De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 9:42 pm

Zeux schreef:
Peter schreef: Blijkbaar zijn Jonk en Bergkamp dus niet gekend in het vertrek van Boere.
Blijkbaar?
Want Cruijff suggereert het?
Volgens mij maken de quotes van 999 toch heel erg duidelijk dat De Boer (met Bergkamp als secondant) niet van plan was Boere in het eerste een kans te geven.

Maar toch is het de schuld van Blind...
Ja blijkbaar. Ik weet het niet, maar dat maak ik op uit het stukje. De namen zijn een aanname. Kan ook dat Blind niet gekend is door Bergkamp en Jonk haha. Boere is een aanname. Ook dat de Boer en Bergkamp het niet in Boere zien zitten is een aanname. Het zou goed kunnen als je kijkt naar de situatie, maar we weten het niet.

Verder wil je graag dat ik Blind de zwarte piet toeschuif, of in ieder geval de discussie die kant op sturen, maar daar wordt niet over gesproken. Zelfs door Cruijff niet, maar de wens is de vader van de gedachte he.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 9:43 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Volgens mij maken de quotes van 999 toch heel erg duidelijk dat De Boer (met Bergkamp als secondant) niet van plan was Boere in het eerste een kans te geven.
Betekent echter niet dat iemand zonder overleg verkocht moet worden. Hetgeen Cruijff suggereert het geval was.
Precies. Meer staat er niet in die ene zin.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:50 pm

Peter schreef:Zelfs door Cruijff niet, maar de wens is de vader van de gedachte he.
Misschien moet hij dan of man en paard noemen of nog beter zich eens als een waardig Ajax vertegenwoordigende commissaris gaan gedragen en kappen met die rommel in de Telegraaf. (en nee... 'hunnie doen het ook' is niet relevant, wimpey).

zeux

Bericht door zeux » ma jan 09, 2012 9:53 pm

Peter schreef:
Verder wil je graag dat ik Blind de zwarte piet toeschuif, of in ieder geval de discussie die kant op sturen, maar daar wordt niet over gesproken. Zelfs door Cruijff niet, maar de wens is de vader van de gedachte he.
Het Blind-bashen gebeurt zo blind door het Cruijff-kamp - en zo continu - dat ik soms even de weg kwijtraak wie nou precies dit keer hem de zwarte piet geeft.

Alleen van Wimpey weten we het zeker, al zijn posts drijven er op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 9:53 pm

Jabu schreef: 'hunnie doen het ook' is niet relevant, wimpey).
Ik heb met Zeux en M al 2 mensen die voor me denken.

Jij bent wel authentiek. Houden zo.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 09, 2012 9:55 pm

wimpey schreef:
Je bent ook een open boek. :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 9:55 pm

wimpey schreef:

I rest my case:
Zeux schreef: Alleen van Wimpey weten we het zeker, al zijn posts drijven er op.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 9:58 pm

Zeux schreef: Je bent ook een open boek. :headbang.gif:
En dat van iemand die de spelletjes van de hoofdrolspelers in dit drama niet doorziet. :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma jan 09, 2012 9:59 pm

Ja, hij is wel goed.

Als je een mening die jij in 681 posts ventileert herhaalt 'denk je voor jou'. :biggrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 10:01 pm

wimpey schreef:

Ik dacht laat ik je de moeite besparen en zelf die open deur alvast intrappen. Maar je hebt gelijk, dat is een beetje flauw. Bovendien kan een beetje herhaling nooit kwaad...;)

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 10:01 pm

Overgens heeft JC het over spelers en niet over speler .. Wie nog meer is er zonder overleg van club veranderd ?.
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 09, 2012 10:05 pm

JC zal wel verward zijn door de achternaam Boere.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 10:08 pm

Jinne schreef:JC zal wel verward zijn door de achternaam Boere.
:biggrin.gif:

Ik ken trouwens maar één Jinne. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2012 10:22 pm

999 schreef:Overgens heeft JC het over spelers en niet over speler .. Wie nog meer is er zonder overleg van club veranderd ?.
Misschien bedoelt hij Brouwer?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 09, 2012 10:28 pm

