De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
-
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Als ik de berichten op AT goed begrijp belde JC zelf naar Derksen, zat Molenaar in een programma en zat De Groot bij P&W? Ik denk niet dat iemand een zuiver oordeel kan vellen als slechts één kant van de zaak wordt belicht.
Las in die berichten dat Jonk en Bergkamp nu ook de scouting voor hun rekening nemen. Pluspunt is dat Bergkamp niet verder komt dan Nederland, geen Zuid-Amerikanen meer. Wie er wel komen???
Dat van Davids is dus opgelost volgens JC, Olfers nog niet, maar dan nog maar een paar dreigbrieven erbij. Ik heb het niet zo op smijten met termen als "ratten", brieven sturen enz. Het zijn niet mijn "normen en waarden", maar wel die van het nieuwe Ajax?
Las in die berichten dat Jonk en Bergkamp nu ook de scouting voor hun rekening nemen. Pluspunt is dat Bergkamp niet verder komt dan Nederland, geen Zuid-Amerikanen meer. Wie er wel komen???
Dat van Davids is dus opgelost volgens JC, Olfers nog niet, maar dan nog maar een paar dreigbrieven erbij. Ik heb het niet zo op smijten met termen als "ratten", brieven sturen enz. Het zijn niet mijn "normen en waarden", maar wel die van het nieuwe Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Valentijn Driessen zat zonet ook krokodillentranen te huilen bij de Telegraaftelevisie dat er weer mensen bedreigd worden. Goh, je schrijft mensen kapot en voert intensief haatcampagnes en bespeelt daarmee supporters waarvan je weet dat een deel agressief is, en dan ga je doen alsof het onvermijdelijke gevolg je zo betreurt.
Verder blijkt steeds meer dat Davids zich keurig uitgedrukt heeft. De spindoctors proberen het nu te draaien naar de vraag of Cruijff racistisch is om die dan met nee te beantwoorden, zodat ze voorbij kunnen gaan aan zijn manier van 'besturen'.
Verder blijkt steeds meer dat Davids zich keurig uitgedrukt heeft. De spindoctors proberen het nu te draaien naar de vraag of Cruijff racistisch is om die dan met nee te beantwoorden, zodat ze voorbij kunnen gaan aan zijn manier van 'besturen'.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Volgens mij was het toch echt Davids die begon over racistische taal. Ten Have heeft alleen duidelijk gemaakt wat er gezegd is. Volgens mij is Cruijff door beiden nooit voor racist uitgemaakt. Dus hoe Ten Have hier 'gebruik van heeft gemaakt' is me een raadsel.Arthur schreef:Overigens ook hulde voor Davids' bericht van vanavond. Ik geloof hem ook dat hij geen spelletjes speelde zondag met zijn opmerking. Van Ten Have geloof ik dat niet, die heeft gebruik gemaakt van de situatie die ontstond na dat interview.
Er wordt gezegd dat 'de vier' alleen maar uit zijn op macht en het pluche maar dat snap ik dan weer niet. Dit zijn professionals, heel goed in datgene wat ze doen en niet eens met heel veel affiniteit met Ajax. Mensen die weten hoe je een bedrijf leidt. Het siert ze juist dat ze niet de handdoek in de ring gooien en de boel de boel laten. Vergeet niet de imago schade die ze dankzij Cruijff en co oplopen die in hun carrière best wel eens tegen ze kan gaan werken. Die hebben geen enkel belang om de boel voor te liegen. Maar ze laten natuurlijk niet over zich heenlopen. Jeugdopleiding? Natuurlijk carte blanche Cruijff, maar algemeen directeur is toch echt iets waar ze zelf een tikkie meer ervaring in hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Eerder verzon de Telegraaf ook al dat er een 'opening' was tussen Cruijff en Van Gaal. Deze opening werd gisteren in VI door Cruijff zelf kapotgeschoten overigens. Nu duwen ze Davids in de slachtofferrol inderdaad.Zeux schreef:De Groot die nu in P&W het verwijt maakt dat mensen 'structureel zwart worden gemaakt'. De gotspe. En waar is hij zelf nu mee bezig?
Wel interessant. Cruijff is blijkbaar wel geschrokken van de onthulling van Davids, want 'ineens' moeten nu alle kaarten op Ten Have en gaan ze proberen Davids tot slachtoffer te maken.
Echt.. er wordt een heel heel smerig spelletje gespeeld door Cruijff en consorten. Van den Boog en Coronel zijn al in een eerder stadium op keiharde wijze kalt gestelt en nu deze RvC.
Whitey on the moon.
-
Johan Derksen vond het ook volstrekt normaal dat je als bestuurder van Ajax met doodsbedreigingen te maken krijgt... tja..Le T. schreef:Valentijn Driessen zat zonet ook krokodillentranen te huilen bij de Telegraaftelevisie dat er weer mensen bedreigd worden. Goh, je schrijft mensen kapot en voert intensief haatcampagnes en bespeelt daarmee supporters waarvan je weet dat een deel agressief is, en dan ga je doen alsof het onvermijdelijke gevolg je zo betreurt.
Whitey on the moon.
Punt is dat in Studio Voetbal men de opmerking van Davids als karaktermoord op JC bestempelde, DAT was de reden dat Ten Have zich er mee ging bemoeien ..CdE schreef: - Hij kwam met een quote van Been jr die op zijn beurt weer Ten Have citeerde. Kan me de letterlijke woorden niet meer herinneren maar het was iets in de trant van; de opmerking van Cruijff was totaal onbelangrijk en in de context niét erg. Davids had er ook geen problemen mee gehad. (Dit was dus wat Ten Have destijds gezegd zou hebben over het incident volgens Been jr.)
Blij met de punten ...
De Groot quote Been JR die Ten Have weer zou quoten. Dat heeft in het land van Cruijff op voorhand al meer waarde dan wat Davids en Ten Have zelf zeggen.999 schreef:Punt is dat in Studio Voetbal men de opmerking van Davids als karaktermoord op JC bestempelde, DAT was de reden dat Ten Have zich er mee ging bemoeien ..CdE schreef: - Hij kwam met een quote van Been jr die op zijn beurt weer Ten Have citeerde. Kan me de letterlijke woorden niet meer herinneren maar het was iets in de trant van; de opmerking van Cruijff was totaal onbelangrijk en in de context niét erg. Davids had er ook geen problemen mee gehad. (Dit was dus wat Ten Have destijds gezegd zou hebben over het incident volgens Been jr.)
Tijd om die tape maar eens af te draaien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Maar volgens mij gaat het daar niet over.In Studio V. ging het duidelijk de richting in dat Davids karaktermoord aan het plegen was.Daarom brak Ten Have in, dat heeft ie ook expliciet gezegd en herhaald in die uitzending.Zeux schreef:De Groot quote Been JR die Ten Have weer zou quoten. Dat heeft in het land van Cruijff op voorhand al meer waarde dan wat Davids en Ten Have zelf zeggen.999 schreef:Punt is dat in Studio Voetbal men de opmerking van Davids als karaktermoord op JC bestempelde, DAT was de reden dat Ten Have zich er mee ging bemoeien ..CdE schreef: - Hij kwam met een quote van Been jr die op zijn beurt weer Ten Have citeerde. Kan me de letterlijke woorden niet meer herinneren maar het was iets in de trant van; de opmerking van Cruijff was totaal onbelangrijk en in de context niét erg. Davids had er ook geen problemen mee gehad. (Dit was dus wat Ten Have destijds gezegd zou hebben over het incident volgens Been jr.)
Tijd om die tape maar eens af te draaien.
Kijk, eerst is er de discussie van wat er gezegd is.Dat gaat dan een eigen leven leiden.Dan wordt er verteld wat er gezegd is en dat zou dan weer een eigen leven gaan leiden ..
Blij met de punten ...
Was opvallend ja. En zo werkt het natuurlijk ook in het solipsistische brein van Derksen. Hij wordt zelf bedreigd en kan daar tegen, dus moet iedereen er maar tegen kunnen die in de voetbalwereld gaat werken. Sterker nog: als je het vervelend vindt, wordt je door Derksen spottend afgebrand, afgezeken en ongeschikt verklaard.GangstaRiB schreef:Johan Derksen vond het ook volstrekt normaal dat je als bestuurder van Ajax met doodsbedreigingen te maken krijgt... tja..Le T. schreef:Valentijn Driessen zat zonet ook krokodillentranen te huilen bij de Telegraaftelevisie dat er weer mensen bedreigd worden. Goh, je schrijft mensen kapot en voert intensief haatcampagnes en bespeelt daarmee supporters waarvan je weet dat een deel agressief is, en dan ga je doen alsof het onvermijdelijke gevolg je zo betreurt.
De nieuwe norm: doodsbedreigingen normaal vinden. En de kijkende massa slaat zich gierend van het lachen op de knieën: kijk die Derksen die lui eens goed te pakken hebben! Go get them Derksen!! Finish them off!!!
Hyena's.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Bovenstaande quote van CdE komt van Jaap de Groot in P&W die van Been Jr gehoord zou hebben dat Ten Have het incident toentertijd als onschuldig had afgedaan.999 schreef:
Maar volgens mij gaat het daar niet over.In Studio V. ging het duidelijk de richting in dat Davids karaktermoord aan het plegen was.Daarom brak Ten Have in, dat heeft ie ook expliciet gezegd en herhaald in die uitzending.
Kijk, eerst is er de discussie van wat er gezegd is.Dat gaat dan een eigen leven leiden.Dan wordt er verteld wat er gezegd is en dat zou dan weer een eigen leven gaan leiden ..
In het AD:
In juli hebben Edgar Davids en Steven ten Have totaal geen probleem gemaakt met de opmerking van Johan Cruijff, die zondagavond door betrokkenen als racistisch is uitgelegd. Dat zegt ledenraadsvoorzitter Rob Been senior in De Telegraaf.
© ANP
Davids meldde zondag in een veelbesproken interview bij de NOS dat Cruijff hem op 18 juli zou hebben toegebeten dat hij louter in in de raad van commissarissen zit 'omdat hij zwart is'. Gisteren weerlegde Cruijff de aantijgingen al.
Been jr doet dat ook. 'Dit interview van de NOS is tien minuten na een bijzondere ledenraadsvergadering over 'de verstoorde verhoudingen binnen de rvc' gehouden. Edgar noch Steven ten Have heeft hier ten overstaan van de ledenraadsleden en ereleden met één woord over gerept. En dat leek me toch behoorlijk belangrijke informatie als dit ze echt zo hoog zat.'
Been: 'Eind juli of begin augustus ging al het gerucht dat Johan een kwetsende opmerking zou hebben gemaakt en een journalist vroeg mij of dit klopte. Ik heb direct bij Steven geïnformeerd en die zei me dat de uitspraak van Johan onhandig was, maar in de context niet veel bijzonders. En dat Davids er totaal geen moeite mee had, omdat voetballers onder elkaar goed kunnen incasseren. De precieze tekst kreeg ik zelfs niet eens te horen.'
Dat kan.Maar mijn inschatting is dat als men niet die richting van karaktermoord in was gegaan in de discussie bij Studio V. Ten Have er ook niet zo'n punt van had gemaakt.Davids ook niet lijkt me, zeker gezien zijn latere reacties.Zeux schreef:Bovenstaande quote van CdE komt van Jaap de Groot in P&W die van Been Jr gehoord zou hebben dat Ten Have het incident toentertijd als onschuldig had afgedaan.999 schreef:
Maar volgens mij gaat het daar niet over.In Studio V. ging het duidelijk de richting in dat Davids karaktermoord aan het plegen was.Daarom brak Ten Have in, dat heeft ie ook expliciet gezegd en herhaald in die uitzending.
Ach, Dieje de Groot en Derksen zijn zo onbetrouwbaar als wat, en die zijn dan de spreekbuis van JC ...
Blij met de punten ...
Het is de 21e eeuwse variant van heksenprocessen, de Spaanse inquisitie en vergelijkbaar volksvermaak. Op de hetze volgen de bedreigingen, dat weten zowel De Groot als Derksen, en ze gebruiken dat gewoon in hun strijd voor Cruijff. Het verzwakt de tegenstanders, het put ze uit. Nadat het VdBoog en Coronel teveel werd is nu de RvC minus Cruijff aan de beurt.Zeux schreef:Was opvallend ja. En zo werkt het natuurlijk ook in het solipsistische brein van Derksen. Hij wordt zelf bedreigd en kan daar tegen, dus moet iedereen er maar tegen kunnen die in de voetbalwereld gaat werken. Sterker nog: als je het vervelend vindt, wordt je door Derksen spottend afgebrand, afgezeken en ongeschikt verklaard.GangstaRiB schreef:Johan Derksen vond het ook volstrekt normaal dat je als bestuurder van Ajax met doodsbedreigingen te maken krijgt... tja..Le T. schreef:Valentijn Driessen zat zonet ook krokodillentranen te huilen bij de Telegraaftelevisie dat er weer mensen bedreigd worden. Goh, je schrijft mensen kapot en voert intensief haatcampagnes en bespeelt daarmee supporters waarvan je weet dat een deel agressief is, en dan ga je doen alsof het onvermijdelijke gevolg je zo betreurt.
De nieuwe norm: doodsbedreigingen normaal vinden. En de kijkende massa slaat zich gierend van het lachen op de knieën: kijk die Derksen die lui eens goed te pakken hebben! Go get them Derksen!! Finish them off!!!
Hyena's.
- InnerHarbour
Derksen vond het natuurlijk helemaal niet normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit naar het ratpack. Sterker nog hij begon te zeggen dat die absoluut verwerpelijk zijn maar voegde er aan toe dat ze zich dat niet gerealiseerd hebben toen ze zo nodig in de RvC stapte. Daarmee vind je het niet normaal maar geef je aan dat doodsbedreigingen ook de realiteit kan zijn.
YNWA
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Blind en Sturkenboom zijn in ieder geval gisteren begonnen. Ik lees nu her en der dat van Gaal wel eens per 1 januari vrij kan zijn, maar wat heeft dat dan voor gevolgen voor Sturkenboom? Gaat die man dan al per 1 januari wat anders doen? Hebben we al een functie binnen Ajax waar we hem kunnen positioneren? We moeten namelijk de posities wel driedubbel bezetten, want met een AD, TD, Technisch Trio is het voetbalgedeelte nu wel dubbel afgedekt, maar een dubbele functie op het gebied van commercie biedt misschien ook daar uitkomst. 

- InnerHarbour
Ook zoiets in het beleidsplan, geaccordeerd door de ledenraad komt de functie van TD niet eens meer voor, die taken vallen onder Bergkamp en Jonk, de bende van 4 heeft daar bout aan, die stellen gewoon een TD in de vorm van Blind, die in elke functie bij Ajax behalve als voetballer al gefaald heeft, weer aan. Benieuwd wat de ledenraad van die actie vindt.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op di nov 22, 2011 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Toch raar.. dit kan toch niet.Peter schreef:Blind en Sturkenboom zijn in ieder geval gisteren begonnen. Ik lees nu her en der dat van Gaal wel eens per 1 januari vrij kan zijn, maar wat heeft dat dan voor gevolgen voor Sturkenboom? Gaat die man dan al per 1 januari wat anders doen? Hebben we al een functie binnen Ajax waar we hem kunnen positioneren? We moeten namelijk de posities wel driedubbel bezetten, want met een AD, TD, Technisch Trio is het voetbalgedeelte nu wel dubbel afgedekt, maar een dubbele functie op het gebied van commercie biedt misschien ook daar uitkomst.

Wie zijn nu degene die Ajax naar de verdoemenis helpen. J.C. de kaart toeschuiven is wel heel simpel gesteld.
Wederom een RvC die door invloed van hele foute mannen binnen het bestuur van Ajax een weg buitenom kiezen.
Schiet mij maar lek maar dit is toch raar

Vakkie 129
Waarom eigenlijk? Hij kwam zich meer dan een jaar geleden met Ajax bemoeien en het wordt een zooitje, zoals voorspeld, net als de vorige keer dat hij dat deed. Los van de schuldvraag is dat gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.Ride schreef: Wie zijn nu degene die Ajax naar de verdoemenis helpen. J.C. de kaart toeschuiven is wel heel simpel gesteld.
Jaja, dus als je met de bezem komt aanzetten om te vegen kan je ook nog de schuld krijgen van de rotzooi die er al lag...Le T. schreef:Waarom eigenlijk? Hij kwam zich meer dan een jaar geleden met Ajax bemoeien en het wordt een zooitje, zoals voorspeld, net als de vorige keer dat hij dat deed. Los van de schuldvraag is dat gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.Ride schreef: Wie zijn nu degene die Ajax naar de verdoemenis helpen. J.C. de kaart toeschuiven is wel heel simpel gesteld.
Vakkie 129
Het aanstellen van iemand voor een functie die volgens het plan dat je zou moeten volgen helemaal niet bestaat vind ik inderdaad wel een mooie vondst. Heel creatief en origineel. Geeft ook een prima beeld van de manier waarop mensen met elkaar aan het werk zijn.
Zit er vandaag ook nog iemand met een sappig verhaal bij één of andere talkshow of nieuwsprogramma? Of moeten we het echt alleen met een lullig potje voetbal stellen?
Zit er vandaag ook nog iemand met een sappig verhaal bij één of andere talkshow of nieuwsprogramma? Of moeten we het echt alleen met een lullig potje voetbal stellen?
Nil volentibus arduum
Volgens mij is de puinhoop weer een stuk erger geworden sinds Cruijff weer wat wilde doen, terwijl de rotzooi van zijn vorige bemoeienis juist voor een groot deel was opgeruimd.Ride schreef:Jaja, dus als je met de bezem komt aanzetten om te vegen kan je ook nog de schuld krijgen van de rotzooi die er al lag...Le T. schreef:Waarom eigenlijk? Hij kwam zich meer dan een jaar geleden met Ajax bemoeien en het wordt een zooitje, zoals voorspeld, net als de vorige keer dat hij dat deed. Los van de schuldvraag is dat gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.Ride schreef: Wie zijn nu degene die Ajax naar de verdoemenis helpen. J.C. de kaart toeschuiven is wel heel simpel gesteld.
Je vergeet erbij te zeggen dat het wat hem betreft eens te meer aangaf hoe ongeschikt ze zijn, omdat ze die doodsbedreigingen er niet zomaar 'bij nemen'... Vorm van 'if you can't stand the heat, leave the kitchen'.InnerHarbour schreef:Derksen vond het natuurlijk helemaal niet normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit naar het ratpack. Sterker nog hij begon te zeggen dat die absoluut verwerpelijk zijn maar voegde er aan toe dat ze zich dat niet gerealiseerd hebben toen ze zo nodig in de RvC stapte. Daarmee vind je het niet normaal maar geef je aan dat doodsbedreigingen ook de realiteit kan zijn.
Dubbel, compu bleef hangen.
Is Blind ook echt aangesteld als TD, of is hij TD totdat Louis er is die als AD ook de technische kant onder zijn hoede krijgt (het ideaalplaatje van Cruijff, minus de persoonlijke invulling danMarillion schreef:Het aanstellen van iemand voor een functie die volgens het plan dat je zou moeten volgen helemaal niet bestaat vind ik inderdaad wel een mooie vondst. Heel creatief en origineel. Geeft ook een prima beeld van de manier waarop mensen met elkaar aan het werk zijn.

-
Alles valt of staat met het vertrouwen in Cruijff's plan.Marillion schreef:Het aanstellen van iemand voor een functie die volgens het plan dat je zou moeten volgen helemaal niet bestaat vind ik inderdaad wel een mooie vondst. Heel creatief en origineel. Geeft ook een prima beeld van de manier waarop mensen met elkaar aan het werk zijn.
Ten Have vertrouwt die overduidelijk niet, vandaar de aanstelling van Van Gaal. Van Gaal wil wellicht werken met een structuur waar wél plaats is voor een TD.
Trouwens, Cruijff wilde ook 3 mensen extra aannemen indien Van Basten 'ja' had gezegd tegen de functie van AD. Deze 3 mensen moesten hem in raad en daad gaan bijstaan....... Stond dat wel in het plan? Of verzint Cruijff dat en wordt dat vanzelf het plan?
Whitey on the moon.