De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 4:44 pm

wimpey schreef:
Ride schreef: Maar 1995 was verdomme wel het lekkerste jaar ooit in mijn bestaan als Ajacied.
Van Gaal was een mega-fantastische trainer voor Ajax. Die 1 jaar te lang is gebleven, helaas. De man is een trainer. Een voetballeraar voor de bovenbouw. Een van de besten in zijn vak. Het 'Umfeld' moet wel het zijne zijn: hij moet carte blanche hebben en een leger aan voornamelijk naamlozen als spelers, die zich ondergeschikt maken aan LvG en zijn systeem.

Hij is geen manager, geen directeur. Geen netwerker, geen bindende factor, niet iemand die delegeert. Niet iemand die sterke persoonlijkheden met specifieke kennis om zich heen verzamelt. Hij weet het immers allemaal zelf. Hij is overal voor geschikt. Wanneer LvG met je communiceert, barsten je trommelvliezen. LvG die straks als AD van een beursgenoteerd bedrijf de financiele pers op barse toon een veeg uit de pan geeft: Youtube zal wel bij onze nieuwe AD varen. :blush.gif:

Zie je het al voor je: LvG die straks in zijn hoedanigheid als AD compromissen gaat sluiten?! Give and take. Never he. Die man ziet achter iedere boom een vijand. Het wordt een fiasco dat zijn weerga niet kent. Ten Have en co hebben gewoon een naam tot AD benoemd, zonder zich in 2 decennia aan feiten rond de persoon LvG te hebben verdiept. Prutswerk.
Tsja... toen Van Gaal een paar maanden als TD functioneerde had ie volgens mij met niemand moeite. Alleen met die slappe Koeman.

Ik denk dat Van Gaal een totaal ander mens is als bestuurder dan trainer. Als trainer moet je een vader figuur zijn omdat je te maken hebt met verwende pubers met teveel geld. Als bestuurder zal ie dat anders doen. Dat is gebaseerd op mijn gevoel overigens.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » do dec 29, 2011 4:47 pm

wimpey schreef:
Ride schreef: Maar 1995 was verdomme wel het lekkerste jaar ooit in mijn bestaan als Ajacied.
Van Gaal was een mega-fantastische trainer voor Ajax. Die 1 jaar te lang is gebleven, helaas. De man is een trainer. Een voetballeraar voor de bovenbouw. Een van de besten in zijn vak. Het 'Umfeld' moet wel het zijne zijn: hij moet carte blanche hebben en een leger aan voornamelijk naamlozen als spelers, die zich ondergeschikt maken aan LvG en zijn systeem.

Hij is geen manager, geen directeur. Geen netwerker, geen bindende factor, niet iemand die delegeert. Niet iemand die sterke persoonlijkheden met specifieke kennis om zich heen verzamelt. Hij weet het immers allemaal zelf. Hij is overal voor geschikt. Wanneer LvG met je communiceert, barsten je trommelvliezen. LvG die straks als AD van een beursgenoteerd bedrijf de financiele pers op barse toon een veeg uit de pan geeft: Youtube zal wel bij onze nieuwe AD varen. :blush.gif:

Zie je het al voor je: LvG die straks in zijn hoedanigheid als AD compromissen gaat sluiten?! Give and take. Never he. Die man ziet achter iedere boom een vijand. Het wordt een fiasco dat zijn weerga niet kent. Ten Have en co hebben gewoon een naam tot AD benoemd, zonder zich in 2 decennia aan feiten rond de persoon LvG te hebben verdiept. Prutswerk.
Ja, dat gevaar bestaat.

Toch heb ik het idee dat hij in de rol van AD een andere kant van zichzelf kan (en zal) laten zien. Ik weet ook niet of het geen netwerker is. Volgens mij kun je nooit op zoveel 'hoge' plekken in de voetbalwereld komen als je geen netwerker bent.

En ik denk dat hij van grote waarde kan zijn als klankbord voor Frank. Dat op zich vind ik al veel waard.

Plus dat ik de combinatie van het duo Cruijff-Van Gaal op technisch gebied enorm zie zitten. Die hebben tezamen gewoon heel veel te bieden voor Ajax. Dus is het doodzonde dat ze zo als aartsrivalen tegenover elkaar staan. En ik de indruk heb dat Van Gaal op dit punt wel wil bewegen. Maar goed dat is van mij een aanname. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 4:57 pm

GangstaRiB schreef: Tsja... toen Van Gaal een paar maanden als TD functioneerde had ie volgens mij met niemand moeite. Alleen met die slappe Koeman.
Die slappe Koeman liet zich er door LvG niet uit mikken. Waarna LvG vertrok. :smallgrin.gif:
Ik denk dat Van Gaal een totaal ander mens is als bestuurder dan trainer. Als trainer moet je een vader figuur zijn omdat je te maken hebt met verwende pubers met teveel geld. Als bestuurder zal ie dat anders doen. Dat is gebaseerd op mijn gevoel overigens.
:excited.gif:

Van Gaal is een drill instructor thru and thru. Wanneer je in hem iets anders ziet, ben ik bang dat je jezelf voor de gek houdt.

zeux

Bericht door zeux » do dec 29, 2011 5:56 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Lang leve de ignore-functie!
+1. Op iemand die voortdurend met 2 maten meet, hoef ik niet in te blijven gaan.

Haha, zie dit nu pas.

Wat jammer!!!

Beetje incasseringsvermogen had ik wel verwacht. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 5:59 pm

Grappig als mensen aankondigen dat ze je op ignore zetten. Waarschijnlijk moet je je gekwetst voelen ofzo.
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 6:01 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Tsja... toen Van Gaal een paar maanden als TD functioneerde had ie volgens mij met niemand moeite. Alleen met die slappe Koeman.
Die slappe Koeman liet zich er door LvG niet uit mikken. Waarna LvG vertrok. :smallgrin.gif:
Ach, we hebben toch juist bewondering voor mensen die zien dat iets niet goed is, ook niet als je toch kampioen wordt? Van Gaal had prima door dat het niet allemaal geweldig ging bij Ajax en hij had ook prima door dat Koe geen goede trainer voor Ajax was.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 6:24 pm

wimpey schreef:
:excited.gif:

Van Gaal is een drill instructor thru and thru. Wanneer je in hem iets anders ziet, ben ik bang dat je jezelf voor de gek houdt.
Van Gaal trok z'n conclusies nadat Ajax partij koos voor de korte termijn ipv de lange.

Grappig dat ik mezelf voor de gek houdt, maar dat jij compleet overtuigd bent van het karakter van Van Gaal.... Terwijl dat ook nergens op gebaseerd is. Een paar losers die de boot mistten toen Van Gaal successen vierden.. ja die zitten allemaal te piepen. De rest loopt met LvG weg. Als Van Gaal zich gesteund voelt, functioneert hij goed. Zodra er een paar backstabbers zitten, is Van Gaal binnen no time weg. You gotta love him.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 6:54 pm

LucaS schreef: Ach, we hebben toch juist bewondering voor mensen die zien dat iets niet goed is, ook niet als je toch kampioen wordt? Van Gaal had prima door dat het niet allemaal geweldig ging bij Ajax en hij had ook prima door dat Koe geen goede trainer voor Ajax was.
Ja, Louis is ten allen tijde scherp: hij wilde Danny Blind als trainer van Ajax!! :drecul.gif:

Bleek een ge-wel-di-ge trainer voor Ajax. En een grandioos technisch manager. En assistent. En hoofd opleidingen. En TD. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 6:57 pm

GangstaRiB schreef: Grappig dat ik mezelf voor de gek houdt, maar dat jij compleet overtuigd bent van het karakter van Van Gaal.... Terwijl dat ook nergens op gebaseerd is.
Ehm, Van Gaal staat al ruim 2 decennia in de schijnwerpers. De man is een open boek.

Denk je dat de Van Gaal van 2012 ineens een heel andere is dan die van 1991 t.e.m. 2011? :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2011 6:57 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 7:05 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Grappig dat ik mezelf voor de gek houdt, maar dat jij compleet overtuigd bent van het karakter van Van Gaal.... Terwijl dat ook nergens op gebaseerd is.
Ehm, Van Gaal staat al ruim 2 decennia in de schijnwerpers. De man is een open boek.

Denk je dat de Van Gaal van 2012 ineens een heel andere is dan die van 1991 t.e.m. 2011? :excited.gif:
Nog steeds snap ik niet dat je nu al kan concluderen dat Van Gaal in een geheel andere functie niet anders kan functioneren.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 7:08 pm

GangstaRiB schreef: Nog steeds snap ik niet dat je nu al kan concluderen dat Van Gaal in een geheel andere functie niet anders kan functioneren.
Je kunt zó de RvC (-1) van Ajax in, die snappen het ook niet! :blub.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 7:09 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Nog steeds snap ik niet dat je nu al kan concluderen dat Van Gaal in een geheel andere functie niet anders kan functioneren.
Mooi man, zo overtuigd van je eigen gelijk. :excited.gif:
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 29, 2011 7:10 pm

Ik geef iedereen een kans, maar de voortekenen zijn niet rooskleurig, zoals ik al eerder aangaf. Neemt niet weg dat als hij het wordt (wat ik niet denk) ik hem blanco zal beoordelen. Geldt overigens net zo goed voor van Basten.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 7:14 pm

Peter schreef: Neemt niet weg dat als hij het wordt (wat ik niet denk) ik hem blanco zal beoordelen.
Hij is al begonnen natuurlijk. Die sabbatical zit erop. Op de achtergrond trekt hij aan de touwtjes waaraan zijn marionetten Sturkie en Blind hangen.

Of zijn we hier collectief zó naief om te denken dat LvG nu Sturkie en Blind de vrije hand laat en pas stráks begint om Ajax naar zijn hand te zetten?! :excited.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 29, 2011 7:17 pm

Sturkenboom en Blind zijn voorlopig op vakantie, dus zoveel doen ze nu even niet. Al baart het me wel zorgen dat we een paar talenten hebben vastgelegd met een looptijd van wel 4/5 jaar. Ik zie daar de hand van Blind in, maar dat is een gokje.

Overigens is een ieder hier het er wel over eens dat de directie in de huidige vorm niet bestaat uit uitblinkers. Sturkenboom kan ik niet beoordelen, maar met Blind, Slop en vdAat heb je het gewoon niet goed voor mekaar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 29, 2011 7:51 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Mooi man, zo overtuigd van je eigen gelijk. :excited.gif:
Look who is talking.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 29, 2011 8:30 pm

Peter schreef:Sturkenboom en Blind zijn voorlopig op vakantie, dus zoveel doen ze nu even niet. Al baart het me wel zorgen dat we een paar talenten hebben vastgelegd met een looptijd van wel 4/5 jaar. Ik zie daar de hand van Blind in, maar dat is een gokje.

Overigens is een ieder hier het er wel over eens dat de directie in de huidige vorm niet bestaat uit uitblinkers. Sturkenboom kan ik niet beoordelen, maar met Blind, Slop en vdAat heb je het gewoon niet goed voor mekaar.
Helemaal eens, al heeft Sturkenboom in ieder geval een redelijk CV. Dat kan je van de rest niet zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 8:33 pm

LucaS schreef:Ach, we hebben toch juist bewondering voor mensen die zien dat iets niet goed is, ook niet als je toch kampioen wordt? Van Gaal had prima door dat het niet allemaal geweldig ging bij Ajax en hij had ook prima door dat Koe geen goede trainer voor Ajax was.
Alleen deed hij er niets aan. In plaats van iets aan de opleiding te doen bijvoorbeeld richtte hij zijn pijlen op Rosales en Charisteas.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do dec 29, 2011 10:59 pm

Was hij in de toenmalige organisatie als TD ook verantwoordelijk voor de jeugdopleiding?

Was dat de tijd van het invoeren van TIPS?

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 11:01 pm

Charisteas was volgens mij een noodaankoop ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 11:07 pm

En uitvoerig gescout door Van Gaal, waar vele positieve rapporten uit kwamen rollen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 11:17 pm

Gelukkig heeft onze adviseur/gewipt RVC lid een geweldige hand in aankopen!

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2011 11:21 pm

Van Eijden lag in het ziekenhuis en Van Gaal besloot op eigen houtje Zlatan te verkopen. VI
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » do dec 29, 2011 11:25 pm

LucaS schreef:Gelukkig heeft onze adviseur/gewipt RVC lid een geweldige hand in aankopen!
Waarom vergelijk je hem met Cruijff? Dan moet je hem met Ling of v. Basten vergelijken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie