Ajax contracteert jeugdspelers
Moderator: mods
Re: Ajax contracteert jeugdspelers
Technisch manager Blind was dienend. Technisch directeur Blind is leidend. TD Blind kan doen wat ie wil en, wanneer ie daar zin in heeft, het technisch hart overrulen.
Het regent weer nieuwe contracten sinds Blind TD is. Dat valt gewoon op.
Het regent weer nieuwe contracten sinds Blind TD is. Dat valt gewoon op.
Blind is directeur, staat boven het technisch hart en is verantwoordelijk. Dát zijn de feiten.
Wat zijn jullie kleinzielig zeg. 

I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ga ervan uit dat deze jongens opvulling zijn en dus ook een éénjarig contract krijgen. Weet het eigenlijk wel zeker ook.
Die onzin om spelers die de tweede selectie opvullen ook een contract te geven... Slaat nergens op.
Inderdaad. Maar misschien om ook iets aan ze te verdienen?
IK GELOOF!!!!!!
Tja, je kan natuurlijk van elk vertegenwoordigend elftal de helft buiten mieteren i.v.m. geen contractverlenging, de andere helft omdat ze volgens de ' insiders " op AT niet goed genoeg zijn .. En dan ?.
Blij met de punten ...
- Jinne
- Site Admin
Ik dacht even dat we een schaatsafdeling waren begonnen toen ik de namen zag.wimpey schreef:Danny is er maar wát druk mee:
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... chenk.html
Vlg. week maar niet mee naar Brazilie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Laten we het zo doen, als er straks 1 of 2 spelers tussenzitten die het eerste halen is het briljant gezien van het technische hartje, als het brandhout is, was het weer een belachelijke Blind actie.
I think I lost my fucking headache
Precies. Spelers die eerst in Jong Ajax terecht komen, halen zelden Ajax-1. Het is A1 --> Ajax-1, of na de A1 verhuren aan een eredivisieclub.Oscarito schreef:Die onzin om spelers die de tweede selectie opvullen ook een contract te geven... Slaat nergens op.
Ik zou Jong Ajax dus ook volplempen met 1e - dan wel 2e jaars A-junioren.
Heeft niks te maken met Blind, deze hele gang van zaken is gewoon onzin. Idem bij PSV.LucaS schreef:Laten we het zo doen, als er straks 1 of 2 spelers tussenzitten die het eerste halen is het briljant gezien van het technische hartje, als het brandhout is, was het weer een belachelijke Blind actie.
Als de opvulling niet op amateurbasis wilt spelen dan schop je ze toch gewoon buiten. Nu krijgen ze nog de kans om zich in de picture te spelen van clubs van een lager niveau. Voor hen tientallen anderen die misschien nog wel beter zijn. Effectief heb je per wedstrijd maar 6/7 spelers nodig, de rest wordt toch ingevuld door eerste elftal spelers en dat gaat echt niet veranderen.
Waar nodig moet je de openstaande plekken opvullen door spelers van de A zoals wimpey ook aangeeft.
En wat doe je als blijkt dat 2 jaar op rij de back en buitenspeler net niet goed genoeg is om de stap naar het 1e te maken gewoon maar wedstrijdjes spelen zonder back en buitenspeler.Vier spelers doorschuiven naar jong AJAX van de A1 betekend dat de A1 vier spelers tekort komen, waar haal je die weer vandaan ?.
Blij met de punten ...
Is het voor de individuele ontwikkeling van de 6/7 talenten bovendien niet nadeling als zij steeds te maken krijgen met een half team aan nieuwe spelers waarmee zij moeten spelen, waardoor er nooit iets van automatismen is?
Of dit niks te maken heeft met Blind betwijfel ik. Strooien met contracten voor middelmatige spelers is toevallig een van zijn specialiteiten. Daley zegt dat ook altijd. Pa, zegt hij, zoals jij kan strooien met contracten voor middelmatige spelers...Oscarito schreef:Heeft niks te maken met Blind, deze hele gang van zaken is gewoon onzin. Idem bij PSV.LucaS schreef:Laten we het zo doen, als er straks 1 of 2 spelers tussenzitten die het eerste halen is het briljant gezien van het technische hartje, als het brandhout is, was het weer een belachelijke Blind actie.
Het is gissen naar het waarom van deze contractverlengingen. Een tekort aan spelers? Er lopen meer dan genoeg spelers rond in de verschillende selecties.
Voor alle duidelijkheid want ik begrijp je eerste zin niet zo goed: Jij bedoelt dat ik denk dat als de rechtsback en rechtsbuiten van Jong Ajax niet goed genoeg zijn ze maar zonder een rechtsback of rechtsbuiten moeten spelen?999 schreef:En wat doe je als blijkt dat 2 jaar op rij de back en buitenspeler net niet goed genoeg is om de stap naar het 1e te maken gewoon maar wedstrijdjes spelen zonder back en buitenspeler.Vier spelers doorschuiven naar jong AJAX van de A1 betekend dat de A1 vier spelers tekort komen, waar haal je die weer vandaan ?.

Je begint een seizoen met een bepaalde selectie en daar zul je het ook mee moeten doen. Spelen zonder een rechtsback en rechtsbuiten lijkt me dan ook niet logisch. Doorgaans bedoelde ik met opvulling spelers 7/15. Mochten deze twee spelers daartoe behoren dan verdienen ze simpelweg geen contract.
En als vier spelers uit de A1 beter zijn en de stap kunnen maken naar het eerste moeten ze uiteraard in Jong Ajax spelen. Aangezien de A1 uit pakweg 20 spelers bestaat kunnen ze dat makkelijk opvangen en dan zijn er nog de A2 en de B1. En in het amateurcircuit lopen ook spelers rond die voor hun kans willen gaan en niet veel onder doen voor speler 15 in Jong Ajax.
Dat is nog nooit anders geweest volgens mij, al jaren spelen eerste elftal spelers in het beloftenteam.Jabu schreef:Is het voor de individuele ontwikkeling van de 6/7 talenten bovendien niet nadeling als zij steeds te maken krijgen met een half team aan nieuwe spelers waarmee zij moeten spelen, waardoor er nooit iets van automatismen is?
En automatismen, daar is het inderdaad niet goed voor maar I don't give a damn about automatismen. Vraag Hose en co maar eens wat ze daar aan hebben gehad, die schenen in het best ingespeelde jeugdteam van Ajax ooit te spelen.
Of het wetenschappelijk goed of slecht is voor een individuele ontwikkeling kan ik geen antwoord op geven.
Volgens mij is het dus veel makkelijker om de echte talenten vrijheid te geven als zij te maken hebben met spelers om zich heen die weten wat er van hen verwacht wordt. Op het moment dat er totaal geen automatismen in een team zijn staat iedereen elkaar aan te kijken en is het lastiger voor degenen die je vrijheid wil geven om te weten wanneer zij die vrijheid kunnen nemen. Zonder enige lijn met z'n allen pielen in de hoop dat daarmee de besten zich onderscheiden werkt volgens mij dus niet. Dan loop je elkaar alleen maar in de weg. Een trainer moet met een vaste groep een bepaalde basis neer kunnen zetten om vervolgens de echte talenten de ruimte voor vrijheid en creativiteit te geven.
Laatst gewijzigd door jabu op do jan 05, 2012 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is het idee dat ieder elftal op dezelfde wijze speelt. In beginsel moet iedere speler dus weten wat er van hem en zijn omringende spelers verwacht wordt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Oké, daar ondervang je het voor een gedeelte mee. Probleem blijft wel dat je veelvuldig met elkaar samen moet spelen om 'feeling' te hebben. Je moet bv. weten aan wie je die dieptepass nog wel kan geven en bij wie niet meer.
Oscarito schreef:Voor alle duidelijkheid want ik begrijp je eerste zin niet zo goed: Jij bedoelt dat ik denk dat als de rechtsback en rechtsbuiten van Jong Ajax niet goed genoeg zijn ze maar zonder een rechtsback of rechtsbuiten moeten spelen?999 schreef:En wat doe je als blijkt dat 2 jaar op rij de back en buitenspeler net niet goed genoeg is om de stap naar het 1e te maken gewoon maar wedstrijdjes spelen zonder back en buitenspeler.Vier spelers doorschuiven naar jong AJAX van de A1 betekend dat de A1 vier spelers tekort komen, waar haal je die weer vandaan ?.![]()
Je begint een seizoen met een bepaalde selectie en daar zul je het ook mee moeten doen. Spelen zonder een rechtsback en rechtsbuiten lijkt me dan ook niet logisch. Doorgaans bedoelde ik met opvulling spelers 7/15. Mochten deze twee spelers daartoe behoren dan verdienen ze simpelweg geen contract.
En als vier spelers uit de A1 beter zijn en de stap kunnen maken naar het eerste moeten ze uiteraard in Jong Ajax spelen. Aangezien de A1 uit pakweg 20 spelers bestaat kunnen ze dat makkelijk opvangen en dan zijn er nog de A2 en de B1. En in het amateurcircuit lopen ook spelers rond die voor hun kans willen gaan en niet veel onder doen voor speler 15 in Jong Ajax.
Je stelt dat spelers die niet voldoen in Jong AJAX maar op Amatuer basis moeten gaan ballen, doen ze dat niet dan moeten ze maar vertrekken.Vervolgens pleit je er voor om spelers van de A1 door te schuiven naar Jong AJAX, je onderschrijft de stelling van Wimpey " Ik zou Jong Ajax dus ook volplempen met 1e - dan wel 2e jaars A-junioren. ".
Mijn vraag is dus als die A1 spelers ( zeg een stuk of 3 ) zeg na een jaar of 2 niet voldoen waar haal je dan het volgende vat met kwalitatief goede spelers vandaan ?.Na enkele jaren doorschuiven kom je er ergens in de opleiding een hoop spelers te kort.
Het vreemde is overgens dat in het verleden veel spelers zijn afgedankt, die na een x-aantal jaren wel bleken kwalitatief goed genoeg te zijn.Alleen kregen ze de tijd dus niet ...
En misschien ziet AJAX Jong AJAX ook niet echt als een volgende stap, maar meer als alternatiefje om spelers die reserve enz. zijn toch genoeg speel minuten te geven ...
Blij met de punten ...
Nee, dat is wat anders. Inzicht is zien dat je een pass kan geven, maar je hebt feeling nodig om van elkaar te weten of je ook op die pass kan rekenen of niet.Rishi schreef:Dat is dus inzicht.
Helemaal eens.Jabu schreef:Volgens mij is het dus veel makkelijker om de echte talenten vrijheid te geven als zij te maken hebben met spelers om zich heen die weten wat er van hen verwacht wordt. Op het moment dat er totaal geen automatismen in een team zijn staat iedereen elkaar aan te kijken en is het lastiger voor degenen die je vrijheid wil geven om te weten wanneer zij die vrijheid kunnen nemen. Zonder enige lijn met z'n allen pielen in de hoop dat daarmee de besten zich onderscheiden werkt volgens mij dus niet. Dan loop je elkaar alleen maar in de weg. Een trainer moet met een vaste groep een bepaalde basis neer kunnen zetten om vervolgens de echte talenten de ruimte voor vrijheid en creativiteit te geven.
Het is de en-en-filosofie: individuen de kans geven zich voluit te ontwikkelen binnen hun eigen mogelijkheden en creativiteit, maar ook leren in groepsverband of een specifieke tactiek te spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Precies. Want bijkomend is ook nog eens dat het voor de echte talenten ook onontbeerlijk is om ook in teamdiscipline te leren spelen.
Dat kiezen van uitersten (individu vs team, fysiek vs techniek, etc.) slaat sowieso nergens op. Je hebt het allemaal nodig om de top te bereiken. Natuurlijk kan je de nadruk wel meer op het één of het ander leggen. Daarom is het misschien helemaal niet zo nadelig om de mindere goden te gebruiken om teamdiscipline en automatismen te creëren. Daar kan je ze dan een niet al te duur jeugdcontract voor geven. Uiteindelijk is dat in mijn ogen dan een investering die je doet om de voorwaarden voor de grotere talenten ook te verbeteren. Ook op een hoger niveau heb je overigens waterdragers nodig, wellicht blijken ze zich later wel erg goed te ontwikkelen in hun rol.
Dat kiezen van uitersten (individu vs team, fysiek vs techniek, etc.) slaat sowieso nergens op. Je hebt het allemaal nodig om de top te bereiken. Natuurlijk kan je de nadruk wel meer op het één of het ander leggen. Daarom is het misschien helemaal niet zo nadelig om de mindere goden te gebruiken om teamdiscipline en automatismen te creëren. Daar kan je ze dan een niet al te duur jeugdcontract voor geven. Uiteindelijk is dat in mijn ogen dan een investering die je doet om de voorwaarden voor de grotere talenten ook te verbeteren. Ook op een hoger niveau heb je overigens waterdragers nodig, wellicht blijken ze zich later wel erg goed te ontwikkelen in hun rol.
Waarom zou je iedere dag met dezelfde groep moeten werken om te leren in groepsverband en binnen een bepaalde tactiek te spelen? Jeugdspelers moeten niet leren in elftal-A te leren spelen, maar überhaupt in een elftal leren spelen. Die fijnere afstemming tussen specifieke individuen aanleren op jeugdniveau heeft geen enkele zin, want eenmaal bij het eerste elftal aangekomen spelen ze met hele andere spelers.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bertje schreef:Waarom zou je iedere dag met dezelfde groep moeten werken om te leren in groepsverband en binnen een bepaalde tactiek te spelen? Jeugdspelers moeten niet leren in elftal-A te leren spelen, maar überhaupt in een elftal leren spelen. Die fijnere afstemming tussen specifieke individuen aanleren op jeugdniveau heeft geen enkele zin, want eenmaal bij het eerste elftal aangekomen spelen ze met hele andere spelers.

IK GELOOF!!!!!!