Hij noemt ze niet op en Cruijff staat het dichtst bij Jonk en Bergkamp. Als Cruijff in z'n column zegt dat het zonder overleg is gebeurd dan bedoelt hij min. Jonk en Bergkamp.999 schreef:
Nee, dat is voor mij geen andere discussie.Ten eerste weet ik niet of dat er niet met Bergkamp en Jonk is gesproken, omdat deze niet genoemd worden geeft voor mij niet automatisch de gedachte dat er niet gesproken is.
Natuurlijk is er niets aan te doen als de speler geen perspectief meer ziet, maar licht Bergkamp en Jonk op z'n minst in over de situatie van Boere. Al zou hun mening weinig tot niets uitmaken. Voorlopig moet er met elkaar samengewerkt worden. Houd dan alle pionen uit het technisch hart op de hoogte. Helemaal als twee van de drie pionnen hoogstpersoonlijk verantwoordelijk zijn voor de jeugdopleiding en er een jeugdspeler dreigt te vertrekken. Wel zo netjes.Maar wat is de meerwaarde als een speler die in jong-AJAX speelt kenbaar maakt dat mocht de trainer van het 1e het niet in hem ziet zitten hij op het einde van dit seizoen hoe dan ook zal vertrekken omdat die speler vind dat er dan geen perspectief voor hem is en dat bij die andere club wel is.Dat zal die andere club wel verteld hebben .. Waaruit bestaat dan dat overleg met Jonk en Bergkamp ?.Wat moeten en kunnen hullie dat tegenhouden ?.