Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Jong Ajax
Nog lang niet.Ajaciedjuh schreef:Scoort in ieder geval makkelijk. Ik heb FdB pas geleden nog positief horen praten over zijn ontwikkeling.
Wie is de eerst volgende spits in onze opleiding die het mogelijkerwijs gaat halen (behalve Castillion)?
Boere had een aflopend contract. Hij werd niet genoemd als speler waarmee Ajax in gesprek was over een contractverlenging.
Er zijn 10 spitsen geblesseerd en Boere komt niet eens in aanmerking voor een plaats in de selectie. Tot zover de mening van De Boer over de ontwikkeling van Boere.
Heel verstandige beslissing van die jongen.
Heel verstandige beslissing van die jongen.
Precies. De Boer zet liever de rechtshalf van de A1 in de spits dan de spits van Jong Ajax. Dan is het toch duidelijk?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Maar ....... jeugd-kenners ...... wie is de eerst volgende spits uit de jeugd die Ajax 1 zou kunnen halen!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dan maar hopen voor de Boer dat deze jongen er niks meer van gaat bakken in zijn verdere carriere .. Of hadden ze um misschien wat meer individuele trainingen moeten geven ..
Blij met de punten ...
Klaassen geeft in de VI aan dat zijn ontwikkeling als een raket ging toen hij in de B kwam. Toen begon Jonk met het geven van individuele trainingen.
IK GELOOF!!!!!!
Er komt niets aan. Ze hadden vorig seizoen vd Moot moeten halen, maar die zag af van een overstap omdat hij in de C1 zou komen. In de A1 loopt er niets, in de A2 niet (Bartels heel misschien, maar lijkt me sterk na twee jaar blessureleed), in de B1 niet, in de B2 niet (Witteveen kan wat worden, maar ik denk niet op Ajax-niveau) , C1 niet. C2 heeft Kaj Sierhuis, dat is momenteel de topschutter in de jeugd met negentien doelpunten. Zie ik wel potentie in. Dan weer een tijdje niets. In de E1 loopt er weer één met potentie, Daishawn Redan, geen familie van. Tot voor kort doorgeschoven naar de D2.Ajaciedjuh schreef:Maar ....... jeugd-kenners ...... wie is de eerst volgende spits uit de jeugd die Ajax 1 zou kunnen halen!?
Huh? Dat was toch voordat Jongkind en Cruijff onze waardeloze opleiding kwamen redden?
I think I lost my fucking headache
Know your facts vriend. Jongkind zat er al voordat Cruijff zich met de jeugdopleiding ging bemoeien.
Blijkt maar weer dat de zo 'succesvolle' opleiding bij Ajax geen goede aanvallers kan produceren. De laatste die nog wel iets had was van der Meijde.
Dat weet ik wel, maar het is voordat Jongkind met/namens Cruijff het plan schreef om onze vreselijke opleiding te redden. Ik zie niet zo goed wat ik daar feitelijk onjuist aan zeg. Jonk zat er ook al individuele trainingen te geven voordat Jongkind/Cruijff het briljante plan opvatten om individuele trainingen te geven.D_skilled schreef:Know your facts vriend. Jongkind zat er al voordat Cruijff zich met de jeugdopleiding ging bemoeien.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Fischer speelt ook nog wel eens als spits toch? Al weet ik niet hoe hij het doet, want de laatste keer was hij geblesseerd.
Jonk werkte al samen met Jongkind, voordat Cruijff zich bij het duo voegde. De plannen zijn verder uitgewerkt onder het bewind van Cruijff en andere oud-voetballers. Dat heeft geleid tot de basis van de technische plannen.LucaS schreef:Dat weet ik wel, maar het is voordat Jongkind met/namens Cruijff het plan schreef om onze vreselijke opleiding te redden. Ik zie niet zo goed wat ik daar feitelijk onjuist aan zeg. Jonk zat er ook al individuele trainingen te geven voordat Jongkind/Cruijff het briljante plan opvatten om individuele trainingen te geven.D_skilled schreef:Know your facts vriend. Jongkind zat er al voordat Cruijff zich met de jeugdopleiding ging bemoeien.
Het is in ieder geval duidelijk waarom Cruijff bij Jonk is uitgekomen. Die vocht blijkbaar al een tijdje tegen de bierkaai.
Ik lees alleen maar lovende commentaren over die man. Echt geweldig dat 'Sturkie' hem eruit aan het werken is. In het belang van Ajax ook.
Ik lees alleen maar lovende commentaren over die man. Echt geweldig dat 'Sturkie' hem eruit aan het werken is. In het belang van Ajax ook.

Jonk is nota bene aangenomen om individuele trainigen te geven. 

Je bedoelt dat hij deed waarvoor hij is aangenomen, individuele trainingen geven?Jöhnk schreef:Die vocht blijkbaar al een tijdje tegen de bierkaai.
Waar heeft hij die waarschuwingen eigenlijk voor gekregen?Jöhnk schreef:Echt geweldig dat 'Sturkie' hem eruit aan het werken is. In het belang van Ajax ook.
Waar nog meer behalve de propaganda stukjes in de VI?Jöhnk schreef:Ik lees alleen maar lovende commentaren over die man.
Moet er dan nog meer bewijs zijn? Heb je zelf gevoetbald? Er is niets lekkerder dan dat er individueel met je aan de slag gegaan wordt, helemaal als dat een fantastische oud-voetballer is. Lekker in de weer met de bal.
- Jinne
- Site Admin
Geeft Jonk nu nog steeds individuele trainingen in zijn nieuwe functie?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dan is het toch duidelijk, vanaf nu zullen dankzij die individuele aanpak het een na het ander pareltje doorstromen ..
Overgens is het dan weer vreemd om te lezen dat Boere zulk een progressie heeft gemaakt dankzij die trainingsaanpak maar dat De Boer ( en degene hier op dit forum die hem regelmatig aan het werk zagen ) het niet in hem ziet zitten, Boere zelf er ook geen vertrouwen in heeft dat ie het eerste van AJAX kan halen en daarom kiest voor .. ummhh AA Gent .. ( Hebben jullie Gent zien ballen, Sport1 zend tegenwoordig ook de belgische competitie wedstrijden uit ) ..
Als het niet in je zit ...
Overgens is het dan weer vreemd om te lezen dat Boere zulk een progressie heeft gemaakt dankzij die trainingsaanpak maar dat De Boer ( en degene hier op dit forum die hem regelmatig aan het werk zagen ) het niet in hem ziet zitten, Boere zelf er ook geen vertrouwen in heeft dat ie het eerste van AJAX kan halen en daarom kiest voor .. ummhh AA Gent .. ( Hebben jullie Gent zien ballen, Sport1 zend tegenwoordig ook de belgische competitie wedstrijden uit ) ..
Als het niet in je zit ...
Blij met de punten ...
Die door opleidingsgoeroe JOR echter werden afgeschaft.LucaS schreef:Jonk is nota bene aangenomen om individuele trainigen te geven.
Blijkbaar is hij van mening dat een klassikale aanpak beter werkt, onafhankelijk van de positie die een speler in het veld inneemt.
Dat is dan toch helemaal niet zo vreemd? Een speler kan toch best niet goed genoeg zijn voor Ajax, maar niettemin profijt hebben van een individualistische aanpak?
AA Gent is momenteel trouwens niet minder dan Ajax.
AA Gent is momenteel trouwens niet minder dan Ajax.
Dát lijkt me stug.Jöhnk schreef: AA Gent is momenteel trouwens niet minder dan Ajax.
Van een eliteschool verwacht ik trouwens een individuele aanpak, maatgesneden op de persoon in kwestie. Belachelijk dat theoretici als JOR daarop überhaupt attent moeten worden gemaakt.