De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » di dec 13, 2011 9:02 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:Nee vallen niet te ontkennen.
de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat;
Begrijpend lezen!! De staat is hier natuurlijk de NV. Lijkt me op zich niet heel erg ingewikkeld.
Hahahaha! Ge-niaal. Dus de kenmerken van een sekte zijn dat ze vijandig of onverschillig tegenover een NV staan. Heb je daar een bron voor?

Mijn god, zeg.

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 9:03 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Blind degene die een x-aantal maanden geleden door Johan te kakken wordt gezet en bijna buitengemieterd wordt zou nu dus op moeten volgen wat Johan in zijn bol heeft en zijn biezen moeten pakken, zo gek is toch niemand om dat te doen ..
Hij moet niks, maar dit bevestigt natuurlijk wel het beeld. Zo krijgt Cruijff met terugwerkende kracht alleen maar gelijk.

Ook Frank de Boer wist van niks. Die zal wel blij zijn met al deze onrust mede veroorzaakt door Danny Blind.
Pardon Jöhnk, maar van wie moest Blind zijn baan opgeven.Van JC.Een baan die hij, ook volgens velen hier, na alle tevredenheid uitvoerde samen met de Boer, zelfs de Boer was zeer tevreden.En daarna zou ie buitengemeterd worden door diezelfde JC, en nu mag Blind dus niet zijn eigen plan trekken maar moet ten faveure van JC zijn biezen pakken omdat JC het zegt ?.Ik zou ook denken bekijk het maar JC, en jij ook denk ik zo.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 9:03 pm

Poeh, weet je zeker dat je universiteit hebt gedaan?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 9:05 pm

Maar deze...

Er is geen principieel verschil tussen priesters en leken.

...klopt toch wel helemaal. Laten we eerlijk zijn. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 9:06 pm

Zo hey, een hele kenmerken gevonden die niet op Cruijff en zijn volgelingen slaat. Misschien kan je er nog wel een vinden. Chapeau!

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 9:07 pm

Goh, ik dacht altijd dat Peter er neutraal in stond in dit geschil maar blijkbaar hoort ie ook bij die sekte . :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 9:09 pm

LucaS schreef:Poeh, weet je zeker dat je universiteit hebt gedaan?
Welnee joh. Ik heb een scriptie geschreven en de kenmerken tegen Cruijff zijn groep gehouden. Mijn hypothese:
de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat

Heb ik geaccepteerd. Cruijff staat vijandig of onverschillig tegenover Ajax NV en dat maakt dat dit punt overeenkomt met de kenmerken van een sekte die ook onverschillig ten opzichte van de staat staan.

Ofzo. :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 9:10 pm

999 schreef:Goh, ik dacht altijd dat Peter er neutraal in stond in dit geschil maar blijkbaar hoort ie ook bij die sekte . :smallgrin.gif:
Een bruinhemd in optima forma. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 9:10 pm

:aai.gif:

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 9:14 pm

Overgens, als ik het goed begrepen heb dat mocht Blind er niet zijn geweest Bergkamp, De Boer en Jonk over aankopen zouden moeten beslissen ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 9:19 pm

LucaS schreef:Zo hey, een hele kenmerken gevonden die niet op Cruijff en zijn volgelingen slaat. Misschien kan je er nog wel een vinden. Chapeau!
Maar als je er van maakt: 'er bestaat geen principieel verschil tussen leken en de NV', dan klopt ie weer wel. :eusa_liar.gif:

Peter23

Bericht door Peter23 » di dec 13, 2011 9:25 pm

Nee de algemeen directeur moet daar over beslissen het technisch hart moet een advies opstellen dat deze dan moet wegen.
Of tenminste zo heb ik het altijd begrepen daarom moest dat ook een persoon met verstand van voetbal zijn. Dus op zich is van Gaal niet zo gek alleen de manier waarop staat me enorm tegen.
Van Basten zou het ook wel moeten kunnen de man heeft wel verstand van het spelletje als ik hem erover hoor praten ,ondanks zijn weinig gelukkige aankoop beleid in een eerdere instantie maar toen is Ajax ook wel een beetje te ver gegaan met het deponeren van verantwoordelijkheden op zijn schouders. En ook van Gaal heeft wel is een miskoop gedaan dus wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
En met Cruijff als klankbord had Marco vast niet weer 30 miljoen de sloot in geflikkerd lijkt me. De man predikt financiële terughoudendheid als ik hem hoor spreken.

Het feit dat de AD verantwoordelijk is voor het gevoerde technisch beleid is sowieso een goed idee.
Dan is deze ook niet in staat zich te verschuilen achter derden voor het gevoerde beleid. Mag je verwachten dat het allemaal weer wat langere termijn zal worden als dat het de laatste 15 jaar is geweest.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 9:34 pm

999 schreef:Overgens, als ik het goed begrepen heb dat mocht Blind er niet zijn geweest Bergkamp, De Boer en Jonk over aankopen zouden moeten beslissen ?.
Zonder Blind is Ajax definitief verloren, 999. Stel je voor dat de nieuwe Machlas aan onze neus voorbij zou gaan! Pareltje van Danny-boy, kostte maar 19 miljoen gulden!!
Peter schreef: Welnee joh. Ik heb een scriptie geschreven en de kenmerken tegen Cruijff zijn groep gehouden. Mijn hypothese:
de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat
Cruijff en de zijnen staan volledig buiten de maatschappij. Ik heb persoonlijk veel meer met mensen als Coronel, Van Os, hun backbench vrindjes en een type als Blind. Hier een mes, daar een mes, hier een ambacht, daar een (auto) ongeluk (onder invloed).

Immorele mensen, die Cruijff, Jonk en Bergkamp. Ze zouden fatsoenslessen moeten krijgen van iemand als Boog of Blind!

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 9:43 pm

De Da Vinci-kliek rept met geen woord over de praktijken binnen de kliek-Coronel. Kliek verwijt kliek:

http://www.nusport.nl/dossier-ajax/2692 ... oeten.html

V.w.b. Van Gaal / Cruijff ben ik het met ze eens. Maar dat is een utopie...

De kliek rond Cruijff is een deel van het probleem. Jammer dat ze andere klieken en de daaruit voortvloeiende problemen niet durven te benoemen.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di dec 13, 2011 9:46 pm

Het niveau daalt hier behoorlijk...

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 10:03 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Overgens, als ik het goed begrepen heb dat mocht Blind er niet zijn geweest Bergkamp, De Boer en Jonk over aankopen zouden moeten beslissen ?.
Zonder Blind is Ajax definitief verloren, 999. Stel je voor dat de nieuwe Machlas aan onze neus voorbij zou gaan! Pareltje van Danny-boy, kostte maar 19 miljoen gulden!!
Dat vroeg ik niet Wimpey, ik vroeg dus of als Blind er niet was geweest wie er verantwoordelijk is voor het aan en verkoop beleid ..
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 13, 2011 10:04 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar om de eens of andere reden vind JC dat slecht voor JC .. ( AJAX telt dan dus effe niet mee ) ...
LvG heeft duidelijk aangegeven pas Ajax te willen doen wanneer JC weg is. LvG heeft trouwens ook meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn club niet meer is. Dus ik vraag me af welke motieven hij heeft om er (toch) weer in te springen.

Zeker als directeur. Hij was van 91-97 zowel trainer als TD. En liet Ajax met een sportief failliete selectie en een bepaald niet optimaal functionerende Toekomst achter. In 2004 verliet hij Ajax als TD omdat hij er niet in slaagde om trainer Koeman van z'n troon te stoten.

LvG heeft bij mij het nadeel van de twijfel. Zeker gezien het feit dat hij de incompetente krullenjongen Blind op een directieplek heeft getracteerd.
zo is het Wimpey. Wat een bloedhond, die Van Gaal. Hij wilde duidelijk de club kapot maken en dat is hem gelukt, door een sportief failliete selectie achter te laten en de Toekomst niet optimaal te laten functioneren. Hij deed het ook heel smerig: eerst de UEFA-cup winnen, toen een paar landstitels (in '95 ongeslagen kampioen, zelden tot nooit vertoond, maar allemaal onderdeel van zijn smerige plan de club te slopen) en ten slotte nog een lullige CL overwinning en de wereldbeker voor clubteams. Expres in '96 de CL-finale verliezen, anders werd het te gek. Ik zie hier duidelijk geen Ajacied in, die nu ook vast weer duistere motieven met onze club voor heeft. Dat kan niet missen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Luciano

Bericht door Luciano » di dec 13, 2011 10:04 pm

Geweldig, een discussie over Blind. Als we dan toch een discussie met het bedrijfsleven maken dan durf ik wel te stellen (jaja zeer gewaagd) dat meneer Blind in een normaal functionerend bedrijf blij moet zijn dat hij uberhaupt nog mag binnenkomen na de geleverde wanprestaties.

Las toevallig vanmiddag nog dat hij persoonlijk verantwoordelijk is geweest voor het vertrek van Boussoufa. Maar we weten dat Blind liever Machlas, Nieuwenburg, Verlaat, Menzo en Lindenbergh heeft :drecul.gif: Wat een clown is dat zeg.

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 10:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
wimpey schreef:
999 schreef: Maar om de eens of andere reden vind JC dat slecht voor JC .. ( AJAX telt dan dus effe niet mee ) ...
LvG heeft duidelijk aangegeven pas Ajax te willen doen wanneer JC weg is. LvG heeft trouwens ook meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn club niet meer is. Dus ik vraag me af welke motieven hij heeft om er (toch) weer in te springen.

Zeker als directeur. Hij was van 91-97 zowel trainer als TD. En liet Ajax met een sportief failliete selectie en een bepaald niet optimaal functionerende Toekomst achter. In 2004 verliet hij Ajax als TD omdat hij er niet in slaagde om trainer Koeman van z'n troon te stoten.

LvG heeft bij mij het nadeel van de twijfel. Zeker gezien het feit dat hij de incompetente krullenjongen Blind op een directieplek heeft getracteerd.
zo is het Wimpey. Wat een bloedhond, die Van Gaal. Hij wilde duidelijk de club kapot maken en dat is hem gelukt, door een sportief failliete selectie achter te laten en de Toekomst niet optimaal te laten functioneren. Hij deed het ook heel smerig: eerst de UEFA-cup winnen, toen een paar landstitels (in '95 ongeslagen kampioen, zelden tot nooit vertoond, maar allemaal onderdeel van zijn smerige plan de club te slopen) en ten slotte nog een lullige CL overwinning en de wereldbeker voor clubteams. Expres in '96 de CL-finale verliezen, anders werd het te gek. Ik zie hier duidelijk geen Ajacied in, die nu ook vast weer duistere motieven met onze club voor heeft. Dat kan niet missen.
:drecul.gif: :biggthumpup.gif:
Blij met de punten ...

Luciano

Bericht door Luciano » di dec 13, 2011 10:07 pm

'Cruijff had nooit in rvc gemoeten'
Uitgegeven: 13 december 2011 19:21
Laatst gewijzigd: 13 december 2011 19:31
AMSTERDAM - Vijf ex-ledenraadsleden van Ajax halen samen met de legendarische linksbuiten Piet Keizer in NUsport-magazine ongenadig hard uit naar de 'dood- en doodzieke' cultuur binnen de Amsterdamse club.

© ProShots
Maar Mark Geestman, Marc Stuut, Cees van Oevelen, Richard Louwers en Dennis Boogaard spreken ook over hun eigen rollen in hun pogingen Ajax te hervormen.

Geestman en Stuut zaten in de commissie die werkte aan de invulling van de bestuursraad die de ledenraad moet opvolgen. Die bestuursraad is er nog steeds niet.

Stuut: “De ledenraad moet de structuurwijziging formeel nog bekrachtigen, maar stelt dat door omstandigheden steeds uit. We waren op 17 oktober al klaar, maar door het gedrag van allerlei betrokkenen hadden we er nog maar drie over en een twijfelaar.''
''De ledenraad beslist nog steeds alles. Kan gewoon helemaal niet! (…) De ledenraad regeert over zijn eigen graf.”
Puinhoop
Geestman en Van Oevelen hadden zitting in de benoemingscommissie die met de huidige raad van commissarissen op de proppen kwam.

Ook daarover spreken ze uitgebreid. Van Oevelen concludeert achteraf dat ze ‘Cruijff nooit in de rvc hadden moeten zetten.’ Het zestal staat volledig achter de visie van Cruijff, maar niet achter diens adviseurs.

Stuut: “We hebben Cruijff gekregen maar ook zijn hele aanhang. Maarten Fontein, Rutger Koopmans, Keje Molenaar, De Telegraaf. Daarom is het nu een puinhoop.”
Van Oevelen: “Een machtsstrijd. Wij willen Johan, maar niet zijn slippendragers.”

Geestman: “Neem Koopmans. Ik heb het gevoel dat Johan soms niet eens wist wat Rutger allemaal deed. Dat hebben we tegen Johan gezegd. Zei hij: ‘Jongen, ik héb geen slippendragers.’”
Geen tegengas
Keizer: “Johan is door Ajax in de voorbije twintig jaar vaak in de zeik genomen. Dat heeft hem gevormd en dat is niet zo gek. Hij heeft een keus gemaakt: de mensen die om me heen zijn, moet ik kunnen vertrouwen. Kan ik me goed voorstellen. Ze geven alleen geen tegengas. Wie dat wel doet, valt af. Voor anderen geldt: Johan Cruijff proberen te beïnvloeden is hetzelfde als proberen het weer te beïnvloeden.”
Over de impasse tussen commissaris Cruijff en de door zijn collega’s als directievoorzitter voorgedragen Louis van Gaal zijn de bezorgde leden heel duidelijk. Ze willen dat de twee ‘de strijdbijl begraven’.

Geestman: “Naïef? Rusland en Amerika hebben toch ook vrede gesloten?” Louwers: “Het moet in ieder geval geprobeerd worden. Daarom moet er een lawine op gang komen. Die zegt tegen Johan: ga met hem praten. Niemand legt hun visies eens naast elkaar en zegt dat ze dicht bij elkaar zitten. De media lopen ze alleen maar uit elkaar te drijven.”

Van Oevelen: “Louis staat achter die jongens die ’t plan van Cruijff moeten uitvoeren.”

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 10:07 pm

Gimme a break, Cees. :excited.gif:

Ik zet mijn vraagtekens bij de competentie van LvG als directeur en bij de competentie van Danny Blind in het algemeen. Mág dat misschien?

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 10:12 pm

Luciano schreef: Las toevallig vanmiddag nog dat hij persoonlijk verantwoordelijk is geweest voor het vertrek van Boussoufa. Maar we weten dat Blind liever Machlas, Nieuwenburg, Verlaat, Menzo en Lindenbergh heeft :drecul.gif: Wat een clown is dat zeg.
Argumenten tegen Blind zijn legio. Argumenten pro-Blind kan ik persoonlijk niet vinden.

Dat hij in elke functie is mislukt, ligt schijnbaar aan al die TDs die hij heeft overleefd. :excited.gif:

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 10:14 pm

wimpey schreef:
Dat vroeg ik niet Wimpey, ik vroeg dus of als Blind er niet was geweest wie er verantwoordelijk is voor het aan en verkoop beleid ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 10:22 pm

Iedereen heeft miskopen, maar de aankoop Rosenberg heeft mij nog het meest doen schrikken. Je wist het gelijk al, want toen ik Blind hoorde zeggen dat die jongen 'goed diepte zag in de spits' en dat hij Ajax 'meer mogelijkheden gaf om een ander spelletje te spelen' 'en dat hij overal kon spelen. Op de vleugels op de 10 en in de spits' wist ik eigenlijk al dat deze jongen niet ging renderen in een Ajaxsysteem. Blind heeft het toen nog even geprobeerd met 4-4-2, maar Rosenberg bleef maar moeite hebben om zich aan te passen. Een half jaar later kwam Huntelaar en was het gedaan met Rosi. Ook Pronk is hier verantwoordelijk voor, maar deze aankoop heb ik werkelijk waar nooit gesnapt. Zelden zo snel gezien dat een dergelijke gozer niet in het systeem van Ajax past. Heeft het daarna overigens niet heel slecht gedaan, hoor. Bij Werder was en is 'ie een verdienstelijke invaller.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 13, 2011 10:31 pm

Maakte het Bayern nog lastig laatst. Scoorde ook een goede goal. Maar paste inderdaad niét bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie