Is dat zoZeux schreef: Waarbij je erbij vergeet te vermelden, is dat Davids er toentertijd geen punt van heeft gemaakt omwille van de 'goede vrede' met Cruijff.
Cruijff is namelijk zo van porselein, dat als je hem tegenspreekt of valt over zijn handelswijze, hij dan stampvoetend verongelijkt is, dreigt met opstappen of De Telegraaf inzet voor een smear-campaign.
Zelf is Cruijff overigens van een andere snit en bleef hij Davids afzeiken. In en buiten de vergadering. Maar ja, als Cruijff dat doet, dan mag het, dan is het heel romantisch 'kleedkamertaal' en hoeft er met niemand rekening gehouden te worden. Maar o wee, als Cruijff zelf een keer lijdend voorwerp is...

Of spreek je nu ook namens de zombie-army van Cruijff...
Alles wat je over Johan hoort is van horen zeggen. Ik heb er geen bewijs van gezien. Kom maar op met die banden. Ook die van Coronel thuis.
Ik heb wel een bewijs gezien dat er een TD-er Blind is aangesteld. Ook dat er een Ad-Interem AD-er Sturkenboom is aangesteld.
Dat een O.R. blijkbaar genoeg macht heeft om een zeer sterke persoonlijkheid als Ten Have te dwingen om snel een AD aan te nemen en dat hij dan maar voor Louis gekozen heeft op aanraden van Davids die van Gaal toevallig in de sauna tegenkwam ofzo. Toen Louis net zijn broek naar beneden aan het trekken was om te laten zien dat hij ook maar een mens is.
Of wacht. Louis die heeft wel.. of niet.. of wel.. of niet getekend.

Zo makkelijk om de vinger naar Johan de lastige te wijzen maar goede alternatieven worden er ook niet aangeboden.
Wil je echt wat wijzigen binnen Ajax en daarbij ook de eventuele publieke opinie dan hadden ze Johan gewoon carte blanche moeten geven.
Gegarandeerd dat Coronel en consorten met piepende banden de Arena zouden verlaten.
Tuurlijk zal het wat sponsorcontracten kosten. Hell.. met een beetje pech krijgen we Puma als shoenensponsor.
Nu heb je juist degene die Ajax als voetbalclub zien tegenover degene gekregen die bedrijfsmatige bestuuurs-stropdassen-uitstraling hebben met als enige doel winst maken.
Althans.. voor de buitenstaanders.
Maar goed. Zo zie ik het als Wilders/Bruinhemdige/Cruijffiaanse blinde Johan adept...