De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Arthur

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 1:31 pm

De voortekenen zijn toch echt dat Cruijff nu voor Van Basten zou gaan en niet meer voor Ling.

zeux

Bericht door zeux » di dec 13, 2011 1:33 pm

Arthur schreef:De voortekenen zijn toch echt dat Cruijff nu voor Van Basten zou gaan en niet meer voor Ling.
Maar dan wel nog Ling in een 'adviesraad'? Of is dat dan ook van de baan?
Laatst gewijzigd door zeux op di dec 13, 2011 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 1:33 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar om de eens of andere reden vind JC dat slecht voor JC .. ( AJAX telt dan dus effe niet mee ) ...
LvG heeft duidelijk aangegeven pas Ajax te willen doen wanneer JC weg is. LvG heeft trouwens ook meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn club niet meer is. Dus ik vraag me af welke motieven hij heeft om er (toch) weer in te springen.

Zeker als directeur. Hij was van 91-97 zowel trainer als TD. En liet Ajax met een sportief failliete selectie en een bepaald niet optimaal functionerende Toekomst achter. In 2004 verliet hij Ajax als TD omdat hij er niet in slaagde om trainer Koeman van z'n troon te stoten.

LvG heeft bij mij het nadeel van de twijfel. Zeker gezien het feit dat hij de incompetente krullenjongen Blind op een directieplek heeft getracteerd.
Tja, jij bent voor mij de kampioen van wat er VROEGER zo allemaal gebeurt is er bij te halen Wimpey :smallgrin.gif: . gemaskhalve vergetend dat wat JC vroeger voor AJAX heeft gedaan ( direct en op afstand ) ook niet altijd je van het was ..

Voor mij staat nergens vast dat Van Gaal eerst wil hebben dat JC weg moet.Daarbij vind ik dat ook niet relevant, relevant zou moeten zijn of dat Van Gaal de ingeslagen weg ten uitvoer zal brengen, desnoods met wat aanvullingen.Zoals als aangegeven door voorstanders en tegenstanders ( Mulder, Vermeulen, Van Dorp, Derksen ) zitten van Gaal en JC voor 85% op dezelfde lijn w.b. de invulling van het hoe of wat.Alleen zou van Gaal volgens diezelfde deskundigen nog wat meer op de discipline hameren.Dat verzin ik niet.Geloof zelfs dat JC het zelf heeft gezegd gisteren ( en bij P&W ).

Persoonlijk vind ik het daarom ook vreemd dat degene van het kamp JC zo expliciet tegen de aanstelling van van Gaal acteren.Temeer omdat dat niet kan zijn vanwege de onkunde van van Gaal zijn cariere.Er zijn er zelfs die in principe veel aan hem te danken hebben.Al zou dat geen reden mogen zijn voor wie je dan ook zou kiezen ...

Wat zou de wereld van AJAX er anders uit zien als de T. en Derksen en in mindere maten " vrienden " als de Arnootje er zich niet mee bemoeit hadden.Veel van de dingetjes die gezegt zouden zijn geven je, dankzij die " vrienden " je geen kans meer om het te nuanceren, om er een uitleg aan te geven.Pats boem, staat in de krant of komt anderhalf uur lang in een voetbal programma langs, geen weg meer terug.Nog meer de konten tegen de kribben.

Bovenstaand ( van Gaal AD, JC opleiding ) is wat ik me zou wensen.Over hun egootjes heenstappen, oud zeer wegpraten ...

Gaat dat niet lukken dan ben ik bang dat .. Al die anderen die het ook goed voor hebben met AJAX, die ook dingetjes kunnen inbrengen wat een meerwaarde voor DE CLUB zouden hebben het nooit en te nimmer zullen redden zolang je JC .. Telegraaf en Derksen je als jou vijand mag begroeten ..
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 13, 2011 1:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 1:33 pm

Zeux schreef:
Nog los van het gegeven dat Blind (net als Van Gaal overigens) binnen een totaal ander framework aan het werk gaat dan voorheen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ja, een 'framework' waarbij ze de halve club al tegen zich in het harnas hebben gejaagd voordat ze goed en wel zijn begonnen.

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 13, 2011 1:33 pm

Jinne schreef:
wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Dan vraag ik me af: wat schieten wij, als supporter, daar nou mee op? Een bewezen incapabel figuur, maar toevallig een vriendje van Cruijff. Ik denk dat het binnen no-time uit de klauwen giert.
Hoho, de bewezen incapable Blind is een vriendje van LvG. :hypocrite.gif:
Hmm, je vindt Ling kennelijk ook incapabel anders was je daar wel op in gegaan. Met dit soort commentaar kom je niet veel verder. Beide kampen hebben hun volgelingen die nog niks bewezen hebben of simpelweg bewezen hebben te licht te zijn. En die ene kandidaat waar beide partijen in het torentje van de ArenA het redelijk over eens waren, San Marco, is nou weer geen kandidaat die de supporters doet juichen.
Ook niet als hij bijgestaan wordt door Jaap de Groot? Die man kan immers ook supporters laten juichen over de terugkomst van Cruijff.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 1:35 pm

Zeux schreef:
Arthur schreef:De voortekenen zijn toch echt dat Cruijff nu voor Van Basten zou gaan en niet meer voor Ling.
Maar dan wel nog Ling in een 'adviesraad'? Of is dat dan ook van de baan?
Geen idee of er een adviesraad zou komen en wie daar dan in zou zitten. De Groot werd ook in de media genoemd zonder dat daar sprake van bleek te zijn. (Gelukkig, laat dat duidelijk zijn)

zeux

Bericht door zeux » di dec 13, 2011 1:35 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef:
Nog los van het gegeven dat Blind (net als Van Gaal overigens) binnen een totaal ander framework aan het werk gaat dan voorheen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ja, een 'framework' waarbij ze de halve club al tegen zich in het harnas hebben gejaagd voordat ze goed en wel zijn begonnen.
Is dat hun probleem, of dat van die 'halve club'?
Kortom: misschien heeft die 'halve club' wel geen gelijk met hun verzet. Zou zomaar kunnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 1:36 pm

Le T. schreef: Ook niet als hij bijgestaan wordt door Jaap de Groot? Die man kan immers ook supporters laten juichen over de terugkomst van Cruijff.
Haha, wat een zuurheid.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 2:09 pm

Jinne schreef: Hmm, je vindt Ling kennelijk ook incapabel anders was je daar wel op in gegaan.
Natuurlijk. Cruijff is veel te ver gegaan met die Ling. Hij heeft zichzelf belachelijk gemaakt door die man een RvC-vergadering in te sleuren.

Nieuwe ronden, nieuwe kansen, lees ik: hoeveel kansen moet Blind nog krijgen om te bewijzen dat hij incapabel is? Is het na 12 ambachten en 13 ongelukken niet gewoon een keer Schluss?! :excited.gif:

Op iedere positie met technische eindverantwoordelijkheid heeft die man rommel geproduceerd. Hij is nog steeds een krullenjongen en dat zal hij ook altijd blijven. Laat ie lekker bij Sparta ofzo de boel gaan verkloten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 2:14 pm

'Nieuwe ronde, nieuwe kansen.' Het heeft allemaal niks meer met topsport te maken.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 2:19 pm

Ik las toch echt lovende commentaren vanuit Ajax over Blind als TM de laatste maanden. Maar goed, toen was hij nog een Grote Ajacied uit het Cruijffkamp.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 2:21 pm

Dat in tegenstelling tot Brain Roy en Kreek, Gorre en die Feyenoorders, maar dat zijn nu opeens wereldtrainers :confused.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 2:48 pm

Ik zeg niet dat ze bekwaam zijn, maar we kunnen ze amper beoordelen. Ik in ieder geval niet. Dit geldt trouwens ook voor Ling. Blind daarentegen hangt al 12 jaar weinig succesvol bij Ajax rond in bepalende functies. Neem nou gewoon eens afscheid van die man.

Van Gaal had ik eventueel wel een nieuwe kans gegund (neemt niet weg dat hij de vorige keer als TD zwaar is mislukt), mits hij op een andere manier was binnengekomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di dec 13, 2011 2:56 pm

Jöhnk schreef:Ik zeg niet dat ze bekwaam zijn, maar we kunnen ze amper beoordelen. Ik in ieder geval niet. Dit geldt trouwens ook voor Ling. Blind daarentegen hangt al 12 jaar weinig succesvol bij Ajax rond in bepalende functies. Neem nou gewoon eens afscheid van die man.

Van Gaal had ik eventueel wel een nieuwe kans gegund (neemt niet weg dat hij de vorige keer als TD zwaar is mislukt), mits hij op een andere manier was binnengekomen.
Ik weet niet hoe je zo zeker van het falen van Blind kan zijn. Hij heeft onder verschillende besturen en RvC'en gewerkt en allemaal waren ze tevreden.....

Ook is de carriere van Van Gaal als TD vrij snel de nek omgedraaid.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 3:09 pm

Jöhnk schreef:Ik zeg niet dat ze bekwaam zijn, maar we kunnen ze amper beoordelen. Ik in ieder geval niet. Dit geldt trouwens ook voor Ling. Blind daarentegen hangt al 12 jaar weinig succesvol bij Ajax rond in bepalende functies. Neem nou gewoon eens afscheid van die man.

Wat opvallend dat je geen vraagtekens zet bij de manier waarop Cruijff is binnengekomen. Een bedreigingkje hier en daar, ach wat maakt het uit?

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 13, 2011 3:10 pm

Welke bedreiginen?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 3:16 pm

Van vd Boog en Coronel. Onder andere.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di dec 13, 2011 3:18 pm

LucaS schreef:Van vd Boog en Coronel. Onder andere.
Hij had zeker dit t-shirt aan

Afbeelding

:biggrin.gif:
Vakkie 129

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 13, 2011 3:30 pm

Geldt dat dan niet voor een dwingende adviseur die al 12 jaar zeer onsuccesvol is? Waarom moet die telkens weer een nieuwe kans krijgen na het aanrichten van een puinhoop?
Cruijff en de Telegraaf niet hoor, daardoor moest het op deze manier. Het is hen immers niet te doen om het belang van Ajax.
Wollt ihr den totalen Mensch?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di dec 13, 2011 3:42 pm

Hoeveel van onze jeugdteams zijn afgelopen jaar kampioen geworden?

Marcel

Bericht door Marcel » di dec 13, 2011 3:56 pm

WP_LeGeNd schreef:Hoeveel van onze jeugdteams zijn afgelopen jaar kampioen geworden?
Dat is in de Cruijff strategie toch helemaal niet van belang?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di dec 13, 2011 4:12 pm

Marcel schreef:
WP_LeGeNd schreef:Hoeveel van onze jeugdteams zijn afgelopen jaar kampioen geworden?
Ach weet je als je de beste talenten van Nederland hebt en die blijken niet van uitzonderlijke kwaliteit. ligt het dan aan de opleiding of aan het talent van de spelers in de lichting?

Als mensen al zeggen dat Sneijder en VDV niet van wereldniveau zijn (want niet goed genoeg voor Real) wie is dat dan wel? dan hebben we het over de 6-7 beste spelers ter wereld... tja niet zo verwonderlijk dat die niet uit de Ajax opleiding komen!

Ik vind Cruijffs kritiek dus grote onzin!

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 4:15 pm

Cruijffs ideeen betreffen niet alleen de supertalenten, maar ook degenen daaronder. Die kun je met een goede opleiding alsnog naar een goed niveau trekken, in plaats dat ze al die gebreken houden die we wekelijks in Ajax 1 voorbij zien komen.

Marcel

Bericht door Marcel » di dec 13, 2011 5:00 pm

WP_LeGeNd schreef:
Marcel schreef:
Ach weet je als je de beste talenten van Nederland hebt en die blijken niet van uitzonderlijke kwaliteit. ligt het dan aan de opleiding of aan het talent van de spelers in de lichting?

Als mensen al zeggen dat Sneijder en VDV niet van wereldniveau zijn (want niet goed genoeg voor Real) wie is dat dan wel? dan hebben we het over de 6-7 beste spelers ter wereld... tja niet zo verwonderlijk dat die niet uit de Ajax opleiding komen!

Ik vind Cruijffs kritiek dus grote onzin!
Helemaal mee eens!
Arthur schreef:Cruijffs ideeen betreffen niet alleen de supertalenten, maar ook degenen daaronder. Die kun je met een goede opleiding alsnog naar een goed niveau trekken, in plaats dat ze al die gebreken houden die we wekelijks in Ajax 1 voorbij zien komen.
Eens dat er veel spelers bij Ajax basis zaken missen. Maar het is een illusie dat je we de europesche top weer gaan bereiken met een geweldige jeudgopleiding.
Het is al een keer aangehaald (meerdere keren); Ajax zal wellicht wat betere jeugdspelers voort gaan brengen, maar de realiteit is dat we er niet meer van profiteren. Het gaat tegenwoordig puur om geld in de voetballerij. Tegen de tijd dat een talent als van der Wiel constant is en een betrouwbare verdediger is, is hij al verkocht. Ajax zal er financieel van profiteren, maar sportief alleen als je die centen gebruikt voor kwalitatief goede aankopen. Ajax zal altijd geld uit moeten geven aan spelers als Huntelaar en Suarez om bij te blijven. En wat dat betreft zullen we net zo goed een miskoop hier en daar doen.
Ik verwacht dus weinig van de strategie van Cruijff...

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 13, 2011 5:11 pm

Dus jij wilt geen betere spelers omdat we er toch niét van profiteren?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie