Voor de onzin die Jonk dan uit zou kramen .. Natuurlijk ..Rishi schreef:Als hij wat zou zeggen zou hij rood krijgen...
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Laatst gewijzigd door 999 op wo dec 21, 2011 9:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
De Telegraaf.STEVEN TEN HAVE KOST AJAX BAKKEN MET GELD
AMSTERDAM – Op 18 januari aanstaande staan Ajax en Johan Cruijff en de trainers opnieuw tegenover elkaar, dit keer in het gerechtshof van Amsterdam. De beroepszaak is aangespannen omdat de raad van commissarissen niet akkoord gaat met de beslissing van de voorzieningenrechter om de benoeming van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom als statutair directeur van Ajax te schorsen. Volgens president-commissaris Steven ten Have van Ajax is de schorsing niet rechtsgeldig en is hij daarom in beroep gegaan.
Naast de al heersende beroering over het voortslepen van de rechtszaak met het spoedappèl in Amsterdam is er binnen Ajax ook discussie over de kosten. Omdat Ajax en de raad van commissarissen in eerste instantie werden gedaagd, betaalde Ajax de advocaatkosten in de door Cruijff en het trainersplatform aangespannen zaak. Nu komen de kosten van het hoger beroep eveneens voor rekening van Ajax en met een kanon als advocaat Peter Wakkie, kan dit bedrag bij een uurtarief van zo’n 750 euro gemakkelijk oplopen tot 100.000 tot 150.000 euro.
Dat terwijl interim-directeur Sturkenboom inmiddels uit het oogpunt van kostenbesparing mental-coach Derk de Kloet, die veel minder verdiende, heeft wegbezuinigd. Hoewel De Kloet voor het technisch hart en de trainers op De Toekomst een belangrijke pion was om de nieuwe technische structuur te optimaliseren. Overigens betalen Cruijff en het trainersplatform hun advocaatkosten uit eigen zak. Inmiddels wordt Ten Have betreffende het kort geding dat Tscheu La Ling tegen hem heeft aangespannen nauwlettend in de gaten gehouden. Hoewel zijn raadsman in de briefwisseling tussen de advocaten van Ling en Ten Have meerdere malen het woord president-commissaris gebruikte, daagt Ling Ten Have persoonlijk. Betaling van de advocaatkosten door Ajax zou daarom volgens vele Ajacieden onwenselijk zijn.
Inmiddels heeft de huidige directie van Ajax nog altijd niet aan het verzoek van de grootaandeelhouder (vereniging Ajax met 73%) voldaan om een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders uit te schrijven. De vereniging wil dit om de vertrouwensvraag te stellen met betrekking tot de raad van commissarissen, die tot dusver weigert om op te stappen zoals is verzocht. De vereniging Ajax ziet in de weigerachtige houding van de directie een vertragingstactiek. Het verzoek werd gedaan direct na de algemene aandeelhoudersvergadering vorige week maandag.
Blij met de punten ...
www.ad.nlCruijffs 'de voetballers' is echt een briljante vondst
COLUMN In welke aflevering van de parkeerdektragedie het precies gebeurde, weet ik niet meer, maar opeens had Johan Cruijff het steeds over 'de voetballers'. Niet zo nu en dan, zoals daarvoor, maar consequent en standvastig.
Hij stond vierkant achter 'de voetballers' op De Toekomst, zei Cruijff. Het ging niet om hem, de Legendarische Nummer 14, nee, het ging om 'de voetballers'. Zijn jongens. 'De voetballers' dus. Die ging hij beschermen.
Sindsdien is er veel veranderd. Ik ben ook maar gewoon een observator, maar volgens mij is er in de hele Ajax-soap een tijdperk van vóór 'de voetballers' - en een tijdperk erna. Sinds Johan Cruijff zijn missie steevast samenvat onder de noemer 'de voetballers', kwam de massa in beweging, nog veel heviger dan daarvoor. Het volk klom op de barricaden. Één granieten front vormde het. Als één man achter 'de voetballers'.
