Helaas.Le T. schreef:En uiteraard heeft niemand een poging gedaan de vraag te beantwoorden wat er nou mis is met Van Gaal inzake jeugdopleidingen. Dat daar een groot verschil zou liggen en Cruijff's opleiding meer zou opleveren is puur een verzinsel om de persoonlijke prestigestrijd van Cruijff van een voetbaltechnische facade te voorzien. Heeft die toch nog iets waarin hij onmisbaar zou zijn. Dat is niet zo, Cruijff heeft daar best goede ideeen over maar hij is zeker niet de enige en ervoor werken wil hij niet, dan is zijn bemoeienis dus overbodig en met alles wat er achteraan komt zelfs schadelijk.
Scherrer schreef:Ik vind dat je de vraag zelfs nog te mild stelt, Jesse. Een keuze voor Van Gaal als Algemeen Directeur is voor 100% een keuze voor het teambelang in de jeugd. Een keuze voor 8-jarige jongetjes verbieden met de bal te pielen, maar ze te dwingen om ze honderden uren te laten oefenen op de rondo en het afschuiven van de bal.Jesse schreef:Het belangrijkste in mijn ogen is de jeugdopleiding. Wat er nu gebeurt, een keuze tussen Cruijff of van Gaal, is ook een keuze voor je jeugdopleiding. Geloven we in de huidige revolutie op de Toekomst waar het individu weer centraal moet staan of geloven we meer in de methode van van Gaal dat het om het team gaat? Dus een vraag aan de tegenstanders van Cruijff: stel Johan vertrekt en van Gaal neemt het over. Hopen jullie dan ook dat hij de veranderingen op de Toekomst weer terugdraait en dat we teruggaan naar de situatie hiervoor of hopen jullie wel dat de veranderingen op de Toekomst worden doorgevoerd?
Daar is dus geen enkele keuze in. Het is compleet uitgesloten dat Van Gaal de methode van Cruijff overneemt. De vraag zou dus moeten zijn 'Waarom vinden jullie (de voorstanders van LvG als AD) het een goede ontwikkeling dat er in de jeugd niet meer wordt gekeken naar de ontwikkeling van de talentvolle individu, maar alleen nog maar naar de ontwikkeling van de jeugdteams als geheel? Waarom denken jullie dat toptalenten er beter van worden als ze zich van jongs af aan niet mogen richten op hun persoonlijke ontwikkeling, maar zich moeten schikken aan het teambelang?'
Ik ben benieuwd of een van de LvG-fans die vraag inhoudelijk durft te beantwoorden.