Tja, niemand weet wat JC precies bedoelt. Ik mag hopen dat ie in het rechtstreekse contact wat duidelijker is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 10:34 pm

Vraag dat maar aan Davids!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 10, 2012 6:54 am

Ik snap nog steeds niet wat er nou erg is aan hoe Boere is vertrokken. Boere had een aflopend contract, besloot zelf op te stappen en nu kon Ajax er nog geld voor krijgen. Blijkbaar deelde Boere niet de mening dat hij, in tegenstelling tot vorig jaar en tot trainingen bij andere clubs, elke training gigantische stappen vooruit zette en wilde hij naar een club waar hij meer perspectief heeft. Op deze wijze wordt er nog wat geld aan verdiend. Het Technisch Hart kan hem onmogelijk missen, t/m jong Ajax gaat het immers niet om het team maar om de individuele ontwikkeling.
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 10, 2012 7:40 am

En nu gaan we de onafhankelijke OR onder druk zetten. Brrrrr, eng hoor.
di 10 jan 2012, 06:26
’Ondernemingsraad Ajax handelt in strijd met vonnis rechter’ door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM - De verklaring van de ondernemingsraad (or) van Ajax van 15 december 2011 op het intranet van de club, lijkt niets waard. De or gaf aan geen partij te zijn in het conflict tussen Johan Cruijff en Steven ten Have en verzocht de raad van commissarissen (rvc) de ondernemingsraad ’alleen te zien als stakeholder en de onafhankelijkheid te waarborgen’. Die neutraliteit gooiden zes or-leden volgens de verbaasde advocaat en vooraanstaand lid Keje Molenaar zelf te grabbel door recent een – door meerdere bronnen bevestigd – gesprek te voeren met beoogd algemeen directeur Louis van Gaal.

Geconfronteerd met de ontmoeting tussen het zestal en de oud-trainer, reageert Molenaar verrast. „Dit is in strijd met het vonnis van de Haarlemse kortgedingrechter, die het besluit van de beoogde benoeming tot nader order heeft geschorst. Met het onderhoud geeft de rvc alsmede de ondernemingsraad uitvoering aan een door de rechter geschorst besluit.”

Dat het ’informele gesprek’ volgens betrokkenen slechts ’ter kennismaking’ was en nog niet tot het benodigde positieve advies van de or heeft geleid, doet volgens Molenaar niet ter zake. „Het gaat er maar om welk affiche je erop plakt.”

Met het bezoek aan Van Gaal ging de ondernemingsraad ook voorbij aan de mening van het personeel dat half december afstand nam van de ’brandbrief’ van de or aan de rvc. Die werd door de commissarissen herhaaldelijk aangehaald om goed te praten dat Van Gaal, Danny Blind en Martin Sturkenboom achter de rug van ’medecommissaris’ Johan Cruijff werden binnengehaald. Het leidde – na een emotionele bijeenkomst van twee uur – onder druk van de werkvloer tot de eerder genoemde ’onafhankelijkheidsverklaring’ van voorzitter Wouter van der Lei, die het gesprek met Van Gaal niet ontkende.

De ondernemingsraad negeert tot slot het feit dat de jeugdtrainers, leden, de grootaandeelhouder én de supporters hebben uitgesproken Cruijff te allen tijde voor de club te willen behouden. Hoewel sommige leden maar anders blijven hopen, weten betrokkenen binnen Ajax inmiddels dat samenwerking tussen Cruijff en Van Gaal volstrekt onmogelijk is. „Ze gaan voort op een weg die werkelijk door de hele club, maar dan ook de hele club, wordt afgezworen”, aldus Molenaar.

De T
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 10, 2012 8:00 am

Ik krijg de indruk dat het 'kamp Cruijff' een beetje in paniek is. Er wordt een beetje wild op zich heengeslagen (zie column Cruijff gisteren, deze loze opmerking, angst voor uitspraak rechter).
Gesprek uit de weg gaan met Van Gaal. Cruijff zou dit ook in zijn voordeel kunnen gebruiken door aan tafel te gaan en gezamenlijk tot de conclusie komen dat het niet werkt. Het plan Cruijff staat namelijk niet ter discussie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

ferry

Bericht door ferry » di jan 10, 2012 10:52 am

van AJax Life:
Blind: 'Boere is niet zonder overleg vertrokken'
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 10 JAN 2012
Als Johan Cruijff in zijn column schrijft dat er zonder overleg spelers bij Ajax vertrekken, kan hij er maar een bedoelen. En dat is niet Mounir El Hamdaoui. Tom Boere is namelijk de enige speler die Ajax verliet. Het verbaast Danny Blind dat hij moet lezen dat hier geen overleg aan voorafging.

Niet in de weg zitten
"Ik doe niets zonder overleg met Frank de Boer, die onderdeel is van het technisch hart. En Frank was vanzelfsprekend volledig op de hoogte en heeft ingestemd met de transfer van Tom," legt Blind uit aan het Algemeen Dagblad.

Wat Blind betreft was voor Ajax ook wel duidelijk dat Boere ook op termijn niet de nieuwe nummer negen zou worden. "Toen onze eerste drie spitsen geblesseerd waren, zat Tom niet eens op de bank. Logisch dat je dan zo'n jongen niet in de weg wil zitten als hij nog een halfjaar heeft."

De technische man vervolgt: "Tom kreeg een goede aanbieding van AA Gent. Zijn contract liep af en we konden nog een aardige transfersom voor hem vangen."
Er is dus gewoon overlegd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jan 10, 2012 10:59 am

Maar niet met Jonk en Bergkamp?

999

Bericht door 999 » di jan 10, 2012 11:11 am

Dat heeft dan ook geen nut.Boere geeft in elk interview aan dat ie vertrekt als er geen perspectief is voor doorstromen naar het 1E TEAM ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jan 10, 2012 11:15 am

Dat is een andere discussie. Waarom is er niet met Bergkamp en Jonk gesproken? Geef daar eens antwoord op. Bergkamp en Jonk zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding. Als er een jeugdspeler verkocht moet er ook naar hun mening gevraagd worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 10, 2012 11:25 am

D_skilled schreef:Dat is een andere discussie. Waarom is er niet met Bergkamp en Jonk gesproken? Geef daar eens antwoord op. Bergkamp en Jonk zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding. Als er een jeugdspeler verkocht moet er ook naar hun mening gevraagd worden.
Nou ik verneem graag in de volgende collum van Cruijff een woedende sneer richting Blind omdat ze Boere hebben laten gaan zonder Bergkamp en Jonk in te lichten. Als blijkt dat er in de collum niks staat over deze transfer en/of medeweten van Jonk en Bergkamp, is er dus niks aan de hand.

Als de Telegraaf zwijgt, betekend dat ze geen stok hebben om te slaan.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » di jan 10, 2012 11:25 am

D_skilled schreef:Dat is een andere discussie. Waarom is er niet met Bergkamp en Jonk gesproken? Geef daar eens antwoord op. Bergkamp en Jonk zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding. Als er een jeugdspeler verkocht moet er ook naar hun mening gevraagd worden.
Nee, dat is voor mij geen andere discussie.Ten eerste weet ik niet of dat er niet met Bergkamp en Jonk is gesproken, omdat deze niet genoemd worden geeft voor mij niet automatisch de gedachte dat er niet gesproken is.

Maar wat is de meerwaarde als een speler die in jong-AJAX speelt kenbaar maakt dat mocht de trainer van het 1e het niet in hem ziet zitten hij op het einde van dit seizoen hoe dan ook zal vertrekken omdat die speler vind dat er dan geen perspectief voor hem is en dat bij die andere club wel is.Dat zal die andere club wel verteld hebben .. Waaruit bestaat dan dat overleg met Jonk en Bergkamp ?.Wat moeten en kunnen hullie dat tegenhouden ?.

Boere wil zelf weg, hij wordt niet op eigen houtje weggestuurd door de een of ander ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie