De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Ride
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ride » ma nov 21, 2011 2:19 pm

Le T. schreef:15 jaar ongeveer, met Cruijffs en de Telecruijffs bemoeienissen als grootste wanordeveroorzaker.
Volgens mij sinds de beursgang en de daaraan gekoppelde machtswellust. Het over elkaar rollebollen van commissarisen, directeuren, financieeële troebelingen en gegoochel met trainers, spelers, oud-spelers is ongekend.

Dat Cruijff daar tegen is pleit in zijn voordeel. Gelukkig is er in ieder geval 1 krant die hem steunt in zijn strijd om van Ajax weer ajax te maken..

Afbeelding
Vakkie 129

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 21, 2011 2:25 pm

Luciano schreef:Op een visie staat inderdaad geen trademark.
Ik zie em ook niet bij Barca.
Whitey on the moon.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 21, 2011 2:32 pm

Kan argumenteren wat ik wil maar dat gaat toch niet lukken bij jou. Ga dus geen moeite doen om je te overtuigen.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 21, 2011 2:41 pm

Ride schreef:
Le T. schreef:15 jaar ongeveer, met Cruijffs en de Telecruijffs bemoeienissen als grootste wanordeveroorzaker.
Volgens mij sinds de beursgang en de daaraan gekoppelde machtswellust. Het over elkaar rollebollen van commissarisen, directeuren, financieeële troebelingen en gegoochel met trainers, spelers, oud-spelers is ongekend.

Dat Cruijff daar tegen is pleit in zijn voordeel.
Hij heeft er gebruik van gemaakt, en hij heeft de noodzakelijke reorganisatie van bijna 4 jaar geleden gefrustreerd met de mededeling dat hij het ging doen.

Ik ben met je eens dat de structuur niet goed was. Voornaamste probleem was dat er niet één sterke baas was, maar een heel clubje dat gezamenlijk de baas was. Iedereen een beetje verantwoordelijk betekent dat niemand echt verantwoordelijk is en dat je alleen maar laffe compromisbeslissingen krijgt. Dat was niet bestand tegen de lobby's van Cruijff en de Telegraaf, waardoor Cruijff met trainers kon goochelen. Het wegwerken van bekwame trainers en het aanstellen van volslagen incompetente trainers is veruit de belangrijkste oorzaak van de ellende. En daar had Cruijff een hele grote hand in.
Gelukkig is er in ieder geval 1 krant die hem steunt in zijn strijd om van Ajax weer ajax te maken..
Uit eigenbelang uiteraard, van Jaap de Groot zelf of van de krant, in ieder geval niet in het belang van Ajax. Ajax dat medebestuur wordt vanuit een krant is sowieso Ajax niet meer. Het zijn ook allemaal van die holle frasen. Rigoreus, de bezem er doorheen, schoon schip maken, alles op de schop, echte Ajacieden, Ajax-hart etc. heette het een tijd geleden nog.

En waar heeft het allemaal toe geleid? Een enorme bende waarin Volendammers met een PSV-verleden laten zien hoeveel hart ze hebben voor de loonlijst van Ajax.x
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 21, 2011 2:46 pm

Jesse schreef:Ah, dit bericht (van voor de zomer) was me volledig ontgaan:
"Ledenraad unaniem achter Johan"
Van onze Telesportredactie: wo 27 apr 2011, 05:30

AMSTERDAM - ,,Vanaf nu telt één ding: Ajax”, aldus ledenraadsvoorzitter van Ajax Rob Been junior. ,,We zetten ons alleen nog in voor hetgeen ons bindt, niet voor dat wat ons scheidt.”

Dinsdagavond werd bekend dat Johan Cruijff bereid is zitting te nemen in de Raad van Commissarissen en het bestuur van Ajax."Johan heeft ongelooflijk veel verstand van voetbal en zal zich daar primair op richten. De andere commissarissen ondersteunen hem. "

Discussie
"Er is tijdens de ledenraadsvergadering uiteraard een discussie gevoerd, maar het verbaast me niet dat iedereen achter Johan stond”, zegt Been junior.
Tja, wat versta je onder 'ondersteunen'?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma nov 21, 2011 2:51 pm

Le T. schreef:Hij heeft er gebruik van gemaakt, en hij heeft de noodzakelijke reorganisatie van bijna 4 jaar geleden gefrustreerd met de mededeling dat hij het ging doen.

Ik ben met je eens dat de structuur niet goed was. Voornaamste probleem was dat er niet één sterke baas was, maar een heel clubje dat gezamenlijk de baas was. Iedereen een beetje verantwoordelijk betekent dat niemand echt verantwoordelijk is en dat je alleen maar laffe compromisbeslissingen krijgt. Dat was niet bestand tegen de lobby's van Cruijff en de Telegraaf, waardoor Cruijff met trainers kon goochelen. Het wegwerken van bekwame trainers en het aanstellen van volslagen incompetente trainers is veruit de belangrijkste oorzaak van de ellende. En daar had Cruijff een hele grote hand in.
Tsja, nogmaals.. volgens mij is niet Johan Cruijff alleen verantwoordelijk voor deze malaise.. maar wel heel veel mensen die niks met onze club hadden.
Uit eigenbelang uiteraard, van Jaap de Groot zelf of van de krant, in ieder geval niet in het belang van Ajax. Ajax dat medebestuur wordt vanuit een krant is sowieso Ajax niet meer. Het zijn ook allemaal van die holle frasen. Rigoreus, de bezem er doorheen, schoon schip maken, alles op de schop, echte Ajacieden, Ajax-hart etc. heette het een tijd geleden nog.
Klopt, medestanders uit een ver verleden blijf je behouden.. WK90 was ook een mooi voorbeeld toch?

En waar heeft het allemaal toe geleid? Een enorme bende waarin Volendammers met een PSV-verleden laten zien hoeveel hart ze hebben voor de loonlijst van Ajax.x
:smallgrin.gif: erg kort door de bocht.. genoeg psv- en andere clubs verleden gezien bij heel veel andere trainers of bestuurders of directeuren en voor nog meer salaris...

Enige die dan recht van spreken mag hebben,jouw gedachtekronkel in acht nemende, is Sjaak Swart :ajax.gif: onze mr. Ajax en goh, voor wie is die in deze kwestie :666.gif:

Bedankt trouwens.. helder voor mij nu waar ik jouw gedachtegang moet plaatsen.
Vakkie 129

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 21, 2011 2:57 pm

Duke schreef:
Jesse schreef:Ah, dit bericht (van voor de zomer) was me volledig ontgaan:
"Ledenraad unaniem achter Johan"
Van onze Telesportredactie: wo 27 apr 2011, 05:30

AMSTERDAM - ,,Vanaf nu telt één ding: Ajax”, aldus ledenraadsvoorzitter van Ajax Rob Been junior. ,,We zetten ons alleen nog in voor hetgeen ons bindt, niet voor dat wat ons scheidt.”

Dinsdagavond werd bekend dat Johan Cruijff bereid is zitting te nemen in de Raad van Commissarissen en het bestuur van Ajax."Johan heeft ongelooflijk veel verstand van voetbal en zal zich daar primair op richten. De andere commissarissen ondersteunen hem. "

Discussie
"Er is tijdens de ledenraadsvergadering uiteraard een discussie gevoerd, maar het verbaast me niet dat iedereen achter Johan stond”, zegt Been junior.
Die interpretatie is misschien wel het grote probleem (geweest) in de huidige RvC.

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 21, 2011 2:58 pm

Er moeten hele grote leugens komen van de kant van de RVC willen ze dit overleven. En gelukkig maar. Wat proberen deze mensen op een verschrikkelijke manier onze club kapot te maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 21, 2011 2:59 pm

Ride schreef:
Le T schreef: Uit eigenbelang uiteraard, van Jaap de Groot zelf of van de krant, in ieder geval niet in het belang van Ajax. Ajax dat medebestuur wordt vanuit een krant is sowieso Ajax niet meer. Het zijn ook allemaal van die holle frasen. Rigoreus, de bezem er doorheen, schoon schip maken, alles op de schop, echte Ajacieden, Ajax-hart etc. heette het een tijd geleden nog.
Klopt, medestanders uit een ver verleden blijf je behouden.. WK90 was ook een mooi voorbeeld toch?
Precies. Er wordt hier altijd maar geconcludeerd dat Johan Cruijff degene is die de ruzie veroorzaakt heeft, maar eigenlijk is iedereen die wél face to face met hem in discussie is gegaan, tot de conclusie gekomen dat hij fair was en eigenlijk wel goede argumenten had. Frenk 'stereotoren' Rijkaard zou eind jaren 80 Ajax zijn ontvlucht vanwege Cruijff, maar gaf later aan dat hij mentaal gewoon nog niet toe was aan de rol die Johan al voor hem weggelegd zag en stemde in 1990 wel volmondig voor Cruijff. Jammer dat bij Frenk het inzicht pas later kwam, want ook in de jaren 80 had hij al alles in zich om uit te groeien tot dé speler die Ajax op sleeptouw had kunnen nemen. Frank de Boer geeft aan bij elk gesprek weer dingen op te steken van Johan Cruijff, dus zo warrig zal het allemaal niet zijn wat Johan vertelt:

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

Feest

Bericht door Feest » ma nov 21, 2011 3:00 pm

Het is gewoon wachten op het moment dat de tape van de buitenechtelijke affaire van StH en MO naar buiten komt. :headbang.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 21, 2011 3:01 pm

Haha, dan zou die hele chique vriend van MO dat wel even met Big Steven oplossen. Wordt een ouderwetse criminele afwikkeling.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 21, 2011 3:33 pm

Ride schreef:
Le T. schreef:Hij heeft er gebruik van gemaakt, en hij heeft de noodzakelijke reorganisatie van bijna 4 jaar geleden gefrustreerd met de mededeling dat hij het ging doen.

Tsja, nogmaals.. volgens mij is niet Johan Cruijff alleen verantwoordelijk voor deze malaise.. maar wel heel veel mensen die niks met onze club hadden.
Hij is deels zelf de veroorzaker, over verantwoordelijkheid zal ik het inzake Cruijff niet hebben want hij legt nooit verantwoording af, en zijn kamp inclusief krant voor het andere deel. Bestuurlijke zwakte deed de rest. Feit is dat er altijd ellende van komt. En toch staat iedereen te juichen als hij het weer komt doen, ligt het allemaal niet aan hem en moeten we met zijn allen achter hem gaan staan. Dat is masochisme.
Ik vind loyaliteit op zich een goede karaktereigenschap, maar een krant hoort over een club te schrijven, en niet voor of tegen een club en zeker niet vanuit een club, laat staan dat een krant de gang van zaken mede mag bepalen of sturen.
:smallgrin.gif: erg kort door de bocht.. genoeg psv- en andere clubs verleden gezien bij heel veel andere trainers of bestuurders of directeuren en voor nog meer salaris...
Ik zit er ook niet mee, maar doe dan niet of Jonk een echte Ajacied met een Ajaxhart is en Coronel niet en Ajax weer Ajax zou worden als Jonk een enorme salarissprong maakt met hulp van de Telegraaf en Coronel die nooit een cent van Ajax heeft ontvangen de strontkar over zich heen krijgt met hulp van de Telegraaf.
Luciano schreef:Die interpretatie is misschien wel het grote probleem (geweest) in de huidige RvC.
Wat dacht je van het vennootschapsrecht en de statuten. Het lijkt me niet dat een persverklaring van Rob Been jr. ter interpretatie voorligt.
Cruijff schreef:Precies. Er wordt hier altijd maar geconcludeerd dat Johan Cruijff degene is die de ruzie veroorzaakt heeft, maar eigenlijk is iedereen die wél face to face met hem in discussie is gegaan, tot de conclusie gekomen dat hij fair was en eigenlijk wel goede argumenten had. Frenk 'stereotoren' Rijkaard zou eind jaren 80 Ajax zijn ontvlucht vanwege Cruijff, maar gaf later aan dat hij mentaal gewoon nog niet toe was aan de rol die Johan al voor hem weggelegd zag en stemde in 1990 wel volmondig voor Cruijff. Jammer dat bij Frenk het inzicht pas later kwam, want ook in de jaren 80 had hij al alles in zich om uit te groeien tot dé speler die Ajax op sleeptouw had kunnen nemen.
Ik verwijt Cruijff niks in de kwestie Rijkaard, al is het alleen maar omdat ik die niet goed ken.
Frank de Boer geeft aan bij elk gesprek weer dingen op te steken van Johan Cruijff, dus zo warrig zal het allemaal niet zijn wat Johan vertelt:
Hij heeft ook nogal wat op te steken, en het is de vraag of hij er wel de juiste dingen van heeft opgestoken. Maar dat doet er ook allemaal niet toe. De vraag is niet of Cruijff iets interessants over voetbal heeft te vertellen. De vraag is ook niet of het altijd een zooitje wordt als Cruijff zich ermee komt bemoeien, dat antwoord is er al lang. De vraag is hoe we voorkomen dat Cruijff ooit nog een spoor van vernieling door de club trekt zonder afscheid te moeten nemen van hem in de hoedanigheid van erelid en icoon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 21, 2011 3:53 pm

Luciano schreef:
Duke schreef:
Die interpretatie is misschien wel het grote probleem (geweest) in de huidige RvC.
Dat denk ik ook. Ik kan me ook zo maar voorstellen dat Been bewust voor een brede term heeft gekozen om alle kikkers in de kruiwagen te houden, wat natuurlijk lastig genoeg is met iemand als Cruijff. Maar als Been echt een RvC wilde die inderdaad ondersteunend is, dan hadden ze een andere RvC moeten aanstellen. Ten Have is daar niet het type voor, dat blijkt nu maar weer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 21, 2011 4:20 pm

Alexander schreef:Er moeten hele grote leugens komen van de kant van de RVC willen ze dit overleven. En gelukkig maar. Wat proberen deze mensen op een verschrikkelijke manier onze club kapot te maken.
En als ze het wel overleven dan worden ze kapot gemaakt. De fanatiekere supporters zullen zich hier niet bij neerleggen vermoed ik.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 4:24 pm

brigade zuid schreef:
Alexander schreef:Er moeten hele grote leugens komen van de kant van de RVC willen ze dit overleven. En gelukkig maar. Wat proberen deze mensen op een verschrikkelijke manier onze club kapot te maken.
En als ze het wel overleven dan worden ze kapot gemaakt. De fanatiekere supporters zullen zich hier niet bij neerleggen vermoed ik.
Lekker volk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 21, 2011 4:27 pm

Vond deze post op AN het boeltje behoorlijk goed samenvatten:
Cruijff zegt dat Davids in de RvC zit vanwege z'n huidskleur, en Olfers vanwege haar geslacht. In feite constateert hij dat zij vanwege positieve discriminatie in de RvC zitten, en niet omdat zij de beste expertise bezitten. Is snoeihard, maar niet racistisch, en zou best weleens waar kunnen zijn natuurlijk.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma nov 21, 2011 4:35 pm

Zeux schreef:
brigade zuid schreef:
Lekker volk.
Ik snap nu waarom iedereen zo graag in die RvC wil blijven zitten. Dat doe je echt voor je plezier. :excited.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Feest

Bericht door Feest » ma nov 21, 2011 4:43 pm

Er werd toch bij de benoeming van Edgar al gemeld dat hij daar zat om de donkere jongens uit de opleiding te kunnen vertegenwoordigen?

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 21, 2011 4:53 pm

Als Cruijff donker had gezegd ipv zwart was er niks aan de hand.

Onzin zeg allemaal. Zeker niét netjes. Maar dat is de timing en de compilatie ook niét.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 21, 2011 4:54 pm

Feest schreef:Er werd toch bij de benoeming van Edgar al gemeld dat hij daar zat om de donkere jongens uit de opleiding te kunnen vertegenwoordigen?
Uiteraard kan zo'n neger voor de rest niks.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 5:02 pm

Feest schreef:Er werd toch bij de benoeming van Edgar al gemeld dat hij daar zat om de donkere jongens uit de opleiding te kunnen vertegenwoordigen?
Hier staat er niets over (officiëlle aankondiging). Daar worden wel andere competenties genoemd.

En zelfs als je mede daarom bent gekozen, dan zijn er daarnaast ook nog allerlei andere competenties, die even hard (of meer) tellen. Als concentreert Cruijff zich alleen op het 'zwart zijn'.

Ik begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden naar de wat hardere bewijzen dat Davids 'om zijn kleur' in de RvC zou zitten. Het hard en veelvuldig roepen als gelegenheidsargument pro-Cruijff is nog iets anders dan dat het ook waar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 21, 2011 5:03 pm

Le T. schreef:
Uiteraard kan zo'n neger voor de rest niks.
Trieste reactie.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 5:11 pm

Rob Been, toen in juni:
"De wens bij de ledenraad was dat er meer voetbal knowhow in zou komen. Met Johan Cruijff en Edgar Davids is aan die wens voldaan. Steven ten Have, Marjan Olfers en Paul Römer nemen ook heel veel kwaliteiten met zich mee en daar zullen we als Ajax veel plezier aan beleven."
Ten Have, toen:
,,Je hebt enerzijds ‘de voetballers’ met Johan Cruijff en Edgar Davids. Verder heb je de mensen die het bestuurlijke en het financiële goed in de vingers hebben. Die weten van media en marketing en de wereld van de sport. Dat is een goede basis om de leiding van Ajax te ondersteunen in het tot stand brengen van een stabiele en goede toekomst met aantrekkelijk voetbal, maar ook continuïteit in prestaties. Maar vooral Ajax als opleidingsinstituut dat niet alleen opleidt, maar ook in staat is om op het hoogste niveau de opleiding te laten werken en renderen.’’

,,Het is de kunst om heel betrokken te opereren en tegelijkertijd op afstand te blijven.’’

Wat de specifieke portefeuilleverdeling zal zijn, is nog niet bekend. ,,Daar moeten we het nog over hebben. We zijn sinds een week in voorbereiding. Als je kijkt naar de profielen dan is te zien dat Paul Römer een grote ervaring heeft in het ondernemerschap in het medialandschap. Marjan Olfers is op het gebied van sport en recht zeer ervaren. Ze is daarop gepromoveerd en ze zal binnenkort ook aan de Vrije Universiteit hoogleraar worden. Daarnaast is zij van huis uit ook accountant, zij zal ook toezicht houden op het financieel management van Ajax.’’

,,Johan Cruijff hoef ik eigenlijk niet verder toe te lichten. Edgar Davids daarentegen wil ik wel toelichten. Hij heeft als voetballer enorme verdiensten, maar hij is ook ondernemer. Hij heeft een eigen kledingmerk dat internationaal opereert en wat hij zelf in de benen heeft geholpen. Daarnaast doet hij een MBA-studie, organiseert hij in samenwerking met het Ministerie straatvoetbaltoernooien en doet hij veel sociaalmaatschappelijk werk. Hij heeft veel in zijn mars en is bestuurlijk en organisatorisch iemand die van wanten weet.’’
Niets over 'zwart rolmodel'. In ieder geval niet van officiële zijde via het officiële kanaal.

Dus ik ben benieuwd naar de links waar het wel staat.
Nog los van het feit dat al duidelijk is dat - in ieder geval bij de officiële presentatie - hele andere kwaliteiten werden geroemd dan zijn 'zwart zijn'.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 21, 2011 5:24 pm

Het is toch niet de schuld van JC dat Davids donker is en Olffers een vrouw! :ajaxscarf.gif:

Wat een niveau, ik dacht dat JC zich bezig zou houden met technische zaken.

Mijn geheugen laat me wel eens in de steek, maar ik meen me toch echt te herinneren dat JC het niet eens was ((ik ben nu heel mild) toen Brian Roy door LvG op een andere positie werd geposteerd (Tegen Jong Feyenoord speelde Roy op tien) en dat JC het totaal niet zag zitten in de voetballer Davids. Wie weet dat het anders zat?

Roy vertrok naar Foggia en belandde via Nottingham Forest bij Hertha Berlin en NAC; Davids vervolgde zijn carrière bij AC Milan, Juventus, jaartje Barcelona, Inter, Spurs en weer even Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 5:25 pm

Zeux schreef:
Hier staat er niets over (officiëlle aankondiging). Daar worden wel andere competenties genoemd.

En zelfs als je mede daarom bent gekozen, dan zijn er daarnaast ook nog allerlei andere competenties, die even hard (of meer) tellen. Als concentreert Cruijff zich alleen op het 'zwart zijn'.

Ik begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden naar de wat hardere bewijzen dat Davids 'om zijn kleur' in de RvC zou zitten. Het hard en veelvuldig roepen als gelegenheidsargument pro-Cruijff is nog iets anders dan dat het ook waar is.
Steef of Feest zoals hij zich tegenwoordig noemt is een kakkerlak en MFY fan, dubbel gehandicapt zeg maar, die zit hier alleen maar om het vuurtje op te stoken. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Plaats reactie