Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Laudrup

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Laudrup » do dec 08, 2011 8:36 pm

GangstaRiB schreef:
Ik lees op diverse fora dat we ons gedragen als calimero's.. misschien komt dat zo over.. maar gisteren zijn we zo ontzettend genaaid. Ten eerste door die Portugese randdebiel en Zagreb dat massaal z'n trainer afvalt/de wedstrijd verkocht heeft.

Het is gewoon woede over zoveel onrecht en pech.
Die kut boeren moeten hun waffel houden, zij hebben het uitgevonden. Of zijn ze zo selectief van geheugen dat ze "Strootmangate" alweer zijn vergeten?

Tevens was op Twitter het topic #doeiajax trending. Sneue provincialen :excited.gif:
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 08, 2011 8:55 pm

Haha zo sneu zijn ze nu eenmaal Laudrup. Zoals in een prima voetbalboek al eens was geschreven:
"PSV-ers zijn van het type voetbalsupporters die een ingeschreven brief naar de VI sturen als de samenvatting van Ajax bij Studio Sport anderhalve minuut langer was dan die van hen. Calimero's waar we gek genoeg bijna elk seizoen in de Arena van wisten te verliezen. Het is dat we elk seizoen 1 keer in een uitverkocht Philips Stadion spelen, anders zou je denken dat die club nieteens bestaat. Een soort Fata Morgana."

Geen aandacht aan besteden. We liggen er uit terwijl we twee prima goals tegen Real Madrid hebben gemaakt. Kutzooi.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 08, 2011 9:06 pm

Ik voel me nog steeds kut. Hulde voor hen die hier alles alweer gerelativeerd hebben en zijn overgegaan tot de orde van de dag. En ik ben beetje jaloers op hen. Want ik zou dat ook wel willen kunnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 08, 2011 9:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik voel me nog steeds kut. Hulde voor hen die hier alles alweer gerelativeerd hebben en zijn overgegaan tot de orde van de dag. En ik ben beetje jaloers op hen. Want ik zou dat ook wel willen kunnen.
Nou het is dat ik zelfs van de dood van mijn moeder op een tragische manier zelfs een soort van (tragi)komedie in zie en ook dan meteen een relativerende grap maak, als soort medicijn. Maar ik ben er natuurlijk nog steeds flink ziek van!

En ook echt blij dat ik vandaag geen kantoor binnendag had.

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 9:09 pm

Tja Cees het leven gaat gewoon door hoor !!! .. En er zijn toch echt belangrijkere dingen dan AJAX :aai.gif:
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 08, 2011 10:21 pm

Ik heb jaren geleden mezelf beloofd me niet langer druk te maken om voetjebal dan een uur na een wedstrijd... vind het ook sonde van mijn tijd.

Jammer, maar helaas... wat dat betreft had van Basten wel gelijk... "voor mij is het gewoon maar een spelletje"...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do dec 08, 2011 10:28 pm

Voordelen van de avond.

1) De UEFA staat internationaal voor schut. Een grensrechter die twee keer scoort, een omkoopschandaal in de doofpot. De CL is allang een lachertje in de orde van de keizer heeft geen kleren, maar dit maakt het nog mooier.
2) Ajax was zeker de eerste helft beter dan een normaal Real Madrid. Normaal in die zin dat het geen bij elkaar gekocht zooitje van internationale supersterren was.
3) Ajax haalt met al deze internationale aandacht het optimale uit de CL. Daar viel toch niks te halen.

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 11:55 pm

Beckenbauer laakt Zagreb

MUNCHEN - Franz Beckenbauer noemt de wedstrijd in de Champions League tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon (1-7) een geval voor de disciplinaire commissie van de Europese voetbalbond UEFA. „De ploeg uit Zagreb heeft het volledig laten lopen. Hun optreden druist in tegen de kernwaarden van fair play en respect”, liet 'Der Kaiser' optekenen in Bild.

De oud-speler is onder meer erevoorzitter van Bayern München. De UEFA onderneemt voorlopig geen actie. Het opmerkelijke resultaat kostte Ajax een plaats in de achtste finales van
de Champions League.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 09, 2011 3:31 am

999 schreef:Tja Cees het leven gaat gewoon door hoor !!! .. En er zijn toch echt belangrijkere dingen dan AJAX :aai.gif:
Ehmm pardon mafkees... wat dan?

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr dec 09, 2011 8:12 am

Titel EK 1988 in gevaar.

Gebaar Van Breukelen leidt tot fraudeonderzoek
Afbeelding

:drecul.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:22 am

Cruijff schreef:
999 schreef:Tja Cees het leven gaat gewoon door hoor !!! .. En er zijn toch echt belangrijkere dingen dan AJAX :aai.gif:
Zeg Cruijff, is het ietsje te veel gevragen om een beetje normaal te doen ?.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:26 am

'Ruzie in kleedkamer van Dinamo Zagreb’

ZAGREB/AMSTERDAM – Dinamo Zagrebvoorzitter Zdravko Mamic heeft in een persconferentie laten weten dat de 1-7 nederlaag tegen Olympique Lyon, waardoor Ajax werd uitgeschakeld in de Champions League, niets met omkoping te maken heeft. „Wij doen een beroep op iedereen om zich verre te houden van dit soort belachelijke beschuldigingen. Het is een schandaal dat wij verdacht worden van omkoping. Olympique Lyon was gewoon de betere ploeg. Daarnaast speelden wij met tien man. Alle suggesties zijn een vernedering voor ons. Dit gaat ten koste van onze reputatie.”

Kroatische media koppen voornamelijk met de Amsterdamse vraag om een onderzoek naar de gebeurtenissen van woensdagavond. De Kroatische dagbladen Vecernji List, Jutarnji List en sportkrant Sportske Novosti citeren massaal de uitspraken van Ajax-trainer Frank de Boer, die een onderzoek naar de merkwaardige uitslag zou toejuichen. Op Kroatische internetsites en diverse fora gonst het inmiddels van de geruchten over omkoping. Naast de foto waarop Zagreb-verdediger Domagoj Vida een knipoog geeft aan Lyon-aanvaller Bafetimbi Gomis, doken er eerder gemaakte foto’s op van dezelfde Vida, die een wedkantoor verlaat. Dat Vida er bij een aantal tegentreffers nogal beroerd uitzag, was voer voor extra speculaties. Op Index.hr, een bekende nieuwswebsite, circuleerde zelfs een namaakcheque, waarop 2,1 miljoen pond is overgemaakt van Olympique Lyon naar Dinamo Zagreb.

Net.hr, een betrouwbare Kroatische nieuwswebsite, meldt dat de monsternederlaag door Dinamo bewust is geïncasseerd om trainer Krunoslav Jurcic, die overhoop lag met een aantal spelers, een loer te draaien. Zo is er in de rust in de kleedkamer ruzie geweest. Jurcic werd na de afgang tegen Ajax ontslagen. „Dit was een beschamend einde van ons Europese avontuur”, zo lichtte Mamic het besluit van het bestuur toe.

Het is overigens niet de eerste keer dat Dinamo Zagreb betrokken is bij een onderzoek naar omkoping. De kampioen van Kroatië werd al drie keer eerder in verband gebracht met het onreglementair beïnvloeden van wedstrijden. Dinamo Zagreb werd echter nog nooit schuldig bevonden. Het vorige incident dateert van ruim twee jaar geleden toen Dinamo Zagreb in de Europa League met Ajax in een poule zat. Verdediger Dan Alexa van het Roemeense Timisoara beweerde destijds dat leden van Dinamo Zagreb hem 500.000 euro hadden geboden voor het veroorzaken van een strafschop.

Een groot goksyndicaat zou in 2009 de Kroatische bekerfinale tussen Dinamo Zagreb en Hadjuk Split hebben beïnvloed. Scheidsrechter Bruno Maric raakte in eigen land in opspraak omdat hij twee spelers van Hadjuk Split al voor rust van het veld stuurde. Hij gaf Dinamo Zagreb ook een strafschop. Doelman Ivan Turina van Dinamo Zagreb werd in 2006 in verband gebracht met omkoping, toen hij tijdens een Europees duel met Arsenal tweemaal opzichtig blunderde.
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 09, 2011 8:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 09, 2011 8:32 am

Jammer dat Beckenbauer niet de rol van Platini heeft. Aan de Kaiser heb je echt wat, aan die Fransoos helemaal niks.

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:33 am

’DIE WEDSTRIJD IS VERKOCHT’

AMSTERDAM, vrijdag

Woede, verbijstering en frustratie strijden na het ’Bedrog van Zagreb’ om voorrang bij Ajax-aanhangers. De vooraf voor bijna onmogelijk gehouden uitschakeling van hun club in de groepsfase van de Champions League is als een mokerslag aangekomen.

De voetbalbond UEFA meldde gisteren na een bliksemonderzoek dat rond de in 1-7 geëindigde ontmoeting tussen Dynamo Zagreb en het Franse Olympique Lyon geen rare zaken aan het licht zijn gekomen. Maar tezamen met hun clubleiding voelen de aanhangers van de Amsterdamse landskampioen zich bestolen: „Dit soort uitslagen komt op dit niveau niet voor. Die wedstrijd is verkocht.”

Op het trainingscomplex De Toekomst bij de Amsterdam ArenA was het gistermiddag stil. Er waren geen trainingen. Veel aanhangers verdronken hun verdriet in de lokale kroegen. De teleurstelling was groot. Na zes jaar afwezigheid in de achtste finale zou Ajax dit seizoen eindelijk weer eens overwinteren in het door de UEFA georganiseerde miljoenenbal van de Champions League. Het doelsaldo van de Amsterdammers was zo veel florissanter, dat het dit seizoen zeer matig voor de dag komende Lyon kansloos werd geacht.

Champagne

„We zaten vooraf al in jubelstemming voor de buis. Een mooie wedstrijd en een feestavond voor de boeg. De champagne stond klaar, totdat de doelpuntenteller van de wedstrijd in Zagreb boven in beeld van de tv begon te ratelen”, zo schetste de verstokte Ajax-fan René Azier de rampzalige avond. Toen beide wedstrijden waren afgelopen leerde een kille rekensom dat Ajax op basis van doelsaldo was uitgeschakeld. Zeven doelpunten voorsprong bleken onvoldoende. Overigens ook door de eigen 0-3 nederlaag tegen Madrid, waarbij de Portugese arbitrage een uiterst dubieuze rol speelde door volslagen ten onrechte twee glaszuivere Ajax-doelpunten voor buitenspel af te keuren.

Volgens aanwezigen in de ArenA liepen de emoties over deze miljoenen euro’s kostende dwalingen van de grensrechter woensdagavond al tijdens de wedstrijd hoog op. Tribuneklanten verzamelden via hun mobieltjes adressen van Portugese restaurants in de hoofdstad om daar na afloop van de zo teleurstellende wedstrijd verhaal te gaan halen. „Ze wilden er ruiten ingooien”, zo meldt ooggetuige Odette Vermeulen (20). Bij de Amsterdamse politie zijn geen meldingen van vernielingen van Portugese eigendommen binnengekomen.

Vrijwel alle Ajax-supporters voelen zich bestolen. „Het is waardeloos, het deugde echt van geen kant daar in Zagreb. We voelen ons genaaid. Zoiets hebben we echt nog nooit meegemaakt”, vertelde een nog altijd geschokte Tom Cleeren (29) in café de Three Sisters. De fanatieke Belgische Ajax-supporter kon het gisteren nog altijd niet geloven.

Samen met zijn vriend Pieter Vermeulen (22) bezocht hij de wedstrijd tegen Real Madrid. De kameraden, die al ruim tien jaar trouw naar de ArenA komen, zagen twee glaszuivere Ajax-goals volstrekt ten onrechte afgekeurd. Later in de wedstrijd richtten ze hun aandacht meer op het scorebord dan op het veld. „Dat informeerde ons over de tussenstand in Zagreb. Toen Lyon zo snel uitliep, keek iedereen elkaar vol ongeloof aan. Niemand kon dit bevatten.”

Amsterdammer Nelis (71) vertrouwde de gebeurtenissen in de Kroatische hoofdstad evenmin: „Ik denk dat ze daar gewoon handjeklap hebben gedaan.” En dat terwijl hij tevoren nog veel vertrouwen had in een voortzetting van het Champions Leagueavontuur. „Ik dacht toch dat het wel zou lukken. Maar dit ging gewoon nergens over.”

Odette Vermeulen was nog steeds hevig teleurgesteld: „Ik vind het gewoon corrupt. Ik ben het absoluut niet eens met wat er is gebeurd.” Volgens haar was de sfeer in het stadion tot aan de rust nog goed, zelfs toen de Madrilenen 0-2 maakten. Vermeulen is nog steeds boos op de Portugese grensrechter. „Iedereen in het stadion zag dat het twee keer geen buitenspel was.”

Ook internet telt duizenden boze reacties. Hier en daar is er plek voor leedvermaak en realisme. Rob van Vlijmen, verlofbegeleider bij de Nijmeegse tbs-kliniek Pompestichting, wees op de competitievervalsing waarvan Ajax volgens hem bijna profiteerde: „Ik hoor niemand erover dat Real naar Amsterdam kwam met een B-ploeg. Wat zal Lyon daarvan hebben gedacht?”

De overgrote meerderheid was evenwel simpelweg boos. Zo ook de voorzitter van de Ajax-supportersvereniging, Daniël Dekker. Hij kenschetste de gebeurtenissen als ’bizar en uitzonderlijk’. „Dit is een enorme domper voor ons allemaal. Ik ben er nog steeds echt kapot van. Dit was absoluut het slechtste scenario dat je van tevoren kon bedenken.” De twee niet-toegekende goals deden hem het meeste pijn. „Want wat er in Zagreb is gebeurd, zal nooit boven water komen.” Hij vergelijkt de situatie met achttien jaar geleden, toen Spanje met 12-1 won van Malta en daarmee Nederland uitschakelde voor het EK van 1984. „Daar is ook nooit wat van bewezen.”
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:35 am

Franz Beckenbauer wil onderzoek UEFA naar Dinamo Zagreb-Olympique Lyon
„KLAP IN GEZICHT”

AMSTERDAM – De uitslag van de Champions Leaguewedstrijd tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon (1-7) houdt niet alleen de gemoederen in Nederland bezig, maar is in heel Europa onderwerp van gesprek. „Deze wedstrijd is een klap in het gezicht”, zei Franz Beckenbauer in een kort interview, dat de Duitse krant Bild vandaag publiceert.

„Het is een verbijsterend resultaat in Zagreb”, zegt ’der Kaiser’. „In Madrid of Barcelona kun je op die manier verliezen. In de Champions League zou zo’n uitslag in een thuiswedstrijd niet mogen voorkomen. Dit is een zaak voor de disciplinaire commissie van de UEFA. Die zou een onderzoek moeten instellen.”

Niet vanwege omkoping of manipulatie, zegt Beckenbauer in Bild. „Maar Zagreb heeft de wedstrijd laten lopen. De wedstrijd druist in tegen fairplay en respect. Het Europese voetbal moet reageren.”

De UEFA is dat evenwel niet van plan. „De UEFA heeft notie genomen van de stukken in de media over de wedstrijden van woensdagavond en de diverse beschuldigingen die daarbij zijn geuit. Ook de UEFA beschouwt de integriteit van de eigen toernooien, waaronder de Champions League, als een absolute prioriteit en vestigt extra aandacht op alle duels”, aldus de bond.

„We hebben speciaal ook een fraudedetectiesysteem bij wedkantoren als wapen geïnstalleerd tegen het matchfixen. Dat systeem volgt 29.000 wedstrijden per seizoen, waaronder de UEFA-duels en gebruikt data van meer dan 400 wedkantoren”, zegt de UEFA.

„Vooralsnog heeft dit systeem geen onregelmatigheden in de wedpatronen gesignaleerd rond de wedstrijden van woensdagavond, waardoor een onderzoek gerechtvaardigd zou zijn. De UEFA volgt ook met bijzondere aandacht het sportieve gedrag van de spelers op het veld en we wachten op dit moment op het rapport van de scheidsrechter, de waarnemer en de scheidsrechtersbeoordelaar, om te zien of er in hun ogen iets verdachts is gebeurd. Als er iets in deze rapporten staat dat voor twijfel zou kunnen zorgen, zal de UEFA de tuchtcommissie vragen om de zaak te laten onderzoeken. Maar nu is er nog niets dat dit rechtvaardigt.’’

Martin Sturkenboom, algemeen directeur ad interim van Ajax, hoopt dat er alsnog actie komt. „We zullen een brief sturen naar de UEFA en om opheldering vragen. Door middel van het stellen van enkele open vragen verwachten wij in elk geval een duidelijke reactie van hun kant. We hebben niet de verwachting dat het veel oplevert, maar helemaal niets doen, vinden wij geen optie. De UEFA heeft fairplay en respect hoog in het vaandel staan, dus ik denk dat zij er zelf ook alles aan zullen doen om zeker te zijn dat er niets oneigenlijks is gebeurd.”

Frank de Boer hield een naar gevoel over aan de wedstrijd Dinamo Zagreb-Olympique Lyon. „Ik kan niet zo veel met die uitslag van Lyon”, aldus de trainer van Ajax. „Ik heb in het verleden ook vaak met tien man gespeeld. In een 4-4-1-systeem kun je het een tegenstander dan nog heel erg lastig maken. Zes doelpunten in één helft zijn in elk geval niet nodig. En ik begreep van Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp dat de goals in Zagreb wel héél erg makkelijk vielen. Maar ook al zou er iets vreemds zijn gebeurd dan moet je dat ook maar kunnen bewijzen.”

Overigens ging de coach van Ajax pas op de kwestie in na aandringen van journalisten. Daarvoor had hij zich een waardige verliezer getoond. „Ik vind dat je altijd eerst naar jezelf moet kijken. We geven de eerste twee doelpunten weg, reageren niet op hun lopende mensen. Als wij één punt hadden gepakt, was de discussie over Lyon overbodig geweest.” Hoewel Ajax volgens hem bij vlagen slordig speelde, hadden de Amsterdammers in zijn ogen recht op een punt. „Maar helaas worden er ook nog eens twee glaszuivere doelpunten afgekeurd. Als wij met 2-2 gaan rusten, verliezen we de wedstrijd echt niet. Real Madrid speelde – met het oog op El Clasico – ook niet met het mes tussen de tanden.”
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:37 am

VAN OOSTVEEN PAKT TELEFOON

ZEIST – Bert van Oostveen heeft gistermorgen persoonlijk naar het hoofdkwartier van de UEFA gebeld om opheldering te vragen over de gang van zaken rond Ajax-Real Madrid en Dinamo ZagrebLyon. „De Europese voetbalbond gaf toe dat de zaak onderzoekswaardig was”, aldus de directeur van de KNVB. „Er was geen sprake van bel-Chinezen of Aziatische goksyndicaten, maar de arbiters zouden worden gevraagd om een rapport.”
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 09, 2011 8:40 am

http://www.avgouda.nl/Wedstrijden/cross/Welkom.html
999 schreef:
Cruijff schreef:
Bepaal jij de maatstaaf voor 'normaal' ? Iedereen die in de Arena een keer iets roept spreek je ook altijd aan op zijn gedrag? :smile-ajax.gif:

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:47 am

Cruijff schreef:http://www.avgouda.nl/Wedstrijden/cross/Welkom.html
999 schreef:
Cruijff schreef:
Bepaal jij de maatstaaf voor 'normaal' ? Iedereen die in de Arena een keer iets roept spreek je ook altijd aan op zijn gedrag? :smile-ajax.gif:
Nee ik spreek JOU aan op je gedrag naar mij toe ( Wat anderen er mee te maken hebben begrijp ik niet ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 09, 2011 8:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 09, 2011 8:52 am

Zou Beckenbauer woensdagavond hebben afgestemd op Dinamo - Lyon, of heeft hij de hele wedstrijd de dag erop nog eens helemaal teruggekeken? En geldt dat ook voor de rest van complottheoristen? Ik neem aan dat niemand zulke zware bechuldigingen zou doen zonder de gehele wedstrijd te kijken....

En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 8:58 am

Le T. schreef:Zou Beckenbauer woensdagavond hebben afgestemd op Dinamo - Lyon, of heeft hij de hele wedstrijd de dag erop nog eens helemaal teruggekeken? En geldt dat ook voor de rest van complottheoristen? Ik neem aan dat niemand zulke zware bechuldigingen zou doen zonder de gehele wedstrijd te kijken....

En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Die AJAX watcher Zwartkruis ( V.I ) heeft de wedstrijd nog een keertje nagekeken en en kwam tot " 'Wel meer dan enig moment gedacht aan omkoping' .. Maar verder maakt het ook niet zoveel uit natuurlijk voor de UEFA ..

Behalve als het een club met een grote naam zou zijn geweest die er zo uitgeknikkert werd ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 09, 2011 8:58 am

Le T. schreef:Zou Beckenbauer woensdagavond hebben afgestemd op Dinamo - Lyon, of heeft hij de hele wedstrijd de dag erop nog eens helemaal teruggekeken? En geldt dat ook voor de rest van complottheoristen? Ik neem aan dat niemand zulke zware bechuldigingen zou doen zonder de gehele wedstrijd te kijken....

Kom op Le T. De manier waarop Zagreb niet stond te verdedigen in de 2de helft is belachelijk. Ik vind dat Beckenbauer wel een goed punt heeft. Beckenbauer rept niet direct over fraude, hij vind dat Zagreb zijn sportieve plicht nagelaten heeft. En dat ben ik met der Kaiser eens.
Whitey on the moon.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr dec 09, 2011 9:01 am

Le T. schreef: En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Nee.
Vakkie 129

ferry

Bericht door ferry » vr dec 09, 2011 10:18 am

Le T. schreef:En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Eh nee:
Frank de Boer schreef:Overigens ging de coach van Ajax pas op de kwestie in na aandringen van journalisten. Daarvoor had hij zich een waardige verliezer getoond. „Ik vind dat je altijd eerst naar jezelf moet kijken. We geven de eerste twee doelpunten weg, reageren niet op hun lopende mensen. Als wij één punt hadden gepakt, was de discussie over Lyon overbodig geweest.”

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 09, 2011 10:43 am

999 schreef:

Die AJAX watcher Zwartkruis ( V.I ) heeft de wedstrijd nog een keertje nagekeken en en kwam tot " 'Wel meer dan enig moment gedacht aan omkoping' .. Maar verder maakt het ook niet zoveel uit natuurlijk voor de UEFA ..
Goh, zo'n VI figuur die filmpjes van zichzelf laat maken om zijn mening als newsitem te presenteren en olie op het vuur te gooien.... Wat moet ik daarmee? Als er nou iemand live naar die wedstrijd zat te kijken en die geen VI-Ajaxwatcher is en dat die het gevoel bekruipt dat er iets niet klopt dan vind ik dat wel iets zeggen. Genk verloor toch ook met 7-0? Is daar al onderzoek naar gedaan?

Ik vind het alleen raar dat mensen er wat over zeggen terwijl ze niet eens de hele wedstrijd hebben teruggekeken. Terwijl terugkijken met het idee dat er omgekocht is al heel wat anders is. En als je dat doet, noem dan even 20 momenten van wat die spelers doen en laten wat ze normaal niet doen, en dan heb ik het niet over een 17-jarige die juicht alsof hij de CL heeft gewonnen, dan heb je tenminste een verhaal....
Behalve als het een club met een grote naam zou zijn geweest die er zo uitgeknikkert werd ..
Ik geloof best dat Engelsen minstens zo hysterisch zouden doen. Maar er zijn best vaak grote uitslagen, en dat deze clubs met deze krachtsverhoudingen in deze situatie tot een grote uitslag zouden komen was niet onwaarschijnlijk. Als er dan ook nog wat blijkt te broeien in die club dan is het al helemaal niet zo raar.
GangstaRiB schreef:Kom op Le T. De manier waarop Zagreb niet stond te verdedigen in de 2de helft is belachelijk. Ik vind dat Beckenbauer wel een goed punt heeft. Beckenbauer rept niet direct over fraude, hij vind dat Zagreb zijn sportieve plicht nagelaten heeft. En dat ben ik met der Kaiser eens.
Ze begonnen goed qua sportieve plicht, maar sportieve plicht compenseert nooit voor kwaliteit en het feit dat er echt iets te behalen is. Het gebeurt toch wel eens dat een veel zwakker elftal dat niks meer te winnen heeft overlopen wordt met 10 man? Man U heeft met 8-2 verloren, Arsenal met 6-1 geloof ik, als het hard gaat stort een elftal vaak in, dan worden spelers onzeker en bang en dan gaat het helemaal mis. Of deed Feijenoord zijn sportieve plicht niet toen het met 10-0 van PSV verloor?

Ik proef heel erg de neiging om het falen van Ajax niet onder ogen te hoeven zien, en niet onder ogen te hoeven zien dat alle commentatoren en analytici zelf de berenhuid al verkocht hadden. Het had ook bij rust 3-0 voor Real kunnen staan als de andere grensrechter zijn werk wel goed had gedaan. Het had ook een grotere uitslag tegen Ajax kunnen worden als Real zijn sportieve plicht had gedaan, want die deden dat absoluut niet. Dat begon al met de selectie en opstelling, maar de spelers die speelden gingen ook voor niks meer dan een kleine overwinning.

Laten we het over corruptie en gokken in Oot-Europa in het algemeen hebben, dan hoeven we het niet te hebben over de selectie van Ajax, de opstelling van Ajax, het feit dat Ajax nauwelijks een kans uitspeelde zonder fouten en toeval. Hoe het mogelijk is dat de spelers pas in de slotfase doorkrijgen dat ze een gelijkspel moeten halen? Hoe De Boer wisselt. En laten we het vooral niet hebben over wat Ajax nou eigenlijk opgeschoten is de laatste anderhalf jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr dec 09, 2011 10:48 am

Le T. schreef: .
:biggthumpup.gif: Ik deel je mening.

Calimerogelul hoort niet aan ons besteed te zijn. Dan kunnen we die 0-3 tegen Anderlecht thuis in 2009 ook wel onder de loep nemen toen Zagreb niet doorkwam..
Vakkie 129

Plaats reactie