De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

InnerHarbour

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » di nov 22, 2011 12:47 pm

Ride schreef:Even ter herinnering aan sommige posters hier.

Afbeelding
Niet zo raar doen Ride, die achterbakse doorgeleerde professor, die al iets van 5 maanden bij Ajax rondloopt heeft natuurlijk veel meer verdiensten voor Ajax, sterker nog hij heeft Ajax op de kaart gezet in de wereld, niet Cruijff, begrijp dat dan. :hypocrite.gif:
YNWA

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di nov 22, 2011 12:52 pm

InnerHarbour schreef:

Niet zo raar doen Ride, die achterbakse doorgeleerde professor, die al iets van 5 maanden bij Ajax rondloopt heeft natuurlijk veel meer verdiensten voor Ajax, sterker nog hij heeft Ajax op de kaart gezet in de wereld, niet Cruijff, begrijp dat dan. :hypocrite.gif:
:blush.gif: Yep, en heel de wereld denkt nu dat Johan Cruijff een racist is.. goede verdienste.
Vakkie 129

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 22, 2011 12:55 pm

Ride schreef:
InnerHarbour schreef:

:blush.gif: Yep, en heel de wereld denkt nu dat Johan Cruijff een racist is.. goede verdienste.
Niemand heeft moeite met de voetballer Cruijff, denk ik. Ik (en anderen) hebben moeite met z'n fratsen ná z'n actieve speler/trainer carriere.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » di nov 22, 2011 12:59 pm

GangstaRiB schreef:
Ride schreef: :blush.gif: Yep, en heel de wereld denkt nu dat Johan Cruijff een racist is.. goede verdienste.
Niemand heeft moeite met de voetballer Cruijff, denk ik. Ik (en anderen) hebben moeite met z'n fratsen ná z'n actieve speler/trainer carriere.
Overgens doet men de collega's van JC in het veld daarmee tekort ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 22, 2011 1:04 pm

Ik geloof best dat Cruijff oprecht van plan is om Ajax te helpen. Waarom zou hij anders zoveel moeite doen? Het is niet dat hij anders niet in de publiciteit staat of zo. Bovendien heeft ook Cruijf al bakken met stront over zich heen gekregen. Dat doe je niet voor je louter voor de lol.

Maar de andere kant van het verhaal leert ons dat Cruijff ook bepaald niet foutloos is geweest. Ook vanuit zijn kamp worden dingen gelekt en de manier waarop de leden van de RvC met elkaar omgaan verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is wat mij betreft op beide partijen van toepassing. Wat Cruijff betreft heb ik overigens het idee dat zijn omgeving regelmatig meer kwaad dan goed doet. Of het nu een adviseur is of mensen zoals Derksen en Jaap de Groot. Iedere keer weer kom ik tot de conclusie dat het verhaal van Cruijff beter klinkt wanneer hij het zelf brengt. Neem nu dat verhaal van maandag bij VI. Derksen valt Davids gewoon keihard aan terwijl Cruijff zelf heel redelijk klonk. Als je alleen het eerste verhaal hoort (wat vaak het geval is geweest) dan kom je er niet gunstig op te staan bij de buitenwacht. Hij zal dus veel meer zelf moeten communiceren.

Het is vanaf dag één gewoon mis gegaan. Cruijf moest verantwoordelijkheid nemen. Niet zo'n gekke eis als je een club naar je hand wil zetten. Maar hij is absoluut geen commissaris en weet zich ook niet goed te gedragen in die kringen. Dan krijg je dus miscommunicatie en uiteindelijk ging het van kwaad tot erger. Het was waarschijnlijk al een stuk beter gegaan als hij zich in de RvC had laten vertegenwoordigen door iemand waar hij vertrouwen in heeft. Bijvoorbeeld iemand als Molenaar (niet mijn persoonlijke favoriet maar wel iemand die dat zou moeten kunnen).

Beide partijen hebben gewoon schuld aan het feit dat het zo'n enorme soap is geworden. Dat moet de andere leden van de RvC zich aantrekken maar Cruijff dus ook.
Nil volentibus arduum

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di nov 22, 2011 1:08 pm

Fratsen van Johan Cruijff :confused.gif:

Dat hij Ajax weer in de Europese top wilt hebben. Met een visie die ook gedeeld wordt door Guardiola van Barcelona.
Waarbij Xavi Cruijff dankt voor de jeugdopleiding waarin ze zo lekker hebben leren voetballen :confused.gif:

Die fratsen bedoel je. Waarbij hij uiteraard ook zijn mensen meeneemt die die visie delen.. Anders had die wel zelf Louis van Gaal gebeld :excited.gif:

Of heb je liever de fratsen van de RvC waarbij v. Gaal misbruikt wordt om J.C. te piepelen.
Waarbij ze al heel lang bezig zijn met zaken die niks te maken hebben met wat onze club Ajax nodig heeft.
De fratsen waarbij Danny Blind opeens TD is per 21-11 en dus tegen het ingegane technische beleid gegaan is waar de leden van Ajax mee akkoord waren :confused.gif:

Ik pretendeer niet het heilige antwoord te hebben (om religieus te blijven) maar dat Johan Cruijff in zijn kleine pink meer voor heeft met Ajax als voetbalclub dan een Ten Have, Olfers, Coronel of Rik van de Boog mag toch inmiddels wel als een dikke vette paal boven water staan.
Althans.. in mijn bescheiden opinie :hypocrite.gif:
Vakkie 129

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 22, 2011 1:10 pm

Ride schreef:Jaja, dus als je met de bezem komt aanzetten om te vegen kan je ook nog de schuld krijgen van de rotzooi die er al lag...
Volgens mij is de puinhoop weer een stuk erger geworden sinds Cruijff weer wat wilde doen, terwijl de rotzooi van zijn vorige bemoeienis juist voor een groot deel was opgeruimd.
Je doelt op de puinhoop sinds het vertrek van Louis en de beursgang voor het jaar 2000.
Inderdaad, sinds het vertrek van Van Gaal. Met Van Gaal is het netjes, zonder Van Gaal slordig, na bemoeienis van Cruijff een vieze smerige bende. Na de vorige keer dat Cruijff zei verantwoordelijkheid te nemen en hij uiteindelijk alleen een prutstrainer achterliet was het na 2 jaar weer redelijk op orde. Toen kwam Cruijff weer, en kijk nu wat ervan is geworden... Dan kun je naar allerlei details gaan kijken en andere mensen de schuld geven, het blijft een eenvoudige kwestie van oorzaak en gevolg.

De beursgang was een fout, wat het opleverde was met één seizoen van een Cruijffprotegé alweer verspild. Jammer, maar dat heeft hier verder niet zoveel mee te maken. We moeten namelijk niet doen alsof het gedrag van Cruijff bij een dorpsclub wel zou kunnen. Een voetbalclub is een organisatie, net als een beursgenoteerde onderneming, en in organisaties is geen plek voor vrijblijvende machtstuitoefening van iemand die niet wil werken maar alleen maar vriendjes wil benoemen, belangenverstrengeling ondersteunt, absolute gehoorzaamheid eist, persoonlijke vetes uitvecht op laag bij de gronds niveau en zijn afspraken niet nakomt en niet bereikbaar is.
Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Derksen vond het natuurlijk helemaal niet normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit naar het ratpack. Sterker nog hij begon te zeggen dat die absoluut verwerpelijk zijn maar voegde er aan toe dat ze zich dat niet gerealiseerd hebben toen ze zo nodig in de RvC stapte. Daarmee vind je het niet normaal maar geef je aan dat doodsbedreigingen ook de realiteit kan zijn.
Je vergeet erbij te zeggen dat het wat hem betreft eens te meer aangaf hoe ongeschikt ze zijn, omdat ze die doodsbedreigingen er niet zomaar 'bij nemen'... Vorm van 'if you can't stand the heat, leave the kitchen'.
Wat er dan weer op neerkomt dat niemand de keuken in mag, dwz, Cruijff tegenspreken. Dan wordt je bedreigd, dat hoort er nou eenmaal bij als je zo dwaas bent Cruijff tegen te spreken.
Duke schreef:Ik vond dit ook een opvallende passage:
Het kantoorpersoneel van Ajax is over het algemeen wél blij dat er nu eindelijk een directie is, na een impasse die maanden duurde. Op de werkvloer heerste grote onzekerheid én onduidelijkheid, ook al omdat het gevoel leeft dat Cruijff niet alleen op De Toekomst met zijn eigen mensen wil werken, maar ook op kantoor. Zijn studenten van de Johan Cruijff Academy zouden daarbij nadrukkelijk naar voren worden geschoven.
Valt dit ook onder het technische gedeelte?
Raymon schreef:Kunnen we Jonk niet een schop onder z'n hol terug naar Volendam geven? Wat denkt ie nou eigenlijk wel wie hij is? Hij is werknemer van AJAX, niet van Cruijff. Als Ajax bepaalt dat er een directeur boven hem komt te staan dan hebben ze daar alle recht toe. En dat hij dan ook nog bij alle gesprekken aanwezig wil zijn? Belachelijk. Daar hoort iemand van Personeelszaken te zitten als Jonk bang is dat er iets gebeurt dat niet mag. Jonk is betaald om training te geven volgens mij. Wat een lul.
Controleren of de trainers wel de juiste dingen zeggen is natuurlijk waarom zijn baan zo'n zwaar is en salaris verveelvoudigd moest worden. Ik stel voor dat we het niet langer het "Technisch Hart" noemen, maar gewoon "het Ajax Hart", en dan hoeven Bergkamp en De Boer daar ook niet meer in te zitten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 22, 2011 1:10 pm

