Voor ons zal Tom Egbers nimmer tot middernacht in de kou staan
Met wat fantasie zou je het Avondje NAC een achterbaks fenomeen kunnen noemen. Eerst bier drinken en voetballers beledigen, om even later met dezelfde voetballers heel vrolijk een polonaise te gaan lopen tot het morgen wordt.
Zaterdagavond was ik bij NAC en de oud-voorzitter was er ook. Vanaf de bar gezien telde ik verder: twee oud-trainers, mijn vader en moeder, een stuk of tien oud-spelers, mijn vrienden, een vertrekkend bestuurslid, twee zittende bestuursleden, de trainer, de vrouw van de trainer en een voormalig rechtsback die tegenwoordig iets commercieels doet bij de club. O ja, 'de legendarische nummer 10' Ton Lokhoff was er ook.
Je zou het niet gelijk zeggen misschien, maar ook bij NAC heb je tamelijk veel kampen, die zich in tijden van crisis allemaal beginnen te roeren. Ongemerkt soms, want er is maar één krant die zich dagelijks om NAC bekommert. Bovendien, ook dat zal schelen: ons clubicoon, Rat Verlegh, is al jaren dood, en aan ledenraden of commissies doen we niet. Liever zingen we van lang zullen we leven.
Veel meer dan een politieke partij is NAC een soort dorpskroeg met beslagen ramen, waar het kabaal wordt overstemd door muziek en klinkende bierglazen. Soms is er ruzie, of heibel in de tent - en wordt de geschifte directeur de deur uit gemept, figuurlijk dan, als dank voor een schuld van een miljoentje of elf. Maar een dag later is iedereen er weer, proostend op het leven.
Denk niet dat we het allemaal wel best vinden. Er wordt ook gehuild bij NAC, of geschreeuwd van woede, en geroddeld en gescholden. Maar als de club weer eens op omvallen staat, tillen de stad en het volk de boel steevast overeind. Boven alles zijn volksclubs, kijk het lijstje er maar op na - van Feyenoord tot Leeds United - onverwoestbaar.
En provoceer ons vooral niet zoals Erwin Koeman ooit deed, als naïef trainertje van Feyenoord. Die dacht dat hij Pierre van Hooijdonk nog wel even kon laten invallen in de slotminuten, bij een 1-3 stand. Prompt begon het stadion te brullen, als een woeste leeuw, ongenadig hard. De aarde trilde en beefde. Uitslag: 3-3.
NAC is niet zo van de grote hoogtepunten, maar meer van de kleine. Een roestige landstitel (1921) en een KNVB-bekertje (1973), dat is het wel, qua prijzen. Wij zijn de besten niet, verre van zelfs - en zullen het nooit worden ook. Wij dromen nooit van drie sterren op het shirt, want we hebben wel wat beters te doen.
Voor NAC zal Tom Egbers nimmer tot middernacht in de kou gaan staan, laat staan dat we het ooit tot Pauw & Witteman gaan schoppen. Wij zijn geen clubje van BN'ers, tenzij je Vader Abraham meerekent, of Ruud uit Big Brother.
Maar we hebben het wel leuk samen - en daar gaat het allemaal om bij een voetbalclub, voor wie het vergeten was. (Sjoerd Mossou)
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
In verband met de oeverloze discussie plaats ik het hier.
Ten Have weet wat een RvC is en neemt dat serieus. Hij neemt dus zijn verantwoordelijkheid en gaat niet mee in rare provincieclub-tactieken als midden in de nacht een rommelig telefoontje dat de RvC niet meer gewenst is.
Het Ajax van Cruijff blijft maar bewijzen dat het de status van voetbalbedrijf niet aan kan.
Men wilde in de jaren negentig meedoen met de grote jongens, maar als het er op aankomt kunnen ze het niet.
Een RvC is er bij een serieus bedrijf nu juist om te garanderen dat eenlingen geen rare persoonlijke posities innemen.
Het Ajax van Cruijff blijft maar bewijzen dat het de status van voetbalbedrijf niet aan kan.
Men wilde in de jaren negentig meedoen met de grote jongens, maar als het er op aankomt kunnen ze het niet.
Een RvC is er bij een serieus bedrijf nu juist om te garanderen dat eenlingen geen rare persoonlijke posities innemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ajax heeft natuurlijk sowieso nooit wat op de beurs te zoeken gehad. Het geld was leuk, maar de spagaat tussen bedrijf en voetbal is onoverbrugbaar gebleken. Het is te hopen dat we ooit voor een zacht prijsje weer van de beurs afkunnen en weer gewoon een kleinschalige organisatie kunnen opzetten zonder verschillende commissies, raden, directies en besturen. Dan kan iedereen zich weer bezig gaan houden met waar het echt om gaat: de prestaties van Ajax 1.Zeux schreef:Ten Have weet wat een RvC is en neemt dat serieus. Hij neemt dus zijn verantwoordelijkheid en gaat niet mee in rare provincieclub-tactieken als midden in de nacht een rommelig telefoontje dat de RvC niet meer gewenst is.
Maar dat staat verder los van Cruijff, want ook zonder hem blijft de structuur van Ajax een gedrocht.
Bron: RTL'Rvc Ajax hield zich niet aan regels'
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) wil op de aandeelhoudersvergadering van Ajax duidelijkheid van de raad van commissarissen. De VEB laat RTL Z weten dat de leden met het passeren van Johan Cruijff zich niet aan de regels hebben gehouden.
Vorige week maakte de rvc bekend dat Louis van Gaal algemeen directeur zou worden van de Amsterdamse voetbalclub. Van Gaal was zonder medeweten van Cruijff benaderd, en dat is volgens de VEB in strijd met de regels. "We willen precies weten waarom de rest van de raad van commissarissen Cruijff heeft gepasseerd. Ze hebben zich namelijk niet aan de regels gehouden, het is niet volgens het reglement en de statuten van de club gegaan. Bepaalde procedures zijn niet gevolgd", aldus woordvoerder David Tomic.
De vereniging gaat zich roeren op de eerste volgende aandeelhoudersvergadering, op maandag 12 december. Tomic laat weten dat ze genoeg vragen hebben voor de rvc. "We willen precies weten hoeveel vergaderingen er zijn geweest en bij welke bijeenkomsten Cruijff wel of niet was. Hiermee kunnen we het functioneren van de raad controleren. Ook is ons niet duidelijk waarom Tscheu La Ling is afgeserveerd en de benoeming van Marco van Basten is mislukt." Ook wil de belangenbehartiger van de aandeelhouders weten wanneer Van Gaal precies is gepolst voor de functie en er is besloten hem aan te stellen als directeur bij de voetbalclub.
De VEB laakt Ajax, en zegt dat 'de strategie van de club is ontspoort'. "Er is nooit een duidelijke lijn uitgezet. Er werden te pas en te onpas trainers binnengehaald, die op hun beurt een hele staf meenamen. Zo is de afgelopen jaren voor miljoenen aan vermogen verbrand." Verder snapt de VEB niet dat er eerst werd besloten om de technische visie van Cruijff te volgen (geen technisch directeur meer), maar vervolgens wél Danny Blind als technische man werd aangesteld.
Ook de ledenraad kan op de vergadering vragen verwachten. Als de raad van commissarissen (in wie zondag het vertrouwen werd opgezegd) niet besluit om op te stappen, wil de VEB weten wat de ledenraad gaat ondernemen. De Ledenraad kan in dat geval een extra vergadering uitschrijven, om de raad te ontslaan.
Dat laatste ga ik wel pogen te doen.Le T. schreef:Maar Van Gaal is natuurlijk degene die geld inlevert om bij Ajax te mogen werken. Niet alleen omdat hij elders veel meer kan krijgen, maar zelfs omdat hij het krijgt. Bayern betaalt hem per maand meer dan Ajax hem waarschijnlijk per jaar zou betalen. Ik ga er althans vanuit dat de RvC het salarishuis niet naar Jonk-normen heeft aangepast, en als Van Gaal het contract met Bayern laat ontbinden om zo snel mogelijk bij Ajax aan de slag te kunnen dan kost hem dat miljoenen. We weten inmiddels dat de kudde zo hersenloos is dat ze zelfs de onbezoldigde commissarissen ervan beschuldigen het voor het geld te doen, maar als je als Frits Barend een beetje journalistiek fatsoen in je donder hebt speel je niet op de allerdomsten in die kudde. Stel dan dat voor Van Gaal rancune tegen Cruijff een grotere drijfveer is dan ambitie met Ajax. Is ook nergens op gebaseerd en vals, maar het gaat tenminste niet rechtstreeks tegen de feiten in. Iets verzinnen, dat dan aan anderen vertellen, en vervolgens dat als gerucht presenteren waar je verslag van doet, het kan het Cruijff-kamp niet doorzichtig genoeg zijn, die zijn immers al bij de eerste de beste gelegenheid opgehouden met denken.
Ik ga er dan ook vanuit dat er niks van waar is, en ga deze lage insinuatie uit propagandadoeleinden dan ook niet vereren met een antwoord op de hypothetische vraag.
Als het wel waar is, wat het bedrag dan ook moge zijn, zou ik het namelijk helemaal niet zo vreemd vinden. Ik zou het vanuit Van Gaal zijn perspectief namelijk helemaal niet vreemd vinden en hem ook geen geldwolf maken dat als hij nu afstand doet van een x-bedrag van Bayern, hij in zijn contract zou hebben staan dat hij bij voortijdse beëindiging dat bedrag alsnog krijgt.
-
- AT Toto winner 15/16
Uri Coronel, de dwaas.Thijs schreef:Gaat natuurlijk ook niet gebeuren, lijkt me.
Er zijn overigens wel meer mensen de weg kwijt in deze soap. Bedoel ik niet op dit forum, maar in z'n algemeenheid.
Dat ben ik met je eens. Maar vanuit het oogpunt van de RvC (minus Cruijff) is het wel iets vreemder, aangezien zij hadden kunnen weten dat dit gezeik op zou gaan leveren (met een grote kans dat van Gaal toch niet komt en Ajax genoodzaakt is x miljoen euro over te maken).Jabu schreef:Als het wel waar is, wat het bedrag dan ook moge zijn, zou ik het namelijk helemaal niet zo vreemd vinden. Ik zou het vanuit Van Gaal zijn perspectief namelijk helemaal niet vreemd vinden en hem ook geen geldwolf maken dat als hij nu afstand doet van een x-bedrag van Bayern, hij in zijn contract zou hebben staan dat hij bij voortijdse beëindiging dat bedrag alsnog krijgt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
En daarom is het zinsloos te speculeren over een afkoopsom. Denk je nou echt dat Van Gaal dit zou eisen of dat Ten Have dit zou initieren, voordat Van Gaal uberhaupt begint? Natuurlijk niet. Die 10 miljoen is pure stemmingmakerij.Jesse schreef:Dat ben ik met je eens. Maar vanuit het oogpunt van de RvC (minus Cruijff) is het wel iets vreemder, aangezien zij hadden kunnen weten dat dit gezeik op zou gaan leveren (met een grote kans dat van Gaal toch niet komt en Ajax genoodzaakt is x miljoen euro over te maken).Jabu schreef:Als het wel waar is, wat het bedrag dan ook moge zijn, zou ik het namelijk helemaal niet zo vreemd vinden. Ik zou het vanuit Van Gaal zijn perspectief namelijk helemaal niet vreemd vinden en hem ook geen geldwolf maken dat als hij nu afstand doet van een x-bedrag van Bayern, hij in zijn contract zou hebben staan dat hij bij voortijdse beëindiging dat bedrag alsnog krijgt.
Whitey on the moon.
Ik zou kunnen begrijpen dat van Gaal een bepaald bedrag eist (vanwege de reden die Jabu geeft), maar ik zou het inderdaad vreemd vinden als de RvC hiermee akkoord is gegaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Opvallend: niet Cruijff heeft een negatief effect op de NV Ajax maar juist het gedrag van de RvC. Ook zij hebben vragen over Ling, van Basten, van Gaal en het genegeerde beleid dat wordt 'vervangen' door de onnavolgbare lijn van de bende van 4. Ze hebben er een grote bende van gemaakt.
Kritiek van VEB op Ajax
AMSTERDAM - Een solide beleid en rust in de tent. De voetbalclub Ajax moet zich volgens de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) eindelijk eens als een bedrijf gaan gedragen. De aandeelhouder heeft genoeg van de interne chaos bij de Amsterdamse club, waarbij zelfs leden van de raad van commissarissen rollebollend over straat gaan. Dat meldde de VEB woensdag desgevraagd.
ANP
„Ajax moet zich maar eens als een beursgenoteerde onderneming gedragen”, stelt een woordvoerder. De VEB eist op de komende aandeelhoudersvergadering duidelijkheid van de club. De vereniging is „not amused” over de huidige gang van zaken.
„Het is ongekend dat een beursgenoteerd bedrijf al ruim een jaar voortdurend negatief in de media komt”, aldus de zegsman. „Natuurlijk is Ajax een a-typisch beursbedrijf. Maar het gegeven dat het ook een voetbalclub is, hoeft niet automatisch met de beursnotering te bijten.”
'Fluwelen revolutie'
Over het algemeen staat de VEB niet negatief tegenover de 'fluwelen revolutie' die clubicoon en commissaris Johan Cruijff voorstelde. „In de basis is dat plan uitstekend”, aldus de zegsman. „De jeugdopleiding dusdanig inrichten dat er goede voetballers voor het eerste worden opgeleid, die dan daarna kunnen worden doorverkocht, waarmee ook aandeelhouders geld kunnen verdienen. Maar hoe het dan weer kan dat er ook van die plannen weer wordt afgeweken, is ons een raadsel. Daar zullen wij ook de komende vergadering op terugkomen.”
De VEB doelt onder meer op de aanstelling van technisch directeur Danny Blind. In de plannen van Cruijff was die functie geschrapt. Ook heeft de aandeelhouder vragen bij de omstreden aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur. Cruijff zou niet zijn gehoord in zijn benoeming. Op 12 december hoopt de VEB meer duidelijkheid te krijgen.
Anders gaan ze allemaal ff kritiek geven 

IK GELOOF!!!!!!
Het is duidelijk: iedereen met verstand van zaken kiest het pad van Coronel. Het gepeupel dat van Cruijff.Le T. schreef: Coronel zit al heel lang dicht op het vuur. Die weet natuurlijk wat Cruijff voor ellende pleegt aan te richten samen met die krant van hem. Het wekt dan ook geen verbazing dat de hele ledenraad aanzienlijk verdeelder is dan de supporters, die zijn namelijk beter geinformeerd en dragen verantwoordelijkheid. En dan blaat het niet meer zo heel makkelijk met de kudde mee.

-
Nee hoor. Cruijff heeft al die maanden geen reet uitgevoerd, dus de VEB wil weten van mensen die iets ondernomen hebben, hoe ze bij die beslissing zijn gekomen. Al denk ik vooralsnog dat het veel geblaat, weinig wol is. Ten Have lijkt me een bestuurder die alles onder controle heeft. Zelfs het straatgevecht dat Cruijff er van maakt, lokt Ten Have niet uit de tent. Er staat een gortdroog interview met Ten Have in het Parool van vandaag. Daar krijgt Rob Been jr ook een subtiel veegje uit de pan. Cruijff haalt er vooralsnog veel emotie bij, Ten Have houdt zich aan de feiten. Tot nu toe veel dreigementen met rechtszaken, maar er is nog geen beslissing gevallen.Luciano schreef:Opvallend: niet Cruijff heeft een negatief effect op de NV Ajax maar juist het gedrag van de RvC. Ook zij hebben vragen over Ling, van Basten, van Gaal en het genegeerde beleid dat wordt 'vervangen' door de onnavolgbare lijn van de bende van 4. Ze hebben er een grote bende van gemaakt.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op wo nov 30, 2011 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.
-
Met recht het gepeupel. We kijken altijd met veel leedvermaak bij Zuid Europese clubs waar wanorde heerst, maar Cruijff en z'n Telegraaf zetten een nieuwe standaard.wimpey schreef:Het is duidelijk: iedereen met verstand van zaken kiest het pad van Coronel. Het gepeupel dat van Cruijff.Le T. schreef: Coronel zit al heel lang dicht op het vuur. Die weet natuurlijk wat Cruijff voor ellende pleegt aan te richten samen met die krant van hem. Het wekt dan ook geen verbazing dat de hele ledenraad aanzienlijk verdeelder is dan de supporters, die zijn namelijk beter geinformeerd en dragen verantwoordelijkheid. En dan blaat het niet meer zo heel makkelijk met de kudde mee.
Whitey on the moon.
Het feit dat hij een medecommissaris passeerde bij de beslissing om de organisatiestructuur om te gooien en een AD te benoemen bijv.?GangstaRiB schreef: Ten Have houdt zich aan de feiten.

JC heeft de T. De rest van de RvC heeft het AD. Die krant was vandaag echt lekker bezig opzichtig partij te kiezen en de zaken lekker subjectief te belichten.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Weet je wat het is? Het is een sekte!
We wachten maar weer rustig af. Ajax gaat helemaal naar de kloten door al dit getreuzel en gedoe ,want met al die raden, herbenoemingen kan dit volgens mij nog maanden duren zo. Ik ga het in ieder geval niet zo lang volhouden haha. Ik ga me weer wat meer bezighouden met voetbal.

We wachten maar weer rustig af. Ajax gaat helemaal naar de kloten door al dit getreuzel en gedoe ,want met al die raden, herbenoemingen kan dit volgens mij nog maanden duren zo. Ik ga het in ieder geval niet zo lang volhouden haha. Ik ga me weer wat meer bezighouden met voetbal.
-
Cruijff was voor die vergadering uitgenodigd waar Van Gaal benoemt werd. Nog steeds de feiten.wimpey schreef:Het feit dat hij een medecommissaris passeerde bij de beslissing om de organisatiestructuur om te gooien en een AD te benoemen bijv.?GangstaRiB schreef: Ten Have houdt zich aan de feiten.![]()
JC heeft de T. De rest van de RvC heeft het AD. Die krant was vandaag echt lekker bezig opzichtig partij te kiezen en de zaken lekker subjectief te belichten.
Whitey on the moon.
Wat dacht je van de vml. voorzitter van de RvC die op kosten van de club een peperdure spin doctor inhuurde. Of de huidige voorzitter van de RvC die een medecommissaris bij cruciale beslissingen simpelweg niet raadpleegt. Een gezond mensenverstand kán niet alle schuld op het bordje van JC schuiven. Net zoals dat mensenverstand JC en zijn clan niet vrij kan pleiten.GangstaRiB schreef: Met recht het gepeupel. We kijken altijd met veel leedvermaak bij Zuid Europese clubs waar wanorde heerst, maar Cruijff en z'n Telegraaf zetten een nieuwe standaard.
JC terug naar z'n berg, z'n visie - en mensen op De Toekomst bewaren we. De overige RvC leden mogen terug de anonimiteit in. Daar waar ze horen. Splijtzwam LvG houden we buiten de deur. Zijn buikspreekpop Blind geven we een enkeltje Equador ofzo.
De hamvraag is: hoe stel je het old-boys network (m.n. Coronel) en hun marionetten 'kalt'. Dat is een inteeltkliek: ze zitten er al eeuwen en halen keer op keer een (falend) vriendje binnen. Die vicieuze cirkel zal moeten worden doorbroken. Ajax zal op bestuurlijk vlak z'n scope moeten uitbreiden en outside the box moeten leren denken.
Schei toch uit man .. Week in, week uit, maand in, maand uit, jaar in, jaar uit staat de T. vol met items waar JC de pik op heeft .. En die krant, waar 99,9% van het AT een godsgruwelijke hekel heeft om zijn rascitische items ( Marokkanen ), zijn vuistdikke verzonnnen verhalen enz. enz. en achter die krant loopt nu 99,9% van het AT als jonge schoothondjes achterna ..wimpey schreef:Het feit dat hij een medecommissaris passeerde bij de beslissing om de organisatiestructuur om te gooien en een AD te benoemen bijv.?GangstaRiB schreef: Ten Have houdt zich aan de feiten.![]()
Blij met de punten ...
-
Je bedoel die ene Boef? Kwam die op kosten van Ajax dan? Ik heb alleen Derksen horen tieren over die spin docter, maar heb je ook bewijs dat Ajax hem betaalde?wimpey schreef:Wat dacht je van de vml. voorzitter van de RvC die op kosten van de club een peperdure spin doctor inhuurde. Of de huidige voorzitter van de RvC die een medecommissaris bij cruciale beslissingen simpelweg niet raadpleegt. Een gezond mensenverstand kán niet alle schuld op het bordje van JC schuiven. Net zoals dat mensenverstand JC en zijn clan niet vrij kan pleiten.GangstaRiB schreef: Met recht het gepeupel. We kijken altijd met veel leedvermaak bij Zuid Europese clubs waar wanorde heerst, maar Cruijff en z'n Telegraaf zetten een nieuwe standaard.
JC terug naar z'n berg, z'n visie - en mensen op De Toekomst bewaren we. De overige RvC leden mogen terug de anonimiteit in. Daar waar ze horen. Splijtzwam LvG houden we buiten de deur. Zijn buikspreekpop Blind geven we een enkeltje Equador ofzo.
De hamvraag is: hoe stel je het old-boys network (m.n. Coronel) en hun marionetten 'kalt'. Dat is een inteeltkliek: ze zitten er al eeuwen en halen keer op keer een (falend) vriendje binnen. Die vicieuze cirkel zal moeten worden doorbroken. Ajax zal op bestuurlijk vlak z'n scope moeten uitbreiden en outside the box moeten leren denken.
Tevens denk ik dat je Coronel te veel macht toedicht. Maar laten we er vanuit gaan dat hij de laatste jaren heeft gezorgd voor de aanstelling van het bestuur van Ajax. De namen die de laatste jaren voorbij zijn gekomen waren allemaal nieuwelingen die zowel sportief als zakelijk hun sporen hadden verdiend. Cruijff komt met Ling, Ling, Ling en Ling. Als iemand gehecht is aan vriendjes die zijn woord prediken, is het Cruijff wel!
Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen op de Toekomst met angst en beven op Van Gaal zitten te wachten. Natuurlijk die waardeloze (anders kan ik het niet noemen: Kreek, Roy, Gorré en weet ik veel wie) trainers... maar verder?
Whitey on the moon.
Ik zie een duidelijk verschil tussen mensen die hun verstand blijven gebruiken en mensen die de eerste de beste mogelijkheid hebben aangegrepen om op te houden met nadenken. Nl. dat de verlosser kwam, die heeft het absolute gelijk en is geniaal, dus moeten we hem gewoon blind gaan volgen, en dan natuurlijk ook met zijn allen. Of dat met sociaal-economische achtergrond te maken heeft of een hekel aan nadenken zou ik niet durven zeggen, misschien is het ook gewoon een kwestie van idolatie. Het heeft immers ook niet zoveel zin om 12-jarige meisjes aan hun verstand te brengen dat Justin Bieber niet een groot muzikant is.wimpey schreef:Het is duidelijk: iedereen met verstand van zaken kiest het pad van Coronel. Het gepeupel dat van Cruijff.Le T. schreef: Coronel zit al heel lang dicht op het vuur. Die weet natuurlijk wat Cruijff voor ellende pleegt aan te richten samen met die krant van hem. Het wekt dan ook geen verbazing dat de hele ledenraad aanzienlijk verdeelder is dan de supporters, die zijn namelijk beter geinformeerd en dragen verantwoordelijkheid. En dan blaat het niet meer zo heel makkelijk met de kudde mee.
Zelf heb ik die neiging totaal niet. Ik kan me zelfs heel goed voorstellen dat je voorstander bent van bemoeienis van Cruijff, maar dat je dan toch niet alles gelooft wat de Telegraaf schrijft en dat je niet denkt dat Cruijff verantwoordelijk is voor de lichting Kluivert. Dan hou je tenminste nog een beetje contact met de rede, maar van die behoefte en bereidheid proef ik weinig bij Cruijff-aanhangers.
Ik las ergens anders ook iets over dat Ajax de socio-structuur van Barcelona over zou moeten nemen, en dat dat hier wat beter zou gaan omdat wij wat nuchterder zijn dan Zuid-Europeanen. Een belachelijke zelfoverschatting natuurlijk, te midden van het meest hysterische irrationele gedrag dat supporters ooit ergens ter wereld tentoongespreid hebben. Als het om voetbal gaat hebben wij net zo min als de Engelsen enige nuchterheid om ons op voor te laten staan. Tijdens het wk werd ook smalend gedaan over de trainerskwaliteiten van Maradona, door precies dezelfde mensen die zich in de meeste rare hersenkronkels hadden gedrongen om zichzelf wijs te maken dat Van Basten een enigzins bekwame trainer was.GangstaRiB schreef:Met recht het gepeupel. We kijken altijd met veel leedvermaak bij Zuid Europese clubs waar wanorde heerst, maar Cruijff en z'n Telegraaf zetten een nieuwe standaard.wimpey schreef:Het is duidelijk: iedereen met verstand van zaken kiest het pad van Coronel. Het gepeupel dat van Cruijff.Le T. schreef: Coronel zit al heel lang dicht op het vuur. Die weet natuurlijk wat Cruijff voor ellende pleegt aan te richten samen met die krant van hem. Het wekt dan ook geen verbazing dat de hele ledenraad aanzienlijk verdeelder is dan de supporters, die zijn namelijk beter geinformeerd en dragen verantwoordelijkheid. En dan blaat het niet meer zo heel makkelijk met de kudde mee.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Nou ja, de kogel moet maar door de kerk. Geef dan maar de sleutel aan JC.
Ik vind het te zot voor woorden dat de rioolratten van de Telegraaf de macht hebben gegrepen bij onze club, maar blijkbaar kan het niet anders.
Hoewel naar mijn idee de huidige vier leden van de RvC het gelijk aan hun kant hebben, hebben ze ook een cruciale fout gemaakt. Blijkbaar was het bloed onder hun nagels helemaal weggetrokken door JC waardoor ze uiteindelijk in de fout zijn gegaan door met powerplay Louis te benoemen. Laat ze nu maar stoppen.
Waarschijnlijk is iedereen nu zo kotsmisselijk van het gedoe dat we voorlopig alleen JC aanbidders aan het roer krijgen. Dat moet dan maar, we zullen zien.
Overigens mijn respect voor Le T. en anderen die een poging deden/doen om argumenten te gebruiken ipv ziende blind te spelen.
Ik vind het te zot voor woorden dat de rioolratten van de Telegraaf de macht hebben gegrepen bij onze club, maar blijkbaar kan het niet anders.
Hoewel naar mijn idee de huidige vier leden van de RvC het gelijk aan hun kant hebben, hebben ze ook een cruciale fout gemaakt. Blijkbaar was het bloed onder hun nagels helemaal weggetrokken door JC waardoor ze uiteindelijk in de fout zijn gegaan door met powerplay Louis te benoemen. Laat ze nu maar stoppen.
Waarschijnlijk is iedereen nu zo kotsmisselijk van het gedoe dat we voorlopig alleen JC aanbidders aan het roer krijgen. Dat moet dan maar, we zullen zien.
Overigens mijn respect voor Le T. en anderen die een poging deden/doen om argumenten te gebruiken ipv ziende blind te spelen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Het feit dat de beslissing om van Gaal aan te nemen rationeel was zegt al genoeg over zijn toegevoegde waarde voor Ajax. I rest my case. Alles wijst er inderdaad op dat deze man het volledig onder controle heeft, de enige die doet of het niet zo is is de Telegraaf en iedereen geloofd dat. Yeaahh right.GangstaRiB schreef:Nee hoor. Cruijff heeft al die maanden geen reet uitgevoerd, dus de VEB wil weten van mensen die iets ondernomen hebben, hoe ze bij die beslissing zijn gekomen. Al denk ik vooralsnog dat het veel geblaat, weinig wol is. Ten Have lijkt me een bestuurder die alles onder controle heeft. Zelfs het straatgevecht dat Cruijff er van maakt, lokt Ten Have niet uit de tent. Er staat een gortdroog interview met Ten Have in het Parool van vandaag. Daar krijgt Rob Been jr ook een subtiel veegje uit de pan. Cruijff haalt er vooralsnog veel emotie bij, Ten Have houdt zich aan de feiten. Tot nu toe veel dreigementen met rechtszaken, maar er is nog geen beslissing gevallen.Luciano schreef:Opvallend: niet Cruijff heeft een negatief effect op de NV Ajax maar juist het gedrag van de RvC. Ook zij hebben vragen over Ling, van Basten, van Gaal en het genegeerde beleid dat wordt 'vervangen' door de onnavolgbare lijn van de bende van 4. Ze hebben er een grote bende van gemaakt.
-
- AT Toto winner 15/16
Cruyff heeft in die paar maanden de boel een beetje op poten gezet op de Toekomst. Wat hebben die vier andere droeftoeters gedaan?GangstaRiB schreef: Nee hoor. Cruijff heeft al die maanden geen reet uitgevoerd, dus de VEB wil weten van mensen die iets ondernomen hebben, hoe ze bij die beslissing zijn gekomen.