De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

jamie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:23 pm

999 schreef:
Er komt toch helemaal niks binnen, geen persoonlijkheid, geen overwicht, een " dubieus " verleden.En zijn leerschool is een derde rangs clubje in een ontwikkelingsland op voetbal gebied .. om maar wat te noemen ..
Dus jij hebt zijn achtergrond en CV bestudeerd? Jij weet dus precies allemaal wat hij goed (of slecht) heeft gedaan bij zijn club, welke cursussen hij gevolgd heeft, hoe zijn netwerk er uitziet etc etc.

Ik weet niet of Ling geschikt is. Maar als jij durft de stellen dat hij het zeker niet is dan baseer je dat niet op feitelijke informatie.

999

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:24 pm

LucaS schreef:Cruijff is commissaris en dient dus bij RvC vergaderingen aanwezig te zijn. Niet bij 1/3, niet bij de helft, hij moet er gewoon zijn. Al dan niet via videoconferencing. En als je er dan regelmatig niet bent omdat je moet golven in Schotland ofzo (wat werd vd Boog afgemaakt he, toe hij vorig jaar agustus een weekje in Italie zat), moet je niet zeiken als er beslissingen worden genomen.
+1, O wacht dat mag nie meer .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:24 pm

Raymon schreef:
jamie schreef:
Raymon schreef:

Ik kan ook genoeg namen van voor en na Cruijff van talenten die zijn doorgebroken. Sinds 1969 is Ajax succesvol geweest 4 jaar in de jaren 70, 2 jaar in de jaren 80 en 4 jaar in de jaren 90. De 2 jaar in de jaren 80 was niet terwijl Cruijff daar de jeugdopleiding deed met een spits die ook niet uit de jeugdopleiding kwam en een nieuwe spits (rechtsbuiten) die ook niets met cruijff's visie op de opleiding te maken had. Hetzelfde kun je zeggen van het team dat de CL won, vooral spelers die gehaald waren in plaats van opgeleid door Cruijff's visie. Dus waar het op gebaseerd is dat cruijff's visie altijd de beste is weet ik niet.
Wie er nou gelijk heeft of niet. Ik denk toch dat we het allemaal eens kunnen zijn met de feit dat de Ajax jeugd opleiding de laatste jaren weinig goed voorbrengt. Is er eindelijk iemand die er iets echt aan wil doen en dan word hij gewoon weer eens kapot gemaakt door mensen die geen verstand van voetbal hebben.
Ik ben helemaal voor verbetering van de jeugdopleiding maar ik durf te stellen dat we iedere 10 jaar ongeveer evenveel exceptionele talenten voortbrengen, ongeacht wie er aan het roer staat. Maar voorlopig is het alleen het kamp Cruijff dat suggereert dat alles nu weer terug gedraaid wordt zonder ook maar enig bewijs.
Sinds Sneijder heb ik geen exceptioneel talent meer mogen bewonderen.

Nogmaals: v Gaal heeft een totaal tegenover gestelde visie op de jeugd dan Cruijff. Niet voor niets noemde hij het na zijn aantreden een puinhoop op de toekomst. Team - individu. Een groter verschil is er niet. Als je denkt dat van Gaal zijn stempel niet gaat drukken dan ga je nog wat meemaken.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:25 pm

jamie schreef:
999 schreef:
Er komt toch helemaal niks binnen, geen persoonlijkheid, geen overwicht, een " dubieus " verleden.En zijn leerschool is een derde rangs clubje in een ontwikkelingsland op voetbal gebied .. om maar wat te noemen ..
Dus jij hebt zijn achtergrond en CV bestudeerd? Jij weet dus precies allemaal wat hij goed (of slecht) heeft gedaan bij zijn club, welke cursussen hij gevolgd heeft, hoe zijn netwerk er uitziet etc etc.

Ik weet niet of Ling geschikt is. Maar als jij durft de stellen dat hij het zeker niet is dan baseer je dat niet op feitelijke informatie.
Okee, draaien we het om. Wat zou de rest van de RvC tegen Ling moeten hebben?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:26 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef:
Luciano schreef: Het is slechts een voortzetting geweest van de achterbakse en misselijke streken waar ze al tijden mee bezig waren.
Deze zin is echt helemaal nergens op gebaseerd, los van spite, sjagrijn en rancune.
Hoe wou je het hele proces rond de aanstelling van van Gaal dan beschrijven? Als je dat een normale gang van zaken vindt dan is er wat mis met je.
Lees jij wel wat ik schrijf?

