VZ'Eerste werkdag Blind en Sturkenboom zorgt meteen voor spanningen'
Dinsdag, 22 november 2011 om 06:30
Martin Sturkenboom en Danny Blind, algemeen directeur ad-interim en technisch directeur ad-interim van Ajax, hebben zeker geen makkelijke eerste werkdag achter de rug. Het duo nodigde Wim Jonk en Dennis Bergkamp uit om te praten over de te volgen lijn, zo schrijft De Telegraaf.
Jonk en Bergkamp hebben als technisch hart de technische leiding bij Ajax, samen met hoofdtrainer Frank de Boer, maar Blind is technisch directeur. Het dagblad claimt dat de spanning merkbaar was omtrent wie welke bevoegdheden krijgt en wie welke verantwoordelijkheden draagt. Zowel Jonk als Bergkamp hebben contractueel laten vastleggen dat zij de baas zijn, maar ook Blind heeft dit afgesproken met de RvC.
Volgens De Telegraaf willen beide partijen vooralsnog niet wijken en wordt duidelijk dat er chaos is gecreeerd door de onverwachte directeursbenoemingen van de RvC. Jonk en Bergkamp willen de huidige lijn, die is ingezet door en met het technisch hart, continueren en rekenen erop dat Blind hun met rust laat en zich eventueel alleen bezighoudt met organisatorische zaken buiten de ‘techniek’.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Werknemers dicteren?Jesse schreef:VZ'Eerste werkdag Blind en Sturkenboom zorgt meteen voor spanningen'
Dinsdag, 22 november 2011 om 06:30
Martin Sturkenboom en Danny Blind, algemeen directeur ad-interim en technisch directeur ad-interim van Ajax, hebben zeker geen makkelijke eerste werkdag achter de rug. Het duo nodigde Wim Jonk en Dennis Bergkamp uit om te praten over de te volgen lijn, zo schrijft De Telegraaf.
Jonk en Bergkamp hebben als technisch hart de technische leiding bij Ajax, samen met hoofdtrainer Frank de Boer, maar Blind is technisch directeur. Het dagblad claimt dat de spanning merkbaar was omtrent wie welke bevoegdheden krijgt en wie welke verantwoordelijkheden draagt. Zowel Jonk als Bergkamp hebben contractueel laten vastleggen dat zij de baas zijn, maar ook Blind heeft dit afgesproken met de RvC.
Volgens De Telegraaf willen beide partijen vooralsnog niet wijken en wordt duidelijk dat er chaos is gecreeerd door de onverwachte directeursbenoemingen van de RvC. Jonk en Bergkamp willen de huidige lijn, die is ingezet door en met het technisch hart, continueren en rekenen erop dat Blind hun met rust laat en zich eventueel alleen bezighoudt met organisatorische zaken buiten de ‘techniek’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je doelt op de puinhoop sinds het vertrek van Louis en de beursgang voor het jaar 2000. \Le T. schreef:Volgens mij is de puinhoop weer een stuk erger geworden sinds Cruijff weer wat wilde doen, terwijl de rotzooi van zijn vorige bemoeienis juist voor een groot deel was opgeruimd.Ride schreef:Jaja, dus als je met de bezem komt aanzetten om te vegen kan je ook nog de schuld krijgen van de rotzooi die er al lag...Le T. schreef:Waarom eigenlijk? Hij kwam zich meer dan een jaar geleden met Ajax bemoeien en het wordt een zooitje, zoals voorspeld, net als de vorige keer dat hij dat deed. Los van de schuldvraag is dat gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.
Ja, als je gaat vegen wordt de hoop eerst hoger.. daarna ga je het in vuilniszakken gooien maar als je weggestuurd wordt voordat die in de stort liggen puilt de Arena vanzelf uit van rotzooi.
Vakkie 129
AD:
Jonk is er kennelijk toch niet zo zeker van dat alle jeugdtrainers achter hem staan... Man, wat een puinhoop.Tussen 'De Toekomst' en 'de Arena' is relatie killer dan ooit
Dennis Bergkamp (links) en Wim Jonk arriveren op trainingscomplex De Toekomst in Amsterdam. © ANP
De nieuwe Ajax-directie begon gisteren aan zijn eerste werkdag, maar tot orde en rust leidde dat geen seconde. Wim Jonk, Dennis Bergkamp en consorten weigeren zich te conformeren aan de leiding van technisch directeur Danny Blind. Tussen 'De Toekomst' en 'de Arena' zijn de verhoudingen killer dan ooit. AD Sportwereld peilde de stemming.
Om tien voor één stapten Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy en looptrainer Ruben Jongkind in de Range Rover van Bergkamp, om binnen een uurtje alweer terug te keren op De Toekomst. Terug van een kort en kil onderhoud in de Arena, waar het viertal zich lijnrecht opstelde tegenover de nieuwe directie van Ajax.
Danny Blind (technisch) en Martin Sturkenboom (algemeen) begonnen formeel aan de eerste werkdag in hun nieuwe interim-functies, maar op steun of medewerking van het zogenoemde technisch hart van de jeugdopleiding hoeven ze niet te rekenen. Jonk & co gaven dat duidelijk te verstaan. In het plan dat zij vormgaven onder de vlag van Johan Cruijff, is geen plek voor een technisch directeur, dus zien zij ook geen reden zich te schikken naar de wensen of eisen van Blind.
Een curieuze situatie, want formeel heeft Blind nu wel degelijk de leiding over de voetbaltak van Ajax. Jonk en Bergkamp wijzen echter op hun contract, waarin hun verantwoordelijkheden zijn vastgelegd zónder dat er sprake is van een directe voetbaltechnische baas boven hen. En minstens zo pikant: toen Bergkamp en Jonk het technisch plan vormgaven, was hun oud-ploeggenoot Blind uitgerekend één van de mensen die in hun ogen moest vertrekken.
Beide partijen hielden zich gisteren op de vlakte, maar bevestigen wel de patstelling die is ontstaan na de roerige laatste dagen. Tot 12 december, de dag waarop de ledenraadvergadering zich definitief uitspreekt over de positie van de raad van commissarissen, zal de kloof tussen het stadion en de jeugdopleiding immens zijn. 'Wel hebben we het erover gehad om de lopende zaken voor de korte termijn, zoals de aflopende jeugdcontracten, zo goed mogelijk af te handelen', aldus Blind. 'Ik ga er vanuit dat dat goed komt.'
Na een lange dag vergaderen op De Toekomst met alle jeugdtrainers, zei Jonk 'in alle opzichten pal voor zijn mensen te gaan staan'. De Volendammer doelt daarmee op het front dat hij met zijn jeugdtrainers wil vormen tegen de nieuw gevormde leiding. Die nieuwe leiding is vormgegeven door de raad van commissarissen, maar zonder medeweten van vijfde commissaris Cruijff. Tot woede van de meester zelf én zijn volgelingen.
In het moddergevecht dat de laatste dagen volgde, kozen de jeugdtrainers dan ook nadrukkelijk positie tégen rvc-voorzitter Steven ten Have en consorten. Mocht Cruijff zijn machtsstrijd verliezen, zo benadrukten Jonk en Bergkamp, dan vertrekken ook zij, met een reeks jeugdtrainers in hun kielzog. De nieuwe algemeen directeur Sturkenboom wilde om die reden een individueel gesprek met een aantal directe betrokkenen, om hun standpunten - zonder groepsdruk - in te kunnen schatten.
Maar Jonk en Bergkamp weigerden dat en wilden uitsluitend in groepsverband praten. Het duo wenst boven alles het collectief van jeugdtrainers te bewaken, nu de club toch al aan verdeeldheid ten onder dreigt te gaan. Gisteren werd uiteindelijk een compromis gesloten: Sturkenboom gaat met alle jeugdtrainers praten, maar steeds in aanwezigheid van Jonk. Achterdocht is overal bij het Ajax van nu.
Het kantoorpersoneel van Ajax is over het algemeen wél blij dat er nu eindelijk een directie is, na een impasse die maanden duurde. Op de werkvloer heerste grote onzekerheid én onduidelijkheid, ook al omdat het gevoel leeft dat Cruijff niet alleen op De Toekomst met zijn eigen mensen wil werken, maar ook op kantoor. Zijn studenten van de Johan Cruijff Academy zouden daarbij nadrukkelijk naar voren worden geschoven. (Sjoerd Mossou)
Edit: Ferry was me net voor 

Ik vond dit ook een opvallende passage:
Het kantoorpersoneel van Ajax is over het algemeen wél blij dat er nu eindelijk een directie is, na een impasse die maanden duurde. Op de werkvloer heerste grote onzekerheid én onduidelijkheid, ook al omdat het gevoel leeft dat Cruijff niet alleen op De Toekomst met zijn eigen mensen wil werken, maar ook op kantoor. Zijn studenten van de Johan Cruijff Academy zouden daarbij nadrukkelijk naar voren worden geschoven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Jaja.. laat Johan het maar regelen.....Duke schreef:Ik vond dit ook een opvallende passage:
Het kantoorpersoneel van Ajax is over het algemeen wél blij dat er nu eindelijk een directie is, na een impasse die maanden duurde. Op de werkvloer heerste grote onzekerheid én onduidelijkheid, ook al omdat het gevoel leeft dat Cruijff niet alleen op De Toekomst met zijn eigen mensen wil werken, maar ook op kantoor. Zijn studenten van de Johan Cruijff Academy zouden daarbij nadrukkelijk naar voren worden geschoven.

Overal waar Johan komt is er een puinhoop met roddel en achterklap.
Whitey on the moon.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Kunnen we Jonk niet een schop onder z'n hol terug naar Volendam geven? Wat denkt ie nou eigenlijk wel wie hij is? Hij is werknemer van AJAX, niet van Cruijff. Als Ajax bepaalt dat er een directeur boven hem komt te staan dan hebben ze daar alle recht toe. En dat hij dan ook nog bij alle gesprekken aanwezig wil zijn? Belachelijk. Daar hoort iemand van Personeelszaken te zitten als Jonk bang is dat er iets gebeurt dat niet mag. Jonk is betaald om training te geven volgens mij. Wat een lul.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Juist. Dus Blind en Sturkenboom zijn interim totdat Van Gaal er is? Het is dan een tijdelijke (nood)oplossing, die dus niet meteen de creatie van en TD-functie voorziet. Per 1 januari kan dit noodverband dan weer opgeheven worden en kunnen de 4 per Range Rover naar Van Gaal.Danny Blind (technisch) en Martin Sturkenboom (algemeen) begonnen formeel aan de eerste werkdag in hun nieuwe interim-functies

Bij bepaalde landen wordt daar dan schande van gesproken...Gisteren werd uiteindelijk een compromis gesloten: Sturkenboom gaat met alle jeugdtrainers praten, maar steeds in aanwezigheid van Jonk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Grappig en triest dat Louis van Gaal nu onhoorbaar stil blijft.
Fijn zo toekomstige A.D. die tot nu toe als papieren tijger is gebruikt

Vakkie 129
-
Van Gaal is nog niet officieel in dienst, dus waarom zou ie moeten praten? Van Gaal is geen Cruijff die praat ook wanneer niemand erop zit te wachten.Ride schreef:Grappig en triest dat Louis van Gaal nu onhoorbaar stil blijft.![]()
Whitey on the moon.
-
Jonk heeft het mandaat van de Almachtige. Jonk heeft zich nergens te verantwoorden dan de Almachtige. Als je aan de Almachtige komt, kom je ook aan Jonk.Raymon schreef:Kunnen we Jonk niet een schop onder z'n hol terug naar Volendam geven? Wat denkt ie nou eigenlijk wel wie hij is? Hij is werknemer van AJAX, niet van Cruijff. Als Ajax bepaalt dat er een directeur boven hem komt te staan dan hebben ze daar alle recht toe. En dat hij dan ook nog bij alle gesprekken aanwezig wil zijn? Belachelijk. Daar hoort iemand van Personeelszaken te zitten als Jonk bang is dat er iets gebeurt dat niet mag. Jonk is betaald om training te geven volgens mij. Wat een lul.
Whitey on the moon.
GangstaRiB schreef: Overal waar Johan komt is er een puinhoop met roddel en achterklap.
goh, triest dat je je duidelijker uit in het engels

Ik proef wel een enorme anti-Cruijff houding binnen de leden van AT.
Waarom dat is?
Ik ben meer anti-bestuur en tegen de lagen der commissies die onze club sinds de beursgang gijzelen.
Ook de vele oudgedienden in de diverse functies binnen Ajax maken me banger dan wat Johan Cruijff ooit kan uitrichten.
Ik snap niet dat men zo anti-Johan is. Dat er werkelijk alleen maar wordt gedacht dat JC bij Ajax is gekomen om er vrindjes te posten en geld uit de zakken van de supporters te kloppen.
Gelooft niemand van de puinhoopcritici dat Johan dit doet omdat hij wil dat Ajax weer AJAX! wordt

Dat hij straks op een oude dag kan terugkijken en zien dat Ajax weer een club is die meedoet in Europa. Een constante factor om het kampioensschap is en niet een parodie op de oude glorie is.
Vakkie 129
Overigens is Sjoerd Mossou één van de weinige journalisten bij wie ik geen (min of meer) verborgen agenda verwacht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij heeft toch een contract gekregen.GangstaRiB schreef: Van Gaal is nog niet officieel in dienst, dus waarom zou ie moeten praten? Van Gaal is geen Cruijff die praat ook wanneer niemand erop zit te wachten.

Hij heeft toch geen spreekverbod van Bayern gehad.

Vakkie 129
-
Hang je toevallig ook een religie aan?Ride schreef:GangstaRiB schreef: Overal waar Johan komt is er een puinhoop met roddel en achterklap.
goh, triest dat je je duidelijker uit in het engels![]()
Waarom dat is?
Ik ben meer anti-bestuur en tegen de lagen der commissies die onze club sinds de beursgang gijzelen.
Ook de vele oudgedienden in de diverse functies binnen Ajax maken me banger dan wat Johan Cruijff ooit kan uitrichten.
Ik snap niet dat men zo anti-Johan is. Dat er werkelijk alleen maar wordt gedacht dat JC bij Ajax is gekomen om er vrindjes te posten en geld uit de zakken van de supporters te kloppen.
Gelooft niemand van de puinhoopcritici dat Johan dit doet omdat hij wil dat Ajax weer AJAX! wordt![]()
Dat hij straks op een oude dag kan terugkijken en zien dat Ajax weer een club is die meedoet in Europa. Een constante factor om het kampioensschap is en niet een parodie op de oude glorie is.
Voor de rest: lagen der commissie's? Je bedoeld een verzoeningscommissie omdat Johan nooit kwam opdagen? Je bedoeld een steuncommissie die Johan wilde voor Van Basten indien hij AD zou worden? Een benoemingscommissie die bij Johan op de koffie kwam om te vragen of Johan het eens was met de aanstelling van Ten Have, Davids, Romer en Olfers?
Whitey on the moon.
Jonk en Bergkamp hebben in hun contract staan dat ze de leiding hebben, dus het zijn helemaal geen 'gewone' werknemers. Het is logisch dat zij in opstand komen als er ineens iemand naast ze wordt gezet die dezelfde autoriteit claimt.
Op deze manier gaat het er nog op uitdraaien dat de jeugdopleiding en de senioren als aparte entiteiten verder gaan. Het zou natuurlijk waanzin zijn, maar het is wellicht wel de manier om alsnog Cruijff en Van Gaal allebei hun ding te laten doen.
Op deze manier gaat het er nog op uitdraaien dat de jeugdopleiding en de senioren als aparte entiteiten verder gaan. Het zou natuurlijk waanzin zijn, maar het is wellicht wel de manier om alsnog Cruijff en Van Gaal allebei hun ding te laten doen.
Waarom zegt die Ten Have nou steeds dat hij beide grootmachten voor de club wilt behouden als hij een TD aanstelt? Ik snap die man echt niet. Kan Thijs hem niet uit Amsterdam schoppen...
IK GELOOF!!!!!!
Het zou natuurlijk beter zijn als die Sturkenboom en Blind even zouden afwachten wat er straks met die stemming in de ledenraad gebeurt. Nu is het totaal onduidelijk wat de rollen van alle betrokkenen zijn en creëert het alleen maar extra chaos.
Wel goed trouwens dat ze naar de dingen kijken die niet kúnnen wachten, zoals de aflopende contracten van jeugdspelers.
Wel goed trouwens dat ze naar de dingen kijken die niet kúnnen wachten, zoals de aflopende contracten van jeugdspelers.
- InnerHarbour
En dat nog vindt hij het niet normaal.Zeux schreef:Je vergeet erbij te zeggen dat het wat hem betreft eens te meer aangaf hoe ongeschikt ze zijn, omdat ze die doodsbedreigingen er niet zomaar 'bij nemen'... Vorm van 'if you can't stand the heat, leave the kitchen'.InnerHarbour schreef:Derksen vond het natuurlijk helemaal niet normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit naar het ratpack. Sterker nog hij begon te zeggen dat die absoluut verwerpelijk zijn maar voegde er aan toe dat ze zich dat niet gerealiseerd hebben toen ze zo nodig in de RvC stapte. Daarmee vind je het niet normaal maar geef je aan dat doodsbedreigingen ook de realiteit kan zijn.
YNWA
[quote="GangstaRiB]
Hang je toevallig ook een religie aan?
[/quote]
Al die 'wijze' heren die van
gemaakt hebben.
Die een voetbalclub veranderden in een bedrijf.
Daar is de puinhoop begonnen, niet bij Cruijff.
Hang je toevallig ook een religie aan?
[/quote]

Ik doel eerder op de van Praagjes, de Henrichsjes, de Coroneljes, de Slopjes, de van Osjes..
Voor de rest: lagen der commissie's? Je bedoeld een verzoeningscommissie omdat Johan nooit kwam opdagen? Je bedoeld een steuncommissie die Johan wilde voor Van Basten indien hij AD zou worden? Een benoemingscommissie die bij Johan op de koffie kwam om te vragen of Johan het eens was met de aanstelling van Ten Have, Davids, Romer en Olfers?
Al die 'wijze' heren die van

Die een voetbalclub veranderden in een bedrijf.
Daar is de puinhoop begonnen, niet bij Cruijff.
Vakkie 129
GangstaRiB schreef:Hang je toevallig ook een religie aan?Ride schreef:GangstaRiB schreef: Overal waar Johan komt is er een puinhoop met roddel en achterklap.
goh, triest dat je je duidelijker uit in het engels![]()
Waarom dat is?
Gelooft niemand van de puinhoopcritici dat Johan dit doet omdat hij wil dat Ajax weer AJAX! wordt![]()

Nee, nee alleen anderen schuiven vriendjes naar voren, dat zal JC niet doen ( is het volgende wat J.d.G, Molenaar en Derksen in de VI, bij P&W gaan uitleggen ) ..Duke schreef:Ik vond dit ook een opvallende passage:
Blij met de punten ...
Even ter herinnering aan sommige posters hier.

Vakkie 129
Dak open ?, maar we spelen uit hoor !!!Ride schreef:Even ter herinnering aan sommige posters hier.
Blij met de punten ...