Ajax heeft een paar jaar nodig gehad om bij te komen van een big spender die ook door 'de man die het wel weet' was aangesteld.wimpey schreef:Die man weet tenminste wél wat er komt kijken bij topsport.GangstaRiB schreef: En toch wil je het straatschoffie uit Betondorp liever dan een doorgeleerde professor.
Boog, Jaakke en Ten Have niet. Die willen de kool en de geit sparen en overleven. Het latje komt bij Ajax niet voor niets steeds lager te liggen.
Ajax contracteert jeugdspelers
Moderator: mods
-
Re: Ajax contracteert jeugdspelers
Whitey on the moon.
Johan zei er zelf over "ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan". Met ze bedoelde hij de directeuren en commissarissen die niet ingrepen bij al die geld verbranding en technische misvattingen die Van Basten helaas wel heeft.
Als je een beetje cynisch bent kun je stellen dat een beetje zelfreflecterende Johan ook had mogen zeggen: "ook ik heb Marco bewust op zijn bek laten gaan". Toen ze het oneens waren over de te rigoureuze herstructurering van de jeugdopleiding (die er nu alsnog is gekomen) trok JC helemaal zijn handen ervanaf. Marco was nog steeds zijn vriend maar hij adviseerde hem niet meer. Anders had hij mag ik aannemen heus wel een paar keer ingegrepen met goedbedoelde kritiek als "Evander Sno in de spits??? Een speler voor 16,25 miljoen??? Marco kom op hee!!!"
Rik vd Boog zei tijdens het seizoen dat wij bij Ajax onze coach ook af en toe moeten coachen. Wellicht had in die periode Louis van Gaal als directeur boven MvB wel beter gewerkt. Zo slecht was Van Basten niet in de coaching van wedstrijden waar het om het echie ging (Feyenoord, PSV, Twente, Hamburger SV, Fiorentina, Olympique Marseille). Je weet nooit hoe de prestaties van MvB uit hadden gepakt of zullen gaan uitpakken bij een club met beter materiaal. Als 'kundige trainer' zit hij qua niveau ergens tussen Danny Blind en Frank Rijkaard in.
Als je een beetje cynisch bent kun je stellen dat een beetje zelfreflecterende Johan ook had mogen zeggen: "ook ik heb Marco bewust op zijn bek laten gaan". Toen ze het oneens waren over de te rigoureuze herstructurering van de jeugdopleiding (die er nu alsnog is gekomen) trok JC helemaal zijn handen ervanaf. Marco was nog steeds zijn vriend maar hij adviseerde hem niet meer. Anders had hij mag ik aannemen heus wel een paar keer ingegrepen met goedbedoelde kritiek als "Evander Sno in de spits??? Een speler voor 16,25 miljoen??? Marco kom op hee!!!"
Rik vd Boog zei tijdens het seizoen dat wij bij Ajax onze coach ook af en toe moeten coachen. Wellicht had in die periode Louis van Gaal als directeur boven MvB wel beter gewerkt. Zo slecht was Van Basten niet in de coaching van wedstrijden waar het om het echie ging (Feyenoord, PSV, Twente, Hamburger SV, Fiorentina, Olympique Marseille). Je weet nooit hoe de prestaties van MvB uit hadden gepakt of zullen gaan uitpakken bij een club met beter materiaal. Als 'kundige trainer' zit hij qua niveau ergens tussen Danny Blind en Frank Rijkaard in.
Tja, dat doet Johan wel meer.Als het fout gaat naar anderen wijzen ...
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ajax contracteert jeugdspelers
Ik heb de voetballers Cruijff en Blind allebei hoog zitten. De trainer Blind was een ramp. Luuk bagatelliseert dat, maar ten onrechte. 10 op 34 competitiewedstrijden verliezen is nog steeds een record. Enige reden dat we voorronde CL haalden, kwam door die idiote play-offs, waarvoor we ons op z'n reet kwalificeerden. (ik herinner mij een lucky overwinning op Vitesse vlak aan het eind van de competitie, bloody hell, wat een baggerpotten waren dat).
Blind is echter wél een Ajacied die respect verdient. En of ie een slechte TD is, zal de tijd moeten leren (als ie die krijgt).
Me wel afgevraagd, gezien de vriendjespolitiek van Cruijff, hoe Blind uit de circle of trust van Johan is gevallen. Hij haalde Danny immers naar Amsterdam. Teveel gekoketteerd met Van Gaal? Maar toch niet minder dan een Jonk?
Blind is echter wél een Ajacied die respect verdient. En of ie een slechte TD is, zal de tijd moeten leren (als ie die krijgt).
Me wel afgevraagd, gezien de vriendjespolitiek van Cruijff, hoe Blind uit de circle of trust van Johan is gevallen. Hij haalde Danny immers naar Amsterdam. Teveel gekoketteerd met Van Gaal? Maar toch niet minder dan een Jonk?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Over Blind heb ik mixed feelings. John Jaakke eiste tijdens het seizoen 2004/2005 dat hij erin stapte als nieuwe trainer, zelf wilde hij liever in de zomerstop beginnen. De resultaten van het duo Ruud Krol / Tonny Bruins Slot waren prima, men vond alleen de uitstraling van met name Krol (toen nog met een gouden 1 op de stropdas, net als Ronald Koeman dat seizoen) niet goed genoeg voor Ajax. Met een thuiswedstrijd tegen PSV werd Blind meteen voor de leeuwen geworpen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb de voetballers Cruijff en Blind allebei hoog zitten. De trainer Blind was een ramp. Luuk bagatelliseert dat, maar ten onrechte. 10 op 34 competitiewedstrijden verliezen is nog steeds een record. Enige reden dat we voorronde CL haalden, kwam door die idiote play-offs, waarvoor we ons op z'n reet kwalificeerden. (ik herinner mij een lucky overwinning op Vitesse vlak aan het eind van de competitie, bloody hell, wat een baggerpotten waren dat).
Die middag had ik voor de eerste keer in de Arena het gevoel dat het ons stadion was en we met een 1-0 voorsprong aan een thuiswedstrijd begonnen, net als vroeger. De minuut stilte voor Rinus Michels was zeer, zeer indrukwekkend. Daarna volgde zo'n daverend applaus en Ajax ging lekker fel van start. Wat een desillusie, 0-4 nederlaag, 3 kutgoals van Van Bommel. Ajax presteerde dit seizoen erg wisselvallig, maar fantastisch was de 2-3 in de Kuip. Omdat ik altijd losse kaarten heb was ik als één van de weinige Ajacieden daarbij aanwezig, combitrein 2 was gestrand in Nieuwerkerk ad IJssel, de supporters uit de 1e trein stonden een hele middag in de treinsluis naast de Kuip in de brandende zon.
We werden met een eindsprint 2e en er was veel vertrouwen voor aanvang van seizoen 2005/2006. Dat was één van de slechtste seizoenen ooit, niet alleen 22 verliespunten meer dan PSV, maar het voetbal was vaak niet om aan te zien. Ook onder de vorige 3 trainers heb ik nooit zoveel pijn geleden bij de meeste thuiswedstrijden. Maar wederom een goede eindsprint, de laatste wedstrijden van de competitie speelden we ietsjes beter en in de play-offs mochten we tegen het labiele Feyenoord dat als 3e en dus 1 plekkie hoger dan ons was geëindigd. We waren dat seizoen 2 keer voor schut gegaan tegen hen, 2 zeldzame nederlagen, in Rotterdam bracht men zelfs een dvd uit om die feestvreugde te vereeuwigen. Maar we speelden tegen een vrij slappe ploeg, thuis was het geen beste pot, wel 3-0 winst. In de Kuip konden we ze ouderwets lekker voor lul zetten. Een heerlijk scoreverloop: 0-1, 0-2, 0-3, 1-3, 1-4, 2-4 winst uiteindelijk. 7-2 over 2 wedstrijden! We wonnen de play-offs, moeizaam met één doelpuntje marge na een 2-1 nederlaag bij Groningen en ook de bekerfinale van AZ. Blind moest er wel uit van Jaakke en co, want de clubleiding van Ajax meer vertrouwen in Henk ten Cate die in de Eredivisie 3e was geworden met Vitesse, 4e met NAC, een bekerfinale met Sparta had gehaald en in dat jaar 2006 net de CL had gewonnen als de belangrijke assistent van Frank Rijkaard bij Barcelona.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za dec 10, 2011 2:15 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Probeer je eens voor te stellen hoe het leven eruit ziet als je Johan Cruijff heet. Velen zien jou als een nog grotere God dan Maradona of tonen in ieder geval in jouw nabijheid een kruiperige onderdanigheid waar je je ongemakkelijk bij voelt, maar luchtig mee om probeert te gaan. Zelf denk je dat je nog altijd een gewone jongen uit Betondorp bent die zich erg op zijn gemak voelt als hij een kroket of broodje ossenworst hapt in Amsterdam, ontspannen met het gezin tapas eet in Spanje of in de Schotse natuur een golfballetje wegmept.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Me wel afgevraagd, gezien de vriendjespolitiek van Cruijff, hoe Blind uit de circle of trust van Johan is gevallen. Hij haalde Danny immers naar Amsterdam. Teveel gekoketteerd met Van Gaal? Maar toch niet minder dan een Jonk?
Je Foundation en University zijn veel groter geworden dan je ooit had durven dromen, het belangrijkste werk is uitbesteed aan anderhalf tiental harde werkers, maar je bent wel het uithangbord van het 'merk Cruyff', per dag schud je ontelbare handen en maak je veel beleefde praatjes. Voor een straatjongen teveel. Van computers, telefoons en ipodphonepods houd je niet, maar je communiceert wel dagelijks telefonerend met Amsterdam. Je vindt het heel gezellig met vrienden als Sjaak Swart, Bergkamp, FdB en Jonk over van alles en nog wat te spreken, maar hebt het meestal over voetbalzaken. Jammer dat je geen tijd hebt om met iedereen te spreken. Danny Blind vond je altijd een loyale teamspeler, je hebt hem al lang niet meer gesproken. Wel hoor je dat hij als een Scholletje zich beweegt, degenen die dit beweren heb je hoog zitten en ze komen met duidelijke voorbeelden.
Eigenlijk spreek je het liefst met Blind face to face, maar hij zwemt meestal op andere plaatsen in de Arena wanneer jij er bent. Je krijgt het vermoeden dat hij in 'het andere kamp' zit, maar wel vriendjes probeert te blijven met Frank de Boer en met eigenlijk iedereen. Je denkt daar het zijne van, want je hebt al zoveel hypocriete dingen meegemaakt in de voetballerij. Voetbal is oorlog zei Rinus Michels en wat een oorlogen heb je inderdaad meegemaakt met bondsleden, Ton Harmsen achtige bestuurders, bepaalde voetballers of keepers van PSV en nu met commissarissen die via jou op het pluche van Ajax terechtkwamen. Je voelt dat sommige mensen jou maar vooral de club Ajax onrecht aandoen doordat er dubieuze verhalen over jou en vele andere mensen op strategische momenten naar buiten worden gebracht. Je vindt de vertoning van diverse betrokkenen beschamend, net zoals je je ook regelmatig schaamt voor bepaalde mensen uit je eigen 'kamp'.
Je zou ook kunnen kijken uit welke hoek die kritiek komt.LucaS schreef:En daarom stelt hij twee mensen aan als Technische leiding die dat vak niet beheersen. Nee, daar kom je verder mee.
De RvC wil de JC-kliek weg hebben, dus zal er negative publiciteit gegenereerd worden v.w.b. Jonk & Bergkamp. Temp-AD Sturkenboom is als crisis-manager aangesteld om de weg vrij te maken voor LvG. Hij heeft de opdracht van de RvC om alles wat naar JC riekt binnen Ajax uit te roken.
Ik neem de kritiek op Jonk & Bergkamp dus met een strooiwagen zout, omdat je op je klompen kunt aanvoelen uit welke hoek die kritiek komt en wat de achterliggende gedachten en motieven zijn. Er is namelijk ook een andere kant van de medaille: D_skilled hoort van ouders van jeugdspelers dat de individuele benadering als positief wordt ervaren. En ik las een interview met Tom Boere die de inbreng van Jonk loofde.
Dat heeft hij in 1999/2000 al eens bewezen. Hij haalde samen met Wouters een rits spelers binnen die stuk voor stuk mislukten. En hij liet Wouters zakken als een baksteen op het moment dat het mis ging...Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Blind is echter wél een Ajacied die respect verdient. En of ie een slechte TD is, zal de tijd moeten leren (als ie die krijgt).
Blind moet - als ieder ander - gewoon op zijn merites beoordeeld worden. Als trainer, directeur en hoofd opleidingen heeft hij niet gefunctioneerd. In een volwassen organisatie ben je dan gezien. Bij Ajax krijgt hij een volgende kans om het als directeur te verkloten. Hij heeft zelf niet in de smiezen dat dat niet gebeurt vanwege zijn capaciteiten, maar dat hij slechts een pion is in een spel om de JC-kliek weg te krijgen.
Blind is niet zomaar ineens 'onbetrouwbaar'. Zie het bovenstaande v.w.b. Wouters. Zie het gezaag aan de stoelpoten van Jol. Zie zijn relatie met de 'Kabel' destijds. Zie het incident Davids - Hiddink tijdens Euro'96, dat op Blind betrekking had. De man is geen sterke persoonlijkheid, eerder een twijfelaar en iemand die van alle walletjes mee eet.Me wel afgevraagd, gezien de vriendjespolitiek van Cruijff, hoe Blind uit de circle of trust van Johan is gevallen. Hij haalde Danny immers naar Amsterdam.
Precies wimpey. Ik vind het een beetje onzinnig om telkens te stellen 'wel vriendje van Cruijff / geen vriendje van Cruijff' dus er in of dus er uit. Denk je dat Johan Cruijff persé met iedereen vrienden wil zijn? Dat zou een mooie boel worden, want 99% van de wereld heeft geprobeerd bij hem in het gevlij te komen. Ten Have, Olfers en Römer vlogen kwispelend als een jonge puppy naar Barcelona om te komen slijmen en JC dacht waarschijnlijk: "Ai wat een figuren: als dit Ajax moet gaan leiden..."
Johan heeft heel veel vertrouwen in een aantal personen waaronder Bergkamp, Jonk en de broertjes De Boer. Degenen die direct met dit technisch hart werken zijn ook erg positief over hun kwaliteiten. Dat de heren tegelijkertijd ook vrij sympathiek zijn in de ogen van de meesten, tja. In mijn ogen een voordeel. Voor Blind, LvG en Sturkenboom waarschijnlijk een 'gevaar'
Johan heeft heel veel vertrouwen in een aantal personen waaronder Bergkamp, Jonk en de broertjes De Boer. Degenen die direct met dit technisch hart werken zijn ook erg positief over hun kwaliteiten. Dat de heren tegelijkertijd ook vrij sympathiek zijn in de ogen van de meesten, tja. In mijn ogen een voordeel. Voor Blind, LvG en Sturkenboom waarschijnlijk een 'gevaar'
Correctie, hij haalde samen met Cruijff een rits spelers binnen. Tja, als Blind het doet heet het laten zakken, als Bergkamp en Jonk JOR een mes in de rug steken heet dat verantwoordelijkheid nemen en zeggen waar het op staat.wimpey schreef:Dat heeft hij in 1999/2000 al eens bewezen. Hij haalde samen met Wouters een rits spelers binnen die stuk voor stuk mislukten. En hij liet Wouters zakken als een baksteen op het moment dat het mis ging...

I think I lost my fucking headache
Excuse me Lucas? Wat had Johan Cruijff nou weer te maken met de aankopen in die episode?
Blind hoeft toch niet de adviezen van Cruijff op te volgen?! Volgens mij was Blind als TD benoemd en niet Cruijff. Maar blijkbaar was (en is) Blind dermate onwetend dat hij maar blind uitvoert wat anderen van hem verlangen.LucaS schreef: Correctie, hij haalde samen met Cruijff een rits spelers binnen.

De positie van JOR komt in de nieuwe structuur niet voor. De huidige positie van Danny Blind trouwens ook niet.Tja, als Blind het doet heet het laten zakken, als Bergkamp en Jonk JOR een mes in de rug steken heet dat verantwoordelijkheid nemen en zeggen waar het op staat.
Danny Blind heeft een goed gedocumenteerd verleden v.w.b. onbetrouwbaarheid. Dat kan van Jonk & Bergkamp onmogelijk beweerd worden.
Bullshit. Maar laat me die bronnen maar eens zien dan. EN graag ook een definitie van onbetrouwbaarheid. Een TD die niet achter zijn trainer blijft staan is niet onbetrouwbaar, dat is onderdeel van de verantwoordelijkheid.
Blind begon als TD, Cruijff zou hem helpen. Tja, ik weet niet of je Cruijff een beetje kent, maar als je Cruijff iets langer als adviseur wil hebben, is het zeer onverstandig ook maar het geringste detail van een van zijn adviezen niet uit te voeren. Al die aankopen hadden de zegen van Cruijff.
Blind begon als TD, Cruijff zou hem helpen. Tja, ik weet niet of je Cruijff een beetje kent, maar als je Cruijff iets langer als adviseur wil hebben, is het zeer onverstandig ook maar het geringste detail van een van zijn adviezen niet uit te voeren. Al die aankopen hadden de zegen van Cruijff.
Schei toch uit man. Het is in de media ruim aan bod gekomen. Een aantal quotes.
Bron: De Pers (21-11-10)Spanning bij Ajax neemt toe na wraakactie Danny Blind
Ook een scholletje kan zo nu en dan bijten
Als het donker wordt bij Ajax, komen de wolven uit alle hoeken. Dan wordt zelfs je rechterhand eraf gebeten.
Blind klikte onlangs op een avond vol Ajax-hotemetoten dat zijn baas de club kapot aan het maken was. Die kritiek belandde via voorzitter Uri Coronel en algemeen directeur Rik van den Boog bij Jol zelf. Vanaf dat moment was het oorlog.
Een van de redenen dat Blind op de Ajax-avond (waar ook het nodige werd gedronken) uit de school klapte over Jol, was het meningsverschil dat beiden hebben over Daley Blind, de zoon van de Ajax-assistent. Vader vindt dat Daley meer speeltijd moet krijgen, de Ajax-hoofdcoach ziet het niet in hem zitten. Vreemd is dat niet, want meer mensen in Amsterdam begrijpen niet dat Daley Blind een meerjarig contract heeft gekregen. Saillant detail: onder die verbintenis staan twee handtekeningen, die van zoon Blind en die van vader Blind. Danny was op het moment van de krabbel technisch manager van de Amsterdamse club. Een van de leden in de technische leiding van Ajax zegt daar nu over: ‘In de geschiedenis van deze club kan ik me niet herinneren dat er een contract sneller is getekend dan dat van Daley Blind. Niemand wist ervan en opeens was het in kannen en kruiken.’
Bron: AD.nlBlind senior zou recent zijn hart hebben gelucht tijdens een bijeenkomst van de Bordjesclub op 29 oktober. De Bordjesclub bestaat uit oer-Ajacieden die 25 jaar of langer lid zijn van de club.
'Jol ontploft'
Eén van de aanwezige bij de bijeenkomst was voorzitter Uri Coronel. Het nieuws kwam directeur Rik van den Boog en ook Jol zelf snel ter ore. Na een wedstrijd van Jong Ajax begin deze maand zou er een hoogoplopende discussie in de trainerskamer zijn ontstaan.
Blind zou Jol hebben verteld dat zijn zoon niet centraal in de verdediging maar op het middenveld in het tweede elftal moest spelen, waarop de Haagse trainer zou zijn ontploft. Hij vertelde Blind flink zijn waarheid. ,,Ik ben de technische baas en niet jij", zou de oud-trainer van onder meer RKC, Hamburger SV en Tottenham Hotspur hebben gezegd.
'Negeren elkaar volledig'
Het nieuws over de spanningen tussen Jol en Blind verspreidde zich afgelopen week als een lopend vuurtje op Ajax-complex De Toekomst. De directie zou het duo daarop verteld hebben dat ze hoe dan ook met elkaar verder moeten. Het tweetal berust in hun lot, maar negeert elkaar buiten de wedstrijden en trainingen volledig, aldus VI.
Aantal quotes? Bewijs? Een stukje met roddel en achterklap.
Blind klikte over Jol? Volgens mij was heel Ajax en AT het met hem eens dat Jol ongeschikt was. Het verband met het niet spelen van zijn zoon is vervolgens uit de fantasie ontsproten. Je zou zoiets kunnen vermoeden, maar dat is verre van bewijs. Ik vermoed namelijk dat het er niets mee te maken heeft.
Blind klikte over Jol? Volgens mij was heel Ajax en AT het met hem eens dat Jol ongeschikt was. Het verband met het niet spelen van zijn zoon is vervolgens uit de fantasie ontsproten. Je zou zoiets kunnen vermoeden, maar dat is verre van bewijs. Ik vermoed namelijk dat het er niets mee te maken heeft.
Allemaal overgenomen uit het programma van ene J. Derksen, je weet wel dieje malloot van dat spotje over energie ..
Blij met de punten ...
Bandopnames.LucaS schreef: Een stukje met roddel en achterklap.

- Daily Blind
Vitesse is in gesprek met Mitchel Dijks.. Terwijl Ajax hem ook wil behouden.
Dat mag je waarschijnlijk niet verklappen, want een club mag pas vanaf 1 januari met een speler praten die uit z'n contract loopt. 

Belachelijke regel, want oncontroleerbaar. Verder lijkt er me met praten niks mis. We leven niet in de Sovjet unie.
-
Als ik de kenners mag geloven missen wij er weinig aan.Zlatan Son of God schreef:Vitesse is in gesprek met Mitchel Dijks.. Terwijl Ajax hem ook wil behouden.
Zelf was ik juist wel onder de indruk, maar ik heb hem maar een paar keer zien spelen.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Danny is er maar wát druk mee:
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... chenk.html
Vlg. week maar niet mee naar Brazilie.
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... chenk.html
Vlg. week maar niet mee naar Brazilie.

Dat zijn de toppers niet, als ik de jeugdvolgers mag geloven...
Face your fears and live your dreams, No Fear
Danny legt graag iedereen vast. Voor langere tijd.De Dominee schreef:Dat zijn de toppers niet, als ik de jeugdvolgers mag geloven...
Tja, ik weet dat je het in je Blinde haat nooit zo nauw neemt met de feiten. Daarom voor de 10.000e keer nog meer eens de feiten:
“Voor de komende periode staan bij mij de contracten boven aan de prioriteitenlijst”, vertelt Blind op de officiële website van zijn werkgever. “Er loopt een behoorlijk aantal contracten af van talenten uit Jong Ajax en de A1. Vanuit het technisch hart krijgt de directie, waar ik dus onderdeel van uitmaak, de adviezen over deze spelers. Ik ga vervolgens met de zaakwaarnemers en de spelers aan de slag”, zegt de interim-directeur.