Ja, ik heb begrip voor hoe het is gegaan. En ik heb al iets van vier keer uitgelegd waarom. Ik heb daar nog geen antwoord van jou op gelezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:26 pm

999 schreef:
Luciano schreef:Onderbuikgevoelens. Nergens op gebaseerd.
Nu geef ik jou mijn argumenten, waar zijn die van jou ?.
Ik weet niet of Ling competent danwel incompetent is. Daar mis ik simpelweg de informatie voor. Ik erger me aan het beoordelen hier van alles en iedereen zonder enige feitelijke kennis.

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:26 pm

Raymon schreef:
Ik ben helemaal voor verbetering van de jeugdopleiding maar ik durf te stellen dat we iedere 10 jaar ongeveer evenveel exceptionele talenten voortbrengen, ongeacht wie er aan het roer staat. Maar voorlopig is het alleen het kamp Cruijff dat suggereert dat alles nu weer terug gedraaid wordt zonder ook maar enig bewijs.
Je hebt absoluut gelijk. Daar is ook geen enig bewijs voor. Maar we weten dat van Gaal ontzettend eigenwijs is en dat het bij hem vaak "my way or the highway" is dus het is niet zo raar dat veel mensen denken dat alles weer gedraaid woord door van Gaal aangezien hij voor andere methodes, visions etc kiest.

CdE

Bericht door CdE » zo nov 20, 2011 1:27 pm

Raymon schreef:
CdE schreef:Volgens mij gaat er iets mis met je quotes.

Maar anyway, Cruijff had dat inderdaad kunnen doen. Maar waarom daar zo op gewezen wordt is mij een raadsel. De RvC had de dagen daarvoor meermaals de tijd gehad om Cruijff, die toen in Amsterdam was en waar ook mee gesproken is door (i.i.g.) Ten Have, op de hoogte te stellen van het aanstellen van Van Gaal. Dat is niet gebeurd. En dát is, wat mij betreft, het probleem.
Misschien kwam het pas dinsdag allemaal rond met van gaal? Je kunt veel zeggen van Ten Have maar niet dat hij niet direct de confrontatie met Cruijff zou durven aangaan.
Lijkt me niet. Maar hoe dan ook had Cruijff ingelicht moeten worden over de onderhandelingen met Van Gaal. Of waren die er ook pas vanaf dinsdag?

999

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:28 pm

jamie schreef:
999 schreef:

Kom vertel mij de positieve kanten van Ling ( welke cursussen hij heeft gedaan ect. ) .. Verder is dat mijn mening, en blijkbaar ben ik niet de enige.Daarbij is het natuurlijk wel gemakkelijk van jou kant om te roepen .. Ik weet niet of Ling geschikt is .. Daar kun je alle kanten mee uit ..
Blij met de punten ...

CdE

Bericht door CdE » zo nov 20, 2011 1:28 pm

Ik vond dit trouwens wel een interessant stukje uit het rapport Coronel:
Met de introductie van een Technisch Directeur dacht men het technisch beleid te kunnen verbeteren. Blind was als directeur spelersbeleid
eigenlijk een voorloper voor deze functie. Hij probeerde het technisch beleid gestalte te geven, maar slaagde daar
onvoldoende in. Na de periode Beenhakker/Adriaanse hoopte Ajax dat Van Gaal als de Technisch Directeur de lijnen uit kon
zetten, maar hij kwam in botsing met de hoofdtrainer. Verschil van mening over de bevoegdheden van de Technisch Directeur ten
opzichte van de trainer was een belangrijke oorzaak voor zijn vertrek.
De laatste twee jaar bepaalt de Technisch Directeur het technisch beleid. Ook hij kwam in conflict met de hoofdtrainer en met de
Technisch Adviseur. De wisselwerking tussen Technisch Directeur en scouting is schijnbaar niet optimaal. Hij is er al met al
onvoldoende in geslaagd om transparant en eenduidig beleid te ontwikkelen met betrekking tot het aantrekken van spelers.

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:28 pm

Raymon schreef:
Luciano schreef:
Raymon schreef: Ik wist niet dat er een vergadering was..
Oh ja als er een spoedvergadering is moet je maar veronderstellen dat Louis v Gaal misschien wordt aangenomen zonder enige aanwijzing? Je gedraai en gekonkel heeft wel iets weg van het gedrag van ten Have.
Waar zeg ik dat Cruijff zou moeten weten dat de vergadering over van gaal ging? Begrijpend lezen, ook niet het sterkste punt van Cruijff en co.
Zeg ik dat jij dat zegt dan? :excited.gif: Jij veronderstelt dat Cruijff erbij moest zijn omdat het een spoedvergadering was. Dat er een ontzettend belangrijke beslissing zou worden genomen daar was geen enkele aanwijzing voor. Het had best een dag later gekund. Gekunstelde constructies om Cruijff iets in zijn schoenen te kunnen schuiven zijn het.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:29 pm

jamie schreef:
Raymon schreef:
Je hebt absoluut gelijk. Daar is ook geen enig bewijs voor. Maar we weten dat van Gaal ontzettend eigenwijs is en dat het bij hem vaak "my way or the highway" is dus het is niet zo raar dat veel mensen denken dat alles weer gedraaid woord door van Gaal aangezien hij voor andere methodes, visions etc kiest.
Die emotie is begrijpelijk, maar het is binnen de huidige situatie (nieuw ingezet beleid waaraan verklaard wordt vast te houden door de leidinggevenden) geen vaststaand feit. En zo wordt het wel gebracht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:30 pm

Raymon schreef:
jamie schreef:
999 schreef:

Okee, draaien we het om. Wat zou de rest van de RvC tegen Ling moeten hebben?
Ok laat ik het zo zeggen: Waarom vond de RvC Ling geen goede kandidaat? Ik zou het graaag willen weten. Waarom was er geen uitleg daarover aan Cruijff die om uitleg gevraagd had en het niet kreeg? Waarom is de RvC sneaky? Waarom nemen ze van Gaal wetende dat de pleuris zou uitbreken wat absoluut niet in de "best interest" van Ajax is.

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:30 pm

LucaS schreef:Cruijff is commissaris en dient dus bij RvC vergaderingen aanwezig te zijn. Niet bij 1/3, niet bij de helft, hij moet er gewoon zijn. Al dan niet via videoconferencing. En als je er dan regelmatig niet bent omdat je moet golven in Schotland ofzo (wat werd vd Boog afgemaakt he, toe hij vorig jaar agustus een weekje in Italie zat), moet je niet zeiken als er beslissingen worden genomen.
Als je als directeur in de belangrijkste transferperiode van het seizoen afwezig bent blunder je gigantisch. Dat staat los van Cruijff.

Hoevaak is Cruijff er eigenlijk niet? Zijn daar feitelijke gegevens over of valt het in de praktijk misschien wel mee?

999

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:30 pm

Ben trouwens benieuwd wanneer Ling zijn Wikpedia pagina poster gaat aanklagen ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 1:30 pm

Zeux schreef:Die emotie is begrijpelijk, maar het is binnen de huidige situatie (nieuw ingezet beleid waaraan verklaard wordt vast te houden door de leidinggevenden) geen vaststaand feit. En zo wordt het wel gebracht.
Misschien geen vaststand feit, maar wel een grondig te onderbouwen verwachting, zoals ik en meerdere met mij al hebben gedaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 1:32 pm

Luciano schreef:
Als je als directeur in de belangrijkste transferperiode van het seizoen afwezig bent blunder je gigantisch. Dat staat los van Cruijff.

Hoevaak is Cruijff er eigenlijk niet? Zijn daar feitelijke gegevens over of valt het in de praktijk misschien wel mee?
En het is nu geen belangrijke periode, waarin we op zoek waren naar een nieuwe directie? Ik begrijp wel dat Cruijff te onnozel is om zich te realiseren dat daar haast bij zit, maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook zo is.

Blunder? vd Boog had een telefoon en vloog toen het nodig was onmiddellijk naar Nederland
Laatst gewijzigd door LucaS op zo nov 20, 2011 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:33 pm

Overigens gaan mensen ook te makkelijk voorbij aan het feit dat de voetbal wereld na Bosman heel erg veranderd is. Opeens gingen veel meer clubs, binnen en buitenland zich met jeugdopleiding en scouting bemoeien dus werd het sowieso moeilijker voor een club als Ajax. Binnenlandse talenten kozen niet meer automatisch voor Ajax en zeker de opkomst van AZ heeft een hoop gescheeld voor regionaal talent.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:33 pm

jamie schreef: Ok laat ik het zo zeggen: Waarom vond de RvC Ling geen goede kandidaat? Ik zou het graaag willen weten. Waarom was er geen uitleg daarover aan Cruijff die om uitleg gevraagd had en het niet kreeg? Waarom is de RvC sneaky? Waarom nemen ze van Gaal wetende dat de pleuris zou uitbreken wat absoluut niet in de "best interest" van Ajax is.
Cruijff wilde verhaal halen bij alle vier. Hij nam er geen genoegen mee dat twee RvC-leden nooit met Ling hadden gesproken en dus wat hem betreft ook niet over hem hadden kunnen beslissen.

Als een RvC echter een nieuwe directeur zoekt, gaat altijd een afvaardiging van de RvC spreken met de kandidaten. Die afvaardiging rapporteert en dan volgt er een besluit.
Ik geloof niet dat er een bedrijf van enige omvang is, waarbij de voltallige RvC de sollicitatiegesprekken voert.

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:33 pm

999 schreef:
jamie schreef:
999 schreef:

Kom vertel mij de positieve kanten van Ling ( welke cursussen hij heeft gedaan ect. ) .. Verder is dat mijn mening, en blijkbaar ben ik niet de enige.Daarbij is het natuurlijk wel gemakkelijk van jou kant om te roepen .. Ik weet niet of Ling geschikt is .. Daar kun je alle kanten mee uit ..
Ik zou het echt niet weten. Daarom hoor je mij ook niet zeggen dat hij wel of niet geschikt is. Vind je dat het wel normaal is om dingen te roepen over iemand zonder dat je echt de feiten heb?

Maar jou (en andere) hoor ik het wel zeggen dat hij ongeschikt is. En als ik dan vraag: Waarom? Hebben ze eigenlijk geen antwoord.

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:34 pm

Zeux schreef:
Luciano schreef:
Zeux schreef:Cruijff heeft zelf aangegeven (bij P&W) dat hij vindt dat de video conferencing machine prima functioneert. Er niet bij zijn was dus een keuze.

Wat betreft het niet betrekken bij de voorfase: daar is al verschillende malen over gezegd dat topkandidaten vaak in het geheim in klein verband worden gepolst. Je weet namelijk niet of diegene geïnteresseerd is. En als hij niet geïnteresseerd is, mag hij niet betrokken worden bij iets waar hij part noch deel aan heeft. Zéker niet, als daar ook nog een enorme mediahype bij op de loer ligt.

En helaas heeft Cruijff bewezen - bij Ling en bij Van Basten - dat hij niet schroomt om zijn lijnen bij de Telegraaf in te zetten als hm iets niet zint (binnen de RvC of elders).
Dus ja: ik begrijp dat Van Gaal is gepolst zonder zijn medeweten.

Vervolgens krijg je het formele traject en dáár is Cruijff keurig voor uitgenodigd. Alleen verkoos hij niet te verschijnen.
Hij KON er niet bij zijn omdat hij toen in Barcelona zat. Dit was bekend bij de commissarissen.
Hallo? Waarom negeer je de video-machine in Barcelona, die Cruijff zelf roemt als middel om 'gewoon' bij vergaderingen te zijn?
Luciano schreef:Wat betreft de voorfase: polsen is wat anders dan 4 a 5 gesprekken. Het formele traject was allang ingezet, ze waren namelijk al rond. Of zijn contractbesprekingen en het rondmaken hiervan geen formeel traject tegenwoordig?
Hoe rond waren ze. Weet je dat?
In hoeverre is het eventueel een intentieverklaring geweest, die bij meerderheid van stemmen in de RvC is omgezet in een echte aanstelling?
Zo werkt dat namelijk. De RvC beslist. Daarvoor kán geen harde overeenkomst gesloten zijn.
Ook al was hij via de video machine aanwezig het gaat om de manier waarop het wordt gespeeld.

Ze waren woensdag rond en woensdag pas werd Cruijff in het proces 'betrokken'. Zegt voldoende. Ja waarschijnlijk een intentie verklaring die in zijn afwezigheid gelijk is omgezet in een vaste verbintenis omdat ze wisten dat hij er niet zou zijn. Alles behalve het laatste kleine stukje was al geregeld.

bryan

Bericht door bryan » zo nov 20, 2011 1:34 pm

jamie schreef: Dus jij weet alles over Ling? Dus jij weet of hij wel of niet geschikt is als AD?

Maar daar ging het mij niet over. Punt is dat het duidelijk is dat de groep Cruijff het niet voor het zeggen heeft zoals Lucas suggereert.

Kom jij weer met Ling aan. Je lijkt Cruijff wel.. :biggrin.gif:
Ling is AD bij een club in Slowakije. 10 jaar lang waren ze in de hoogste divisie, nadat Ling eigenaar werd werden ze gedegradeerd en heeft ie 4 trainers in 2 jaar tijd gehad.

De RvC van Ajax vond hem geen geschikte kandidaat. Cruijff kon zich niet neerleggen bij het besluit. Hij wil alleen Ling of niemand anders, en loopt al vier maanden te sukkelen omdat ie zijn vriend niet tot AD heeft kunnen benoemen. Kwam zelfs "verhaal halen."

En dat is het probleem, met Cruijff valt er niet te onderhandelen. Wat had het uitgemaakt als ze hem wel hadden verteld dat Louis zou aangesteld worden, hij was er toch niet mee eens. Hij had bij die RvC vergadering bij kunnen zijn, via Skype. Wou die niet. Hij had z'n 06 nummer aan ze kunnen geven. Wou die niet doen. Hij had een door Ajax gekochte mobiel telefoon kunnen hebben zodat ze hem kunnen contacten. Wou die niet hebben. Op een gegeven moment moet men gewoon verder.

Maar nu kan Cruijff overal in de media, De Telegraaf, P&W, enz. zijn verhaal gaan vertellen over hoe iedereen tegen hem is. De gebeten hond uithangen. Is ie heel goed in. En als demi-god voor de media hoeft ie niet bang te zijn dat men hem echte vragen gaat stellen. Hij heeft wel tijd om zijn verhaal te vertellen tegen P&W maar wilt geen mobieltje van zijn eigen RvC. Tsja.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:36 pm

jamie schreef:
Ik zou het echt niet weten. Daarom hoor je mij ook niet zeggen dat hij wel of niet geschikt is. Vind je dat het wel normaal is om dingen te roepen over iemand zonder dat je echt de feiten heb?

Maar jou (en andere) hoor ik het wel zeggen dat hij ongeschikt is. En als ik dan vraag: Waarom? Hebben ze eigenlijk geen antwoord.
Het gaat erom wat de RvC vindt. Die heeft met hem gesproken, zijn CV gezien en vast ook het oor te luister gelegd.

Ik weet het ook niet op voorhand. Maar dat interview heeft erg weinig goed gedaan...

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:36 pm

Zeux schreef: Als een RvC echter een nieuwe directeur zoekt, gaat altijd een afvaardiging van de RvC spreken met de kandidaten. Die afvaardiging rapporteert en dan volgt er een besluit.
Ik geloof niet dat er een bedrijf van enige omvang is, waarbij de voltallige RvC de sollicitatiegesprekken voert.
Je weet heus wel dat het gewoon expres achter de rug van Cruijff is gegaan. Romer heeft het zelfs toegegeven.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 1:36 pm

Ongeacht welke stroming er wint, het is een Pyrrhusoverwinning:

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pyrrhusoverwinning
Een pyrrusoverwinning is een overwinning die zoveel inspanning kost dat het dezelfde uitwerking heeft als een nederlaag. Anders gezegd betekent het dat soms iets een overwinning kan lijken, terwijl het eigenlijk een verlies is; een "valse" overwinning. De uitdrukking is ontleend aan de veldslagen die Pyrrhus leverde tegen de Romeinen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie