De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

zeux

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do dec 01, 2011 3:15 am

Een fatsoenlijke organisatie rondom neerzetten. Zoals past bij een serieus bedrijf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marcel

Bericht door Marcel » do dec 01, 2011 8:20 am

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ten Have houdt zich aan de feiten.
Het feit dat hij een medecommissaris passeerde bij de beslissing om de organisatiestructuur om te gooien en een AD te benoemen bijv.? :hypocrite.gif:

JC heeft de T. De rest van de RvC heeft het AD. Die krant was vandaag echt lekker bezig opzichtig partij te kiezen en de zaken lekker subjectief te belichten. :excited.gif:
Cruijff was voor die vergadering uitgenodigd waar Van Gaal benoemt werd. Nog steeds de feiten.
Goed Cruijff was er stiekem natuurlijk weer vandoor gegaan richting Barcelona.
Echter, hij heeft zelf op televisie laten weten dat ze een prima werkend video conferencing systeem hebben opgezet tussen Amsterdam en Barcelona. Dus effe die webcam aanzetten lijkt me dan??
Maar goed... hij zat op een verjaardag en telefonisch is meneer ook niet te bereiken, dus hij heeft een goed excuus.

999

Bericht door 999 » do dec 01, 2011 8:30 am

Ajacieden zetten kort geding door

AMSTERDAM – Tscheu La Ling, Johan Cruijff en de tien Ajax-coaches zetten allemaal hun gerechtelijke stappen door. Ling heeft zowel een strafzaak als een civiele zaak aangespannen tegen Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van de Amsterdamse club. Hij eist onder meer rectificatie van de beschuldigingen van omkoping, die Ten Have richting de supporters en ledenraad over de voormalige rechtsbuiten heeft gedaan. Zelfs als Ten Have op zou stappen als commissaris, zoals deze week door de ledenraad is verzocht, dan nog zet Ling zijn zaak door.

Cruijff en de jeugdcoaches Dennis Bergkamp, Wim Jonk, John Bosman, Jaap Stam, Marc Overmars, Dean Gorré, Bryan Roy, Orlando Trustfull, Ronald de Boer en Michel Kreek hebben inmiddels bij de rechter om een datum verzocht waarop volgende week hun kort geding kan dienen. Cruijff, lid van de rvc, zal zeer waarschijnlijk de door de overige commissarissen gevolgde procedure bij de aanstelling van een nieuwe directie aanvechten. De beroemde Ajacied, die in de rvc de portefeuille technische zaken beheerde, werd niet gekend in de benoemingen van Louis van Gaal, Martin Sturkenboom en Danny Blind.

De tien jeugdcoaches beroepen zich op de contracten die zij in september met de club afsloten. De daarin opgenomen functieomschrijvingen en doelstellingen staan haaks op de afspraken die met de nieuwe directie zijn gemaakt.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do dec 01, 2011 8:38 am

Coronel: Pertinent onwaar dat ik Cruijff eruit wilde zetten

Uri Coronel, erelid van Ajax, heeft afstand genomen van de berichtgeving dat hij Johan Cruijff bij de Amsterdamse club zou willen verbannen. Dat heeft hij vanmiddag tegenover AD Sportwereld gezegd. 'Dat is pertinent onwaar.'

De Telegraaf meldde gisteren dat de voormalige Ajax-voorzitter bij de ledenraadsvergadering van maandagavond zou hebben voorgesteld om Cruijff niet alleen als commissaris 'te ontbinden', maar ook niet meer als adviseur bij de club te willen betrekken. 'Ik heb nooit gezegd dat ik Cruijff bij Ajax buitenspel zou willen zetten', zo zegt Coronel in een reactie tegen AD Sportwereld. 'Dat is pertinent onwaar.'

'Het leidt daarbij tot allerlei vervelende reacties op internet en per sms.
Gelukkig loopt er een band mee tijdens vergaderingen voor de notulen. Die kan bewijzen dat ik niet gezegd heb dat ik Cruijff wilde verbannen.'

Volgens Coronel is er zeker nog toekomst voor Cruijff. 'Hij is erelid en zijn adviezen zijn altijd welkom. Het is te gek voor woorden dat hij verbannen zou moeten worden.'
Blij met de punten ...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 01, 2011 8:49 am

999 schreef:
Coronel:.
Gelukkig loopt er een band mee
:excited.gif: die heb ik vaker gehoord.
Vakkie 129

zeux

Bericht door zeux » do dec 01, 2011 9:41 am

Ride schreef:
999 schreef:
Coronel:.
Gelukkig loopt er een band mee
:excited.gif: die heb ik vaker gehoord.
Hmmm, helaas ik niet, hóórden we die banden maar eens.

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe vriendelijk Cruijff uitlegde hoe trots hij op Davids was dat deze alleen met zijn velletje als antecedent de even bedeelde jeugd binnen de hekken van De Toekomst kon houden...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 01, 2011 10:00 am

Zeux schreef:Ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe vriendelijk Cruijff uitlegde hoe trots hij op Davids was dat deze alleen met zijn velletje als antecedent de even bedeelde jeugd binnen de hekken van De Toekomst kon houden...
:excited.gif: Ook jammer dan dat ze geen geluidsbanden hebben van Frank Rijkaard die aan Cruijff voorstelt om Davids aan te wijzen als de juiste man om de 'gekleurde' spelers binnenboord te houden.

Volgens mij ben je redelijk nieuw binnen de anti-Cruijff clan.. geeft niks. misschien dat de oude garde alhier kan vertellen dat Johan Cruijff als trainer ooit eens zoveel mogelijke donkere jongens opstelde om een bestuurslid van Ajax te narren.
Of is dat ook een verzinsel van de pers :hypocrite.gif:
Vakkie 129

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 01, 2011 10:04 am

Ride schreef:
Zeux schreef:Ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe vriendelijk Cruijff uitlegde hoe trots hij op Davids was dat deze alleen met zijn velletje als antecedent de even bedeelde jeugd binnen de hekken van De Toekomst kon houden...
:excited.gif: Ook jammer dan dat ze geen geluidsbanden hebben van Frank Rijkaard die aan Cruijff voorstelt om Davids aan te wijzen als de juiste man om de 'gekleurde' spelers binnenboord te houden.

Volgens mij ben je redelijk nieuw binnen de anti-Cruijff clan.. geeft niks. misschien dat de oude garde alhier kan vertellen dat Johan Cruijff als trainer ooit eens zoveel mogelijke donkere jongens opstelde om een bestuurslid van Ajax te narren.
Het is in ieder geval een verkeerde reden... Wat je hierboven neerzet is nou niet echt positief voor Cruijff..
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » do dec 01, 2011 10:20 am

Ride schreef:

Als dat de enige reden zou zijn had JC tegen Frank moeten zeggen:Nee, Frank zo doen wij dat dus nu niet meer.Wij zetten personen op functies neer die daar kwalitatief gezien thuishoren, niet omdat het " leuk " staat ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 01, 2011 11:14 am

GangstaRiB schreef:
Ride schreef:

Het is in ieder geval een verkeerde reden... Wat je hierboven neerzet is nou niet echt positief voor Cruijff..
Cruijff is zeker geen racist, maar ik schat zo in dat hij behoorlijk direct en schofferend kan zijn als hij zijn zin niet krijgt. Cruijff spreekt dan over straattaal, maar daar maak je het natuurlijk niet mee goed.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 01, 2011 11:45 am

Ik vind het vooral vervelend dat er allerlei van dit soort berichten rond vliegen. Voor een buitenstaander is niet te controleren of iets nu wel of niet is gezegd en in welke context dat eventueel is gebeurd. Maar ondertussen worden mensen wel publiekelijk afgerekend op diezelfde berichten. Cruijff zou racistische uitspraken doen, Coronel die probeert om een collega erelid naar buiten te werken. Bedreigingen en onbeschaafde taal. Er komt van alles voorbij. Maar wat is er ook echt waar?

Dit is nu het resultaat van al dat gelek en het praten in je eigen straatje. Mensen raken beschadigd en de club schiet er niets mee op.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » do dec 01, 2011 2:57 pm

Uit De Pers:
'Cruijffs apostelen zijn crimineel’

Door: Stephan Wageman
Gepubliceerd: gisteren 23:11
Update: vandaag 06:24

Predikant Klaas Vos (62) maakte zes jaar deel uit van de ledenraad van Ajax. De laatste maanden met nogal wat tegenzin. ‘De wereld lacht ons uit.’

Er zijn momenten geweest dat Klaas Vos thuis zat en zichzelf afvroeg of hij het zich nog wel kon permitteren om een rol te spelen in het wapengekletter in de Arena. Na afloop van zijn diensten in de protestantse kerk in Ossendrecht kwamen gelovigen naar hem toe. ‘Normaal praten we na over de preken, maar de laatste maanden wilden mensen eerst weten hoe het nu verder moet met Ajax en waarom de zaak daar zo uit de hand is gelopen. Dan kom je thuis, zet je de televisie aan en zie je dat het Journaal opent met Ajax, nog voor het nieuws van een klein jongetje dat ons land wordt uitgezet. Later zap je naar andere actualiteitenprogramma’s en zie je dat het alleen over Ajax gaat. Nederland is he-le-maal gek geworden.’

Net als zijn club, want in Amsterdam is de fluwelen revolutie van Johan Cruijff uitgelopen op een vete, waarbij mensen zijn geschoffeerd, beledigd en bedreigd. Vos: ‘Volgens Rinus Michels is voetbal oorlog. Maar oorlog heeft altijd twee componenten die daaraan ten grondslag liggen: religie en economie. Wat je bij Ajax ziet, is dat er een soort Noord-Iers conflict is ontstaan waarin getwist wordt over de absolute waarheid. Dan kom je dus bij het geloof. Voor heel veel mensen is Johan Cruijff een God, hij wordt niet voor niets El Salvador of de Messias genoemd. En een God heeft volgelingen die hem blindelings geloven.’

Jehova-getuigen

Vos heeft met afgrijzen toegekeken hoe die apostelen samen met Cruijff het laatste half jaar grenzen hebben overschreden. ‘Er zijn machinaties op gang gekomen die me erg doen denken aan de ouderwetse methode van de Jehova-getuigen: voet tussen de deur en eventueel met een breekijzer naar binnen dringen. Ik heb gelijk en dat zal ik krijgen ook! Een van die volgelingen, Rutger Koopmans, heeft toegegeven dat hij de werkwijze van de Russische maffia als voorbeeld heeft genomen voor de machtsstrijd. Dan laat je dus openlijk weten dat je crimineel bezig bent. Misschien dat Cruijff er niet direct voor verantwoordelijk is, maar er is door zijn kamp wel een oorlogszuchtige sfeer gecreëerd die slachtoffers heeft geëist.’

Het Noord-Ierse conflict in Amsterdam gaat inmiddels tussen twee kampen: de voetballers en de niet-voetballers. Vos begrijpt dat niet. ‘Zie Ajax als een dorp, waar allerlei mensen wonen die hebben bijgedragen aan de geschiedenis. Neem de 93-jarige meneer Schoevaart, die al meer dan tachtig jaar lid is van de club. Is hij een mindere Ajacied dan een groep voetballers? Of neem andere vrijwilligers, die nog nooit tegen een bal hebben getrapt, maar wel al hun vrije tijd in Ajax steken, meer dan al die spelers bij elkaar. Zijn dát dan mindere Ajacieden? Ik dacht het niet. Al die mensen zeggen dat ze Ajax dienen, maar wélk Ajax dan? Deze hele situatie doet me denken aan de beginperiode van het christendom toen er ook felle twisten ontstonden over de interpretatie van het geloof.’

Ajax heeft zichzelf ook opgevreten door grootheidswaanzin, bepleit Vos. ‘De laatste succesvolle periode van de club was onder Louis van Gaal, maar daarna is het helemaal fout gegaan. We zijn onszelf Godenzonen gaan noemen, we hadden opeens een soort arrogantie over ons heen dat we de beste van de wereld waren en zouden blijven. We zijn verschrikkelijk in onze onfeilbaarheid gaan geloven. We moesten groot worden, groter dan bij ons paste. We moesten naar een groter stadion, we moesten opeens naar de beurs. Wij waren David die op een slimme manier Goliath had verslagen, maar daarna zelf ging geloven dat hij Goliath was. Net als Cruijff, want ook hij is altijd blijven geloven in zijn eigen grootheid. De grond is onder zijn voeten verdwenen.’

Gegijzeld

Niet alleen het geloof, maar ook de economie heeft de oorlog binnen Ajax aangewakkerd, zegt Vos. Het hele voetbal heeft zich de laatste jaren laten leiden door de zucht naar geld. ‘Na de periode van Van Gaal is deze sport gegijzeld door de economie. Het hele voetbal is erdoor verziekt. Clubs maken schulden, die altijd ten koste gaan van iemand. Vaak is het de gemeenschap die ervoor moet opdraaien. Na het Bosman-arrest dachten voetballers dat ze vrij zouden zijn, maar niets is minder waar. Ze zijn slaven geworden, of beter nog: het zijn hoeren geworden. Ze laten hun kunstjes zien en vragen dan wie er het meest voor wil betalen. Soms moet ik terugdenken aan de mensen die in 1954 fel tegenstander waren van betaald voetbal. Misschien hadden zij al profetische gaven om te zien dat de sport ten onder zou gaan aan de zucht naar meer geld.’

Vaak heeft Klaas Vos de laatste maanden teruggedacht aan de inmiddels overleden Bobby Haarms, de man die hem zes jaar geleden heeft voorgedragen voor de ledenraad. ‘Bobby heeft mij herhaaldelijk verteld dat hij het mooi zou vinden als Ajax ooit nog een keer de kennis van Louis van Gaal én Johan Cruijff in huis zou hebben. Hij heeft met beiden gewerkt en was ervan overtuigd dat die twee werelden het beste voor de club zouden zijn. Nu hadden we dat bijna voor elkaar gekregen. Het zou de grootste zegen zijn in deze vloekperiode van de club, maar het dreigt niet door te gaan. En waarom? Omdat mensen zich niet over hun eigen ego kunnen heen zetten. En die mensen zeggen dan dat ze het beste met Ajax voorhebben. Nu gaat de club kapot en lacht de hele wereld ons uit.’

Niettemin blijft Vos fan van Ajax. Hij kan niet anders. ‘Daar heeft Johan Cruijff ook voor gezorgd. Wie hem heeft zien voetballen, is betoverd door de schoonheid van het spel. Het virus voor Ajax zit zo diep dat het er niet uit kan. Ik ben dol op het spel, op de club, maar soms hoop ik dat God mij van dit Ajax-virus kan verlossen.’
Goed verhaal. Vraag me af of die Koopmans dat inderdaad zo gezegd heeft, maar goed, dat zal wel ontkend worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 01, 2011 3:08 pm

Vreemde vergelijking. De zogenaamde volgelingen van Cruijff zijn binnen uitgenodigd, hebben hun gelijk gekregen en zijn daarmee aan de slag gegaan. En nu zijn een
paar mensen, die destijds nog niet in beeld waren, nu bezig ze er weer uit te werken, buiten de bewoner om.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » do dec 01, 2011 3:14 pm

Inderdaad, mooi verhaal.
‘Bobby heeft mij herhaaldelijk verteld dat hij het mooi zou vinden als Ajax ooit nog een keer de kennis van Louis van Gaal én Johan Cruijff in huis zou hebben. Hij heeft met beiden gewerkt en was ervan overtuigd dat die twee werelden het beste voor de club zouden zijn.
Kijk aan. :biggthumpup.gif:
Moet Haarms nu ook kapot van de Cruijffianen?

@Ride: nee, ik ben inderdaad geen Cruijffiaan. Absoluut niet zelfs. Geloof niet in die verafgoding. Ik ben echter ook niet tégen de voetbalvisie van Cruijff. Integendeel. Met velen geloof ik dat hij goede dingen wil en op De Toekomst lijkt daar nu ook aan gewerkt te worden. Prima.

Waar ik enorm op ben afgehaakt is zijn manier van 'zaken doen'. Die is volstrekt onnodig. En natuurlijk het gedrag van zijn vazallen. Kots- en kotsmisselijk word ik van De Telegraaf en van de mediavriendjes die alles willen vernietigen dat tegen Cruijff in lijkt te gaan (al dan niet door hem georkestreerd), volgens de methode van de Bush-doctrine en met inderdaad aan de maffia grenzende praktijken.

Hoe fantastische Ajacieden als Van Gaal, Davids, Keizer compleet afgemaakt worden, alleen om het feit dat ze niet naar de pijpen van meneer wensen te dansen. De zucht naar alleenherschappij vanuit 'Kamp Cruijff' is alleen maar te vergelijken met de manier waarop een dictator tot in iedere vezel van een maatschappij zijn macht wil uitoefenen. Doodeng. Nog los van de hetze door De Telegraaf die ik sowieso verschrikkelijk vind. Die krant is al heel erg lang zo fout als een deur (en dan heb ik het nog niet eens over de periode in WO II).

Het is dus niet de voetbalvisie van Cruijff waar ik tegen ben, maar alles wat hij aan rotzooi met zich mee brengt binnen de organisatie.

Net als mensen als Haarms en Vos, hoop ik dat de gecombineerde kracht van de voetbalkennis van Cruijff én Van Gaal Ajax weer winnend kan maken.

Luciano

Bericht door Luciano » do dec 01, 2011 3:55 pm

Davids werd absoluut niet door Cruijff kapot gemaakt maar kwam zelf met tactische racisme verhaal. Ook Keizer en van Gaal is Cruijff de laatste maanden respectvol over geweest dus je voorbeelden slaan als een tang op een varken. Keizer zelf is het die constant uithaalt naar Cruijff.

Het gaat in deze niet om de vraag of Cruijff en van Gaal samen kunnen werken, die mogelijkheid is immers al vern**kt door de manier waarop van Gaal is aangesteld.

zeux

Bericht door zeux » do dec 01, 2011 3:58 pm

Luciano schreef:Davids werd absoluut niet door Cruijff kapot gemaakt maar kwam zelf met tactische racisme verhaal. Ook Keizer en van Gaal is Cruijff de laatste maanden respectvol over geweest
Cruijff respectvol over Davids en Van Gaal?

Hij doet niets anders dan ze als 'voetbalmensen' kleineren, sinds ze niet in zijn 'kamp' zitten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 01, 2011 4:13 pm

Bertje schreef:Vreemde vergelijking. De zogenaamde volgelingen van Cruijff zijn binnen uitgenodigd, hebben hun gelijk gekregen en zijn daarmee aan de slag gegaan. En nu zijn een
paar mensen, die destijds nog niet in beeld waren, nu bezig ze er weer uit te werken, buiten de bewoner om.
Cruijff werkt voornamelijk zichzelf buiten, helaas sleurt hij in z'n val ook een capabel RvC en toekomstig bestuur mee. En als klap op de vuurpijl mag Cruijff terugkeren in de hoedanigheid zoals hij het liefste wil: adviseren zonder verantwoordelijkheid.
Whitey on the moon.

Luciano

Bericht door Luciano » do dec 01, 2011 4:16 pm

Zeux schreef:
Luciano schreef:Davids werd absoluut niet door Cruijff kapot gemaakt maar kwam zelf met tactische racisme verhaal. Ook Keizer en van Gaal is Cruijff de laatste maanden respectvol over geweest

Hij doet niets anders dan ze als 'voetbalmensen' kleineren, sinds ze niet in zijn 'kamp' zitten.
Ook = over. Typefout.

Vindt jij de uitspraken over van Gaal kleinerend de laatste tijd? Verstand van voetbal maar wel op zijn manier en een tegenovergestelde visie. Geen woord aan gelogen hoor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 01, 2011 4:19 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef:

Ook = over. Typefout.

Vindt jij de uitspraken over van Gaal kleinerend de laatste tijd? Verstand van voetbal maar wel op zijn manier en een tegenovergestelde visie. Geen woord aan gelogen hoor.
Kom op man, je kijkt toch recht door dat soort onzin heen? Cruijff is achter de schermen volledig op tilt geslagen, tevens mag de Telegraaf het vuile werk opknappen.
Cruijff zelf blijft in de media op de vlakte, omdat ie anders natuurlijk gelijk als rancuneus wordt weggezet.
Whitey on the moon.

jabu

Bericht door jabu » do dec 01, 2011 4:31 pm

Bertje schreef:Vreemde vergelijking. De zogenaamde volgelingen van Cruijff zijn binnen uitgenodigd, hebben hun gelijk gekregen en zijn daarmee aan de slag gegaan. En nu zijn een
Tsja, dat is wel een ontiegelijk dooddoener zo. Dan maakt het dus niet meer uit wat je doet als je eenmaal uitgenodigd bent al trap je het hele huis plat. Het lijkt mij dat je nog altijd je als een goed gast moet gedragen in het huis van een ander.
Luciano schreef:Het gaat in deze niet om de vraag of Cruijff en van Gaal samen kunnen werken, die mogelijkheid is immers al vern**kt door de manier waarop van Gaal is aangesteld.
Waarom? Cruijff kan toch enerzijds zeggen dat hij niet te spreken is over de handelswijze van de overige leden van de RvC, maar tegelijkertijd wel samen wil werken met de persoon Van Gaal? Zo is het verschuilen achter de vorm om niet in te hoeven gaan op de inhoud. Overigens heeft Cruijff volgens mij al aangegeven het niet te zien zitten om met Van Gaal samen te werken.

bryan

Bericht door bryan » do dec 01, 2011 4:32 pm

Van Gaal blijft stil in de media en is open voor samenwerking.

Cruijff is alles behalve stil in de media en probeert via de rechter de aanstelling van Van Gaal ongedaan te krijgen.

Het is twijfelachtig of de ene of de andere kamp 100% in het belang van Ajax handelt, maar de houding van Van Gaal is in ieder geval meer respectvol tegenover de club.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do dec 01, 2011 4:41 pm

Hoe kun je dat zo stellen als je niet eens in gesprek bent gegaan met Cruijff en de leidinggevenden op de Toekomst om hun visie en werkwijze aan te horen? Hij wist niet hoe snel hij ja tegen de RvC moest zeggen om Cruijff een mes in de rug te steken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 01, 2011 5:25 pm

Het Noord-Ierse conflict in Amsterdam gaat inmiddels tussen twee kampen: de voetballers en de niet-voetballers. Vos begrijpt dat niet. ‘Zie Ajax als een dorp, waar allerlei mensen wonen die hebben bijgedragen aan de geschiedenis. Neem de 93-jarige meneer Schoevaart, die al meer dan tachtig jaar lid is van de club. Is hij een mindere Ajacied dan een groep voetballers? Of neem andere vrijwilligers, die nog nooit tegen een bal hebben getrapt, maar wel al hun vrije tijd in Ajax steken, meer dan al die spelers bij elkaar. Zijn dát dan mindere Ajacieden? Ik dacht het niet. Al die mensen zeggen dat ze Ajax dienen, maar wélk Ajax dan? Deze hele situatie doet me denken aan de beginperiode van het christendom toen er ook felle twisten ontstonden over de interpretatie van het geloof.’
Dit is toch een hele ongelukkige quote? Het gaat toch helemaal niet om wie nu meer Ajacied is dan een andere? Schoevaart is een fantastische Ajacied en ook de vrijwilligers zijn echte Ajacieden. Het doet denken aan interpretaties van het geloof? Waanzin, want het gaat niet om interpretaties van het Ajacied zijn, meneer Vos. Het gaat erom wie het beste over een jeugdopleiding kan praten en daar een visie kan neerleggen. Het gaat erom wie het beste een een voetbalclub kan invullen. Het gaat erom wie het beste er voor kan zorgen dat Ajax weer beter wordt. Het gaat erom wie het beste er voor kan zorgen dat Ajax weer meer successen behaalt. Dat heeft geen ene jota met 'interpretaties van het Ajacied zijn te maken', maar meer wie nu waar over gaat. Dat moet je helder hebben en als je daar in een RvC geen overeenstemming over kan vinden, dan moet je zorgen dat je mensen vindt die dat wel kunnen. Als je vindt dat Cruijff een goede kijk op voetbalzaken heeft, dan laat je hem het voetbalgedeelte regelen. Dat heeft niet zoveel met een twist te maken, maar meer met kiezen. Als je vindt dat Cruijff een waardeloze voetbalvisie heeft, dan zet je hem op straat en haal je het rapport van Coronel uit de lade. Of je verzint een nieuwe visie, al is het alleen maar om Danny Blind gewoon als technisch directeur te krijgen. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 01, 2011 5:28 pm

D_skilled schreef:Hoe kun je dat zo stellen als je niet eens in gesprek bent gegaan met Cruijff en de leidinggevenden op de Toekomst om hun visie en werkwijze aan te horen? Hij wist niet hoe snel hij ja tegen de RvC moest zeggen om Cruijff een mes in de rug te steken.
Inderdaad zeg, Van Gaal heeft er juist alles aan gedaan om de boel in de hens te zetten. En zo respectvol heeft hij zich in het recente verleden niet getoond. Hij zou nooit meer voor Ajax werken, AZ was zijn club, etc.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 01, 2011 5:29 pm

Jöhnk schreef:
D_skilled schreef:Hoe kun je dat zo stellen als je niet eens in gesprek bent gegaan met Cruijff en de leidinggevenden op de Toekomst om hun visie en werkwijze aan te horen? Hij wist niet hoe snel hij ja tegen de RvC moest zeggen om Cruijff een mes in de rug te steken.
Inderdaad zeg, Van Gaal heeft er juist alles aan gedaan om de boel in de hens te zetten. En zo respectvol heeft hij zich in het recente verleden niet getoond. Hij zou nooit meer voor Ajax werken, AZ was zijn club, etc.
Jeroennaarbeneden kan er over meepraten. :smallgrin.gif:

Plaats reactie