De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » ma nov 28, 2011 5:24 pm

Monkey Tonk schreef: Ik begrijp dat het in cirkels ronddraaien voor sommigen hier een favoriete activiteit is. Daar is een religie voor, maar het is niet de mijne. Zie jullie morgen wel. Inzetten!
Maar het is toch zijn droom dat Ajax een geslaagd experiment wordt die de juistheid van zijn idee dat topsporters vanzelf goede trainers en bestuurders zijn bewijst? Een stelling die al lang en breed weerlegt is overigens. Het is toch zijn droom dat de Cruijff University door Ajax laat zien hoe waardevol die is?

Dat is toch niet vanuit het belang van Ajax geredeneerd? Waarom moet Ajax zich lenen voor zo'n experiment, om een uithangbord van de Cruijff University te zijn?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 5:28 pm

Dat is niet weerlegd. Bayern is een zeer succesvol voorbeeld van een club die door oud-sporters wordt geleid.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 28, 2011 5:30 pm

Peter schreef:Via wikipedia de kenmerken van een sekte opzoeken en deze vervolgens projecteren op de groep Cruijff. Puur om te provoceren, want iets anders kun je er echt niet van maken. Het wordt hier met het uur gekker.

Nogmaals, ik verwacht dat de complete RvC naar huis wordt gestuurd. Daarnaast zou het mij niet verbazen als Danny Blind uit zijn rol wordt gezet, want die functie komt helemaal nergens voor. Gebeurt dat nu niet, dan zal dit zeker bij een rechtbank gebeuren.
Ik denk inderdaad dat dit de uitkomst gaat worden. Cruijff 'wint', wel met de tactiek van de verschroeide aarde. Alles dat niet expliciet pro-Cruijff is moest kapot, volgens het principe 'wie niet voor ons is, is tegen ons'. De Bush-doctrine.

Als ik de lijst pro-contra in de ledenraad zie, verengd het ook hier tot 'voetbalclub' versus 'voetbalbedrijf'.

Cruijff kan niet verliezen. Daarvoor zijn de krachten rondom hem te groot.

Het zou hem wel sieren als hij dan ook de NV-structuur verlaat, nu hij de RvC zo opzichtig tot een puppet-instituut kleineert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma nov 28, 2011 5:32 pm

Arthur schreef:Dat is niet weerlegd. Bayern is een zeer succesvol voorbeeld van een club die door oud-sporters wordt geleid.
Ik heb in dit topic al een keer de organisatie-organen van Bayern gepost. Daar zitten hardcore-bestuurders a la Ten Have in. No chance in hell dat die zich als puppet van een Cruijff-type zouden laten misbruiken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma nov 28, 2011 5:33 pm

Nou, het wordt in ieder geval weer beregezellig hier vanavond :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 5:40 pm

Zeux schreef:
Arthur schreef:Dat is niet weerlegd. Bayern is een zeer succesvol voorbeeld van een club die door oud-sporters wordt geleid.
Ik heb in dit topic al een keer de organisatie-organen van Bayern gepost. Daar zitten hardcore-bestuurders a la Ten Have in. No chance in hell dat die zich als puppet van een Cruijff-type zouden laten misbruiken.
Oh, maar ik ben er ook voorstander van om ook mensen met vooral zakelijke expertise in de organisatie op te nemen. Maar dan wel ondersteunend en niet bepalend voor de koers van de voetbaltak.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 28, 2011 5:43 pm

Het zou ook nog kunnen dat de ledenraad dus gewoon de boel weggstemt, maar vervolgens instemt met de nieuwe bestuursraad. Deze bestuursraad moet de ledenraad vervangen en hierin zitten mensen als Henrichs, Cees van Oevelen, Cees Vervoorn, Hein Blocks, Jan Buskermolen en Ruud Suurendonk. Als ik die namen zo bekijk, dan zou het dus maar weer zo kunnen dat zij weer op de hand van Ten Have zijn.

Interessant schouwspel als je dit allemaal zo bekijkt. :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 28, 2011 5:43 pm

LucaS schreef: Nee hoor, een Technisch manager voert uit. Zoals je weet, waren Jonk en Bergkamp de baas. Het lijkt me niet dat de Technische Manager buiten de baas om kan besluiten wie een contract krijgt en hoe hoog die contracten dan moeten zijn. Ik begrijp dat je die schuld graag bij Blind wil leggen, maar die vlieger gaat echt niet op.
Jonk en Bergkamp zijn de baas, Lucas. Dat allerlei schimmige figuren een nieuwe directie formeren achter de rug van een commissaris om en dat de achterbakse DB zich als speerpunt daarvoor laat gebruiken, doet niets af aan het feit dat Jonk en Bergkamp nog steeds de baas zijn.

De wil bij Blind om Jonk / Bergkamp te ondersteunen is kleiner dan de wil om die 2 een mes in de rug te drukken. 6 ton opstrijken en pas in aktie komen wanneer ie getriggerd wordt. Wat weerhoudt die man ervan om de zaakwaarnemers te benaderen van de spelers wiens contract afloopt en te informeren hoe de vlag erbij hangt? Nogmaals: in het belang van de club. Begrijp ik het goed dat technisch manager DB daarbij géén belang had en dat TD Blind daar nu wél belang bij heeft? En mag ik dat van de zotte en discutabel vinden?

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 28, 2011 5:48 pm

Peter schreef:Het zou ook nog kunnen dat de ledenraad dus gewoon de boel weggstemt, maar vervolgens instemt met de nieuwe bestuursraad. Deze bestuursraad moet de ledenraad vervangen en hierin zitten mensen als Henrichs, Cees van Oevelen, Cees Vervoorn, Hein Blocks, Jan Buskermolen en Ruud Suurendonk. Als ik die namen zo bekijk, dan zou het dus maar weer zo kunnen dat zij weer op de hand van Ten Have zijn.

Interessant schouwspel als je dit allemaal zo bekijkt. :drecul.gif:
Ja, als dat gebeurt dan zal er voorlopig geen meerderheid meer komen. Die meeste van die namen zijn volgens mij broeders van Coronel, dus die zullen nooit voor Cruijff stemmen.

999

Bericht door 999 » ma nov 28, 2011 5:57 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Nee hoor, een Technisch manager voert uit. Zoals je weet, waren Jonk en Bergkamp de baas. Het lijkt me niet dat de Technische Manager buiten de baas om kan besluiten wie een contract krijgt en hoe hoog die contracten dan moeten zijn. Ik begrijp dat je die schuld graag bij Blind wil leggen, maar die vlieger gaat echt niet op.
Jonk en Bergkamp zijn de baas, Lucas. Dat allerlei schimmige figuren een nieuwe directie formeren achter de rug van een commissaris om en dat de achterbakse DB zich als speerpunt daarvoor laat gebruiken, doet niets af aan het feit dat Jonk en Bergkamp nog steeds de baas zijn.

De wil bij Blind om Jonk / Bergkamp te ondersteunen is kleiner dan de wil om die 2 een mes in de rug te drukken. 6 ton opstrijken en pas in aktie komen wanneer ie getriggerd wordt. Wat weerhoudt die man ervan om de zaakwaarnemers te benaderen van de spelers wiens contract afloopt en te informeren hoe de vlag erbij hangt? Nogmaals: in het belang van de club. Begrijp ik het goed dat technisch manager DB daarbij géén belang had en dat TD Blind daar nu wél belang bij heeft? En mag ik dat van de zotte en discutabel vinden?
Wie zegt dat ze daar niet mee bezig zijn ?.
NIEUW CONTRACT LIGEON

NIJMEGEN – Ruben Ligeon kan op korte termijn een nieuwe verbintenis tekenen bij Ajax. „De club heeft aangegeven met me door te willen”, zei de stralende rechtsback, die tegen NEC een uitstekend competitiedebuut maakte in de Amsterdamse basis. „Ik ben tevreden”, zei de verdediger. ,,De trainer vond dat ik goed had gespeeld.” Ligeon heeft momenteel nog een jeugdcontract. „Voor twee jaar, het loopt komende zomer af”, aldus de Ajacied. „Ik wil graag blijven. Er zal snel een gesprek komen, denk ik.”
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 6:12 pm

Peter schreef:Via wikipedia de kenmerken van een sekte opzoeken en deze vervolgens projecteren op de groep Cruijff. Puur om te provoceren, want iets anders kun je er echt niet van maken. Het wordt hier met het uur gekker.
Wat weet je het toch weer goed. Helaas, het is omgekeerd. Ik heb op mijn opleiding een scriptie geschreven over sektes en ik zag dat Groep Cruijff zich op vrijwel alle punten als sekte opstelt. Je verontwaardiging is wederom alleen maar tegen de mensen die het niet zo op Cruijff en zijn methodes hebben. Wat jammer toch.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 6:19 pm

Zeux schreef:

Nogmaals, ik verwacht dat de complete RvC naar huis wordt gestuurd. Daarnaast zou het mij niet verbazen als Danny Blind uit zijn rol wordt gezet, want die functie komt helemaal nergens voor. Gebeurt dat nu niet, dan zal dit zeker bij een rechtbank gebeuren.
Ik denk inderdaad dat dit de uitkomst gaat worden. Cruijff 'wint', wel met de tactiek van de verschroeide aarde. Alles dat niet expliciet pro-Cruijff is moest kapot, volgens het principe 'wie niet voor ons is, is tegen ons'. De Bush-doctrine.

Als ik de lijst pro-contra in de ledenraad zie, verengd het ook hier tot 'voetbalclub' versus 'voetbalbedrijf'.

Het zou hem wel sieren als hij dan ook de NV-structuur verlaat, nu hij de RvC zo opzichtig tot een puppet-instituut kleineert.
Ik vond de pro-contra vergelijking op de vorige pagina wel geinig, want de ledenraad bestaat uit louter oud-voetballers (doorgebroken danwel niet doorgebroken). Het zijn in essentie dus allemaal 'voetbalmensen'. De een wat meer geslaagd in het bedrijfsleven dan de ander. Kortom: Cruijff creëert een sfeer die niet juist is, maar wel door de Telegraaf en andere media als de waarheid wordt verkondigd.

Maar goed, ik heb goede hoop dat Ten Have zich hier doorheen slaat. Verschroeide aarde tactiek, daar heeft de Telegraaf inderdaad voor gezorgd. Echter, ik denk dat Ten Have zich weinig aantrekt van de blinde emotie en gewoon lekker aan de slag gaat. Als ie resultaten haalt, verstomd de kritiek vanzelf.
Whitey on the moon.

peter

Bericht door peter » ma nov 28, 2011 6:40 pm

LucaS schreef:
Wat weet je het toch weer goed. Helaas, het is omgekeerd. Ik heb op mijn opleiding een scriptie geschreven over sektes en ik zag dat Groep Cruijff zich op vrijwel alle punten als sekte opstelt. Je verontwaardiging is wederom alleen maar tegen de mensen die het niet zo op Cruijff en zijn methodes hebben. Wat jammer toch.
Helemaal mooi dit. Mijn verontwaardiging over een vergelijking die nergens over gaat wordt zelfs ook al in een hoekje geplaatst. Als je niet vindt dat dat de groep Cruijff een sekte is dan val je in het groepje Cruijff. Ai, ai, ai.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 6:43 pm

GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:

Ik vond de pro-contra vergelijking op de vorige pagina wel geinig, want de ledenraad bestaat uit louter oud-voetballers (doorgebroken danwel niet doorgebroken). Het zijn in essentie dus allemaal 'voetbalmensen'. De een wat meer geslaagd in het bedrijfsleven dan de ander. Kortom: Cruijff creëert een sfeer die niet juist is, maar wel door de Telegraaf en andere media als de waarheid wordt verkondigd.

Maar goed, ik heb goede hoop dat Ten Have zich hier doorheen slaat. Verschroeide aarde tactiek, daar heeft de Telegraaf inderdaad voor gezorgd. Echter, ik denk dat Ten Have zich weinig aantrekt van de blinde emotie en gewoon lekker aan de slag gaat. Als ie resultaten haalt, verstomd de kritiek vanzelf.
De definitie van een voetballer is anders in de Cruijff leer. Anders had van den Boog ook wel mee mogen praten namelijk.

De enige resultaten die ten Have tot nu toe heeft behaald is de grootste chaos uit de clubhistorie. Hij weet gewoon absoluut niet wat hij aan het doen is en wat de consequenties zijn. Zeer pijnlijk voor onze club en iedereen die daarom geeft.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 6:52 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:

De definitie van een voetballer is anders in de Cruijff leer. Anders had van den Boog ook wel mee mogen praten namelijk.

De enige resultaten die ten Have tot nu toe heeft behaald is de grootste chaos uit de clubhistorie. Hij weet gewoon absoluut niet wat hij aan het doen is en wat de consequenties zijn. Zeer pijnlijk voor onze club en iedereen die daarom geeft.
Cruijff heeft inderdaad helemaal geen schuld aan de huidige chaos. :biggrin.gif:

De definitie van Cruijff is of je met hem meelult of niet. Als je niet meeloopt, dan ben je al snel de gebeten hond. Dan wordt je professioneel doodgezwegen.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 6:53 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:
Helemaal mooi dit. Mijn verontwaardiging over een vergelijking die nergens over gaat wordt zelfs ook al in een hoekje geplaatst. Als je niet vindt dat dat de groep Cruijff een sekte is dan val je in het groepje Cruijff. Ai, ai, ai.
Doe nou niet zo hypocriet. Je kan wel roepen dat je objectief bent, maar dat maakt nog steeds niet dat dat zo is.
Het is natuurlijk ook des Cruijffs om niet te zien dat inderdaad al die kenmerken op groep Cruijff slaan. Maar goed, als de inhoud niet bevalt hebben we het gewoon over de persoon of de methode, dan verdwijnt de inhoud vanzelf.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 28, 2011 6:55 pm

Luciano schreef:De enige resultaten die ten Have tot nu toe heeft behaald is de grootste chaos uit de clubhistorie. Hij weet gewoon absoluut niet wat hij aan het doen is en wat de consequenties zijn. Zeer pijnlijk voor onze club en iedereen die daarom geeft.
De hele discussie draait natuurlijk om wie er verantwoordelijk is/zijn voor deze chaos.
Ik denk wel dat je Ten Have onderschat als je denkt dat hij niet weet wat hij aan het doen is. Of Cruijff exact de consequenties kan overzien durf ik wat minder snel aan te nemen.

peter

Bericht door peter » ma nov 28, 2011 6:56 pm

LucaS schreef:[Het is natuurlijk ook des Cruijffs om niet te zien dat inderdaad al die kenmerken op groep Cruijff slaan.
Excuus voor mijn onwetendheid en mijn blindheid.

:drecul.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 28, 2011 6:56 pm

Enige resultaat wat beide kampen hebben bereikt, is dat de club naar de klote gaat. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 6:57 pm

wimpey schreef:Jonk en Bergkamp zijn de baas, Lucas. Dat allerlei schimmige figuren een nieuwe directie formeren achter de rug van een commissaris om en dat de achterbakse DB zich als speerpunt daarvoor laat gebruiken, doet niets af aan het feit dat Jonk en Bergkamp nog steeds de baas zijn.
Je hebt ongelijk. Danny Blind is Technisch directeur en Jonk en bergkamp vallen onder hem. Ze kunnen uiteraard weigeren te doen wat Blind zegt, maar dan zullen ze er niet heel lang zitten.
Je bent selectief. Dezelfde bron, en in dat geval geloof je het weer wel, die de salariseis van 5 ton van Bergkamp en Jonk ontkende, ontkende datzelfde interview dat Blind 6 ton verdient. Selectief shoppen heet dat.
Wat Blind weerhield? Dat Bergkamp en Jonk zijn baas waren. Ik had je wel eens willen horen als Blind spelers contracten had laten tekenen waar Bergkamp en Jonk het niet mee eens waren. Of eigenlijk weet ik wel wat die reactie zou zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 28, 2011 6:58 pm

Welnee Ajax gaat niet naar de klote en zeker niet als je Cruijff de jeugdopleiding laat doen.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 6:58 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:[Het is natuurlijk ook des Cruijffs om niet te zien dat inderdaad al die kenmerken op groep Cruijff slaan.
Excuus voor mijn onwetendheid en mijn blindheid.

:drecul.gif:
Nou, het kwalijke is dat als je die kenmerken had gelezen en even na had gedacht, je de conclusie had getrokken dat het inderdaad zo is. Dus de onwetendheid is een bewuste keuze.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 6:59 pm

Ajaciedjuh schreef:Enige resultaat wat beide kampen hebben bereikt, is dat de club naar de klote gaat. :1evil.gif:
Onzin. De club gaat helemaal niet kapot. De club moet even over een kritisch punt heen en dan gaan we weer vrolijk verder. Ik hoop dat de ledenraad dat ook zo ziet en niet met die afwezige fossiel verder gaat die wordt geleefd door incompetentie vriendjes.
Whitey on the moon.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:00 pm

GangstaRiB schreef: Cruijff heeft inderdaad helemaal geen schuld aan de huidige chaos. :biggrin.gif:

De definitie van Cruijff is of je met hem meelult of niet. Als je niet meeloopt, dan ben je al snel de gebeten hond. Dan wordt je professioneel doodgezwegen.
Het komt weer op hetzelfde neer als ik je vanmiddag vroeg: waarom zou Cruijff met ten Have over voetbaltechnische zaken gaan beslissen?

Als meelullen de definitie is hoe komt hij dan aan Ling en van Basten?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:03 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef: Cruijff heeft inderdaad helemaal geen schuld aan de huidige chaos. :biggrin.gif:

Het komt weer op hetzelfde neer als ik je vanmiddag vroeg: waarom zou Cruijff met ten Have over voetbaltechnische zaken gaan beslissen?

Als meelullen de definitie is hoe komt hij dan aan Ling en van Basten?
Van Basten heeft ie zelf weer afgeschoten..... :smallgrin.gif:

Ling is natuurlijk iemand die met Cruijff meelult, anders kom je niet in die positie om door Cruijff gelanceerd te worden. Net zoals Jongkind die een compleet rapport schrijft waar Cruijff vervolgens z'n handtekening onderzet.

Ik zal het sterker zeggen: als je meelult met Cruijff, dan kom je in kansrijke positie om iets 'leuks' te doen bij een club.
Whitey on the moon.

Plaats reactie