Marillion schreef:Ik geloof best dat Cruijff oprecht van plan is om Ajax te helpen. Waarom zou hij anders zoveel moeite doen? Het is niet dat hij anders niet in de publiciteit staat of zo. Bovendien heeft ook Cruijf al bakken met stront over zich heen gekregen. Dat doe je niet voor je louter voor de lol.

Maar de andere kant van het verhaal leert ons dat Cruijff ook bepaald niet foutloos is geweest. Ook vanuit zijn kamp worden dingen gelekt en de manier waarop de leden van de RvC met elkaar omgaan verdient niet de schoonheidsprijs. Dat is wat mij betreft op beide partijen van toepassing. Wat Cruijff betreft heb ik overigens het idee dat zijn omgeving regelmatig meer kwaad dan goed doet. Of het nu een adviseur is of mensen zoals Derksen en Jaap de Groot. Iedere keer weer kom ik tot de conclusie dat het verhaal van Cruijff beter klinkt wanneer hij het zelf brengt. Neem nu dat verhaal van maandag bij VI. Derksen valt Davids gewoon keihard aan terwijl Cruijff zelf heel redelijk klonk. Als je alleen het eerste verhaal hoort (wat vaak het geval is geweest) dan kom je er niet gunstig op te staan bij de buitenwacht. Hij zal dus veel meer zelf moeten communiceren.

Het is vanaf dag één gewoon mis gegaan. Cruijf moest verantwoordelijkheid nemen. Niet zo'n gekke eis als je een club naar je hand wil zetten. Maar hij is absoluut geen commissaris en weet zich ook niet goed te gedragen in die kringen. Dan krijg je dus miscommunicatie en uiteindelijk ging het van kwaad tot erger. Het was waarschijnlijk al een stuk beter gegaan als hij zich in de RvC had laten vertegenwoordigen door iemand waar hij vertrouwen in heeft. Bijvoorbeeld iemand als Molenaar (niet mijn persoonlijke favoriet maar wel iemand die dat zou moeten kunnen).

Beide partijen hebben gewoon schuld aan het feit dat het zo'n enorme soap is geworden. Dat moet de andere leden van de RvC zich aantrekken maar Cruijff dus ook.
Welke shit is in de eerste 4 maanden over Crujff heengestort? De eerste 4 maanden heeft de RVC bewust Cruijff z'n gang laten gaan, ondanks het niet op komen dagen op vergaderingen, niet direct bereikbaar zijn en niet op komen dagen op je installatie. Ten Have heeft duidelijk gezegd dat de grens bereikt was en dat er iets moest gebeuren.
Whitey on the moon.

Feest

Bericht door Feest » di nov 22, 2011 1:10 pm

Duke schreef:Overigens is Sjoerd Mossou één van de weinige journalisten bij wie ik geen (min of meer) verborgen agenda verwacht.
De schrijfstijl van Sjoerd kennende, krijg ik het idee dat die laatste alinea er later door een indredacteur aan toegevoegd is.

Just a hunch.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 22, 2011 1:52 pm

Zou kunnen. Maar als zijn naam er boven staat neem ik toch aan dat hij zich in de strekking van het stukje kan vinden. Anders had ik het Van Nijnatten lekker zelf in z'n column laten opnemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di nov 22, 2011 3:37 pm

Trouwens dat gelul van JC en zijn maten w.b. 1:1 discussieren slaat natuurlijk ook nergens op, al zijn columns in de T. zijn dat ook niet ..
Blij met de punten ...

Luciano

Bericht door Luciano » di nov 22, 2011 3:41 pm

http://www.vi.nl/Radio-item/211425/De-b ... g-open.htm

De impact van deze kernbom zal dagelijks zichtbaar zijn bij Ajax. Vanaf nu begint pas de ellende op tactisch en dagelijks niveau. Blind die weer technisch eindverantwoordelijk is evenals Bergkamp en Jonk, geen directe communicatie maar een afschuifcultuur en baantjesjagers die het heft in handen proberen te nemen. Dit is zo fout allemaal...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 22, 2011 3:58 pm

Ben wel benieuwd of er na volgende week maandag ook op AT een "Bijltjesdag" volgt, bij Ajax zal dat wel het geval zijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijltjesdag
Bijltjesdag is een algemene term om aan te geven dat de tijd voor afrekening is gekomen na een periode van onderdrukking. Het wordt ook figuurlijk gebruikt als aanduiding voor 'de dag van de waarheid', bijvoorbeeld de dag van de uitslag van een examen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di nov 22, 2011 4:00 pm

Tsja...

bizar dat RvC blijkbaar bij machte was om Danny Blind en die Martin Sturkenboom direct in dienst te nemen met contract en al.
Mooie bijkomstigheid van de afwezigheid van een A.D.
Wie heeft de contracten ondertekend :confused.gif:
Vakkie 129

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 22, 2011 5:04 pm

Die ledenvergadering zal ook wel lekker een lekkere chaos worden. Dat moeten ze echt live uitzenden.

"Als je vóór Cruijf bent en tegen Ten Have dan stem je met het rode bordje vóór het voorstel tegen de huidige RvC."
"Als je tegen Cruijff bent en vóór Ten Have dan stem je met het witte bordje tegen het voorstel vóór de huidige RvC."

"Oh nee. Nu gaat er het niet goed mensen. Ik wil dat het duidelijk is, dat is belangrijk. Opnieuw!"

"Ben je vóór Cruijff en tegen Ten Have. Dan stem je dus vóór het voorstel tegen de RvC met het rode...nee, met het witte bordje."
"Ben je tegen Cruijff en vóór Ten Have. Dan stem je tegen het voorstel tegen de RvC met het rode bordje." "En dan ben je dus eigenlijk voor de RvC...begrijpt u?"
"Als je vóór Cruijff bent maar óók voor Ten Have dan stem je met het wit/rood/witte bordje vóór een nieuw voorstel."
"En als je tegen Cruijff bent en ook tegen Ten Have. Eigenlijk gewoon tegen iedereen. Dan mag je naast Piet Keizer aan de bar gaan zitten."

Snapt iedereen het nu?
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 22, 2011 5:15 pm

Ride schreef:Tsja...

bizar dat RvC blijkbaar bij machte was om Danny Blind en die Martin Sturkenboom direct in dienst te nemen met contract en al.
Mooie bijkomstigheid van de afwezigheid van een A.D.
Dat klopt, net als bij de benoeming en verveelvoudiging van het salaris van onze echte Ajacied Jonk, die het over zijn Ajaxhart verkreeg of maanden over zijn salaris te onderhandelen en om in deze crisis nog over zijn eigen geld te gaan zeuren.

Toen Cruijff begon met wegwerken van VdBoog had hij al een AD klaar hebben moeten staan, en dan iemand met iets meer op zijn CV dan een plattelandsclubje uit een ontwikkelingsland met 4000 bezoekers als het vol zit. Maar ja, dan moet je verantwoordelijkheid nemen en hij zei "Het is mijn probleem niet, ik ga lekker terug naar Barcelona".
Wollt ihr den totalen Mensch?

Luciano

Bericht door Luciano » di nov 22, 2011 5:20 pm

Heb je nou echt niets beters te doen dan jezelf elke dag tot in den treure herhalen?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 22, 2011 5:21 pm

Marillion schreef:Die ledenvergadering zal ook wel lekker een lekkere chaos worden. Dat moeten ze echt live uitzenden.

"Als je vóór Cruijf bent en tegen Ten Have dan stem je met het rode bordje vóór het voorstel tegen de huidige RvC."
"Als je tegen Cruijff bent en vóór Ten Have dan stem je met het witte bordje tegen het voorstel vóór de huidige RvC."

"Oh nee. Nu gaat er het niet goed mensen. Ik wil dat het duidelijk is, dat is belangrijk. Opnieuw!"

"Ben je vóór Cruijff en tegen Ten Have. Dan stem je dus vóór het voorstel tegen de RvC met het rode...nee, met het witte bordje."
"Ben je tegen Cruijff en vóór Ten Have. Dan stem je tegen het voorstel tegen de RvC met het rode bordje." "En dan ben je dus eigenlijk voor de RvC...begrijpt u?"
"Als je vóór Cruijff bent maar óók voor Ten Have dan stem je met het wit/rood/witte bordje vóór een nieuw voorstel."
"En als je tegen Cruijff bent en ook tegen Ten Have. Eigenlijk gewoon tegen iedereen. Dan mag je naast Piet Keizer aan de bar gaan zitten."

Snapt iedereen het nu?
Kijk, als je dus het rode bordje omhoog houdt ja dan snap je het natuurlijk niet want je moet natuurlijk het witte bordje ophouden. Maar dat is logisch.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 22, 2011 5:22 pm

Luciano schreef:Heb je nou echt niets beters te doen dan jezelf elke dag tot in den treure herhalen?
Moest dit topic een schaakpartij zijn dan was het allang remise door herhaling van zetten.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 22, 2011 6:21 pm

'Straks hebben we vijf directeuren bij Ajax, wie is er dan nog de baas?'
Dinsdag, 22 november 2011 om 17:00

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft Wim Jonk en Dennis Bergkamp begin dit seizoen verzekerd dat er een volledig nieuwe directie zou worden aangesteld, zo claimt het Algemeen Dagblad. In de nieuwste plannen van de RvC behouden commercieel directeur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop echter hun baan en krijgt het duo te maken met Danny Blind en Martin Sturkenboom.

Sturkenboom en Blind meldden zich maandag voor hun eerste werkdag op De Toekomst en daar werd Bergkamp en Jonk de nieuwe technische lijn onder leiding van Louis van Gaal, de beoogde algemeen directeur vanaf 1 juli 2012, voorgelegd. De emoties op het opleidingscentrum liepen daarna naar verluidt hoog op.

"Bergkamp en Jonk hebben in hun contract staan dat zij de technische leiding hebben, maar Blind claimt dat nu ook", zegt een anonieme betrokkene in het dagblad. "Straks hebben we vijf directeuren, wie is er dan nog de baas?" Het inzetten van een topadvocaat wordt overwogen, aldus het dagblad.
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

M..

Bericht door M.. » di nov 22, 2011 6:24 pm

Bij een andere club had ik dit circus prachtig gevonden. Bij Ajax ben ik dit gezeik helemaal zat. Zo langzamerhand mogen ze Le T. directeur en enige commissaris maken zolang het gezeik maar ophoudt.

ferry

Bericht door ferry » di nov 22, 2011 8:33 pm

M schreef:Bij een andere club had ik dit circus prachtig gevonden. Bij Ajax ben ik dit gezeik helemaal zat. Zo langzamerhand mogen ze Le T. directeur en enige commissaris maken zolang het gezeik maar ophoudt.
Alleen als Joey daarboven als AD wordt aangesteld! :ajaxsmiley.gif:

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di nov 22, 2011 8:34 pm

Ik snap niet dat Jonk en Bergkamp zo'n moeite hebben met Blind. Die jongens hebben jaren samengespeeld en successen gehad....

Ik zie Blind nog zo zitten met de UEFA-cup aan het bed van de zieke Bergkamp. Zouden Jonk en Bergkamp zich niet opgelaten voelen om er zo hard in te gaan?

Hetzelfde heb ik trouwens met de relatie tot Van Gaal. Zeker Jonk heeft enorm veel aan Louis te danken. Van Gaal had enorm veel vertrouwen in Jonk, die onder Beenhakker nog verpieterde op de bank. Van Gaal zette hem op 4 en liet de grote vedette van het elftal (Wouters) zelfs naar Bayern gaan om plek te maken voor Jonk. Bergkamp was er ook zonder Van Gaal wel gekomen, maar ook hij heeft prima gewerkt met Van Gaal.

Het nieuwe Ajax is toch het Ajax van de Ajacieden? Van de voetballers? Blind heeft 12 seizoenen voor Ajax gespeeld, vele seizoenen als aanvoerder en vele succesvolle seizoenen. Verder is het een gematigd, aimabel persoon. Wat is het probleem? Ik heb het idee dat Bergkamp en met name Jonk zich hebben laten opstoken.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 22, 2011 11:38 pm

Ajax Rules schreef:Ik snap niet dat Jonk en Bergkamp zo'n moeite hebben met Blind. Die jongens hebben jaren samengespeeld en successen gehad....

Ik zie Blind nog zo zitten met de UEFA-cup aan het bed van de zieke Bergkamp. Zouden Jonk en Bergkamp zich niet opgelaten voelen om er zo hard in te gaan?

Hetzelfde heb ik trouwens met de relatie tot Van Gaal. Zeker Jonk heeft enorm veel aan Louis te danken. Van Gaal had enorm veel vertrouwen in Jonk, die onder Beenhakker nog verpieterde op de bank. Van Gaal zette hem op 4 en liet de grote vedette van het elftal (Wouters) zelfs naar Bayern gaan om plek te maken voor Jonk. Bergkamp was er ook zonder Van Gaal wel gekomen, maar ook hij heeft prima gewerkt met Van Gaal.

Het nieuwe Ajax is toch het Ajax van de Ajacieden? Van de voetballers? Blind heeft 12 seizoenen voor Ajax gespeeld, vele seizoenen als aanvoerder en vele succesvolle seizoenen. Verder is het een gematigd, aimabel persoon. Wat is het probleem? Ik heb het idee dat Bergkamp en met name Jonk zich hebben laten opstoken.
Jonk heeft veel te danken aan van Gaal, maar diezelfde van Gaal haalde Blind naar het centrum (Ik vond het net zo'n sterke back) en haalde Bergkamp van de vleugel (Als rechtsbuiten had hij het moeilijker dan op tien)

Torino thuis, langs de zieke Bergkamp, bekend verhaal, maar nu gaat het om macht en dan gelden andere regels. Voor Bergkamp liggen de zaken anders, hij is financieel binnen, Jonk, hoop ik voor hem, ook, maar Jonk is al een keer weggestuurd, heeft jaren techniektraining op de Toekomst gegeven, maar hield blijkbaar zijn mond en voelt zich nu gesterkt door JC. Ik vind Jonk zo'n ex-roker die nu zo tegen roken is.

Blind als TD; ik kan me het niet voorstellen, want ondanks al die jaren Blind in Ajax, hij mag zich echt Ajacied noemen, heeft hij na zijn actieve loopbaan alleen maar gefaald in banen bij Ajax.

Waar ik me zorgen om maak (al een aantal keren gemeld) zijn de contracten met jeugdspelers en dat ik niet hoop dat de ordinaire machtsstrijd ten koste gaat van die spelers en Ajax, dat die over een paar maanden gratis naar een concurrent gaan, want Blind en Turkenboom (Is dat zijn naam?) willen blijkbaar die contracten verlengen en Bergkamp/Jonk niet? Zij voelen zich de baas, zitten er al maanden, maar hebben nog geen actie ondernomen of ligt het conflict ergens anders? Beide groepen voelen zich immers "de baas"!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 23, 2011 12:33 am

Jonk en Bergkamp hadden niét de macht om contracten uit te delen. Heeft Jonk verteld voor de camera afgelopen week.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie