De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma jan 09, 2012 8:26 pm

Er zijn toch wel meer mensen dan Jonk die de mening van de sekte kunnen vertolken. Jaap de Groot of Johan Derksen lenen zich graag hoor.

Boere verhandeld? Boere was transfervrij, die is helemaal niet verhandeld. Maar goed, Jaap de Groot zegt het in zijn column, dus het zal wel waar zijn. :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 8:29 pm

Zeux schreef: Ga je al die grote waarheden ook inslikken als straks blijkt dat van je aannames en projecties helemaal niets klopt?
Gevangen en gooi 'm terug.
Ferry schreef: Effe bijkletsen met Scolari natuurlijk! :hypocrite.gif:
Ceremonieel dus. Dan kunnen ze beter Sjaak Swart meenemen. Stuk goedkoper.
Ik weet niet waarom Blind mee is naar Brazilie. Volgens mij is het niet ongebruikelijk dat de TD mee gaat op dit soort trips. Waar het mij om gaat is dat het zijn werk niet hoeft te belemmeren.
Waar het mij om gaat, is dat je geen TD nodig hebt die als 5e wiel aan de wagen fungeert. En al helemaal niet in Brazilie.

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 8:44 pm

wimpey schreef:
Ferry schreef: Een echte professional heeft gewoon een telefoon waarop hij te bereiken is. Of de TD die telefoon nou in Amsterdam of in Brazilië opneemt, wat maakt dat nou uit?
De vraag zou moeten zijn: wat heeft die man überhaupt te zoeken in Brazilie?
Dat zou de vraag moeten zijn ja, alleen stel jij die niet .. jij hebt je vooroordeel al ( weer ) klaar ..
Blij met de punten ...

Nicolai

Bericht door Nicolai » ma jan 09, 2012 8:45 pm

LucaS schreef:Boere verhandeld? Boere was transfervrij, die is helemaal niet verhandeld. Maar goed, Jaap de Groot zegt het in zijn column, dus het zal wel waar zijn. :smallgrin.gif:
Boere was helemaal niet transfervrij.

M..

Bericht door M.. » ma jan 09, 2012 8:48 pm

wimpey schreef: Sturkie!
hihi deze blijft zo grappig!

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 8:52 pm

Nicolai schreef:
LucaS schreef:Boere verhandeld? Boere was transfervrij, die is helemaal niet verhandeld. Maar goed, Jaap de Groot zegt het in zijn column, dus het zal wel waar zijn. :smallgrin.gif:
Het contract van Boere bij Ajax liep aan het eind van dit seizoen af. AA Gent heeft Ajax een afkoopsom betaald en de aanvaller tekent in België een contract tot medio 2015.
Maar zou sowiezo op het einde van dit seizoen vertrokken zijn ..
Blij met de punten ...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 8:53 pm

LucaS schreef:Is er nu eigenlijk al eens bekend welke spelers in de eerste week van januari zonder overleg door de directie van de hand gedaan zijn?
Zonder overleg met wie? Cruijff controleert namelijk alleen:
Peter schreef:Hij controleert en doet dus niet meer dan dat. Hij heeft dus geen directeursfunctie of uitvoerende functiie, maar Kamp II denkt telkens dat de hele club wordt geleid door Cruijff.
Of zag het Technisch hart het opeens in Boere zitten. FdB deelde die mening dan iig niet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 8:58 pm

Je moet er vol op zitten wil je alles volgen, maar de afgelopen dagen waren wat hectisch. Wat is er met Boere dan? Die jongen is naar AA Gent, maar dat is niet goed? :blush.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:05 pm

Volgens de kenners is het helemaal niet zo'n ramp dat Boere niet voor Ajax is behouden. Cruijff is in zijn wekelijkse galspuw-column verbolgen over het feit dat er zonder overleg (met wie?) spelers de club hebben verlaten. Volgens mij is alleen Boere vertrokken en daar zal FdB vast niet echt rouwig om zijn. Cruijff kan natuurlijk niet op zichzelf doelen. Hij controleert immers slechts en zal zich vast niet met het aan- en verkoopbeleid bemoeien...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2012 9:07 pm

Volgens mij was het punt van kritiek dat het zonder enig overleg is gegaan.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 09, 2012 9:10 pm

Nicolai schreef:
Hij was iig wel zo goed in de spits dat middenvelders Klaassen en Lodeiro de voorkeur boven hem kregen in Ajax 1. Wat heeft een commissaris er trouwens over te zeggen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:11 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij was het punt van kritiek dat het zonder enig overleg is gegaan.
De vraag is dus: zonder overleg met wie?

peter

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 9:11 pm

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Wanneer heeft Cruijff gezegd dat Boere moest blijven? :blush.gif:

Ah wacht. Cruijff roept dat er spelers getransfereerd worden zonder overleg en dat is niet goed. Blijkbaar zijn Jonk en Bergkamp dus niet gekend in het vertrek van Boere. Tsja, dat krijg je met zoveel schakels. Blind is verantwoordelijk voor de ingaande en uitgaande contracten, zo lijkt het.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2012 9:12 pm

Jabu schreef:
Jöhnk schreef:Volgens mij was het punt van kritiek dat het zonder enig overleg is gegaan.
De vraag is dus: zonder overleg met wie?
Dat is inderdaad de vraag. Ik gok dat Blind en Sturkenboom hem achter de rug van Jonk/Bergkamp/De Boer om hebben verkocht

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:20 pm

En die zijn vervolgens naar Cruijff gerend om zich te beklagen over het feit dat Ajax een transfersom heeft ontvangen voor een speler waar zij het niet in zagen zitten? En Cruijff vond dat reden genoeg om weer eens 'in het belang van Ajax!' te gaan klagen in zijn column? Dat doe je namelijk als toezichthouder...

peter

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 9:21 pm

Het heeft er alle schijn van dat ze het niet in hem zagen zitten, maar wie weet is dat wel helemaal niet zo.

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 9:23 pm

Het contract van Boere bij Ajax liep aan het eind van dit seizoen af. AA Gent heeft Ajax een afkoopsom betaald en de aanvaller tekent in België een contract tot medio 2015. De afgelopen maanden maakte Boere indruk bij Jong Ajax, maar een kans bij de eerste selectie bleef uit. Officieel had hij nog niet te horen gekregen wat de club met hem van plan was, maar voor hemzelf was wel duidelijk dat hij aan het eind van dit seizoen zou vertrekken.
Tot een kans in het eerste van Ajax kwam het niet, ook niet op de bank. “Bij Ajax zag ik niet veel perspectief. Dat was voor mij duidelijk. Aan de ene kant is dat jammer, maar aan de andere kant zet ik nu een goede stap. Bij Gent heb ik meer perspectief. Mogelijk gaat (Elimane) Coulibaly weg en dan word ik gewoon de eerste spits. Ik sluit me sowieso gewoon aan bij de eerste selectie.”
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:27 pm

Peter schreef:Het heeft er alle schijn van dat ze het niet in hem zagen zitten, maar wie weet is dat wel helemaal niet zo.
Dat zou dan, als ik de jeugdvolgers moet geloven, helemaal te denken geven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2012 9:27 pm

Jabu schreef:En die zijn vervolgens naar Cruijff gerend om zich te beklagen over het feit dat Ajax een transfersom heeft ontvangen voor een speler waar zij het niet in zagen zitten? En Cruijff vond dat reden genoeg om weer eens 'in het belang van Ajax!' te gaan klagen in zijn column? Dat doe je namelijk als toezichthouder...
Volgens mij is het punt van de column een beetje aan je voorbij gegaan. Het ging niet per se over de inhoud van de beslissingen, maar over de manier waarop.

peter

Bericht door peter » ma jan 09, 2012 9:30 pm

Jabu schreef:
Peter schreef:Het heeft er alle schijn van dat ze het niet in hem zagen zitten, maar wie weet is dat wel helemaal niet zo.
Dat zou dan, als ik de jeugdvolgers moet geloven, helemaal te denken geven.
Ik heb ook twijfels bij de anderen die wel een contract hebben gekregen, dus dat zegt me niet zoveel.

Wat Cruijff aanstipt is dat er blijkbaar geen overleg is tussen het Technisch Hart en Danny Blind. Dat is veel erger.

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 9:30 pm

Tja, volgens mij proef je uit elk interview wat je leest van Boere dat hij de beslissing om te vertrekken zelf heeft gemaakt, dan doet er volgens mij de manier waarop niet meer toe ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » ma jan 09, 2012 9:32 pm

Peter schreef: Blijkbaar zijn Jonk en Bergkamp dus niet gekend in het vertrek van Boere.
Blijkbaar?
Want Cruijff suggereert het?
Volgens mij maken de quotes van 999 toch heel erg duidelijk dat De Boer (met Bergkamp als secondant) niet van plan was Boere in het eerste een kans te geven.

Maar toch is het de schuld van Blind...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma jan 09, 2012 9:34 pm

Zeux schreef:
Peter schreef: Blijkbaar zijn Jonk en Bergkamp dus niet gekend in het vertrek van Boere.
Blijkbaar?
Want Cruijff suggereert het?
Volgens mij maken de quotes van 999 toch heel erg duidelijk dat De Boer (met Bergkamp als secondant) niet van plan was Boere in het eerste een kans te geven.

Maar toch is het de schuld van Blind...
Ja, die had Boere natuurlijk een vet vijfjarig contract moeten aanbieden, of nee toch niet of wel of niet .. En zo blijf je de pispaal ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma jan 09, 2012 9:40 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij is het punt van de column een beetje aan je voorbij gegaan.
Wees niet bang, ik zie het punt. Ik ben het alleen niet eens met dat punt. Ik vind dit typisch iets waar Cruijff niet weer in z'n column moet gaan zaniken. Als je van elkaar op de hoogte bent dat je het niet ziet zitten in een speler en besluit zijn contract niet te verlengen, dan is het toch alleen maar mooi als je hem nog van de hand kan doen? Of het technisch hart is dusdanig onzelfstandig dat zij, mochten zij vinden dat ook zij nog op de hoogte moesten worden gebracht van de overgang, dat zelf niet intern bij Blind en Co. kunnen aangeven maar direct naar Cruijff moeten rennen. Of Cruijff meent dat hij zelf bij een dergelijke beslissing zou moeten worden betrokken. In beide gevallen lijkt het mij niet iets waar je niet onderling met elkaar uit kan komen en wat je dus weer moet gebruiken om de boel op te jutten. Maar ik begrijp dat jij ook deze column weer uitermate sjiek vindt?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 9:41 pm

Zeux schreef: Volgens mij maken de quotes van 999 toch heel erg duidelijk dat De Boer (met Bergkamp als secondant) niet van plan was Boere in het eerste een kans te geven.
Betekent echter niet dat iemand zonder overleg verkocht moet worden. Hetgeen Cruijff suggereert het geval was.

Het zou dus kunnen, ik herhaal: zou, dat iemand - u know who - op eigen houtje technische beslissingen neemt. Dat zou vervelend zijn, want die persoon is daarvoor al een dozijn jaren totaal ongeschikt gebleken. Dat zou onze a.s. AD eigenlijk ook moeten hebben kunnen constateren...

Plaats reactie