajax en AZ.
De scheidsrechter gaf de Costa Ricaanse doelman de rode kaart nadat Esteban een supporter die hem op het veld aanviel een paar trappen had gegeven.
Op initiatief van de KNVB troffen Nijhuis en Esteban elkaar in Belek, waar zowel de scheidsrechters als AZ verblijven. "We hebben de situatie allebei achter ons gelaten'', zei Nijhuis op de website van TC Tubantia. "Wat is er mooier om elkaar dan hier even de hand te schudden?''
Ajax en AZ spelen over twee weken de gewraakte wedstrijd opnieuw.
AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Nijhuis moest even zijn excuses gaan aanbieden voor de kaart waarbij hij juist had gehandeld?
Het wordt gekker en gekker. Moest Nijhuis ook op zijn knieën schuifelend naar het hotel van AZ om martelaar Verbeek om vergiffenis te vragen? Pffff.Arthur schreef:Nijhuis moest even zijn excuses gaan aanbieden voor de kaart waarbij hij juist had gehandeld?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
In plaats van Nijhuis gaat van Boekel de rematch fluiten. Ben benieuwd wat er nu met de vrouwen en kinderen gaat gebeuren, het is redelijk stil aan het front.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ajax moest een (imo onmogelijk) plan opstellen om alleen vrouwen en kinderen toe te laten maar niet te discrimineren oid, toch?
Zal wel niks worden.
Zal wel niks worden.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
Alleen kinderen zijn aanwezig volgende week.
Wat een onzin haha. Ik verwacht persoonlijk nog geen 2.000 bezoekers op dit rare tijdstip.
Tot welke leeftijd is een kind een kind bij de KNVB??
En op basis van wat zijn kinderen lief en aardig??
De jeugd van tegenwoordig is ook niet meer wat het is hoor...
Ik hoop dat er een of ander kutkind tussen zit die de regeltjes weet te overtreden.
En op basis van wat zijn kinderen lief en aardig??
De jeugd van tegenwoordig is ook niet meer wat het is hoor...
Ik hoop dat er een of ander kutkind tussen zit die de regeltjes weet te overtreden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
12 jaar... Op je 13e ben je volwassen he...banjavi schreef:Tot welke leeftijd is een kind een kind bij de KNVB?
-
Gaat wel goede PR worden. :)Voor de wedstrijd kunnen basisscholen en sportverenigingen vanuit heel Nederland zich kunnen aanmelden via de officiële website van Ajax. Iedere aangemelde groep krijgt naast toegangskaarten de beschikking over een lespakket met betrekking tot 'voetbalveiligheid'.
Basisscholen in de straal van tien kilometer rondom Amsterdam worden door Ajax aangeschreven en uitgenodigd om bij de wedstrijd aanwezig te zijn. Ajax zet maximaal veertig bussen in om kinderen en begeleiders van deze scholen kosteloos op te halen en terug te brengen.
Shit. Zit ik hier met een paar pumps, maat 46.Thijs schreef:Alleen kinderen zijn aanwezig volgende week.

-
Het volledige bericht van Ajax.nl
Qua promotie, PR en het werven van duizenden toekomstige supporters kan Ajax hier een goede slag slaan. Duizenden gillende kinderstemmetjes zal wel even doorbijten worden, haha.Kinderen welkom bij bekerduel Ajax – AZ
10 januari 2012
De bekerwedstrijd tussen Ajax en AZ, die voor donderdag 19 januari om 14:30 uur in de Amsterdam ArenA gepland staat, wordt gespeeld in aanwezigheid van kinderen. Daartoe besloot de bond vandaag op verzoek van Ajax.
Het betreft schoolklassen en sportverenigingen met hun begeleiders (m/v), waarbij de regel van één begeleider op zes kinderen wordt aangehouden. De toegang is geheel gratis en de maximum leeftijd voor kinderen is 12 jaar.
Aanleiding
Als gevolg van de uitspraak van het bestuur betaald voetbal naar aanleiding van het incident dat plaatsvond tijdens de bekerwedstrijd Ajax – AZ op 21 december jl., zocht Ajax naar een publieksvriendelijke variant op het spelen zonder publiek. In deze context is door Ajax het voorstel geopperd om vrouwen en kinderen toe te laten tot het stadion. Ajax heeft hiertoe op verzoek van de KNVB een plan van aanpak ingediend. In overleg met de bond is besloten de toegang te beperken tot kinderen in de leeftijd tot 12 jaar en hun begeleiders om zo het educatieve karakter van de wedstrijd te benadrukken. Daarnaast leek het aanvankelijke voorstel om ook vrouwen toe te laten in strijd met de Algemene Wet Gelijke Behandeling.
De aanvoerders Jan Vertonghen en Niklas Moisander (AZ) betraden op 21 december 2011 nog lachend het veld voor het bekerduel Ajax - AZ.
Aanmeldprocedure
Voor de wedstrijd geldt een aanmeldprocedure waarbij basisscholen en sportverenigingen vanuit heel Nederland zich kunnen aanmelden via de officiële website van Ajax. Iedere aangemelde groep krijgt naast toegangskaarten de beschikking over een lespakket met betrekking tot ‘voetbalveiligheid’. Aan de poorten van de Amsterdam ArenA zullen geen kaarten worden verstrekt.
Gratis vervoer
Basisscholen in de straal van tien kilometer rondom Amsterdam worden door Ajax aangeschreven en uitgenodigd om bij de wedstrijd aanwezig te zijn. In samenwerking met Ajax- en KNVB-partner OAD, worden door Ajax maximaal 40 bussen ingezet om kinderen en begeleiders van deze scholen kosteloos op te halen en na afloop van de wedstrijd weer terug te brengen.
Eredivisie Live
Ook is Ajax met Eredivisie Live in overleg om (seizoen)clubcardhouders die een kaart hadden gekocht voor de oorspronkelijke wedstrijd van 21 december, de mogelijkheid te bieden om de inhaalwedstrijd gratis online te bekijken. Daarvoor geldt een maximale capaciteit van 10.000 gratis kijkcodes. Meer informatie over de aanmeldprocedure en de actie met Eredivisie Live is binnenkort te vinden via www.ajax.nl.
Financieel directeur Jeroen Slop, financieel directeur Ajax: ,,Wij zijn direct na de uitspraak van de KNVB gaan nadenken over een manier waarop we konden voorkomen dat er in een leeg stadion gespeeld zou worden. Met het openstellen van de wedstrijd voor basisscholieren en leden van sportverenigingen willen we deze doelgroep op supportersvriendelijke wijze kennis laten maken met het betaald voetbal. Zodoende zal de wedstrijd letterlijk een schoolvoorbeeld moeten worden, waarbij het lespakket extra ondersteuning biedt. Hiermee trachten zowel Ajax, AZ en de KNVB het voetbal op een positieve wijze onder de aandacht te brengen. Wij hopen dan ook dat zo veel mogelijk basisscholen van deze unieke gelegenheid gebruik zullen maken.”
Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal KNVB: ,,De wedstrijd zonder publiek is opgelegd om de voortgang van het bekertoernooi te bewaken en een duidelijk signaal richting de club en het publiek af te geven. Het educatieve karakter van het voorstel van Ajax heeft het bestuur doen besluiten dit specifieke verzoek te honoreren. Een creatieve oplossing waarmee deze wedstrijd in een wat positiever daglicht wordt gesteld.”
Laten we hopen dat het lespakket zelf van iets hoger nivo is.Van Oostveen
Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, spreekt van een creatieve oplossing. ''Daarmee wordt deze wedstrijd in een wat positiever daglicht gesteld.''
Jeroen Slop, financieel directeur van Ajax, vindt dat het bekerduel letterlijk een schoolvoorbeeld moet worden. ''Het lespakket biet extra ondersteuning.''
Ajax is met Eredivisie Live nog in overleg om (seizoen)clubcardhouders die een kaart hadden gekocht voor de oorspronkelijke bekerwedstrijd van 21 december, de mogelijkheid te bieden om de replay gratis online te bekijken.
www.nu.nl
I think I lost my fucking headache
Leuke oplossing. Hopelijk is er een hoge opkomst, want anders wordt het natuurlijk alsnog een treurige bedoening.
Tja, beetje een dubbel gevoel. Ik blijf het een heel vreemd verhaal vinden dat je mensen straft die niets aan het voorval konden doen. Maar als dat dan toch zo is vind ik het wel een leuke oplossing om kinderen naar binnen te laten.
Overigens krijg ik net van Ajax één of andere sponsormailing waarin ze aangeven dat ik kans maak om plaatsen te winnen direct naast het veld voor de wedstrijd tegen Utrecht. Tja, zo blijf je aan de gang met supporters die het veld op stormen!
Overigens krijg ik net van Ajax één of andere sponsormailing waarin ze aangeven dat ik kans maak om plaatsen te winnen direct naast het veld voor de wedstrijd tegen Utrecht. Tja, zo blijf je aan de gang met supporters die het veld op stormen!

Nil volentibus arduum
Zal leuk worden, zitten er zodadelijk een stuk of 300 van die kids in een verder helemaal lege arena ..
Blij met de punten ...
Begrijp niet dat ze de wedstrijd wat later hebben gemaakt.
Kan je ook naar deze wedstrijd met 6 kids, maar niet via scholen?
Kan je ook naar deze wedstrijd met 6 kids, maar niet via scholen?
Dan moet het via een voetbalvereniging.
Nil volentibus arduum
-
Marillion schreef:Overigens krijg ik net van Ajax één of andere sponsormailing waarin ze aangeven dat ik kans maak om plaatsen te winnen direct naast het veld voor de wedstrijd tegen Utrecht. Tja, zo blijf je aan de gang met supporters die het veld op stormen!

'zo dicht op het veld dat je de spelers bijna kan aanraken'.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
wimpey modus ON
'Die van der Aat en Sturkie zijn lekker bezig. Wat een koekenbakkers.'
wimpey modus OFF
'Die van der Aat en Sturkie zijn lekker bezig. Wat een koekenbakkers.'
wimpey modus OFF
-
Haha.
Beetje ongelukkig geschreven, maar die prijs kun je het hele seizoen al winnen. Winnaars moeten vantevoren ook een heel contract tekenen waarin staat dat ze zwaar de sjaak zijn als ze er ook maar aan denken om het veld op te lopen. Inclusief zware geldboete etc.
Beetje ongelukkig geschreven, maar die prijs kun je het hele seizoen al winnen. Winnaars moeten vantevoren ook een heel contract tekenen waarin staat dat ze zwaar de sjaak zijn als ze er ook maar aan denken om het veld op te lopen. Inclusief zware geldboete etc.
Dit is in ieder geval een creatieve wending! Ik ga maar meteen mijn oude basisschool benaderen om als één van de begeleiders mee te kunnen! De sceptici die denken dat er maar hooguit 300 kinderen in de Arena zullen belanden, zullen de plank denk ik nogal mis slaan. Aangezien dit mooi onder schooltijd valt, zou dit nog weleens een heel populair uitje kunnen worden voor tienduizenden kids.
-
Dat blijkt wel, binnen een uur zijn er al 3.000 aanmeldingen binnengekomen.
Zozo, dat valt me niet tegen.
Wel raar dat het perse via een sportvereniging of school moet gaan. Dan houdt het dus voor mij op haha, want zou niet weten hoe ik dat moet regelen.
Wel raar dat het perse via een sportvereniging of school moet gaan. Dan houdt het dus voor mij op haha, want zou niet weten hoe ik dat moet regelen.
Mooi! 
Het is ook wel een duidelijk signaal dat Ajax Supporterszaken vandaag, morgen en vrijdag de telefoon doorschakelt naar de voicemail. 020-3111444 wordt simpelweg niet opgenomen. Kan me voorstellen dat de flow aan inkomende telefoontjes van mensen die hier nog vragen over hebben vrijwel niet bij te benen zal zijn.

Het is ook wel een duidelijk signaal dat Ajax Supporterszaken vandaag, morgen en vrijdag de telefoon doorschakelt naar de voicemail. 020-3111444 wordt simpelweg niet opgenomen. Kan me voorstellen dat de flow aan inkomende telefoontjes van mensen die hier nog vragen over hebben vrijwel niet bij te benen zal zijn.