Goedbeschouwd is het een briljante vondst. Johan Cruijff heeft een rijke geschiedenis van bedenkelijke raadgevers, van Michel Basilevitch tot Rutger Koopmans, maar de communicatiestrateeg die 'de voetballers' bedacht heeft, verdient een contract voor het leven.
Misschien is het per toeval ontstaan, ontsproten in de linkerhersenhelft van Cruijff zelf, maar persoonlijk vermoed ik van niet.
Marketingtechnisch klopt namelijk alles aan 'de voetballers'. Het is krachtig, warm en duidelijk. Het spreekt direct tot de verbeelding, want Ajax is een voetbalclub. Het schept orde in de chaos, want eerst waren er wel tachtig kampen en nu plots nog maar twee: 'de voetballers' tegen de kille bestuurders. Wel zo overzichtelijk. In de rechtszaal zaten ze pas allemaal bij elkaar, 'de voetballers', op Dennis Bergkamp na. Keje Molenaar zag het tevreden aan en zei dat het 'een mooi stel bij elkaar' was. Daar zaten ze hoor, 'de voetballers'. Jonk, Overmars, Roy, Stam, Ronald de Boer, Bosman, Kreek, Gorré, Trustfull.
Inhoudelijk gezien valt er het één en ander aan te merken op de term 'de voetballers', al is het maar omdat de ene voetballer blijkbaar de andere niet is. Drie dissidenten die zich recent van het kamp-Cruijff afwendden - Edgar Davids, Danny Blind en Marco van Basten - wonnen samen bijvoorbeeld vaker de belangrijkste Europa Cup (vier keer) dan de tien 'voetballers' bij elkaar (drie).
Reken je ook Piet Keizer mee bij de afvalligen, dan komen ze met z'n viertjes samen tot exact duizend competitieduels voor Ajax, maar zonder dat ze zichzelf onder 'de voetballers' mogen scharen. En nog best een ludiek feitje: het technisch rapport van Cruijff waar het ooit allemaal om draaide, werd niet door 'voetballers' geschreven, maar door een looptrainer, een zaakwaarnemer en Cruijffs schoonzoon.
Het geinige is dat het er allemaal niets meer toe doet. Die Steven ten Have kan recht of krom lullen wat hij wil, van 'de voetballers' win je het niet. U wilt beweren dat Louis van Gaal op zich een geschiktere directeur voor Ajax is dan Tscheu La Ling? Tsja, meneertje. Dan bent u dus tegen 'de voetballers'.
U vindt Danny Blind een echte Ajacied en Marco van Basten een intelligente, onafhankelijke geest? Dan steekt u 'de voetballers' een mes in de rug, mevrouw. Sterker, u bent een achterbaks stropdassentype.
Rot maar gauw op naar het kamp-Ten Have, of wat daar nog van over is.
(Sjoerd Mossou)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Hij ziet het scherp, die Sjoerd.
K.
K.
Still alive...
Ten Have: "Allemaal in het belang van Ajax".999 schreef:De Telegraaf.STEVEN TEN HAVE KOST AJAX BAKKEN MET GELD
AMSTERDAM – Op 18 januari aanstaande staan Ajax en Johan Cruijff en de trainers opnieuw tegenover elkaar, dit keer in het gerechtshof van Amsterdam. De beroepszaak is aangespannen omdat de raad van commissarissen niet akkoord gaat met de beslissing van de voorzieningenrechter om de benoeming van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom als statutair directeur van Ajax te schorsen. Volgens president-commissaris Steven ten Have van Ajax is de schorsing niet rechtsgeldig en is hij daarom in beroep gegaan.
Naast de al heersende beroering over het voortslepen van de rechtszaak met het spoedappèl in Amsterdam is er binnen Ajax ook discussie over de kosten. Omdat Ajax en de raad van commissarissen in eerste instantie werden gedaagd, betaalde Ajax de advocaatkosten in de door Cruijff en het trainersplatform aangespannen zaak. Nu komen de kosten van het hoger beroep eveneens voor rekening van Ajax en met een kanon als advocaat Peter Wakkie, kan dit bedrag bij een uurtarief van zo’n 750 euro gemakkelijk oplopen tot 100.000 tot 150.000 euro.
Dat terwijl interim-directeur Sturkenboom inmiddels uit het oogpunt van kostenbesparing mental-coach Derk de Kloet, die veel minder verdiende, heeft wegbezuinigd. Hoewel De Kloet voor het technisch hart en de trainers op De Toekomst een belangrijke pion was om de nieuwe technische structuur te optimaliseren. Overigens betalen Cruijff en het trainersplatform hun advocaatkosten uit eigen zak. Inmiddels wordt Ten Have betreffende het kort geding dat Tscheu La Ling tegen hem heeft aangespannen nauwlettend in de gaten gehouden. Hoewel zijn raadsman in de briefwisseling tussen de advocaten van Ling en Ten Have meerdere malen het woord president-commissaris gebruikte, daagt Ling Ten Have persoonlijk. Betaling van de advocaatkosten door Ajax zou daarom volgens vele Ajacieden onwenselijk zijn.
Inmiddels heeft de huidige directie van Ajax nog altijd niet aan het verzoek van de grootaandeelhouder (vereniging Ajax met 73%) voldaan om een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders uit te schrijven. De vereniging wil dit om de vertrouwensvraag te stellen met betrekking tot de raad van commissarissen, die tot dusver weigert om op te stappen zoals is verzocht. De vereniging Ajax ziet in de weigerachtige houding van de directie een vertragingstactiek. Het verzoek werd gedaan direct na de algemene aandeelhoudersvergadering vorige week maandag.

Ze kosten Ajax bakken met geld? IK weet het niet zeker, maar wie heeft ook al weer de rechtzaak tegen Ajax aangespannen?
I think I lost my fucking headache
-
Enkele tientallen bladzijden gemist, of toch niets gemist? De strijd gaat door voor "Volk en Vaderland".
Geld en het verhaal in de Telegraaf? Ach, "Penny wise, pound foolish", het zou zo maar kunnen, denk aan de enorme steun die JC aan MvB gaf, hij hoefde het contract niet eens te lezen, dat zat wel goed, en weg waren die € 30.000.000.
Het verhaal over de voetballers, Ajax wordt aan twee kanten kapot gemaakt en wie vindt dat prettig? Ik niet.
Geld en het verhaal in de Telegraaf? Ach, "Penny wise, pound foolish", het zou zo maar kunnen, denk aan de enorme steun die JC aan MvB gaf, hij hoefde het contract niet eens te lezen, dat zat wel goed, en weg waren die € 30.000.000.
Het verhaal over de voetballers, Ajax wordt aan twee kanten kapot gemaakt en wie vindt dat prettig? Ik niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De kosten zelf betalen zoals de Cruijff-groep dat ook doet? Het geld brandt ze niet in de zak, want Ajax betaalt toch alles. Het zou ze sieren om geen hoger beroep aan te tekenen, als ze steeds roepen dat ze het in het belang van Ajax doen.LucaS schreef:Ze kosten Ajax bakken met geld? IK weet het niet zeker, maar wie heeft ook al weer de rechtzaak tegen Ajax aangespannen?
-
De kosten zelf betalen? Zij zijn niet aan die rechtszaak begonnen en volgens mij is de NV gedaagd. Betaal jij de kosten voor de rechtszaken die tegen jouw werkgever worden aangespannen? Zo te lezen wel.De kosten zelf betalen zoals de Cruijff-groep dat ook doet? Het geld brandt ze niet in de zak, want Ajax betaalt toch alles. Het zou ze sieren om geen hoger beroep aan te tekenen, als ze steeds roepen dat ze het in het belang van Ajax doen.
Sieren? Hoger beroep aantekenen zou niet mogen, maar een rechtszaak tegen je werkgever aanspannen is een normale zaak? Ik ben te oud voor 2011? Dat laatste hoeft niet bevestigd te worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Geen normale zaak, maar ik vind het te billijken dat je beslist om naar de rechter te gaan als een paar maanden terug de lijn-Cruijff door de ledenraad geaccordeerd is, als RvC-zijnde benoemingen doet die haaks staan op dat beleid. Waarvan Louis van Gaal nog nooit met het technisch hart heeft gesproken, maar hiërarchisch gezien boven hun komt te staan. Dan voel je je bij de ballen gepakt.Demosthenes schreef:Sieren? Hoger beroep aantekenen zou niet mogen, maar een rechtszaak tegen je werkgever aanspannen is een normale zaak? Ik ben te oud voor 2011? Dat laatste hoeft niet bevestigd te worden.
Bovendien is het mij niet duidelijk waarom Ten Have doorgaat tot het bittere eind. Het vertrouwen is in je opgezegd, een normaal denkend mens zou zijn positie ter beschikking hebben gesteld. Wat denkt hij hiermee te bereiken? Ajax nog meer schade te berokkenen? Oké, de proceskosten neem je maar voor lief, maar ga dan niet in hoger beroep als je Ajax er toch niet verder mee helpt. Straks is de Rvc weg en zit Ajax met een directie in de maag, die op weinig draagvlak kan rekenen.
Aah, typisch het zou ze sieren om geen gebruik te maken van het recht wat ze hebben om dat te doen bedoel je ?.Vraag me af wat je zou hebben gezegd als andersom was geweest ..D_skilled schreef:De kosten zelf betalen zoals de Cruijff-groep dat ook doet? Het geld brandt ze niet in de zak, want Ajax betaalt toch alles. Het zou ze sieren om geen hoger beroep aan te tekenen, als ze steeds roepen dat ze het in het belang van Ajax doen.LucaS schreef:Ze kosten Ajax bakken met geld? IK weet het niet zeker, maar wie heeft ook al weer de rechtzaak tegen Ajax aangespannen?
Blij met de punten ...
Was maar een suggestie, niet dat het reëel is. Een goedkoper advocaat zou ook schelen. Los van het geld. Waarom willen ze koste wat kost de benoemingen in stand houden? Zijn ze dan wel zeker van hun plekje in de RvC? Misbruik Ajax niet om je eigen belang naar de achtergrond te drukken. Dat staat mij tegen.999 schreef:Aah, typisch het zou ze sieren om geen gebruik te maken van het recht wat ze hebben om dat te doen bedoel je ?.Vraag me af wat je zou hebben gezegd als andersom was geweest ..
-
Oké, maar als je die stap zet, mag de gedaagde geen gebruik maken van het recht om in hoger beroep te gaan? Dat schaadt dan Ajax? Ik denk dat alles wat er nu gebeurt Ajax schade berokkent (Daarin verschillen wij van mening?), ook al wordt er geschermd met grote woorden als "de voetballers".Geen normale zaak
Groep Ten Have gaat door? Ik denk dat die groep wel beseft dat die wordt weggestuurd, je kunt immers niet op tegen de hetze in krant, op radio en op tv (Welke Ajax-directie/RvC is daar ooit in geslaagd?) maar als de ledenraad je weg wil sturen, omdat bepaalde beslissingen niet genomen hadden mogen worden en de rechter stelt dat die benoemingen (Blind, Sturkenboom, LvG) rechtmatig zijn genomen (Blind zit er toch nog, ondanks dat hij hoog en laag werd beweerd dat er geen TD mocht komen) dan ga je niet weg, de volgende aandeelhoudersvergadering zal worden afgewacht.
Ik zit alleen niet te wachten op "niveau De Groot/Derksen/Barend", dat niveau kan geen onderneming leiden, vrees ik. Tegelijkertijd realiseer ik me dat het juist van het Ajax van JC past om mensen te benoemen waarvan niet bekend is of ze iets kunnen en past het bij Ajax om trainers te benoemen die niet gehinderd worden door ervaring: Wouters, Blind, MvB, FdB. wat hebben ze in al die jaren bereikt?
Ik voorzie over een niet al te lange tijd de volgende puinhoop.
Ik ben het spoor volledig bijster inmiddels...
Er is gewoon geen goede kant meer te vinden. Het lijkt wel een bal.. alleen maar rond. Een vicieuze cirkel is het geworden

Er is gewoon geen goede kant meer te vinden. Het lijkt wel een bal.. alleen maar rond. Een vicieuze cirkel is het geworden

Vakkie 129
Daar gaat het toch niet om.Het gaat er nu om wat rechtsgeldig is.Wat men mag en kan doen kwa recht.Een hoger beroep hoort daarbij.Als het andersom was geweest en men zag ook mogelijkheden zou men precies hetzelfde hebben gedaan.D_skilled schreef:Was maar een suggestie, niet dat het reëel is. Een goedkoper advocaat zou ook schelen. Los van het geld. Waarom willen ze koste wat kost de benoemingen in stand houden? Zijn ze dan wel zeker van hun plekje in de RvC? Misbruik Ajax niet om je eigen belang naar de achtergrond te drukken. Dat staat mij tegen.999 schreef:Aah, typisch het zou ze sieren om geen gebruik te maken van het recht wat ze hebben om dat te doen bedoel je ?.Vraag me af wat je zou hebben gezegd als andersom was geweest ..
In het belang van AJAX ?.Ik weet niet hoor, maar ik heb toch ook het idee dat veel trainers onder de JC-Groep er ook gewoon voor hun boterham staan, en mocht er ergens een betere aanbieding komen kwa geld of positie ze ook zomaar weg zijn.Maakt me verder ook niet zo veel uit.Maar in het belang van AJAX heb ik nu wel meer dan genoeg gehoord .. Van beide groepen ..
Blij met de punten ...
Dat recht heb je uiteraard, maar waarom zou je hem gebruiken als het de club nog verder in tweeën splitst? Op die manier houd je de kampen-strijd in de hand. De kamp-Cruijff was er als eerst en verdient mijn inziens een eerlijke kans. Met een eerlijke kans bedoel ik een aantal jaren. Twee kapiteins op één schip werkt niet, die gaan het stuur niet delen.Demosthenes schreef:Oké, maar als je die stap zet, mag de gedaagde geen gebruik maken van het recht om in hoger beroep te gaan? Dat schaadt dan Ajax? Ik denk dat alles wat er nu gebeurt Ajax schade berokkent (Daarin verschillen wij van mening?), ook al wordt er geschermd met grote woorden als "de voetballers".
De BAVA is nog niet eens uitgeschreven door de huidige directie, terwijl daar wel op is aangedrongen door de aandeelhouders. Geeft aan hoe de kamp-Ten Have onder één hoedje speelt met de directie. Vertragen, vertragen en nog eens vertragen.Groep Ten Have gaat door? Ik denk dat die groep wel beseft dat die wordt weggestuurd, je kunt immers niet op tegen de hetze in krant, op radio en op tv (Welke Ajax-directie/RvC is daar ooit in geslaagd?) maar als de ledenraad je weg wil sturen, omdat bepaalde beslissingen niet genomen hadden mogen worden en de rechter stelt dat die benoemingen (Blind, Sturkenboom, LvG) rechtmatig zijn genomen (Blind zit er toch nog, ondanks dat hij hoog en laag werd beweerd dat er geen TD mocht komen) dan ga je niet weg, de volgende aandeelhoudersvergadering zal worden afgewacht.
Iets meer krediet voor FdB is wel op z'n plaats. Maakte Ajax na zeven jaar kampioen. Speelt steevast in het vertrouwde Ajax-systeem. Zeurt niet om aankopen en werkt vanuit de filosofie van de club. Ik word zo moe van het snelle veroordelen van trainers bij Ajax.Ik zit alleen niet te wachten op "niveau De Groot/Derksen/Barend", dat niveau kan geen onderneming leiden, vrees ik. Tegelijkertijd realiseer ik me dat het juist van het Ajax van JC past om mensen te benoemen waarvan niet bekend is of ze iets kunnen en past het bij Ajax om trainers te benoemen die niet gehinderd worden door ervaring: Wouters, Blind, MvB, FdB. wat hebben ze in al die jaren bereikt?
De bobo's hebben Ajax de afgelopen 15 jaar een stap verder geholpen? De praktijkmensen zijn nu aan de beurt. Als het misgaat zijn we ook een illusie armer, maar geef ze tenminste de tijd.
Deze kampen-strijd is nog lang niet gestreden. Het zou weleens een kwestie kunnen zijn van wie de langste adem heeft.Ik voorzie over een niet al te lange tijd de volgende puinhoop.
Ja, en de kamp-Ten Have is in 4,5 van de 5 punten in het gelijk gesteld. Alleen hebben ze tijdens de benoemingen een juridisch fout begaan door Cruijff er buiten te laten, daarom heeft de rechter besloten om het laatste woord aan de ALV te geven. Ze zien waarschijnlijk de bui hangen anders kan ik het hoger beroep niet verklaren.999 schreef:
Daar gaat het toch niet om.Het gaat er nu om wat rechtsgeldig is.Wat men mag en kan doen kwa recht.Een hoger beroep hoort daarbij.Als het andersom was geweest en men zag ook mogelijkheden zou men precies hetzelfde hebben gedaan.
Heb je bewijs dat de Cruijff-groep dat ook steeds roept? Bovendien zijn ze onafhankelijk genoeg om het niet voor eigen gewin te doen. De oud-voetballers hebben het geld minder hard nodig en de jeugd trainen doe je parttime en word je echt niet rijk van. Ze zijn overtuigd van hun visie en werkwijze en staan er honderd procent achter. Ze zijn begonnen aan een mooi project en willen dat niet vrijblijvend voortzetten. JOR werkte volgens de ideeën van Louis van Gaal en we hebben gezien waar het de jeugdopleiding naar toe heeft gebracht.999 schreef:In het belang van AJAX ?.Ik weet niet hoor, maar ik heb toch ook het idee dat veel trainers onder de JC-Groep er ook gewoon voor hun boterham staan, en mocht er ergens een betere aanbieding komen kwa geld of positie ze ook zomaar weg zijn.Maakt me verder ook niet zo veel uit.Maar in het belang van AJAX heb ik nu wel meer dan genoeg gehoord .. Van beide groepen ..
Gaan we weer .. Dus de groep JC roept/doet het niet in het belang van AJAX.lol.D_skilled schreef:Ja, en de kamp-Ten Have is in 4,5 van de 5 punten in het gelijk gesteld. Alleen hebben ze tijdens de benoemingen een juridisch fout begaan door Cruijff er buiten te laten, daarom heeft de rechter besloten om het laatste woord aan de ALV te geven. Ze zien waarschijnlijk de bui hangen anders kan ik het hoger beroep niet verklaren.999 schreef:
Daar gaat het toch niet om.Het gaat er nu om wat rechtsgeldig is.Wat men mag en kan doen kwa recht.Een hoger beroep hoort daarbij.Als het andersom was geweest en men zag ook mogelijkheden zou men precies hetzelfde hebben gedaan.
Heb je bewijs dat de Cruijff-groep dat ook steeds roept? Bovendien zijn ze onafhankelijk genoeg om het niet voor eigen gewin te doen. De oud-voetballers hebben het geld minder hard nodig en de jeugd trainen doe je parttime en word je echt niet rijk van. Ze zijn overtuigd van hun visie en werkwijze en staan er honderd procent achter. Ze zijn begonnen aan een mooi project en willen dat niet vrijblijvend voortzetten. JOR werkte volgens de ideeën van Louis van Gaal en we hebben gezien waar het de jeugdopleiding naar toe heeft gebracht.999 schreef:In het belang van AJAX ?.Ik weet niet hoor, maar ik heb toch ook het idee dat veel trainers onder de JC-Groep er ook gewoon voor hun boterham staan, en mocht er ergens een betere aanbieding komen kwa geld of positie ze ook zomaar weg zijn.Maakt me verder ook niet zo veel uit.Maar in het belang van AJAX heb ik nu wel meer dan genoeg gehoord .. Van beide groepen ..
Tja, van Gaal heeft fouten gemaakt, maar als je de fouten er bij haalt die JC ten tijde van zijn AJAX bestaan er bijhaald blijkt dat opeens niet te mogen.Dat zijn visie toen ook niet altijd de juiste was kan en mag je niet zeggen.
Ik heb niet het idee dat, mocht van Gaal komen, er echt drastisch iets zal veranderen in de ingeslagen weg op de toekomst.Zeker niet zoals velen hier beweren dat alle trainers er dan weer uitgeschopt etc. gaan worden ..
Blij met de punten ...
Natuurlijk doen ze het in het belang van Ajax, maar dat is welgemeend. De heren ten Have en co roepen het steeds om hun eigen belang naar de achtergrond te drukken. Dat is een wezenlijk verschil.999 schreef:
Gaan we weer .. Dus de groep JC roept/doet het niet in het belang van AJAX.lol.
Bovendien doet de groep-Cruijff nog tenminste iets goeds voor de club. De bezem is door de jeugdopleiding gegaan en er wordt tegenwoordig uitgegaan van het individu. Op de lange termijn hopen ze dat het eerste van Ajax hiervan de vruchten plukt. Wat heeft kamp-Ten Have Ajax te bieden behalve een mijnenveld te creëren?
Mensen die uit rancune een positie gaan innemen heeft Ajax bij voorbaat al niks aan. Bovendien heeft hij bewezen ongeschikt te zijn als directeur. Hij is zo vol en overtuigd van zichzelf dat hij z'n tentakels door een hele club beweegt. Het is naïef om te denken dat hij de jeugdopleiding met rust zal laten. Hij wil het op zijn manier doen en daarvoor is geen ruimte voor een manier van een ander.Tja, van Gaal heeft fouten gemaakt, maar als je de fouten er bij haalt die JC ten tijde van zijn AJAX bestaan er bijhaald blijkt dat opeens niet te mogen.Dat zijn visie toen ook niet altijd de juiste was kan en mag je niet zeggen.
Ik heb niet het idee dat, mocht van Gaal komen, er echt drastisch iets zal veranderen in de ingeslagen weg op de toekomst.Zeker niet zoals velen hier beweren dat alle trainers er dan weer uitgeschopt etc. gaan worden ..
Mwah, het verschuiven van Van Basten naar het anti-Cruijff kamp (om zijn Europacup punt te kunnen maken) is wel een beetje potsierlijk. Zo eenvoudig ligt het niet.Kowalczyk schreef:Hij ziet het scherp, die Sjoerd.
K.
Steeds hetzelfde liedje .. Aannames, veronderstellingen enz.JC die niks verkeerd doet, Ten Have en Co die de club ten gronde willen richten .. Het zal wel D_S ..D_skilled schreef:Natuurlijk doen ze het in het belang van Ajax, maar dat is welgemeend. De heren ten Have en co roepen het steeds om hun eigen belang naar de achtergrond te drukken. Dat is een wezenlijk verschil.999 schreef:
Gaan we weer .. Dus de groep JC roept/doet het niet in het belang van AJAX.lol.
Bovendien doet de groep-Cruijff nog tenminste iets goeds voor de club. De bezem is door de jeugdopleiding gegaan en er wordt tegenwoordig uitgegaan van het individu. Op de lange termijn hopen ze dat het eerste van Ajax hiervan de vruchten plukt. Wat heeft kamp-Ten Have Ajax te bieden behalve een mijnenveld te creëren?
Mensen die uit rancune een positie gaan innemen heeft Ajax bij voorbaat al niks aan. Bovendien heeft hij bewezen ongeschikt te zijn directeur. Hij is zo vol en overtuigd van zichzelf dat hij z'n tentakels door een hele club beweegt. Het is naïef om te denken dat hij de jeugdopleiding met rust zal laten. Hij wil het op zijn manier doen en daarvoor is geen ruimte voor een manier van een ander.Tja, van Gaal heeft fouten gemaakt, maar als je de fouten er bij haalt die JC ten tijde van zijn AJAX bestaan er bijhaald blijkt dat opeens niet te mogen.Dat zijn visie toen ook niet altijd de juiste was kan en mag je niet zeggen.
Blij met de punten ...
-
Zo eenvoudig redeneert Cruijff wel.Jöhnk schreef:Mwah, het verschuiven van Van Basten naar het anti-Cruijff kamp (om zijn Europacup punt te kunnen maken) is wel een beetje potsierlijk. Zo eenvoudig ligt het niet.Kowalczyk schreef:Hij ziet het scherp, die Sjoerd.
K.
Zo is Trustfull een topvoetballer geweest, terwijl Blind en Davids niet in dat rijtje horen.
Whitey on the moon.
Trustfull is een uitvoerder van het plan. Niét een van de grote lijn.
De grote lijn van Blind kennen we...
De grote lijn van Blind kennen we...
IK GELOOF!!!!!!
Ah, kijk, mooi meteen de kern van het stuk van Mossou bewezen.De bobo's hebben Ajax de afgelopen 15 jaar een stap verder geholpen? De praktijkmensen zijn nu aan de beurt.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Je houdt die twee kampen door er steeds naar te verwijzen, door niet met LvG te willen praten, door rechtszaken aan te spannen. Je blijft de reactie als splijtend veroordelen i.p.v. de actie (van die werknemers en een lid van de RvC!!!) daarin te betrekken.Dat recht heb je uiteraard, maar waarom zou je hem gebruiken als het de club nog verder in tweeën splitst? Op die manier houd je de kampen-strijd in de hand.
Daar zullen ongetwijfeld regels voor zijn opgesteld en waarom mag iemand zich niet binnen die regels bewegen?De BAVA is nog niet eens uitgeschreven door de huidige directie, terwijl daar wel op is aangedrongen door de aandeelhouders.
De filosofie van de club? Ik dacht dat er aan attractief, aanvallend voetbal werd gedacht i.p.v. elkaar de bal risicoloos toespelen. De kritiek op Vertonghen is daar het gevolg van; denk je nou echt dat FdB zijn aanvoerder laat staan als hij steevast iets anders doet dan opgedragen? FdB is verantwoordelijk voor dit voetbal. Het vertrouwde systeem? Ja, hij speelt met elf spelers.Iets meer krediet voor FdB is wel op z'n plaats. Maakte Ajax na zeven jaar kampioen. Speelt steevast in het vertrouwde Ajax-systeem. Zeurt niet om aankopen en werkt vanuit de filosofie van de club.
De praktijkmensen? Je bedoelt Blind, Wouters, MvB en FdB? Die mensen hebben veel te zeggen gehad de laatste jaren.De bobo's hebben Ajax de afgelopen 15 jaar een stap verder geholpen? De praktijkmensen zijn nu aan de beurt. Als het misgaat zijn we ook een illusie armer, maar geef ze tenminste de tijd.
Geen idee, zie vaak verhalen over oud-voetballers die niets meer hebben.De oud-voetballers hebben het geld minder hard nodig
Vreemd, LvG werd hoofdcoach begin jaren negentig, zo'n 20 jaar geleden en JOR werd volgens LvG? Is LvG daarover gesproken? Nee, want JC weigert zo'n gesprek.JOR werkte volgens de ideeën van Louis van Gaal en we hebben gezien waar het de jeugdopleiding naar toe heeft gebracht.
Het JC-kamp brengt veel variatie aan? De ander doet het altijd verkeerd. Wat het roepen betreft, ik lees er weinig van/over, des te meer over het geblaat vanuit het JC-kamp.De heren ten Have en co roepen het steeds
Ik heb Ten Have nooit horen zeggen op het veld te willen staan, spelers te willen halen; wel dat op het veld het plan-JC wordt uitgevoerd. Ik heb JC wel vele malen horen vertellen dat hij weet wie (ex-voetballers) een bedrijf moet leiden. Laten die voetballers nou gewoon gaan voetballen/trainen, als ze dat zo goed kunnen.Wat heeft kamp-Ten Have Ajax te bieden behalve een mijnenveld te creëren?
Laat ik er nou één kennen die vroeger juist vanuit rancune werkte, zelfs naar Feyenoord vertrok: JC.Mensen die uit rancune een positie gaan innemen heeft Ajax bij voorbaat al niks aan.