De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 9:16 pm

:smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 9:16 pm

LucaS schreef: De Boer kan inderdaad voor zichzelf denken, vandaar dat hij de afgelopen 6 maanden wel durfde te melden dat er niet zoveel mis is met de opleiding bij Ajax.
Dat doet ie nu ook niet. Wél dat er in 2005 wel veel mis was. Bovendien heeft ook Frank de Boer het recht om zijn mening bij te stellen wanneer hij vaststelt dat er nu beter wordt gewerkt dan voorheen.

Kritisch zijn is een absolute vereiste om beter te worden. Prima dat er binnen Ajax geen heilige huisjes meer bestaan. De opleiding is bijna 2 decennia 'eigendom' geweest van theoretici als JOR, CA, Zwamborn, Westerhof. Prima dat daar nu een nieuwe wind waait en dat mensen de touwtjes in handen hebben, die zelf aan de lijve hebben ondervonden hebben wat er gevraagd wordt.

Jammer dat dat proces proces gefrustreerd wordt en door enkele mensen de kop wordt ingedrukt.

Marcel

Bericht door Marcel » ma dec 19, 2011 9:22 pm

Dwingen partij te kiezen... lijkt verdomme wel een dictatuur daar bij Ajax.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:23 pm

wimpey schreef: Kritisch zijn is een absolute vereiste om beter te worden.
:drecul.gif:

Misschien goed als je dat adagium conflictbreed toepast. En dat zie ik je niet doen. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 19, 2011 9:27 pm

Aaahhh.. Johan praat weer via de VI tot Nederland.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 9:30 pm

Wat een dijenkletser weer van Johan, Sturkenberg! Chapeau!

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 9:33 pm

Cruijff kan maar drie mensen bedenken uit zijn generatie die geschikt zijn om iets te betekenen op bestuurlijkgebied qua voetbalachtergrond en intelligentie. Hey, Piet Keizer zit daar niet bij! Verrassend!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 19, 2011 9:33 pm

LucaS schreef:Wat een dijenkletser weer van Johan, Sturkenberg! Chapeau!
Jaja.. nivo'tje hoor.

"We hebben Frank de Boer bewust met rust gelaten".

Derksen moet zich ook weer in 5 bochten wringen om alles recht te lullen.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 19, 2011 9:34 pm

LucaS schreef:Cruijff kan maar drie mensen bedenken uit zijn generatie die geschikt zijn om iets te betekenen op bestuurlijkgebied qua voetbalachtergrond en intelligentie. Hey, Piet Keizer zit daar niet bij! Verrassend!
Niet zo lang geleden was Piet Keizer de enige die ook verstand van voetbal had, volgens onze Geliefde Leider.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:37 pm

GangstaRiB schreef:Aaahhh.. Johan praat weer via de VI tot Nederland.
Het is duidelijk dat het pleit bij Ajax nog steeds niet de gewonnen is voor Cruijff, want op dezelfde dag zowel De Telegraaf als VI met zo'n enorme bak bagger, dat kan geen toeval zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:38 pm

LucaS schreef:Cruijff kan maar drie mensen bedenken uit zijn generatie die geschikt zijn om iets te betekenen op bestuurlijkgebied qua voetbalachtergrond en intelligentie. Hey, Piet Keizer zit daar niet bij! Verrassend!
En zo opzichtig bedoelt hij het natuurlijk ook.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 9:42 pm

GangstaRiB schreef:"We hebben Frank de Boer bewust met rust gelaten".
Je zou die zin eens echt goed tot je moeten laten doordringen. En dan met droge ogen beweren dat het toeval is dat de Boer, compleet in afwijking van wat hij de voorgaande maanden zei, nu opeens naar buiten komt met de mening dat de opleiding bij Ajax tot voor kort bagger was.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 9:43 pm

Zeux schreef: :drecul.gif:

Misschien goed als je dat adagium conflictbreed toepast. En dat zie ik je niet doen. :smallgrin.gif:
Die pure zwart / wit benadering heb ik van jou overgenomen. :hypocrite.gif:

Ik zou als Cruijff zijnde trouwens graag Frank de Boer in mijn kamp hebben. Gaat LvG hem nu (ook) laten ontslaan en het Scholletje voor de groep zetten? :smallgrin.gif:

En zou FdB nu ook een gele kaart krijgen van Sturkie? :blush.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 19, 2011 9:44 pm

LucaS schreef:
GangstaRiB schreef:"We hebben Frank de Boer bewust met rust gelaten".
Je zou die zin eens echt goed tot je moeten laten doordringen. En dan met droge ogen beweren dat het toeval is dat de Boer, compleet in afwijking van wat hij de voorgaande maanden zei, nu opeens naar buiten komt met de mening dat de opleiding bij Ajax tot voor kort bagger was.
Nee hoor, De Boer heeft nooit gezegd dat de opleiding wel prima was. Hij heeft de afgelopen maanden vooral heel weinig voors of tegens geuit. Nu doet hij dit dus wel, blijkbaar op aandringen van Cruijff. Er is geen reden om te denken dat dit niet de echte mening van De Boer is.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 9:49 pm

Arthur schreef: Er is geen reden om te denken dat dit niet de echte mening van De Boer is.
Ik vind trouwens dat de mening van de trainer die Ajax de eerste landstitel in 7 jaar bezorgde wel serieus mag worden genomen. Meer dan de mening van zijn (nog) huidige baas bijv. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 19, 2011 9:50 pm

Frank de Boer schaart zich achter beleid Cruijff

Johan Cruijff zegt deze week in Voetbal International dat Frank de Boer zich eigenlijk ook zou moeten uitspreken over de strijd die er gaande is binnen Ajax. De Boer reageert.

'Mijn grootste belang zijn de prestaties van het eerste elftal. Die mogen niet in het geding komen door de perikelen binnen de club. Daar is niemand bij gebaat. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is in welke richting Cruijff op technisch gebied aan het werken is. Er is niet voor niks besloten om hem daarover de zeggenschap te geven. Ik vind dan ook dat we die richting moeten volgen. Het zou heel raar zijn om met z’n allen achter een bepaald beleid te gaan staan en dan na een paar maanden alweer een andere koers in te slaan.'

Johan Cruijff bracht vanuit Barcelona ter sprake dat de Ajax-trainer zich uit zou moeten spreken. Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'(Frans van den Nieuwenhof en Simon Zwartkruis)

VI

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:50 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: :drecul.gif:

Die pure zwart / wit benadering heb ik van jou overgenomen. :hypocrite.gif:

Ik zou als Cruijff zijnde trouwens graag Frank de Boer in mijn kamp hebben. Gaat LvG hem nu (ook) laten ontslaan en het Scholletje voor de groep zetten? :smallgrin.gif:

En zou FdB nu ook een gele kaart krijgen van Sturkie? :blush.gif:
Het verbijstert mij dat mensen zoals jij - die ik altijd inderdaad als behoorlijk kritisch naar meerdere kanten zag - zo onvoorwaardelijk voor Cruijff gaan, dat ze zelfs Noord-Koreaanse maffiapraktijken gaan rechtpraten.

Echt verbijsterend.

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 19, 2011 9:52 pm

Peter schreef:
'Mijn grootste belang zijn de prestaties van het eerste elftal. Die mogen niet in het geding komen door de perikelen binnen de club. Daar is niemand bij gebaat. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is in welke richting Cruijff op technisch gebied aan het werken is. Er is niet voor niks besloten om hem daarover de zeggenschap te geven. Ik vind dan ook dat we die richting moeten volgen. Het zou heel raar zijn om met z’n allen achter een bepaald beleid te gaan staan en dan na een paar maanden alweer een andere koers in te slaan.'
Heel reeel en prima te rijmen met eerdere uitlatingen van De Boer.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:52 pm

Peter schreef:
Frank de Boer schaart zich achter beleid Cruijff

Johan Cruijff zegt deze week in Voetbal International dat Frank de Boer zich eigenlijk ook zou moeten uitspreken over de strijd die er gaande is binnen Ajax. De Boer reageert.

Johan Cruijff bracht vanuit Barcelona ter sprake dat de Ajax-trainer zich uit zou moeten spreken. Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'(Frans van den Nieuwenhof en Simon Zwartkruis)

VI
Jammer van Frank. En ook nogal treurig.

peter

Bericht door peter » ma dec 19, 2011 9:52 pm

Maffiapraktijken! Geen Italiaanse! Nee, Noord-Koreaanse. :smallgrin.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 19, 2011 9:53 pm

Zeux schreef:Jammer van Frank. En ook nogal treurig.
Ik ben oprecht verbaasd dat jij dacht dat Frank niet achter de ideeen van Cruijff stond.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:56 pm

Arthur schreef:
Peter schreef:
Heel reeel en prima te rijmen met eerdere uitlatingen van De Boer.
Maar nog seeds gebaseerd op het gegeven dat Van Gaal 'de lijn Cruijff' zou willen dwarsbomen. En daar is geen enkel bewijs voor.

Het enige dat we zien is de 'spin' van VI en Telegraaf dat Van Gaal (met Sturkenboom als inleider en Ten Have als kwade genius) tegen de lijn Cruijff in zal gaan.

Zo werkt spin: als twee machtige media het maar continu in de hoofden pompt, wordt het vanzelf 'werkelijkheid'. Ook op dit forum.

De tegenstelling Cruijff-Van Gaal binnen dit conflict bij Ajax is bewust geconstrueerd.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 9:58 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef:Jammer van Frank. En ook nogal treurig.
Ik ben oprecht verbaasd dat jij dacht dat Frank niet achter de ideeen van Cruijff stond.
Hij staat achter het beleid van Cruijff op De Toekomst, absoluut. Maar hij zag ook geen gevaar in Van Gaal en had Van Gaal hoog zitten (en denkt misschien stiekem ook veel van hem te kunnen leren).

En nu wordt hij met het pistool op het hoofd gedwongen één kant te kiezen, in plaats van hem zijn middenpositie te gunnen. Walgelijk. En maffiapraktijk.

peter

Bericht door peter » ma dec 19, 2011 9:59 pm

De Boer heeft in februari dit geroepen in het NRC:
De Boer en Cruijff oneens over jeugdopleiding
Cruijffs kritiek op de jeugdopleiding van Ajax deelt De Boer niet. “Ik heb die vierenhalf jaar van dichtbij meegemaakt. We zijn echt goed bezig, al blijven er altijd zaken voor verbetering vatbaar.”

zeux

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 10:00 pm

Peter schreef:Maffiapraktijken! Geen Italiaanse! Nee, Noord-Koreaanse. :smallgrin.gif:
Ja, hé, je moet wel een beetje bij de actualiteit blijven!

De absolute getrouwheid die Johan nu afdwingt, tja, d'r zijn zoveel vergelijkingen mogelijk, en ze zijn allemaal niet fris.

Plaats reactie