Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.

Moderator: mods
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
godverdomme IH. Als 2 glaszuivere goals worden afgekeurd, houdt het gewoon op.InnerHarbour schreef:Je moest zelf een resultaat neerzetten en als je dat vervolgens niet doet moet je niet gaan mauwen over een andere wedstrijd.
Khraa schreef:We hebben vandaag 2 x gescoord. Dan heb je normaal gesproken genoeg gedaan. Dat de Uefa niet uit het stenen tijdperk wil komen, is de reden dat Ajax vandaag niet doorgaat.
Dat ben ik met je eens. Het is alleen financieel wel een domper, voor de club.Marillion schreef:Khraa schreef:We hebben vandaag 2 x gescoord. Dan heb je normaal gesproken genoeg gedaan. Dat de Uefa niet uit het stenen tijdperk wil komen, is de reden dat Ajax vandaag niet doorgaat.
Dat is slechts één van de oorzaken.
Het is echt heel erg zuur wat er vanavond is gebeurd maar ik kan er ook niet heel lang treurig van blijven. Daarvoor hadden we toch al te weinig te zoeken in de CL. Het is figureren. De competitie vind ik verreweg het meest belangrijk. En daar hebben we gelukkig weer een beetje zicht op de concurrentie gekregen.
Precies. Wat een onzin zeg, we spelen met ons halve tweede elftal tegen fucking Real Madrid, scoren twee geldige goals en dan zeggen 'ja, moest je maar een resultaat neerzetten'.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:godverdomme IH. Als 2 glaszuivere goals worden afgekeurd, houdt het gewoon op.InnerHarbour schreef:Je moest zelf een resultaat neerzetten en als je dat vervolgens niet doet moet je niet gaan mauwen over een andere wedstrijd.
BZ, blijf lekker weg uit de Arena. Al had je de club de laatste jaren al in de steek gelaten geloof ik.brigade zuid schreef:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ...
waar is Ajax Amsterdam gebleven.
Ze zijn niet hier, ze zijn niet daar.
het is de euro league heus waar.
Johan! Johan! Johan!
Jeroen, er zitten ook gewoon veel echte Ajacieden op de tribune. Ik snap dat het kut is dat je net bij een aantal tokkies stond (ik weet wat voor figuren je bedoelt en ik heb er ook een grote hekel aan) maar niet iedereen is zo.Jeroennaarbeneden schreef:Het pannenkoekenproletariaat op de tribune heeft in ieder geval een wereldavond gehad. Beetje staan, beetje roepen.
BARSALONA!! BOMMUH OP ROTTUHDAMMM! GAAAF!
Sorry.
Nou, dat vind ik dus echt helemaal niet.Alexander schreef:Ajax heeft heel slecht gespeeld, dat is iets wat zeker is.
Yep. Lang geleden dat het me dat een wedstrijd me zo gefrustreerd en pijn gedaan heeft.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
Ajax op miraculeuze wijze niet naar volgende ronde Champions League
woensdag 07 december 2011 | 22:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 december 2011 | 22:54
Vurnon Anita ziet zijn doelpunt afgekeurd worden. Rechts Daley Blind. Op de rug Jose Callejon van Madrid.
Foto: ANP
AMSTERDAM – Ajax heeft zich woensdag niet bij de beste zestien ploegen van de Champions League kunnen voegen. De landskampioen verloor op eigen veld van Real Madrid (0-3). Olympique Lyon profiteerde dankbaar en verpletterde Dinamo Zagreb (1-7). Daardoor bekeren de Fransen op basis van een beter doelsaldo verder op het hoogste Europese clubniveau.
Bij Ajax, dat verder voetbalt in de Europa League, wees iedereen na afloop van de laatste groepswedstrijd met de beschuldigende vinger naar de Portugese leiding. De formatie uit Amsterdam leerde in een volle Arena dat een scheidsrechter, twee grensrechters en twee doelrechters het spel nog niet zo nauwkeurig volgen als verschillende elektronische hulpmiddelen, waarop de internationale voetbalbonden nog geen beroep doen.
Zo keurde de Portugese scheidsrechter Manuel De Sousa Neves Moreira de Sousa voor rust op advies van zijn assistent twee keer ten onrechte een doelpunt van de thuisclub af. Nicolas Lodeiro (32e minuut) en Miralem Sulejmani (36e minuut) stonden niet buitenspel toen ze doelman Antonio Adan passeerde.
Toch was het niet alleen de schuld van de landgenoten van Real-trainer Jose Mourinho dat Ajax bij rust tegen een achterstand aankeek. De koploper van Spanje acteerde met het oog op de kraker van zaterdag tegen Barcelona allesbehalve in de sterkst mogelijke samenstelling. Met gewaardeerde aanvallers als Karim Benzema, Kaka en Gonzalo Higuain wist Real Madrid de ook in de eredivisie kwetsbare defensie van Ajax regelmatig te ontregelen. Jose Callejon profiteerde na veertien minuten als eerste van de ruimte die hij kreeg (0-1). In de 42e minuut ontsnapte Gonzalo Higuain aan de aandacht van Daley Blind (0-2).
Waar Real Madrid veel sterren spaarde, miste Ajax met Kolbeinn Sigthorsson, Derk Boerrigter, Siem de Jong, Nicolai Boilesen en Toby Alderweireld vijf geblesseerde basisspelers. Met het oog op de snel groeiende voorsprong van Lyon bij Dinamo Zagreb werd de formatie na rust toch gedwongen om aan te vallen. Dat leverde ook kansen op. Miralem Sulejmani raakte de lat. Callejon verhoogde in de slotminuut de marge tot drie treffers.
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
Ik ook. Voel me echt verschrikkelijk.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
Ajax scoorde twee keer, en dat is normaal genoeg voor kwalificatie. Zeker geen goed moment om de hand in eigen boezem te steken. Als je dat toch doet blijf je natuurlijk wel met de vraag waarom Ajax in de eerste helft twee van die trainingsgoals weggeeft. Zelfs een ongeinteresseerd Madrid-B schopt die er nog wel in. En dat in een wedstrijd waarin je alleen de nul maar hoeft te houden tegen een tegenstander die het verder wel gelooft. Waarmee ik verder helemaal niet wil beweren dat Ajax niet bestolen is. Want dat staat als een paal boven water. Pure diefstal, een bankroof in de orde van weet ik veel hoeveel miljoen. Maakt het dan uit of je de kluis open laat staan, of vraag je er dan toch om?Rishi schreef:Hoe kunnen mensen hier nou roepen dat het aan Ajax lag?