De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Jabu, wat maakt het voor de mening van Wimpey of mij uit wat Derksen roept?
GangstaRiB, je bedoelt de directie. Verschil is dat deze RvC een algemeen directeur (LvG) aanstelt, die zwaar autoritair is. Je kunt best iemand binnen de organisatie hebben die heel consequent zijn visie wil doorvoeren, maar niet als je ook nog iemand anders hebt rondlopen (Cruijff) die hetzelfde wil en die visies uiteenlopen. Gerbrands is als people manager juist in staat zowel boven partijen te staan als ertussen.
GangstaRiB, je bedoelt de directie. Verschil is dat deze RvC een algemeen directeur (LvG) aanstelt, die zwaar autoritair is. Je kunt best iemand binnen de organisatie hebben die heel consequent zijn visie wil doorvoeren, maar niet als je ook nog iemand anders hebt rondlopen (Cruijff) die hetzelfde wil en die visies uiteenlopen. Gerbrands is als people manager juist in staat zowel boven partijen te staan als ertussen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Ja, maar het hele punt is dat Cruijff als lid van de RvC geen uitvoerende functie heeft. Daavoor heeft de RvC Louis van Gaal aangesteld. Ik weet dat je het niet zo zwart-wit moet zien, maar daar is de situatie wel op uitgedraaid. Mede door het rare gedrag van Cruijff.Bertje schreef:Jabu, wat maakt het voor de mening van Wimpey of mij uit wat Derksen roept?
Verder heeft het verleden geleerd (en dat zegt Ten Have ook over de aanstelling van Van Gaal) dat Ajax een sterk persoon moet hebben als AD. Want er zijn teveel partijen binnen Ajax die elkaar tegenwerken. Die willen hun gelijk halen, terwijl de club er kapot aan gaat.
Ik kies daarom voor Ten Have/Van Gaal. Ik denk namelijk dat zij 100% voor sportieve prestaties gaan, terwijl rond Cruijff teveel incapabele vriendjes lopen die hem van verkeerd advies voorzien.
Whitey on the moon.
Ja, die hebben op directieniveau hun sporen wel verdiend.GangstaRiB schreef: Het bestuur dat nu aangesteld is met Van Gaal, Blind en Sturkenboom heeft z'n sporen natuurlijk wel verdiend.

In ieder geval meer dan Jonk en Bergkamp hun sporen hebben verdiend op het gebied van het leiden van een jeugdopleiding en scoutingsapparaat. 
Maar goed, dat is dan ook niet zo heel erg moeilijk.

Maar goed, dat is dan ook niet zo heel erg moeilijk.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo dec 18, 2011 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
-
Sturkenboom zeker, Blind is ook al jaren te vinden in de functie als TD. Van Gaal is een gok, maar hij is wel door de sollicitatie-procedure gekomen.wimpey schreef:Ja, die hebben op directieniveau hun sporen wel verdiend.GangstaRiB schreef: Het bestuur dat nu aangesteld is met Van Gaal, Blind en Sturkenboom heeft z'n sporen natuurlijk wel verdiend.
Whitey on the moon.
Blind is al jaren te vinden in welke functie dan ook, bedoel je. Daar waar de puinhopen roken, is Blind net weg, op weg naar z'n volgende functie.GangstaRiB schreef: Blind is ook al jaren te vinden in de functie als TD.
Sturkenboom is enkel aangesteld om puin te ruimen en de weg vrij te maken voor LvG.
En LvG heeft als TD bij Ajax gefaald en mag het 'dus' nu als AD proberen. Ajax in a nutshell.
Ik heb het toch ook niet over jullie mening en stel toch nergens dat jullie die verwijten zouden maken?Bertje schreef:Jabu, wat maakt het voor de mening van Wimpey of mij uit wat Derksen roept?

Met twee maten meten. Als Cruijff zijn visie doordrukt frustreert hij de boel, als Van Gaal straks hetzelfde doet dan is hij een sterk persoon. Als Cruijff Bergkamp (of wie dan ook) aanstelt is dat een incapabel vriendje, als Van Gaal Blind meeneemt (die wél al gefaald heeft in een dergelijke functie en talloze andere functies) dan horen we dat argument opeens niet meer.GangstaRiB schreef:Ja, maar het hele punt is dat Cruijff als lid van de RvC geen uitvoerende functie heeft. Daavoor heeft de RvC Louis van Gaal aangesteld. Ik weet dat je het niet zo zwart-wit moet zien, maar daar is de situatie wel op uitgedraaid. Mede door het rare gedrag van Cruijff.
Verder heeft het verleden geleerd (en dat zegt Ten Have ook over de aanstelling van Van Gaal) dat Ajax een sterk persoon moet hebben als AD. Want er zijn teveel partijen binnen Ajax die elkaar tegenwerken. Die willen hun gelijk halen, terwijl de club er kapot aan gaat.
Ik kies daarom voor Ten Have/Van Gaal. Ik denk namelijk dat zij 100% voor sportieve prestaties gaan, terwijl rond Cruijff teveel incapabele vriendjes lopen die hem van verkeerd advies voorzien.
Je kiest inderdaad. Prima. Maar haal er dan niet allerlei onzin bij.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Die mening mag je hebben. Het is lastig te weerleggen omdat we niet de volledige informatie hebben omtrent het functioneren van Blind en Van Gaal toen ze bij Ajax in dienst waren/zijn als TD.wimpey schreef:Blind is al jaren te vinden in welke functie dan ook, bedoel je. Daar waar de puinhopen roken, is Blind net weg, op weg naar z'n volgende functie.GangstaRiB schreef: Blind is ook al jaren te vinden in de functie als TD.
Sturkenboom is enkel aangesteld om puin te ruimen en de weg vrij te maken voor LvG.
En LvG heeft als TD bij Ajax gefaald en mag het 'dus' nu als AD proberen. Ajax in a nutshell.
Sturkenboom stelt op dit moment orde op zaken. Dat Jonk al 2 gele kaarten heeft gekregen is misschien omdat ie niet goed functioneert?
Whitey on the moon.
Of omdat hij geen voorstander is van Van Gaal?GangstaRiB schreef:Sturkenboom stelt op dit moment orde op zaken. Dat Jonk al 2 gele kaarten heeft gekregen is misschien omdat ie niet goed functioneert?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Sowieso komt de term gele kaarten bij mij een beetje knullig over.Bertje schreef:Of omdat hij geen voorstander is van Van Gaal?GangstaRiB schreef:Sturkenboom stelt op dit moment orde op zaken. Dat Jonk al 2 gele kaarten heeft gekregen is misschien omdat ie niet goed functioneert?
-
Van Gaal drukt zijn visie er helemaal niet doorheen. Waar heb je dat vandaan? Verder heeft Van Gaal Blind niet 'meegenomen'. Kun je dat misschien laten zien?Bertje schreef:Met twee maten meten. Als Cruijff zijn visie doordrukt frustreert hij de boel, als Van Gaal straks hetzelfde doet dan is hij een sterk persoon. Als Cruijff Bergkamp (of wie dan ook) aanstelt is dat een incapabel vriendje, als Van Gaal Blind meeneemt (die wél al gefaald heeft in een dergelijke functie en talloze andere functies) dan horen we dat argument opeens niet meer.GangstaRiB schreef:Ja, maar het hele punt is dat Cruijff als lid van de RvC geen uitvoerende functie heeft. Daavoor heeft de RvC Louis van Gaal aangesteld. Ik weet dat je het niet zo zwart-wit moet zien, maar daar is de situatie wel op uitgedraaid. Mede door het rare gedrag van Cruijff.
Je kiest inderdaad. Prima. Maar haal er dan niet allerlei onzin bij.
Het is te makkelijk om het af te doen als onzin.
Whitey on the moon.
-
Dat is een publiek geheim, maar ja... Jonk is maar een werknemer bij Ajax... als ie problemen met van Gaal heeft gaat ie toch lekker weg?Bertje schreef:Of omdat hij geen voorstander is van Van Gaal?GangstaRiB schreef:Sturkenboom stelt op dit moment orde op zaken. Dat Jonk al 2 gele kaarten heeft gekregen is misschien omdat ie niet goed functioneert?
Whitey on the moon.
-
Wat maakt dat nou uit?Jabu schreef:Sowieso komt de term gele kaarten bij mij een beetje knullig over.Bertje schreef:Of omdat hij geen voorstander is van Van Gaal?GangstaRiB schreef:Sturkenboom stelt op dit moment orde op zaken. Dat Jonk al 2 gele kaarten heeft gekregen is misschien omdat ie niet goed functioneert?
Whitey on the moon.
Wat maakt wat uit?
Nee, Van Gaal is helemaal niet autoritait. Dat hij door jou wordt aangemerkt als sterk persoon komt door eh... ja, wat eigenlijk? Dat hij zo lekker journalisten kan afkatten?
Het is een ordinaire partijenstrijd. Daarin kun je partij kiezen. Prima, maar doe nou niet alsof 'jouw' partij het spel minder vies speelt dan een ander.
Het is een ordinaire partijenstrijd. Daarin kun je partij kiezen. Prima, maar doe nou niet alsof 'jouw' partij het spel minder vies speelt dan een ander.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Het Ajax onder Van Gaal vergeten? Hij had succes met Ajax, terwijl Cruijff een beetje zat te kneuzen. Cruijff kreeg geen greep op het Ajax onder Van Gaal.Bertje schreef:Nee, Van Gaal is helemaal niet autoritait. Dat hij door jou wordt aangemerkt als sterk persoon komt door eh... ja, wat eigenlijk? Dat hij zo lekker journalisten kan afkatten?
Maar goed.. ik snap dat je vooral bevestigd wilt zien dat Van Gaal Ajax gaat kapen van Cruijff.
Whitey on the moon.
Ik ben het Ajax van Van Gaal helemaal niet vergeten. Van Gaal was en is een uitstekende trainer. Wat wil je hiermee nou zeggen?
Dat hij destijds een potje maakte van de contractuele situatie? Of dat onder Van Gaal de opleiding kon dichtslibben?
Edit: ah, je bevestigt inmiddels dat Van Gaal autoritair is begrijp ik?
Dat hij destijds een potje maakte van de contractuele situatie? Of dat onder Van Gaal de opleiding kon dichtslibben?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Autoritair.. zou best kunnen. Maar met een RvC daarboven zou Van Gaal niet eens de kans krijgen om zijn eigen visie door te drukken (als ie dat uberhaupt al van plan was...).Bertje schreef:Ik ben het Ajax van Van Gaal helemaal niet vergeten. Van Gaal was en is een uitstekende trainer. Wat wil je hiermee nou zeggen?
Van Gaal heeft als TD ongetwijfeld fouten gemaakt, zoals iedere persoon weleens een fout maakt. Maar het is toch wel bekend dat hij de strijd intern van Koeman heeft verloren? Dezelfde Koeman die een half jaar later de benen nam?
Whitey on the moon.
ANCruijff in De Telegraaf: dat pik ik niet
Johan Cruijff trekt morgen in zijn exclusieve column in De Telegraaf weer ten strijde tegen de huidige leiding van Ajax. Dat meldde journalist Marcel van der Kraan bij Eredivisie Live. De titel van zijn column zal luiden: 'dat pik ik niet'. Cruijff maakt zich in zijn column boos over de tegenwerking die de jeugdtrainers krijgen op de Toekomst. Volgens Cruijff is Sturkenboom begonnen met een grote schoonmaak, getuige zijn eerste daden om een medewerker van Jonk weg te sturen en Jonk al twee gele kaarten te geven.
Tja, het zou eens een keer niet via de Telegraaf gaan ..
Blij met de punten ...
Blind en Van Gaal die hun sporen verdiend hebben... Die Gangstarib is een held als hij dit echt meent
Bertje verwoordt het overigens uitstekend. Helder, duidelijk en als een van de wrinigen hier die ook nog eens redelijk neutraal is.

Bertje verwoordt het overigens uitstekend. Helder, duidelijk en als een van de wrinigen hier die ook nog eens redelijk neutraal is.
IK GELOOF!!!!!!
RVC BLIJFT THUIS TIJDENS ACTIES AJAX-FANS
AMSTERDAM – De vier ’overige commissarissen’ van Ajax – Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids – hadden ervoor gekozen thuis te blijven en voorkwamen daarmee dat ze tijdens Ajax-ADO Den Haag (4-0) een vernedering ondergingen. De boodschap van duizenden Ajax-fans, die de collega’s van Cruijff verwijten de club te gijzelen, was duidelijk: „Rvc oprotten!” Als steunbetuiging aan Johan Cruijff, de legendarische nummer veertien, en uit protest tegen de weigering van Ten Have, Paul Römer, Olfers en Davids om de eer aan zichzelf te houden, bleef de harde kern van de Amsterdamse club de eerste veertien minuten weg. „Het halflege stadion was een vreemd gezicht”, vond Christian Eriksen. „Maar ik snap wel dat de supporters dit doen. Het is hun manier om hun onvrede te uiten. Ik zou ook niet weten hoe ze dat anders moeten doen.” Nadat het stadion alsnog volstroomde, vertelden de spreekkoren het hele verhaal. ,,Johan is de baas in Amsterdam”, „Ten Have, rot op, olé olé”, „Johan, Johan." Aan de oproep ’op te staan als je voor Johan bent’, gaf pakweg negentig procent van de ArenA gehoor.
Het propagandakrantje De Telegraaf ..Dat pik ik niet
Omdat ik weer allerlei verhalen hoor en lees, zal ik nog één keer uitleggen wat onze bedoelingen met Ajax zijn. We willen rond het voetbal de totale organisatie veranderen, omdat dit al jaren niet functioneert.
De eerste stap was het opheffen van de technisch directeur, omdat dit bij Ajax nooit gewerkt heeft en nooit zal werken. Daarom is besloten om een technisch hart samen te stellen. Dat bestaat uit twee technische mensen en de hoofdtrainer. De twee technische mensen, in dit geval Wim Jonk en Dennis Bergkamp, zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding, scouting (externe jeugdopleiding), medische staf, in- en verkoop. Heeft één van deze onderdelen te maken met de A-selectie, dan beslist ook de hoofdtrainer (Frank de Boer) mee.
Alles wat met het voetbal binnen de voetbalclub te maken heeft, valt dus onder de verantwoordelijkheid van het technisch hart.
Daarin zijn inmiddels stappen gezet, maar nog niet genoeg. Dat heeft vooral te maken met de situatie waarin het technisch hart niet in staat wordt gesteld om te functioneren zoals we dat met z’n allen hebben afgesproken. Vooral het technisch hart loopt tegen een groot probleem aan, waar Ajax al jaren mee te maken heeft: geen mens vertrouwt de ander. Dan komen we meteen bij de tweede stap die genomen moest worden. Het beeld, van mensen die bij Ajax werken en elkaar niet vertrouwen, moest doorbroken worden. Daarom is het signaal, dat al die trainers op De Toekomst afgeven, zo ongelooflijk belangrijk. In tegenstelling tot de rest van de Ajax NV hebben zij duidelijk aangegeven elkaar blindelings te vertrouwen, door tegen de benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind wel een front te vormen.
Nu zijn er mensen die vinden dat ik straks eerst met Van Gaal rond de tafel moet gaan zitten en dat we er na een goed gesprek wel uit zullen komen. Dan wijs ik ze toch op de manier waarop Sturkenboom en Blind direct na hun benoemingen in actie zijn gekomen. Meteen besloot Sturkenboom een medewerker, die onder Wim Jonk valt, weg te sturen en Jonk twee gele kaarten te geven.
Ik heb inmiddels begrepen, dat zowel Sturkenboom als Blind op advies van Van Gaal is benoemd. Om dan binnen een week al zo’n toon te zetten, wekt bij mij juist de indruk dat Sturkenboom begonnen is aan een grote schoonmaak om straks een totaal ander beleid uit te gaan voeren.
Waar ik doodziek van ben, is dat alles in gang is gezet door mensen die geen enkele affiniteit met voetbal hebben. Die dit niet alleen achter mijn rug hebben gedaan, maar ook nog eens mensen hebben benoemd die oud-voetballers totaal respectloos behandelen. In plaats van het wantrouwen binnen Ajax op te lossen, hebben ze het onderlinge vertrouwen nog verder aangetast. En dat pik ik niet.
JC
Blij met de punten ...
Steekhoudend verhaal van Cruijff.
Hij ziet (ook) wél dat Sturkie en de krullenjongen er enkel zitten om de weg vrij te maken voor Van Gaal. Het is hun opdracht om Jonk e.c. eruit te werken.

Hij ziet (ook) wél dat Sturkie en de krullenjongen er enkel zitten om de weg vrij te maken voor Van Gaal. Het is hun opdracht om Jonk e.c. eruit te werken.
And the story continueswimpey schreef:Steekhoudend verhaal van Cruijff.![]()

Vakkie 129