En dan zegt onze CULTheld dat hij toe is aan een basisplaats bij NEC... het mot niet gekker worden. Ik vraag me trouwens af... als dit NEC nou tegen het eerste speelt... wie zal er dan winnen? Veel verschil in kwaliteit is er niet.Twaalfde nederlaag op rij voor Jong NEC
Jong NEC heeft maandagavond ook de twaalfde wedstrijd van het seizoen verloren. Op een natte en matig bezochte Eendracht haalde Jong FC Groningen relatief eenvoudig de drie punten op. De aanwezigheid van een groot aantal eerste elftalspelers ten spijt.
Bij rust stond het in Nijmegen 0-2 voor de gasten door doeplunten van Groningers Matias Jones en Robby Holder. Bij beide doelpunten zag back Dammyano Grootfaam er ongelukkig uit. De jongeling verscheen de tweede helft dan ook niet meer aan de aftrap.
Wel stonden daar onder meer Leroy George, Melvin Platje, Zoltán Szélesi, Navarone Foor en Cayfano Latupeirissa. Ook de van een blessure herstelde Remy Amieux maakte de negentig minuten vol. Het mocht niet baten voor de geplaagde beloftenploeg. Na de Groningse 0-3 van Tim Keurntjes in de tweede helft maakte Leroy George nog wel direct daarna een goal. Uit een moeilijke hoek schoof hij vanaf links, al vallend, de 1-3 binnen.
Het was echter geen moment aanleiding voor een spannend slot van de wedstrijd. Drie minuten voor tijd pegelde Esmat Shanwary nog wel de 2-3 binnen van een meter of twintig maar dichtbij een punt waren de Nijmegenaren eigenlijk geen moment.
Puntloos en met 47 tegengoals in 12 wedstrijden hunkert de ploeg van trainer Jack de Gier naar de winterstop. Jong NEC treft in 2011 alleen nog Jong Vitesse, volgende week maandag.
NEC 2011-2012
Moderator: mods
Re: NEC 2011-2012
Voor diegenen die NEC toch ergens interessant vinden.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
vr 09 dec 2011, 05:30
Goossens op weg naar Swansea
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Swansea City heeft overeenstemming bereikt met NEC over een tussentijdse transfer van John Goossens. De 23-jarige middenvelder kan een meerjarig contract tekenen bij de Premier Leagueclub, waar ook doelman Michel Vorm onder contract staat.
John Goossens John Goossens
Foto: Fotopersburo Dijkstra
Goossens mag bij NEC in de winter vertrekken omdat zijn contract aan het einde van het seizoen afloopt en hij niet bijtekent in Nijmegen.
Ook Feyenoord zou interesse hebben om Goossens komende zomer transfervrij over te nemen van NEC, maar die club heeft zich niet gemeld om de oud-Ajacied tussentijds over te nemen. Goossens kwam in het seizoen 2008-2009 van Ajax naar NEC.
- Jinne
- Site Admin
Schöne zullen ze dan binnenkort ook wel proberen te verkopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ramona
Zou mooi zijn, aangezien hij een half jaartje later gratis de deur uit loopt.
- Jinne
- Site Admin
Redden jullie het dan wel in de degradatiestrijd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ramona
Ik ga daarvan wel uit!
Daarbij waren/zijn beide heren al met hun kupke elders, dus tja...
Daarbij waren/zijn beide heren al met hun kupke elders, dus tja...
Deze meneer Adriaanse is nu echt niet meer serieus te nemen. Als er een ploeg wel bagger speelt is het NeC wel...Adriaanse ziet 'bijzondere spelers' bij NEC
FC Twente ontvangt zaterdag in NEC de nummer vijftien van de Eredivisie. Van onderschatting is bij Co Adriaanse echter geen sprake.
"Ik vind dat NEC een paar bijzondere spelers heeft, zoals Melvin Platje. Ook Lasse Schöne vind ik een goede speler", zegt Adriaanse op de clubsite. "Met Alex Pastoor heeft NEC een talentvolle trainer die een goede indruk maakt. Zijn ploeg heeft dit seizoen een positieve spelopvatting."
De oefenmeester kan zaterdag beschikken over Nacer Chadli, die op tijd is hersteld van een blessure die hij vorig weekend opliep. "Hij voelt geen pijn meer. Het zag er zondag in eerste instantie ernstig uit. Gelukkig is het achteraf allemaal meegevallen." Leroy Fer, Sander Boschker en Nicky Kuiper zijn daarentegen niet beschikbaar.
Na het duel met NEC wacht een bezoek aan Wisla Kraków. "We zijn al zeker van de eerste plaats en spelen daarna nog twee heel belangrijke en zware wedstrijden, tegen Feyenoord en voor de beker tegen PSV. Daarom overwegen we om spelers die dit seizoen al heel veel gespeeld hebben rust te geven en niet te laten meereizen naar Polen. Het zijn immers drie dagen dat we weg zijn. Reizen is ook een belasting", aldus Adriaanse.
- Ramona
Zoltán Szélesi in basis tegen FC Twente
Zoltán Szélesi (links op de foto) start zaterdagavond in de basis in de uitwedstrijd tegen FC Twente. De Hongaars international vervangt de geschorste Rens van Eijden in de achterhoede. Volgens trainer Alex Pastoor een mooi moment voor Szélesi. "Hij staat te popelen om te spelen."
Voor Bram Nuytinck komt de wedstrijd tegen FC Twente nog te vroeg om in de basis te starten. Pastoor: "Bram is er vijf weken uit geweest met een knieblessure en heeft pas vier keer met de groep meegetraind. Op dit moment kan Szélesi meer brengen." De trainer is tevreden over de kwaliteiten van Szélesi. "Hij is topfit en een op en top professional. Het is leuk voor hem dat hij in de basis kan starten morgen."
De rest van de basiself zal naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde zijn als in de wedstrijd tegen FC Groningen van vorige week. Dat betekent dus ook dat Melvin Platje weer op de bank begint, ondanks zijn twee schitterende treffers tegen FC Groningen. "Melvin haat het om 'supersub' genoemd te worden en ik haat het om hem een 'supersub' te noemen. Hij is met afstand de meest doelgerichte speler in de selectie, maar ik ben tevreden over Género Zeefuik. Straks maakt Zeefuik er twee als invaller en dan moet ik Platje weer op de bank zetten. Zo werkt het niet. We werken er hard aan om van Platje een basisspeler te maken, maar dat gaat niet zomaar", aldus Pastoor.
Stef Nijland is nog steeds niet hersteld van zijn blessure dus die is er samen met de langgeblesseerde Niels Wellenberg zeker niet bij tegen FC Twente. De wedstrijd begint zaterdagavond om 18.45 uur.
Door: Michael de Hoogh
http://www.nec-nijmegen.nl/
'Goossens ziet Engelse wintertransfer niet zitten'
NEC en Swansea City hebben deze week een akkoord bereikt over een tussentijdse transfer van John Goossens. Toch is de kans klein dat de middenvelder ook daadwerkelijk in januari naar de Premier League verkast.
Zaakwaarnemer Johan Wins zegt dat Goossens het seizoen waarschijnlijk in Nijmegen afmaakt. "We hebben nog nooit contact gehad met Swansea", aldus Wins in het Algemeen Dagblad.
Bij Feyenoord zal het bericht positief worden ontvangen. De Rotterdammers kunnen immers blijven hopen. Technisch directeur Martin van Geel bevestigde eerder al dat de 23-jarige Goossens hoog op het lijstje staat.
Bij NEC is men minder blij. "John zei in september liever niet midden in een seizoen getransfereerd te worden, maar wilde het toch doen in het belang van de club", aldus directeur Carlos Aalbers. "Daarop ben ik aan de slag gegaan."
Het contract van Goossens loopt na dit seizoen af. Hij kan daardoor in de zomer transfervrij vertrekken.
- Ramona
Wederom werd een afmaker node gemist!
http://www.gelderlander.nl/

NEC na rust onderuit bij Twente
zaterdag 10 december 2011 | 20:45 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 10 december 2011 | 21:48
Luuk de Jong in duel met Gabor Babos.
foto ANP
ENSCHEDE - NEC staat na zestien duels nog altijd op veertien punten. De Nijmeegse eredivisionist ging zaterdagavond na rust onderuit bij kampioenskandidaat FC Twente. De 2-0 leverde de tiende nederlaag op voor de equipe van coach Alex Pastoor.
NEC bleef voor rust nog eenvoudig op de been. De Nijmegenaren kregen zelfs de beste kansen. Moest doelman Gabór Babos handelend optreden bij een inzet van Nacer Chadli, voor NEC waren er riante mogelijkheden voor Género Zeefuik (alleen voor keeper Mihaylov), Lasse Schöne, Nick van der Velden en Kevin Conboy. John Goossens schoot daarbij in kansrijke positie hoog over.
Toch kwam Twente na 55 minuten, met intussen Marc Janko in de spits, op 1-0. Nick van der Velden greep niet in, waarna Luuk de Jong wegliep bij Andisalam Ibrahim. Hij stak het middenveld over en legde aan voor een droog schot. Niemand bij NEC greep in. Ook doelman Babos niet.
NEC ging al snel daarna achterin één-op-één spelen. Die gewaagde speelstijl leverde de Nijmegenaren na 68 minuten met Schöne opnieuw een goede kans op. Twente acteerde verder angstig en onsamenhangend. Maar een nieuwe bevlieging van De Jong besliste het duel. Hij kapte zich na 72 minuten knap vrij en lanceerde Chadli. Die schoot laag en zuiver raak: 2-0.
FC Twente: Mihaylov; Rosales, Wisgerhof, Douglas, Tiendalli (60.Buysse); Landzaat (78. Janssen), Brama, Bajrami (45. Janko); Chadli,De Jong, John
NEC: Babos; Will, Cmovs, Szélesi, Conboy; Van der Velden (66. Platje),Ibrahim, Koolwijk (53. Vadócz), Goossens; Schöne; Zeefuik (76. Foor).
http://www.gelderlander.nl/
LOL... het blijven ook een stelletje amateurs bij elkaar he... tot het grappige aan gewoon...
Jong NEC verliest derby; ervaren spelers laten zich gaan
Jong NEC heeft maandagmiddag haar dertiende seizoensnederlaag geleden. Het elftal van Jack de Gier was in Bemmel niet opgewassen tegen aartsrivaal Vitesse, dat haar Nijmeegse buur uiteindelijk door het slagersmes haalde: 1-4.
NEC begon prima aan de derby middels het openingsdoelpunt van Melvin Platje. De clubtopscorer van de club liet het net op het kwartier bollen en zette de thuisploeg zo op een 1-0 voorsprong. Davy Pröpper nivelleerde de score echter nog voor de theepauze, waarna Vitesse in het tweede bedrijf afstand nam via treffers van Alex, Brahim Darri en nogmaals Pröpper.
Bij Jong NEC gaven Krisztián Vadócz en Leroy George acte de présence, maar het tweetal haalde het einde van de wedstrijd niet: Vadócz pakte twee keer geel, terwijl George een directe rode kaart ontving. Laatstgenoemde is daardoor geschorst voor het competitieduel van de hoofdmacht met directe concurrent VVV Venlo zaterdagavond.
Als je niet scoort, kun je ook niet winnen!
Zo, ik denk dat ik me nu wel kan aanmelden als commissaris bij Ajax...
Zo, ik denk dat ik me nu wel kan aanmelden als commissaris bij Ajax...

Ik zou het nog wat anders willen stellen Wouter...
Als je niet kan voetballen heb je niets op zo'n veld te zoeken en is de kans nihil dat je ook maar 1 wedstrijd wint.
En dat een 'ervaren' speler dan ook nog door het lint gaat en rood krijgt... NEC mot zich diep en diep schamen...
Na het verlies van VVV heb ik al weer zin in kerst... dat wordt een ontslagbom... kan bijna niet anders.
Als je niet kan voetballen heb je niets op zo'n veld te zoeken en is de kans nihil dat je ook maar 1 wedstrijd wint.
En dat een 'ervaren' speler dan ook nog door het lint gaat en rood krijgt... NEC mot zich diep en diep schamen...
Na het verlies van VVV heb ik al weer zin in kerst... dat wordt een ontslagbom... kan bijna niet anders.
Toch nog goed nieuws voor banjavi en Ramona: Jong NEC heeft een doelpunt weten te maken!
Jong Vitesse-Jong NEC 4-1...
Jong Vitesse-Jong NEC 4-1...
Loop jij een beetje achter de feiten aan, wouter? ;)
Zie 3 berichtjes hier boven...
Zie 3 berichtjes hier boven...

- Ramona
Blijft staan dat ze 0 punten hebben. Ongeloofloos! 

- Ramona
Allereerst gefelies, BanJovi!
Vanavond ben ik teletekstsupporter helaas, maar COME ONNNNNN, EnieSee!!!

N.E.C. keert terug in Categorie II
N.E.C. keert vanuit Categorie I terug naar Categorie II. Dit is gisteren door de licentiecommissie van de KNVB schriftelijk aan de club bevestigd.
Voor de directie van N.E.C. is het een erkenning dat de Nijmeegse Eredivisionist op de goede weg is om structureel financieel gezonder te worden. Algemeen Directeur van N.E.C, Jacco Swart: "Het is een proces dat we enige tijd geleden hebben ingezet en dit zal echter na vandaag niet afgelopen zijn. Ook wij krijgen te maken met de gevolgen van de economische recessie en wij zullen ons hier tegen moeten wapenen. De terugkeer in Categorie II zal dan ook niet leiden tot een andere financiële koers. Iedere dag met elkaar blijven knokken voor een maximale omzet en elke dag zeer bewust met de te maken kosten omgaan", aldus Swart.
Voorbeschouwing N.E.C. - VVV-Venlo
Na de ongelukkige 2-0 nederlaag tegen FC Twente staat N.E.C. zaterdag voor een 'zes-punten wedstrijd'. Zaterdag ontvangt het om kwart voor acht de nummer voorlaatst van de Eredivisie: VVV-Venlo.
De afgelopen wedstrijden
Zowel N.E.C. als VVV beleven tot nu toe een tegenvallend seizoen. Waar de Nijmegenaren net boven de degradatiestreep staan, hebben de Venlonaren slechts twee punten voorsprong op hekkensluiter Excelsior. N.E.C. heeft vorige week tegen FC Twente andermaal laten zien dat het goed voetbalt. Het enige probleem was, zoals vaker dit seizoen, dat de kansen in met name de eerste helft niet verzilverd werden. Een vervelend probleem wat o.a. ook al voor kwam in de wedstrijden tegen Ajax, PSV en Vitesse. Als dat niet het geval was, zou N.E.C. er nu beduidend beter voor staan.
VVV-Venlo boekte na het ontslag van trainer Glenn de Boeck afgelopen weekend onverwacht zijn tweede overwinning van het seizoen. In eigen huis werd Roda JC met 2-0 verslagen. Dat laat ook zien hoe onvoorspelbaar de selectie is. VVV heeft de meeste tegengoals van de eredivisie (40), maar ook een talentvolle voorhoede met Musa, Uchebo en Wildschut.
Blessures en schorsingen
Bij N.E.C. is de ziekenboeg nu bijna leeg wat betekent dat trainer Alex Pastoor keuzes kan maken. Zowel Rémy Amieux als Bram Nuytinck zijn volledig fit voor aanstaande zaterdag. Daar komt bij dat Rens van Eijden terugkeert van een schorsing. Ook goed nieuws voor de Nijmegenaren op het middenveld. Daar kan Ryan Koolwijk gewoon spelen. Hij moest vanwege buikkrampen het duel tegen FC Twente voortijdig beëindigen. Niels Wellenberg, Cayfano Latupeirissa en Stef Nijland zullen zaterdag ontbreken wegens blessures. Bij VVV-Venlo ontbreken wegens blessures Ken Leemans en oud N.E.C.'er Dennis Gentenaar en is Bryan Linssen geschorst.
De wedstrijd van toen
Vaak hebben N.E.C. en VVV-Venlo niet vaak tegen elkaar gespeeld in de eredivisie. Dit seizoen is pas het achtste seizoen dat ze samen op het hoogste niveau uitkomen. Toch viel er op 25 augustus 1976 een monsterscore te noteren in Nijmegen. Het werd toen maar liefst 7-1 voor N.E.C. Grote man van de wedstrijd was Hans Posthumus, maker van drie treffers. Andere goals werden onder meer gemaakt door Jan Peters en Cees Kornelis. Ook is het opvallend dat VVV nooit in Nijmegen heeft weten te winnen.
Het gaat een belangrijke wedstrijd worden. In eigen huis moet N.E.C. VVV Venlo en drie dagen later Achilles '29 (beker) verslaan om de eerste seizoenshelft nog met een enigszins positief gevoel af te sluiten!
Door: Victor van den Bergh
Vanavond ben ik teletekstsupporter helaas, maar COME ONNNNNN, EnieSee!!!

- Ramona
En aangezien ik niet de beroerdste ben, speciaal voor Steef, omdat-ie om onverklaarbare redenen zo'n huge fan van Alex is, onderstaand stukje met mooie foto bij...

"Eén missie: Winnen van VVV en Achilles'29"
N.E.C.-trainer Alex Pastoor en zijn spelers zijn klaar voor het cruciale duel met VVV Venlo van zaterdagavond. Pastoor: "We hebben komende dagen samen één missie. Winnen van VVV en Achilles'29."
De trainer in Nijmeegse dienst wil niets prijsgeven over de opstelling van N.E.C. Rens van Eijden en Bram Nuytinck zijn weer terug van respectievelijk een schorsing en blessure. Met de goede prestatie van Pavel Cmovs en Soltan Szelési tegen FC Twente staat Pastoor voor een lastige keuze. Al ziet hij dat zelf niet zo: "Heel lekker toch, om veel keuze te hebben. Ik ga alleen niet praten over namen. Daar hebben we geen enkel belang bij."
De gevaren van de Venlonaren liggen volgens Pastoor vooral in de counter. "Ze zullen naar mijn mening op de counter gokken. Met Musa en Wildschut kunnen ze daardoor gevaarlijk zijn. Wij moeten zorgen dat we de pass vanuit het middenveld eruit halen", aldus de N.E.C.-trainer.
Het wordt een belangrijke wedstrijd in De Goffert morgenavond. De ploeg van Pastoor speelt al wekenlang goed voetbal, maar vergeet te scoren en blijft zo vaak met lege handen staan. Ondanks die teleurstellingen is de selectie nog steeds erg positief. Pastoor: "Je verwacht dat de vlam een beetje gedoofd is, maar de spelers stralen veel plezier uit. Ik zie één groep die er met z'n allen voor willen gaan!"
Niels Wellenberg, Stef Nijland en Cayfano Latupeirissa (allen geblesseerd) zijn zeker niet van de partij in de wedstrijd tegen VVV Venlo. De wedstrijd begint morgen om 19.45 uur.
Door Michael de Hoogh
Dank je wel Ramoon!
Het zal je missie maar wezen.... geeft een hoop weer over waar je staat ...
Winnen van deze 2 ploegen moet geen missie, maar gewoon een normaal gebeuren zijn... maar voor meneer Pastoor niet.... huil... wat zou er gebeuren als NEC vanavond verliest... zou hij dan weggaan? Lijkt me heerlijk. Arrogante prutser.

Het zal je missie maar wezen.... geeft een hoop weer over waar je staat ...
Winnen van deze 2 ploegen moet geen missie, maar gewoon een normaal gebeuren zijn... maar voor meneer Pastoor niet.... huil... wat zou er gebeuren als NEC vanavond verliest... zou hij dan weggaan? Lijkt me heerlijk. Arrogante prutser.
Die veel te aanwezige NEC-shawl vorige week. Wat een zieltjeswinnaar.
Niettemin wint ZKH alias de Mourinho der Lage Landen deze wedstrijden wel gewoon.
Niettemin wint ZKH alias de Mourinho der Lage Landen deze wedstrijden wel gewoon.
Ja... die sjaal staat hem niet. Hij past beter bij Vitesse ofzo... daar hebben ze een veel te grote bek... niet bij NEC. Dat klopt niet.Die veel te aanwezige NEC-shawl vorige week
Verlies maar gewoon... heeft NEC een goede reden om hem eruit te flikkeren.
Echt niet! Hij doet het prima met NEC.Ja... die sjaal staat hem niet. Hij past beter bij Vitesse ofzo... daar hebben ze een veel te grote bek... niet bij NEC. Dat klopt niet.
Helaas ben ik vanavond niet voor NEC. Heb nou eenmaal een zwak voor teams in een geelzwart tenue...

- Ramona

Vrije trappen Goossens VVV te machtig
Geplaatst op: 17-12-11 om: 21:52 door:
Door: Steven de Jel
NEC heeft zaterdagavond weer eens gewonnen in de Eredivisie. VVV verloor in de Goffert zijn zestiende uitwedstrijd op rij (een record in de Eredivisie). Het was een zwaarbevochte zege, zeker na een rode kaart voor Bram Nuytinck. Twee vrije trappen van John Goossens waren de ploeg uit Venlo te machtig.
NEC had deze week aangegeven maar één missie te hebben: winnen van Venlo in de Eredivisie en van Achilles, aanstaande woensdag in het KNVB-bekertoernooi. Dat de eerste horde is genomen, was ook met dank aan een zwak spelend VVV. De bezoekers uit Venlo wisten vooral de eerste helft weinig te brengen, waardoor NEC de mogelijkheid kreeg om vanuit balbezit naar een doelpunt op jacht te gaan. Género Zeefuik wist echter niet te profiteren van de kansen die hij kreeg en NEC moest het uiteindelijk hebben van een stilstaande situatie. Goossens legde de bal na 25 minuten op zo'n dertig voor een vrije trap en joeg de bal in de linkerbovenhoek achter VVV-keeper Wilko de Vogt.
Na de thee bleef NEC aanvallend de betere ploeg, maar wist te weinig te forceren om het de Venlonaren echt lastig te maken. De wat saaie wedstrijd had uiteindelijk een rode kaart nodig om echt tot leven te komen. Bram Nuytinck liet de bal van zijn voet glippen en zag hoe Yanie Wildschut richting Gabor Babos kon lopen. De verdediger pakte Wildschut licht vast, die vervolgens gewillig naar de grond ging en zag hoe scheidrechter Nijhuis Nuytinck met rood van het veld stuurde.
Na die rode kaart kwam VVV tot leven en probeerde de ploeg een gelijkmaker te forceren. Maar knap keeperswerk van Babos stond een tegentreffer in de weg en Goossens gooide het duel 12 minuten voor tijd op slot. Met weer een vrije trap, ditmaal zo mogelijk van nog verder weg, verraste hij de keeper van VVV. Robin Udegbe, die eerder zijn collega De Vogt had vervangen, zag de bal in het midden van het doel over hem heen gaan, waarbij de keeper er niet goed uitzag.
NEC krijgt door de zege weer wat lucht en zal, als woensdagavond ook Achilles wordt verslagen, met een iets beter gevoel de winterstop ingaan.
http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Goed...voor de giga anticlimax in de ArenA wel een aardige wedstrijd in De Goffert gezien...
N.E.C. probleemloos voorbij Achilles '29: 3-0
N.E.C. heeft woensdagavond de Groesbeekse amateurclub Achilles '29 met 3-0 verslagen in de strijd om de KNVB beker. Het werd 3-0 en N.E.C. bereikt daardoor de kwartfinales. N.E.C. gaat daarmee alsnog met een positief gevoel de winterstop in, ondanks een tegenvallende eerste seizoenshelft.
N.E.C. begon ten opzichte van de wedstrijd tegen VVV-Venlo met twee wijzigingen in de basis. De geschorste Bram Nuytinck werd vervangen door Pavel Cmovs, Navarone Foor kreeg de voorkeur boven Nick van der Velden en Krisztián Vadócz verving zijn landgenoot Zoltán Szélesi.
N.E.C. begon fel in het met 10.500 gevulde Goffertstadion en de wijziging van trainer Alex Pastoor om Navarone Foor op rechts te plaatsen in plaats van Nick van der Velden pakte goed uit. Foor was zeer aanwezig en viel op door enkele goede acties. Linksback Kevin Conboy kreeg na tien minuten een grote kans op de openingstreffer maar Achilles was in de beginfase niet minder dan de Eredivisieclub. In de vijftiende minuut doorbrak N.E.C. dat. Krisztian Vadocz ging in het strafschopgebied een één-twee aan met Lasse Schöne en de Hongaar faalde tegenover oud-ADO Den Haag keeper Barry Ditewig niet: 1-0.
N.E.C. verdubbelde de score nog voor rust naar 2-0. Na goed voorbereidend werk van Foor, die een van de beste op het veld was, kreeg Vadocz de bal bij John Goossens, die afgelopen weekend tegen VVV Venlo al twee keer scoorde, en de middenvelder lobte de bal prachtig over de keeper heen: 2-0. Conboy kreeg voor rust weer een grote kans op de derde treffer, maar de linksback schoot de bal in het zijnet.
De Nijmegenaren begonnen de tweede helft wat slap in, want Achilles kreeg in de eerste twee minuten gelijk twee levensgrote kansen. Maar N.E.C. pakte daarna de draad weer op en kwam geen moment meer in de problemen. Zeefuik, Goossens en Foor kregen kansen en met name de twee kansen van de spits hadden erin gemoeten. Even later werd Zeefuik vervangen door Melvin Platje. Eerder werd Conboy, die al geel op zak had, gewisseld voor Rémy Amieux, die daarmee een paar maanden blessureleed achter zich laat.
Nick van der Velden, die de goed spelende Foor verving, stond aan de basis voor de 3-0. Hij werd in de 81ste minuut weggestuurd en hij gunde de goal aan een andere invaller, Platje: 3-0. In de laatste tien minuten van de wedstrijd werd er niet meer gescoord. Zo bereikte N.E.C. op relatief eenvoudige wijze kwartfinale van de KNVB Bekertoernooi. De loting hiervan zal donderdagavond plaatsvinden.
Door: Joram Janssen