AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 12:35 pm

wimpey schreef:Gele kaart voor AD Sturkie:

Ajacieden eruit mikken blijkt voor deze 'man' belangrijker te zijn dan de veiligheid van de mensen op het veld te waarborgen.
Zegt de man die anderen van ongenuanceerdheid beschuldigt! Deze is inderdaad absoluut niet zwart-wit!
I think I lost my fucking headache

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 23, 2011 12:35 pm

maar even on topic,

AZ is hier toch gewoon de sigaar. Een team wat van het veld af stapt en niet verder wil zonder "toestemming" verliest toch gewoon.
Er had namelijk makkelijk verder gespeeld kunnen worden.

Ben benieuwd waar de supporters hun schadevergoeding (kaartje, reiskosten, bij overspelen reiskosten ets) kunnen krijgen
Ajax, AZ, De malloot Wesley ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 23, 2011 12:36 pm

LucaS schreef:Ik schrik toch wel steeds meer van hoe we blijkbaar met zijn allen denken. Er is een reden waarom slachtoffers daders niet helemaal mogen verbouwen en in elkaar beuken. Voor hetzelfde geld was het een psychisch zwaar gestoorde man waarvan velen hier pleiten dat ie compleet in elkaar gebeukt had moeten worden.
Zou ie geen psychische problemen hebben dan? :confused.gif:

Esteban had 'm 1 keer in z'n bek moeten schoppen en daarna met z'n volle gewicht op z'n bovenbeen moeten springen. Zó doe je dat, in dat soort situaties.

Esteban valt niets te verwijten. Wanneer jij op straat wordt aangevallen, totaal onverwacht en ongeprovoceerd, verdedig je je ook. Je dient je belager onschadelijk te maken en jezelf te verdedigen.

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 12:39 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Ik schrik toch wel steeds meer van hoe we blijkbaar met zijn allen denken. Er is een reden waarom slachtoffers daders niet helemaal mogen verbouwen en in elkaar beuken. Voor hetzelfde geld was het een psychisch zwaar gestoorde man waarvan velen hier pleiten dat ie compleet in elkaar gebeukt had moeten worden.
Zou ie geen psychische problemen hebben dan? :confused.gif:

Esteban had 'm 1 keer in z'n bek moeten schoppen en daarna met z'n volle gewicht op z'n bovenbeen moeten springen. Zó doe je dat, in dat soort situaties.

Esteban valt niets te verwijten. Wanneer jij op straat wordt aangevallen, totaal onverwacht en ongeprovoceerd, verdedig je je ook. Je dient je belager onschadelijk te maken en jezelf te verdedigen.
Net als die politie agenten in Egypte zeker ? ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 12:45 pm

Reglementair verlies Ajax geen optie

AMSTERDAM - De KNVB kwam vrijdag met een toelichting over de opties die er zijn na het gestaakte bekerduel in de Amsterdam ArenA. Op dit moment lopen er naar aanleiding van het incident tijdens de wedstrijd Ajax – AZ twee trajecten.

Allereerst zal het bestuur betaald voetbal een beslissing nemen over wat te doen met de wedstrijd. Daarnaast onderzoekt de aanklager het incident als zijnde een wanordelijkheid in het stadion waaruit eventueel één of meerdere sancties zouden kunnen voortvloeien.

Zoals in eerdere berichten verwoord is de procedure bij het niet uitspelen van een wedstrijd als volgt. De aanklager betaald voetbal kijkt of er sprake is van schuld aan de zijde van één of beide clubs. Hij legt vervolgens zijn bevindingen voor aan het bestuur betaald voetbal. Het bestuur beslist vervolgens wat er met de wedstrijd gebeurt.

Reglementair zijn er drie opties:

1. De wedstrijd wordt uitgespeeld;

2. De wedstrijd wordt overgespeeld;

3. De bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt.

Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is hierbij reglementair gezien geen optie.

Het tuchtrechtelijk traject

Parallel aan dit traject loopt een tuchtrechtelijke procedure naar aanleiding van het incident / de wanordelijkheid. Mocht de aanklager naar aanleiding van het onderzoek van mening zijn dat één of beide clubs niet juist gehandeld zou hebben, dan zouden tuchtrechtelijke sancties kunnen volgen. Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is hierbij reglementair gezien wederom geen mogelijkheid.

Het bestuur betaald voetbal zal woensdag 28 december aanstaande een beslissing nemen over de wedstrijd en de daarbij horende speelvoorwaarden.
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 23, 2011 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 23, 2011 12:45 pm

Zeux schreef:Van wie komen die bedreigingen?

Wordt het niet eens tijd om het 'supporters'cultuurtje wat serieuzer aan te pakken?
Die Wesley is daar natuurlijk zelf ook een exponent van, maar welke doorgedraaide gekken gaan dan familie bedreigen?

Het verbaast mij altijd hoe weinig ophef er is over voetbalhooligans. Zeker niet als je dat vergelijkt met de enorme hetze die ontstaat als andere groepen zich misdragen. Ik krijg in ieder geval niet de indruk dat het als een maatschappelijk probleem wordt gezien.
Ik voel hem al aankomen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 12:49 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Van wie komen die bedreigingen?

Wordt het niet eens tijd om het 'supporters'cultuurtje wat serieuzer aan te pakken?
Die Wesley is daar natuurlijk zelf ook een exponent van, maar welke doorgedraaide gekken gaan dan familie bedreigen?

Het verbaast mij altijd hoe weinig ophef er is over voetbalhooligans. Zeker niet als je dat vergelijkt met de enorme hetze die ontstaat als andere groepen zich misdragen. Ik krijg in ieder geval niet de indruk dat het als een maatschappelijk probleem wordt gezien.
Ik voel hem al aankomen. :ajaxsmiley.gif:
En jij bent immer paraat om het gesprek daarover te snoeren! :biggthumpup.gif:
De nieuwe 'politieke correctheid'. :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 23, 2011 12:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Ride schreef:
Pride of Amsterdam schreef: En waarom is dit bedreigend?? Door het vuurwerk?? Of omdat er veel mensen staan? Moet het vuurwerk zijn, want veel mensen kom je nu eenmaal tegen als je naar een voetbalwedstrijd gaat.
Let wel, ik VIND dit niet bedreigend maar dat dit bedreigend OVER KAN KOMEN bij mensen die voetbal als een avondje uit zien en dan naar de Arena togen op uitnodiging inclusief hun kleine kinderen..

Tsja, als jij dit dan maar geen enkel moment bedreigend vind voor dit soort uitgenodigde mensen dan kan ik net zo goed tegen een muur praten toch :confused.gif:
ik denk dat als ik met mijn welpjes naar de wedstrijd was gegaan en we kwamen een corteo tegen, ik ze had moeten tegenhouden om niet mee te springen en te zingen. Serieus. Dit soort dingen maakt voor jonkies zoveel indruk, dat ze de rest van hun leven Ajacied zijn. No doubt.
Vrijwel alle kinderen tussen de 8 en 15 jaar oud vinden zo'n Corteo enorm gaaf, daar twijfel ik geen moment aan. Een klein kind kan misschien schrikken van een harde knal en daardoor huilen, maar of kids wel of niet gefascineerd raken door zo’n Corteo hangt ook grotendeels van de rol van de ouder(s) af. Of een ouder met een neerbuigend gezicht zijn kind de andere kant opduwt en zegt ’Wegwezen, dat is gevaarlijk en dat zijn allemaal slechte hooligans’ of net als Weekend Cees heel enthousiast erop af loopt en roept ’GAAF! Kom, we gaan kijken!!’ maakt nogal een verschil.
InnerHarbour schreef:
LucaS schreef:Wedtsrijd uitspelen met 11 tegen 11 is onmogelijk. Esteban heeft een terechte rode kaart gehad, je kan niet zeggen we spelen uit en Esteban mag spelen. Het kan wel als je op 0 begint en dus de hele wedstrijd over doet. Overigens als het terecht rood is dan moet je een straf geven. Geef dan 1 wedstrijd voorwaardelijk ofzo.
Niets in onmogelijk, als de KNVB het wil kunnen ze in dit geval best een uitzondering maken. Gevoelsmatig is dat voor mij het beste.
Dit is inderdaad inmiddels zo’n ’big item’ geworden dat momenteel allerlei scenario’s die niet in een draaiboek staan mogelijk lijken. Jeroen Slop stuurde met zijn uitspraken die gisteravond bij Nieuwsuur te zien waren aan op het uitspelen van de wedstrijd. Met of zonder Esteban dat moest de KNVB maar gaan besluiten… Wat mij betreft voetballen we sowieso met 11 tegen 11, een restant van de wedstrijd waarbij de helft van de toeschouwers niet komen of zelfs in een leeg stadion vind ik nogal surrealistisch. Als men besluit op woensdag 18 of donderdag 19 januari de wedstrijd volledig over te spelen kan worden aangetoond dat het in een volle en sfeervolle Arena op een leuke manier zonder incidenten gewoon kan.

Ajax heeft dan de mogelijkheid om AZ sportief af te troeven in de beker en 3 dagen later in Alkmaar de competitie weer heel spannend te maken. Persoonlijk zie ik dit scenario liever dan dat er nu ruim 4 weken lang schuimbekkend vuurtjes worden opgestookt richting die wedstrijd in Alkmaar op 22 januari.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 23, 2011 12:56 pm

Als je de wedstrijd zonder publiek laat spelen straf je de spelers en publiek, juist degene die er niets aan kunnen doen, geef dan een boete.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 23, 2011 1:10 pm

InnerHarbour schreef:Als je de wedstrijd zonder publiek laat spelen straf je de spelers en publiek, juist degene die er niets aan kunnen doen, geef dan een boete.
Mee eens, wanneer er wedstrijden zonder publiek als sanctie worden opgelegd straf je de verkeerde mensen. Een straf die De Graafschap kreeg toen die grensrechter bij de thuiswedstrijd tegen PSV een bodycheck kreeg lijkt mij het meest realistisch. In eerste instantie ging het om een boete van 5.000 euro en één wedstrijd zonder publiek. Na het beroep werd de boete 10.000 euro en werd de straf een voorwaardelijke wedstrijd zonder publiek. Dat is billijke sanctie om een signaal af te geven, een voetbalclub en de supporters krijgen de waarschuwing dat er niet nog een keer ellende moet plaatsvinden.

Overigens hebben de supporters van De Graafschap toen die 10.000 euro bij elkaar gelegd. Gaan we voor Wesley natuurlijk niet doen…

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr dec 23, 2011 1:21 pm

999 schreef: Net als die politie agenten in Egypte zeker ? ..
:smallgrin.gif: (weer)
Vakkie 129

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 23, 2011 1:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:ik denk dat als ik met mijn welpjes naar de wedstrijd was gegaan en we kwamen een corteo tegen, ik ze had moeten tegenhouden om niet mee te springen en te zingen. Serieus. Dit soort dingen maakt voor jonkies zoveel indruk, dat ze de rest van hun leven Ajacied zijn. No doubt.
Absoluut. Toen ik 10 was vond ik werkelijk niks in het leven gaver dan bengaals vuurwerk. Toen ik Ajax op tv zag in het Olympisch Stadion en die duizenden mensen hun sjaaltjes boven hun hoofd hielden...We are the champions, al die fakkels..

Bam. Ik was Ajacied, al wist ik nog niet eens dat een bal rond was. Maar daar wilde ik heen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 23, 2011 1:40 pm

1-0 overwinning ajax dus, boete beide teams.

anders wordt er jurispudentie gecreeerd dat een team bij het minste geringste het veld af loopt. (en vooral niet meer terugkomt.)

Supporters gedragen zich agressief.. brrr , we lopen het veld af en komen niet meer terug
spreekkoren ? brrr , we lopen het veld af en komen niet meer terug
een muntje op het veld. ? brrr , we lopen het veld af en komen niet meer terug
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 2:30 pm

Nu zijn de ouders ondergedoken en wordt de zus van die Wesley bedreigd. Boeiend, zouden die bedreigers nu echt het idee hebben dat ze moreel superieur aan deze Wesley zijn? Wat een bijzondere mensen heb je toch..

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 3:11 pm

Tja, ik ben anders ook een van die personen die van mening is dat zulke malloten flink " afgedroogd " moeten worden.Ze schaden de club, kosten je bakken met geld en maken veel meer kapot dan ze erg in hebben.

Alleen gaat het hier blijkbaar om een eenling, iemand die behoorlijk bezopen het in zijn bol kreeg om dit te doen, zelfs toen hij dat op de tribune zei dacht men dat het een grap was.Daarbij vind ik, en dat is gewoon mijn mening, dat AZ, ook al ligt de schuld volledig bij deze achterlijke gladiool, ook niet zuiver op de graad is.

Superlatieven als " Het was in Gods handen " en " was ik zwaargewond geweest " komen in geschreven woord langs, blijven doortrappen terwijl die persoon op de grond ligt, een AZ trainer van het veld gaat omdat ie pissig is over de rode kaart en na overleg vinden dat ze niet meer in staat zijn om terug te keren omdat trainer en spelers zich niet veilig voelen.Ik heb ze niet verschrikt van het veld zien rennen, integendeel in al hun angst gingen de spelers de scheidsrechter te lijf.Zal wel zelfverdediging zijn tegen de rode kaart.

Ben dan OOK zo eerlijk als AZ zijnde ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 23, 2011 3:23 pm

LucaS schreef: Zegt de man die anderen van ongenuanceerdheid beschuldigt! Deze is inderdaad absoluut niet zwart-wit!
Ik concludeer dat deze directie z'n prioriteiten niet op orde heeft. Voor het veiligheidsaspect is de AD eindverantwoordelijk. Waar was die man na afloop van de wedstrijd om aan damage control te doen?

De directeuren Blind en Slop boden, na afloop van de wedstrijd voor de camera's bij Jan Joost, niet eens namens Ajax hun excuses aan AZ aan.

Fatsoen en gezond mensenverstand is deze directie niet toevertrouwd. Jonk eruit meppen heeft een hogere prio dan mensen met een stadionverbod ook daadwerkelijk buiten het stadion houden. Sturkie, Blind, Slop en vd Aat zijn een stel incompetente clowns.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 23, 2011 3:30 pm

Haha wat laat jij je gaan zeg. Was Cruijff maar in het stadion geweest, die had hem hoogstpersoonlijk aan zn oren van het veld getrokken!

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 3:55 pm

Tja, we kunnen Wimpey nu iig niet meer van het hebben van onbevooroordeelde genuanceerde meningen en overwegingen beschuldigen.

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 4:02 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Zegt de man die anderen van ongenuanceerdheid beschuldigt! Deze is inderdaad absoluut niet zwart-wit!
Ik concludeer dat deze directie z'n prioriteiten niet op orde heeft. Voor het veiligheidsaspect is de AD eindverantwoordelijk. Waar was die man na afloop van de wedstrijd om aan damage control te doen?

De directeuren Blind en Slop boden, na afloop van de wedstrijd voor de camera's bij Jan Joost, niet eens namens Ajax hun excuses aan AZ aan.

Fatsoen en gezond mensenverstand is deze directie niet toevertrouwd. Jonk eruit meppen heeft een hogere prio dan mensen met een stadionverbod ook daadwerkelijk buiten het stadion houden. Sturkie, Blind, Slop en vd Aat zijn een stel incompetente clowns.
Tjonge tjonge ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 23, 2011 4:05 pm

LucaS schreef:Tja, we kunnen Wimpey nu iig niet meer van het hebben van onbevooroordeelde genuanceerde meningen en overwegingen beschuldigen.
Vind je het normaal dat de directie van een beursgenoteerd bedrijf niet direct z'n excuses aanbiedt en diep door het stof gaat, Luuk? :blush.gif: Lekkere gastheer, dat Ajax.

Slop zei een stadionverbod voor die malloot 'zeker te overwegen'. :excited.gif:

AD Sturkie was in geen velden of wegen te bekennen. Hij is toch écht de eindverantwoordelijke wanneer de hut brandt, zoals woensdagavond het geval was.

Ik pak er wat postings van anderen bij. Allemaal ongenuanceerde en bevooroordeelde mensen zoals ik:
Arthur schreef:Het woord 'veiligheid' viel ook net iets te vaak in de persco van Gerbrands.
De AD van AZ was wél ter plekke. Hij blijkt wél op zijn taak berekend te zijn en zijn verantwoordelijkheid te pakken.
Ajaciedjuh schreef:Ajax krijgt er trouwens ook nog wel last mee. Ajax is verantwordelijk voor de veiligheid.
En AD Sturkie is eindverantwoordelijk. Maar hij schoof de verantwoordelijkheid af op Slop, die zich bij Jan-Joost dus belachelijk maakte.
Jöhnk schreef:Idioot dat dit kan gebeuren. Hier is Sturkenboom verantwoordelijk voor, toch?
Ja. Ik begin bijna terug te verlangen naar Boog. Hij was tenminste present.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 23, 2011 4:07 pm

wimpey schreef:De directeuren Blind en Slop boden, na afloop van de wedstrijd voor de camera's bij Jan Joost, niet eens namens Ajax hun excuses aan AZ aan.
Want dat moet op camera bij Jan Joost? Is dat niet wellicht in een persoonlijk gesprek gedaan?
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 23, 2011 4:08 pm

Slop is verantwoordelijk voor supporterszaken, en hij heeft (uiteraard) wel degelijk zijn excuses aangeboden. Als Jan Joost met z'n grote neus niet in de catacomben mag komen met een camerateam wil niet zeggen dat zoiets ook niet is gebeurd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 4:13 pm

Overgens heeft J. Slop wel degelijk zijn excuses aangeboden aan AZ, daar begon ie n.l. mee toen hij het woord kreeg op de persconferentie . ( en van wat ik er van begreep ook al in de catacomben ) . . Was voor iedereen te zien .. Behalve natuurlijk voor ene Wimpey . die krijgt dat als het goed is deze week schriftelijk bevestigd in zijn brievenbus ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 23, 2011 4:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 4:32 pm

Thijs schreef:Slop is verantwoordelijk voor supporterszaken, en hij heeft (uiteraard) wel degelijk zijn excuses aangeboden. Als Jan Joost met z'n grote neus niet in de catacomben mag komen met een camerateam wil niet zeggen dat zoiets ook niet is gebeurd.
Ben nou geen spelbreker Thijs. Wij willen dat Schurkie hiervoor verantwoordelijk is en gefaald heeft. En als het niet op tv of de T is geweest, zijn die excuses ook niet aangeboden!

999

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 4:34 pm

LucaS schreef:
Thijs schreef:Slop is verantwoordelijk voor supporterszaken, en hij heeft (uiteraard) wel degelijk zijn excuses aangeboden. Als Jan Joost met z'n grote neus niet in de catacomben mag komen met een camerateam wil niet zeggen dat zoiets ook niet is gebeurd.
Ben nou geen spelbreker Thijs. Wij willen dat Schurkie hiervoor verantwoordelijk is en gefaald heeft. En als het niet op tv of de T is geweest, zijn die excuses ook niet aangeboden!
Maar dat is het dus wel ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie