AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 10:24 am

Interessant stuk in de VK: broddelwerk KNVB.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... luit.dhtml

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 29, 2011 10:39 am

Wat doet de mening van een psycholoog/natuurkundige ertoe? Ik had het interessanter gevonden als zo'n column van een jurist kwam.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 10:48 am

Arthur schreef:Wat doet de mening van een psycholoog/natuurkundige ertoe? Ik had het interessanter gevonden als zo'n column van een jurist kwam.
Nijhuis had moeten staken op het moment dat wauzige Wes het veld betrad.

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 11:09 am

Op de vraag van de interviewer : " Nouja, er zijn ook nog andere internationale regels, hé, als je europacup speelt als je dan van het veld stap dan wordt je ook meteen uit de competitie genomen "

antwoordde Gerbrands vanmorgen op Radio 1 ( +- 9.20 u. als een reactie van het KNVB besluit ) " nou dan zou het anders gelopen zijn, dan zouden ze ( Az neem ik aan ) de situatie laten afkoelen omdat het incident op het veld plaats vind en dan was het niet zo ver gekomen dat de een van de partij(en) niet van het veld af hoeven lopen dus "
"

Terugluisteren

Iets eerder weet ie nog te melden dat dit een extreme situatie is waar geen regels voor zijn ...

Mwah, volgens mij zijn er wel regels, en zeker in het veld zijn ze toegepast ..
Blij met de punten ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do dec 29, 2011 11:23 am

wimpey schreef:
Arthur schreef:Wat doet de mening van een psycholoog/natuurkundige ertoe? Ik had het interessanter gevonden als zo'n column van een jurist kwam.
Nijhuis had moeten staken op het moment dat wauzige Wes het veld betrad.
Wimpey, dat stuk slaat helaas echt nergens op. Meneer gaat er volledig aan voorbij dat je als speler absoluut ook een rode kaart kunt krijgen buiten de wedstrijd om. Er zijn zat spelers die rode kaarten hebben eghad voor vechtpartijen in de rust, om maar een voorbeeld te noemen.

Leon

Bericht door Leon » do dec 29, 2011 11:28 am

wimpey schreef:Interessant stuk in de VK: broddelwerk KNVB.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... luit.dhtml
Allemaal leuk en aardig, maar hij slaat de plank mis. Je kan toch nog een half uur ná de wedstrijd een kaart ontvangen?
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 3:46 pm

Scherrer schreef: Meneer gaat er volledig aan voorbij dat je als speler absoluut ook een rode kaart kunt krijgen buiten de wedstrijd om. Er zijn zat spelers die rode kaarten hebben eghad voor vechtpartijen in de rust, om maar een voorbeeld te noemen.
Uijteraard. Maar wanneer Nijhuis de spelers meteen naar binnen had geloosd, zou ook hij even de tijd hebben gehad om de adrenaline wat te laten zakken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 3:56 pm

Een wedstrijd zonder publiek vind ik wel de meest kansloze beslissing. Desnoods draai je het affice om door te zeggen dat AZ thuis mag spelen.

Maar zonder publiek... Niemand zit daarop te wachten.

Er moet natuurlijk een straf uitgedeeld worden, maar je dupeert nu alles en iedereen. Het wordt een sfeerloze zaadpot en niemand heeft zin om zoiets op de TV te kijken.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 4:19 pm

GangstaRiB schreef: Er moet natuurlijk een straf uitgedeeld worden, maar je dupeert nu alles en iedereen.
AZ zal niet klagen. Die hebben de wedstrijd aan de groene tafel tegen de leiding van Ajax op alle fronten gewonnen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 4:32 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Er moet natuurlijk een straf uitgedeeld worden, maar je dupeert nu alles en iedereen.
AZ zal niet klagen. Die hebben de wedstrijd aan de groene tafel tegen de leiding van Ajax op alle fronten gewonnen.
Goed. Als AZ op alle fronten gewonnen had, was deze wedstrijd regelementair met 3-0 verloren door Ajax.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 4:41 pm

Het is natuurlijk ook geen wedstrijd tussen beide directies. Maar ik begrijp wel dat Wimpey dat graag zo voor wil stellen.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 29, 2011 4:43 pm

Wel apart dat Esteban verklaarde hevige pijn in de onderrug te voelen terwijl hij daar helemaal niet geraakt is.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 4:51 pm

LucaS schreef:Het is natuurlijk ook geen wedstrijd tussen beide directies. Maar ik begrijp wel dat Wimpey dat graag zo voor wil stellen.
Ik stel vast dat iedereen bij AZ met één tong sprak: we voelden ons bedreigd. Ik stel ook vast dat de directie van Ajax niet verder kwam dan wat gemeenplaatsen en dat de hoogste directeur geheel ontbrak.

De KNVB heeft de rol van AZ tot 0 gereduceerd. Ajax krijgt de klappen. Ik trek daaruit een conclusie. Jij een andere conclusie.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 4:53 pm

Tja, jij trekt bij alles wat met de directie te maken heeft dat ze falen c.q. gefaald hebben. Niet op basis van inhoud maar op basis van zwartwit partij kiezen. Dat mag natuurlijk, maar inhoudelijk is het betekenisloos.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 4:57 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Het is natuurlijk ook geen wedstrijd tussen beide directies. Maar ik begrijp wel dat Wimpey dat graag zo voor wil stellen.
Ik stel vast dat iedereen bij AZ met één tong sprak: we voelden ons bedreigd. Ik stel ook vast dat de directie van Ajax niet verder kwam dan wat gemeenplaatsen en dat de hoogste directeur geheel ontbrak.

De KNVB heeft de rol van AZ tot 0 gereduceerd. Ajax krijgt de klappen. Ik trek daaruit een conclusie. Jij een andere conclusie.
Het is toch normaal dat Ajax de klappen vangt? Het gebeurde toch in de Arena? Dat is de verantwoordelijkheid van Ajax.

Je kan er natuurlijk ook een jurisch drama ("ja maar wat Verbeek deed....." huilie huilie) van maken met advocaten die een lekker uurtarief hanteren.... ach....
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 5:06 pm

GangstaRiB schreef: Het is toch normaal dat Ajax de klappen vangt? Het gebeurde toch in de Arena? Dat is de verantwoordelijkheid van Ajax.
Zo lust ik er nog een paar: is het normaal dat Verbeek zijn spelers pas ná rood van het veld dirigeert?! En dat niet eens de mogelijkheid bestond om te hervatten, doordat die lui al onder pomp stonden?!

Daar hoor je als Ajax-directie bovenop te springen. Die aspecten stip je voor lopende camera's keer op keer aan. Die van Ajax niet. Hun grote baas stond meteen voor de camera's. Die van ons was niet eens in het stadion. De directie van AZ maakte het de KNVB meteen lastig. Die van ons legde het hoofd in de schoot.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 29, 2011 5:07 pm

OM eist tien maanden gevangenis voor belager van Esteban
Donderdag, 29 december 2011 om 16:47

Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat Wesley van W., de negentienjarige hooligan die vorige week woensdag Esteban Alvarado aanviel, minstens zes maanden achter slot en grendel verdwijnt. De man slaagde erin ondanks een stadionverbod binnen te komen in de Amsterdam ArenA. Tijdens de bekerwedstrijd Ajax-AZ betrad hij het veld en viel hij Esteban aan.
/

Enkele minuten voor het rustsignaal stormde Van W. via het invalidengedeelte het veld op, nadat de stewards even niet opletten. Eenmaal aangekomen op het veld benaderde hij Esteban met een karatetrap. De keeper uit Costa Rica wist zich te verweren, werkte Van W. naar de grond en deelde hem zelf twee trappen uit. Vervolgens werd de hooligan, die gedronken had, overgeleverd aan de politie.

In de uren na het incident verklaarde Van W. 'een hekel' te hebben aan Esteban, al verklaarde zijn advocaat later dat hij alleen de bedoeling had een rondje over het veld te rennen. Het OM neemt de zaak hoog op en eiste voor de rechtbank een gevangenisstraf van tien maanden, waarvan vier voorwaardelijk, voor Van W. Ook wil het OM dat de man uit Almere een gebiedsverbod krijgt voor de ArenA en omgeving, en voor de binnenstad van Amsterdam. Wesley wordt onder meer beschuldigd van poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade en het overtreden van zijn stadionverbod.

VZ
Ik vind het allemaal prima, maar ik vind de eis nogal wat. Let wel, ik ben geen jurist, maar poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade? Poeh.

jabu

Bericht door jabu » do dec 29, 2011 5:12 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het is toch normaal dat Ajax de klappen vangt? Het gebeurde toch in de Arena? Dat is de verantwoordelijkheid van Ajax.
Zo lust ik er nog een paar: is het normaal dat Verbeek zijn spelers pas ná rood van het veld dirigeert?! En dat niet eens de mogelijkheid bestond om te hervatten, doordat die lui al onder pomp stonden?!

Daar hoor je als Ajax-directie bovenop te springen. Die aspecten stip je voor lopende camera's keer op keer aan. Die van Ajax niet. Hun grote baas stond meteen voor de camera's. Die van ons was niet eens in het stadion. De directie van AZ maakte het de KNVB meteen lastig. Die van ons legde het hoofd in de schoot.
Wellicht is het in dit geval ook gepaster om bescheiden te zijn en niet naar AZ te gaan wijzen. Wat zij dan doen moeten ze zelf weten.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2011 5:38 pm

Maar zeg dat dan tenminste. Ga achteraf dan niét klagen (Slop).
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 6:03 pm

Peter schreef:

Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat Wesley van W., de negentienjarige hooligan die vorige week woensdag Esteban Alvarado aanviel, minstens zes maanden achter slot en grendel verdwijnt. De man slaagde erin ondanks een stadionverbod binnen te komen in de Amsterdam ArenA. Tijdens de bekerwedstrijd Ajax-AZ betrad hij het veld en viel hij Esteban aan.
/

Enkele minuten voor het rustsignaal stormde Van W. via het invalidengedeelte het veld op, nadat de stewards even niet opletten. Eenmaal aangekomen op het veld benaderde hij Esteban met een karatetrap. De keeper uit Costa Rica wist zich te verweren, werkte Van W. naar de grond en deelde hem zelf twee trappen uit. Vervolgens werd de hooligan, die gedronken had, overgeleverd aan de politie.

In de uren na het incident verklaarde Van W. 'een hekel' te hebben aan Esteban, al verklaarde zijn advocaat later dat hij alleen de bedoeling had een rondje over het veld te rennen. Het OM neemt de zaak hoog op en eiste voor de rechtbank een gevangenisstraf van tien maanden, waarvan vier voorwaardelijk, voor Van W. Ook wil het OM dat de man uit Almere een gebiedsverbod krijgt voor de ArenA en omgeving, en voor de binnenstad van Amsterdam. Wesley wordt onder meer beschuldigd van poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade en het overtreden van zijn stadionverbod.

VZ
Ik vind het allemaal prima, maar ik vind de eis nogal wat. Let wel, ik ben geen jurist, maar poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade? Poeh.
Wat een hysterische eis.
Dit soort dingen gebeurt buiten het voetbalveld, erop ook trouwens, aan de lopende band. Ik geloof niet dat die mensen allemaal 6 maanden achter de tralies gaan.

zeux

Bericht door zeux » do dec 29, 2011 6:14 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:

/

VZ
Wat een hysterische eis.
Dit soort dingen gebeurt buiten het voetbalveld, erop ook trouwens, aan de lopende band. Ik geloof niet dat die mensen allemaal 6 maanden achter de tralies gaan.
Symbooljustitie.

Sign of the times, I fear.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

ferry

Bericht door ferry » do dec 29, 2011 6:15 pm

AD:
Belager Esteban krijgt 6 maanden cel

UPDATE De belager van AZ-keeper Esteban heeft een celstraf gekregen van 6 maanden, waarvan 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vandaag bepaald.

De 19-jarige Wesley van W. negeerde vorige week woensdag bij de bekerwedstrijd Ajax-AZ een stadionverbod. Tijdens de wedstrijd rende hij het veld op en viel Esteban van achteren aan.

De rechter heeft Wesley veroordeeld voor poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade van Esteban. Ook heeft hij Wesley veroordeeld voor de mishandeling van een jongen die hij na een avondje stappen in februari heeft geslagen en geschopt.

De rechter nam in de strafbepaling mee dat hij in 2009 ook al voor een geweldsdelict jeugddetentie opgelegd heeft gekregen. Ook houdt de rechter Wesley er verantwoordelijk voor dat op deze manier de lol van het voetbal verdwijnt en mensen zich hierna mogelijk onveilig voelen.

Wesley moet zich van de rechter laten behandelen voor zijn alcoholproblemen. Ook moet hij zich de komende 2 jaar bij de politie melden tijdens de pauze bij wedstrijden van Ajax, AZ en het Nederlands elftal. (ANP/Redactie)

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 6:17 pm

wimpey schreef:
Gerbrands klaagde er anders vrolijk op los op Radio 1 ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 29, 2011 6:20 pm

Jabu schreef:
wimpey schreef:

Wellicht is het in dit geval ook gepaster om bescheiden te zijn en niet naar AZ te gaan wijzen. Wat zij dan doen moeten ze zelf weten.
Precies. Wimpey wil dit perse uitleggen als zijnde een nederlaag voor het zogenaamde Ajax bestuur. Ik denk dat Ajax zich vooral kapot moet schamen en de straf ondergaan. Je mag de schuld ook weleens bij jezelf leggen. Altijd maar dat gewijs naar anderen, terwijl je zelf in eerste instantie fout zit.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do dec 29, 2011 6:24 pm

Wimpey heeft anders volledig gelijk. Belachelijk oordeel. Hopen dat Ajax nu gebrand is op 2 afstraffingen van die laffe kaasboeren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie