PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » zo dec 04, 2011 6:38 pm

Hahaha, hoe krijgt Fred het z'n strot uit.

edit: besteed ik mijn 9000e post op dit mooie forum aan Fred Rutten, toch wel een smetje op het weekend dit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 04, 2011 6:45 pm

Thijs schreef:Hahaha, hoe krijgt Fred het z'n strot uit.
In het looptempo eh... moet je de snelheid erin houden. Fred = cult.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 04, 2011 6:55 pm

"Wat Cruyff kan, kan ik ook" moet hij gedacht hebben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

jabu

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » zo dec 04, 2011 7:03 pm

Elke topwedstrijd ligt het aan een ander. Deze keer natuurlijk aan een 17-jarige!
VI schreef:Rutten hekelt onnodige fouten Willems en Toivonen

04 december 2011, 18:49

Fred Rutten zag PSV zondag met 2-0 ten onder gaan in De Kuip tegen Feyenoord. Duur puntenverlies aangezien de achterstand op koploper AZ verkleind had kunnen worden. De Alkmaarders verloren een paar uur later immers van SC Heerenveen (5-1).

'Normaal hebben we een hoog rendement in de afwerking, maar vandaag absoluut niet', zegt Rutten op de website van PSV. 'Dat is van grote invloed geweest. We gingen met hoge verwachtingen naar Rotterdam. In het proces van de ontwikkeling van het team zag je ons steeds beter worden. Dan is het teleurstellend dat je met nul punten naar huis gaat.'

'In de eerste helft moet er normaal één van de kansen in', vervolgt Rutten. 'Daarbij was het bepalend dat Ola Toivonen de bal vlak voor rust breed speelde en even later ligt hij er in. Dat was wel een tikkie voor ons.'

De trainer is eveneens kritisch over zijn pupil Jetro Willems (17). 'Uit het niets maakte Feyenoord 2-0, ook weer een fout van ons. Dat kun je Jetro kwalijk nemen, maar het is wel bepalend voor de wedstrijd. Een harde leerschool voor hem. Op basis van het rendement van kansen, is het duel voor Feyenoord vandaag en dat was terecht.'

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 04, 2011 7:06 pm

Het is bij iedere trainer hetzelfde... het ligt nooit aan hun.

Frank de Boer is er ook zo een.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 04, 2011 7:13 pm

Reis tekent bij Vitesse voor een half jaar :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo dec 04, 2011 7:51 pm

Heb alleen de samenvatting gezien en telde acht kansen voor PSV, tegen vijf voor Feyenoord. Ik ben onder de indruk van het aanvallende PSV en ik denk dat PSV en de gemeente Eindhoven komende winter een paar verdedigers kopen (Er liggen nog tientallen miljoenen te wachten) en dat er een andere coach komt.

Is het geen oplossing Van Gaal naar PSV te laten gaan, het JC-kamp opgelucht en zeer tevreden, Lvg heeft weer een club.

Offtopic:

Vond het tempo wel laag liggen, vergeleken met de samenvatting ervoor, wat een hoog tempo bij Heerenveen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander

Bericht door Alexander » zo dec 04, 2011 8:04 pm

Opvallende transfer!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 04, 2011 8:25 pm

Waarom????

Vitsse contracteert zo'n speler voor een half jaar. Is het nix gaat hij weg... is het wel wat... verkopen ze hem voor een paar miljoen.

Ik vind dat allemaal niet zo vreemd, maar dat zal aan mij liggen.

gaizka

Bericht door gaizka » zo dec 04, 2011 9:41 pm

banjavi schreef:Waarom????

Vitsse contracteert zo'n speler voor een half jaar. Is het nix gaat hij weg... is het wel wat... verkopen ze hem voor een paar miljoen.

Ik vind dat allemaal niet zo vreemd, maar dat zal aan mij liggen.
Vitesse kan hem toch niet verkopen na dat half jaar, dan is hij immers weer transfervrij :confused.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 04, 2011 9:48 pm

Neej... als hij na dat half jaar pruts presteert dan mag hij weer opzouten... als hij het goed doet bieden ze hem een contract en verkopen ze hem na een tijdje weer...

Er zal ongetwijfeld iets van een optie zijn opgenomen in dit contact.

Reis was een prima voetballer voordat hij geblesseerd raakte... snap Vitesse wel.
Kost nix... en als het nix is... jammer dan...

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 05, 2011 8:12 am

Triest dat Reis ineens een half jaar contract tekent bij Vitesse...bij PSV weigerde hij deze optie en zijn zaakwaarnemer bleef maar roepen hoe slecht PSV bezig was. Ondertussen betaalt PSV wel zijn revalidatie en is Rutten de enige reden dat Reis überhaupt nog een kans kreeg bij PSV. Jammer dat Reis deze keuze maakt, dat zal geen sportieve keuze geweest zijn.
Jabu schreef:Elke topwedstrijd ligt het aan een ander. Deze keer natuurlijk aan een 17-jarige!
Rutten heeft toch gewoon gelijk?
PSV heeft meer kansen gehad dan Feyenoord, maar door een gebrek aan effectiviteit voorin en door persoonlijke fouten van Toivonen en Willems verliest PSV.

Willems is pas 17 en staat erin omdat 2 andere spelers geblesseerd zijn, hij presteert wisselvallig en dat is prima. Deze jongen laat zien een groot talent te zijn, maar hij maakte gister natuurlijk wel een grote fout. Hij moet of die bal terugspelen naar de keeper, of over de lijn rossen of zich laten vallen (aangezien Schaken een lichte overtreding maakte). Hoort bij zijn leerproces, hij komt er wel.

De fout van Toivonen vind ik veel erger, naast dat hij dramatisch speelde mag hij natuurlijk nooit zo'n pass geven. Onbegrijpelijk, ik hoop ook dat Rutten hem flink aanpakt over zijn misbaar bij zijn wissel. Hoe durft hij na zo'n 1e helft kwaad te zijn dat hij wordt gewisseld...

PS: Kuipers floot uitstekend trouwens :biggthumpup.gif:
Blom zou hier zeker enkele onnodige rode kaarten gegeven hebben.

jabu

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » ma dec 05, 2011 8:33 am

Baseman schreef:
Jabu schreef:Elke topwedstrijd ligt het aan een ander. Deze keer natuurlijk aan een 17-jarige!
Rutten heeft toch gewoon gelijk?
PSV heeft meer kansen gehad dan Feyenoord, maar door een gebrek aan effectiviteit voorin en door persoonlijke fouten van Toivonen en Willems verliest PSV.

Willems is pas 17 en staat erin omdat 2 andere spelers geblesseerd zijn, hij presteert wisselvallig en dat is prima. Deze jongen laat zien een groot talent te zijn, maar hij maakte gister natuurlijk wel een grote fout. Hij moet of die bal terugspelen naar de keeper, of over de lijn rossen of zich laten vallen (aangezien Schaken een lichte overtreding maakte). Hoort bij zijn leerproces, hij komt er wel.
Juist dan moet je volgens mij als coach een 17-jarige in bescherming nemen en niet je eigen frustraties over het weer niet kunnen winnen van een topper op hem botvieren.
Baseman schreef:Kuipers floot uitstekend trouwens :biggthumpup.gif:
Blom zou hier zeker enkele onnodige rode kaarten gegeven hebben.
Kuipers floot werkelijk alles in het voordeel van PSV. Is dat de maatstaf om goed te fluiten? Je blijft maar als een volleerde Rutten terug komen op die rode kaart, maar die kon natuurlijk best gegeven worden. Je ziet afgelopen weekend bij de overtreding op Sulejmani wat er kan gebeuren bij het op een dergelijke manier inkomen. Het is een wonder dat Sulejmani nog kan lopen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 05, 2011 8:41 am

Jabu schreef:Juist dan moet je volgens mij als coach een 17-jarige in bescherming nemen en niet je eigen frustraties over het weer niet kunnen winnen van een topper op hem botvieren.
Jij kent Rutten en hebt hem hierover gesproken?
Anders vraag ik me af hoe jij zijn gemoedstoestand op dat moment kent...

Willems wordt wekelijks in bescherming genomen door Rutten, Rutten mag toch wel zeggen dat Willems een fout maakte? Verder zegt Rutten niets negatiefs, alleen dat Willems een fout maakte en dat dat een harde leerschool is voor hem. Moet Rutten ineens feiten gaan ontkennen?
Kuipers floot werkelijk alles in het voordeel van PSV. Is dat de maatstaf om goed te fluiten? Je blijft maar als een volleerde Rutten terug komen op die rode kaart, maar die kon natuurlijk best gegeven worden. Je ziet afgelopen weekend bij de overtreding op Sulejmani wat er kan gebeuren bij het op een dergelijke manier inkomen. Het is een wonder dat Sulejmani nog kan lopen.
Dan hadden Vlaar en Leerdam ook rood moeten krijgen...een sliding van de zijkant op de enkel van de tegenstander, waarbij een been tijdelijk gestrekt is.
Als iedere scheids 'op zijn Bloms' gaat fluiten eindigt geen enkele wedstrijd met 11 tegen 11.

PS: De overtreding van Strootman vergelijken met die verschrikkelijke aanslag op Sulejmani, kom op zeg :excited.gif:
Vraag me trouwens af wat voor voorstel die mafkees van Excelsior krijgt, zal wel een lachtertje zijn vergeleken met andere rode kaarten.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 05, 2011 8:43 am

Baseman toch. Vergeet je dan niet te melden dat bv ook Bouma rood had 'moeten' krijgen?
De lol wat mij betreft is dat veel PSV'ers zich kapot lachen om Ajax en haar prestaties, en dat nu, bijna bij de winterstop, het verschil 4 hele punten is. Jaaaren geleden dat Ajax zo kort op PSV stond bij de winterstop. Als het tenminste zo blijft, PSV mag nog naar Heerenveen.
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 05, 2011 8:51 am

Welke overtreding was dat?
Maar je kunt best gelijk hebben, dan was het onder Blom met 9 tegen 10 geëindigd.

Welke PSV 'ers lachen zich trouwens kapot om Ajax?
Gaan jullie hier ook al spoken zien of zijn enkele reacties op het PN ineens weer maatgevend?

Ik kom juist hier omdat het niveau stukken hoger ligt dan het AN of PN.

jabu

Bericht door jabu » ma dec 05, 2011 9:42 am

Baseman schreef:
Jabu schreef:Juist dan moet je volgens mij als coach een 17-jarige in bescherming nemen en niet je eigen frustraties over het weer niet kunnen winnen van een topper op hem botvieren.
Jij kent Rutten en hebt hem hierover gesproken?
Anders vraag ik me af hoe jij zijn gemoedstoestand op dat moment kent...
Wel erg flauw deze reactie. Maar als je wilt doen alsof het Rutten niets doet dat hij nooit eens een keer een topwedstrijd kan winnen be my guest.

Het gaat er niet zo zeer om dat Rutten feiten moet gaan ontkennen, hij wijst zelf expliciet als oorzaak van het verlies het functioneren van een 17-jarige aan. Het kwalijke vanuit PSV-perspectief was volgens mij meer dat zij niet dezelfde inzet konden opbrengen als Feyenoord. Zij lieten zich afbluffen en gaven Feyenoord de mogelijkheid om zo te spelen. Overigens overkwam Ajax precies datzelfde. Dan denk ik dat je als trainer beter daar wat mee kan doen dan dat je de schuld legt bij je 17-jarige linksbackje.
Baseman schreef:.....omdat het niveau stukken hoger ligt dan het AN of PN.
Dat laatste begin ik helaas de laatste tijd steeds meer te betwijfelen.... Lees het Cruijff-topic of een gemiddeld topic in de debatzone nog maar eens door.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 05, 2011 3:05 pm

Rutten gaf wel degelijk Willems de schuld.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 05, 2011 3:45 pm

LucaS schreef:Baseman toch. Vergeet je dan niet te melden dat bv ook Bouma rood had 'moeten' krijgen?
De lol wat mij betreft is dat veel PSV'ers zich kapot lachen om Ajax en haar prestaties, en dat nu, bijna bij de winterstop, het verschil 4 hele punten is. Jaaaren geleden dat Ajax zo kort op PSV stond bij de winterstop. Als het tenminste zo blijft, PSV mag nog naar Heerenveen.
+1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 05, 2011 7:26 pm

Baseman schreef: PSV heeft meer kansen gehad dan Feyenoord, maar door een gebrek aan effectiviteit voorin en door persoonlijke fouten van Toivonen en Willems verliest PSV.
Da's wel erg kort door de bocht. psv was minder fel en man-tegen-man vrijwel overal de mindere. Manolev - Cisse, Strootman - Bakkal, CVs kregen geen grip op Guidetti, Toivonen - Clasie. Deed Matavz mee? Of Labyad?

Feyenoord won echt dikverdiend, met veel minder materiaal (psv heeft voor 30 miljoen gekocht, zij voor 15 miljoen verkocht) maakte Feyenoord als elftal een veel betere indruk. En dat vind ik knap.

psv speelde als los zand, à la Ajax: individueel aardig, veel te slap en als elftal - m.n. defensief - dik onvoldoende. Koeman troefde Rutten ook tactisch en qua beleving af. Gaat 'm weer niet worden zo dit seizoen, met psv.
LucaS schreef: Jaaaren geleden dat Ajax zo kort op PSV stond bij de winterstop.
3 jaar terug, onder MvB. Valt nog wel mee dus.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 05, 2011 10:42 pm

Rutten bespreekt binnenkort met zaakwaarnemer toekomst bij PSV
Maandag, 5 december 2011 om 21:28

Het is nog maar de vraag of Fred Rutten ook volgend seizoen de trainer is van PSV. De Wijchenaar heeft een aflopend contract en tot dusver hoorde hij nog niets van de clubleiding. De 49-jarige coach bespreekt deze of uiterlijk volgende week zijn toekomst met zaakwaarnemer Kees Ploegsma, meldt Voetbal International.

Rutten heeft zelf ook nog maar weinig losgelaten over zijn toekomst in Eindhoven. “Ik wil eerst van hem weten hoe hij over de situatie denkt”, zegt Ploegsma. “Als dat helder is zullen we bepalen hoe we verder gaan.” Rutten heeft geen deadline om over zijn toekomst te beslissen en er is dus geen haast geboden.

De directie van de runner-up van de Eredivisie heeft zoals gezegd nog geen mededelingen gedaan over de situatie van haar hoofdtrainer. Rutten, die in de zomer van 2008 over kwam van Schalke 04, won in Brabant nog geen enkele prijs. René van de Kerkhof, voormalig aanvaller van PSV, zei maandag tegen Omroep Brabant dat Rutten ‘een groot probleem heeft als hij geen kampioen wordt en dan de eer aan zichzelf moet houden’.

VZ
PSV moet echt kampioen worden. Ze zullen wel tot het voorjaar wachten met de contractbesprekingen, maar dat geeft wel een hoop onzekerheid. Als in Maart dan blijkt dat ze er niet best voor staan, dan klapt het hele kaartenhuis in mekaar daar. Uiteraard geen contractverlenging en het is niet ondenkbaar dat je dan direct al wel weg kan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 06, 2011 10:04 pm

PSV teleurgesteld in Vitesse en Reis
© anp

PSV is teleurgesteld dat spits Jonathan Reis, die een bewogen verleden heeft bij de club, zijn loopbaan voortzet bij Vitesse. Technisch manager Marcel Brands stelt dat de Arnhemse club formeel in zijn recht staat, maar dat de manier van handelen niet zijn manier is. Op loyaliteit van Reis had hij niet gerekend. 'Ik doe dit werk al vijftien jaar.'
Salaris

Brands stelt in het AD dat PSV er alles aan heeft gedaan om Jonathan Reis weer onder contract te krijgen. 'Wij hebben hem een voor PSV-begrippen uitstekende aanbieding gedaan', stelt de manager. Net als bij Vitesse kon Reis ook in Eindhoven een contract tekenen tot het einde van het seizoen, met een optie voor meerdere jaren. Zijn salaris bij PSV zou hoger zijn dan de wettelijke norm voor voetballers van buiten de Europese Unie, stelt Brands. Die ligt op 550.000 euro per jaar. 'Wij konden, ook gezien de onzekerheden over het herstel, niet verder gaan. Maar dit is geen financieel verhaal.'

Steadman
PSV nodigde Reis eind oktober uit voor een medische check van zijn geopereerde knie, waarvan de beide kruisbanden en de mediale band afgescheurd waren. Na het onderzoek werden foto's opgestuurd naar chirurg Richard Steadman, die hem in maart had geopereerd. De wonderdokter, die ooit de carrière van Ruud van Nistelrooy redde, wilde pas een definitief oordeel vellen nadat hij de knie nog een keer met eigen ogen had bekeken.

Eindhovens hotel
Uitgerekend in de week dat Reis zich op verzoek van PSV in Nederland meldde, had hij een gesprek met Vitesse-eigenaar Merab Jordania in een hotel in Eindhoven, zo is de lezing van Brands. 'Vitesse heeft ons niets laten weten, via-via kwamen we er achter.'
Bron: www.ad.nl

Ongelofelijk, wat een gezeur. De frustratie is blijkbaar groot.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 06, 2011 10:11 pm

Een heel verhaal over het financiële aanbod, maar daar gaat het blijkbaar niet over. :smallgrin.gif:

Waar gaat het dan over?

Wouter

Bericht door Wouter » di dec 06, 2011 10:17 pm

Tja, zo gaat het in de voetbalwereld. PSV heeft volgens mij ooit zelf Ronaldo voor de neus van Ajax weggekaapt.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 06, 2011 10:19 pm

Lemic haalde Reis ooit last minute bij Ajax weg en liet hem bij psv tekenen. Nu zit Lemic in Arnhem en is psv ineens verbaasd dat Reis daar tekent. Hallo?! :confused.gif:

Plaats reactie