De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Frank

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Frank » do nov 17, 2011 8:29 pm

Weet je dat zeker of is dat een aanname?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

jamie

Bericht door jamie » do nov 17, 2011 8:32 pm

Peter schreef:
Een minderwaardig persoon zelfs. Ik weet genoeg en dit is ook de laatste keer dat ik reageer op AR in dit draadje. Compleet de weg kwijt en blind van haat. Treurig.

Sterker nog, ik vind dat je nu echt door een niveau zakt. Cruijff een 'slecht mens' en een 'minderwaardig persoon' noemen gaat gewoon veel te ver. Je zal je wel niet schamen, maar dit gaat allemaal veel te ver. Ik neem hier in ieder geval afstand van en laat het er ook bij.
+1

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 17, 2011 8:32 pm

Dat weet ik zeker, want zo eerlijk is Romer nog wel.
Op de vraag of Cruijff voor de vergadering van de raad van commissarissen gistermiddag had kunnen weten dat Van Gaal in beeld was, antwoordt Römer:
Nee, wij hebben hem in een eerder stadium er niet in gekend

jamie

Bericht door jamie » do nov 17, 2011 8:34 pm

Peter schreef:Dat weet ik zeker, want zo eerlijk is Romer nog wel.
Op de vraag of Cruijff voor de vergadering van de raad van commissarissen gistermiddag had kunnen weten dat Van Gaal in beeld was, antwoordt Römer:
sneaky sneaky sneaky :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 17, 2011 8:38 pm

Ten Have ontweek die vraag. 'Het is zo dat..blaablabla'

Frank

Bericht door Frank » do nov 17, 2011 8:39 pm

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer of het bij Cruijff bekend was dat er een vergadering was met de bedoeling om te beslissen over de aanstelling van een AD. Niet of het bekend was dat het om van Gaal ging.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

bryan

Bericht door bryan » do nov 17, 2011 8:45 pm

wizard_w schreef:Lees net een stukje op de Vi,OF WE DOEN HET, OF WE VERTREKKEN ALLEMAAL. Dat klinkt mij niet lekker in de oren, zit te wachten op een big bang die we op de maan kunnen gaan horen, ik hou m'n hart vast.
Of Van Beveren speelt, of we vertrekken allemaal. (edit: ergens gaat het mis met mijn grammatica, maar je weet wat ik bedoel. hehe)

Allemaal eerder gehoord.

Dit soort uitspraken zullen ze constant hebben moeten aanhoren de afgelopen vier maanden.
Laatst gewijzigd door bryan op do nov 17, 2011 8:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 17, 2011 8:48 pm

Het gaat wat mij betreft niet om de details. Het is niet interessant hoe laat Cruijff te horen kreeg dat er een vergadering was en of hij er dan nog bij had kunnen zijn. Veel interessanter is dat de rest van de RvC bewust buiten hem om met Van Gaal heeft gesproken. Tijdens persoonlijke gesprekken in de week van de aanstelling is hem zelfs niets verteld. Van enige vorm van samenwerking was dus gewoon geen sprake meer. Dat wisten we natuurlijk ook wel toen die brief werd gelekt.

Als ik het goed heb begrepen was het een spoedvergadering. Dus bewust zo kort voor de bijeenkomst van gisteravond ingelast om de bom te doen ontploffen. De bedoeling daarvan is wel duidelijk. Er moest een breuk worden geforceerd.

Nu zijn er twee scenario's. Cruijff haalt bakzeil en de rest van de RvC en de nieuw benoemde directie gaat door. Het is dan de vraag wat er gaat gebeuren met de doorgevoerde wijzigingen bij de jeugdopleiding en de personele bezetting aldaar.

Of Cruijff blijft en de rest van de RvC stapt op. In dat geval blijft de koerswijziging bij de jeugdopleiding intact maar zullen we op zoek moeten naar een nieuwe RvC én een nieuwe directie. Overigens stel ik in dit geval voor dat Cruijff sowieso niet meer in de RvC plaatsneemt. Want of je nu voor of tegenstander bent van Johan. Inmiddels is denk ik wel gebleken dat die rol niet bij hem past. Hij zal dan richting een rol van adviseur gaan. De vraag is dan wel hoe de directie en RvC er uit moet gaan zien om een vertrouwensband met JC te hebben en wat er gaat gebeuren als adviseur JC van mening verschilt met de nieuwe mensen die het dan feitelijk voor het zeggen hebben.
Nil volentibus arduum

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do nov 17, 2011 8:54 pm

Wat is dat voor dom gedoe de hele tijd met dat +1?

Frank

Bericht door Frank » do nov 17, 2011 8:55 pm

Het is waarschijnlijk teveel werk om 'Daar ben ik het mee eens' te typen....

Frank

Bericht door Frank » do nov 17, 2011 8:58 pm

Marillion schreef:Het gaat wat mij betreft niet om de details. Het is niet interessant hoe laat Cruijff te horen kreeg dat er een vergadering was en of hij er dan nog bij had kunnen zijn. Veel interessanter is dat de rest van de RvC bewust buiten hem om met Van Gaal heeft gesproken. Tijdens persoonlijke gesprekken in de week van de aanstelling is hem zelfs niets verteld. Van enige vorm van samenwerking was dus gewoon geen sprake meer. Dat wisten we natuurlijk ook wel toen die brief werd gelekt.

Als ik het goed heb begrepen was het een spoedvergadering. Dus bewust zo kort voor de bijeenkomst van gisteravond ingelast om de bom te doen ontploffen. De bedoeling daarvan is wel duidelijk. Er moest een breuk worden geforceerd.

Nu zijn er twee scenario's. Cruijff haalt bakzeil en de rest van de RvC en de nieuw benoemde directie gaat door. Het is dan de vraag wat er gaat gebeuren met de doorgevoerde wijzigingen bij de jeugdopleiding en de personele bezetting aldaar.

Of Cruijff blijft en de rest van de RvC stapt op. In dat geval blijft de koerswijziging bij de jeugdopleiding intact maar zullen we op zoek moeten naar een nieuwe RvC én een nieuwe directie. Overigens stel ik in dit geval voor dat Cruijff sowieso niet meer in de RvC plaatsneemt. Want of je nu voor of tegenstander bent van Johan. Inmiddels is denk ik wel gebleken dat die rol niet bij hem past. Hij zal dan richting een rol van adviseur gaan. De vraag is dan wel hoe de directie en RvC er uit moet gaan zien om een vertrouwensband met JC te hebben en wat er gaat gebeuren als adviseur JC van mening verschilt met de nieuwe mensen die het dan feitelijk voor het zeggen hebben.

In principe ben ik het wel met je eens dat het niet over details gaat. Maar als Cruijff wel heeft geweten van de vergadering op zich (met of zonder de naam van van Gaal) en hij is wederom niet op de vergadering aanwezig doet het er wel toe.

jamie

Bericht door jamie » do nov 17, 2011 9:00 pm

Frank schreef:Het is waarschijnlijk teveel werk om 'Daar ben ik het mee eens' te typen....
Dat betekent idd +1

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 17, 2011 9:02 pm

Marillion schreef:Het gaat wat mij betreft niet om de details. Het is niet interessant hoe laat Cruijff te horen kreeg dat er een vergadering was en of hij er dan nog bij had kunnen zijn. Veel interessanter is dat de rest van de RvC bewust buiten hem om met Van Gaal heeft gesproken. Tijdens persoonlijke gesprekken in de week van de aanstelling is hem zelfs niets verteld. Van enige vorm van samenwerking was dus gewoon geen sprake meer. Dat wisten we natuurlijk ook wel toen die brief werd gelekt.

Sowieso zullen de ratten het schip moeten verlaten. Ten Have, Davids, Römer en Olfers moeten weg. Van Gaal kan natuurlijk nooit functioneren als AD, want hij is nu al afgebrand. Zelfde geldt voor Blind. Wie zal er nog naar hem luisteren? Je bent echt volslagen idioot als je op deze manier beslissingen erdoorheen drukt, want het gezag van al die nieuwe directeurs is al meteen ondermijnd. Je begint je af te vragen of die Ten Have ook maar een flauw benul van organisatie heeft.

Wat Cruijff betreft, het is van levensbelang dat hij erbij blijft. De processen zoals die nu in gang zijn gezet dienen gecontinueerd te worden. Dat is het allerbelangrijkste. De nieuwe AD zou dat ook in moeten zien.

jamie

Bericht door jamie » do nov 17, 2011 9:02 pm

Frank schreef:

In principe ben ik het wel met je eens dat het niet over details gaat. Maar als Cruijff wel heeft geweten van de vergadering op zich (met of zonder de naam van van Gaal) en hij is wederom niet op de vergadering aanwezig doet het er wel toe.
Hij kreeg om 11 uur te horen dat er een meeting die middag om 4 was. Dus nou niet bepaald genoeg tijd om van Barcelona naar Amsterdam te reizen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 17, 2011 9:03 pm

Frank schreef:
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer of het bij Cruijff bekend was dat er een vergadering was met de bedoeling om te beslissen over de aanstelling van een AD. Niet of het bekend was dat het om van Gaal ging.
Elf uur kreeg ie een mailtje.
... Om te beginnen was ik tot dinsdagmiddag nog in Amsterdam, toen pas ben ik weer naar Barcelona vertrokken. Dan is het wel érg toevallig dat er de volgende dag ineens een vergadering van de raad van commissarissen blijkt te zijn. Nou, dan weet je het wel. Ik heb nota bene pas vandaag om 11.00 uur in Barcelona een email gekregen waarin stond dat er om vier uur een vergadering zou zijn. Daar kon ik natuurlijk niet meer bij zijn.'

Frank

Bericht door Frank » do nov 17, 2011 9:07 pm

Jöhnk schreef:Sowieso zullen de ratten het schip moeten verlaten. Ten Have, Davids, Römer en Olfers moeten weg. Van Gaal kan natuurlijk nooit functioneren als AD, want hij is nu al afgebrand. Zelfde geldt voor Blind. Wie zal er nog naar hem luisteren? Je bent echt volslagen idioot als je op deze manier beslissingen erdoorheen drukt, want het gezag van al die nieuwe directeurs is al meteen ondermijnd. Je begint je af te vragen of die Ten Have ook maar een flauw benul van organisatie heeft.

Wat Cruijff betreft, het is van levensbelang dat hij erbij blijft. De processen zoals die nu in gang zijn gezet dienen gecontinueerd te worden. Dat is het allerbelangrijkste. De nieuwe AD zou dat ook in moeten zien.
Tja, zoals ik het als buitenstaander zie is het sinds Cruijff zich weer volop met Ajax bemoeit alleen maar bergafwaarts aan het gaan. En dat ligt echt niet alleen aan het bestuur/RvC etc.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 17, 2011 9:10 pm

Hier en daar lees ik reacties dat men stopt met Ajax volgen, of een scc opgeeft, als Cruijff eruit gewerkt wordt.

Dat is eigenlijk een heel bijzonder, nee bizar, standpunt. Want daarmee geef je dan in feite aan dat de uitspraak: "Niemand is groter dan de club", naar de prullenmand kan worden verwezen. Immers: als je zo denkt, acht je kennelijk Cruijff groter dan Ajax.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Alexander

Bericht door Alexander » do nov 17, 2011 9:12 pm

Het is zeer triest te noemen dat als je als club op de goede weg bent, je zo in 1x weer naar de afgrond wordt getrokken. Alleen maar door een professor met de ballen verstand van voetbal.

M..

Bericht door M.. » do nov 17, 2011 9:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hier en daar lees ik reacties dat men stopt met Ajax volgen, of een scc opgeeft, als Cruijff eruit gewerkt wordt.

Dat is eigenlijk een heel bijzonder, nee bizar, standpunt. Want daarmee geef je dan in feite aan dat de uitspraak: "Niemand is groter dan de club", naar de prullenmand kan worden verwezen. Immers: als je zo denkt, acht je kennelijk Cruijff groter dan Ajax.
Waarheid als een koe

Feest

Bericht door Feest » do nov 17, 2011 9:18 pm

‎'We zijn de beste van Amsterdam!, ofschoon dat logisch is...'

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 17, 2011 9:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hier en daar lees ik reacties dat men stopt met Ajax volgen, of een scc opgeeft, als Cruijff eruit gewerkt wordt.

Ik denk meer dat het is dat mensen zich meer en meer vervreemd voelen van de club.

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 9:25 pm

Frank schreef:Was de vergadering waarin besloten is van Gaal aan te stellen bekend bij Cruijff? Zo ja, dan lijkt het me dat hij weinig recht van spreken heeft. Het is namelijk vrij normaal als je als bestuurslid/commissaris niet aanwezig bent op een vergadering waar dingen besloten worden, niet naderhand moet lopen klagen als er dingen besloten worden die niet aan je verwachting voldoen.
Ze hebben hem vanaf zondag proberen te bereiken, en dat was weer eens lastig, ze hebben nog steeds de Jaap de Groot-route niet. Agendapunt was de aanstelling van de AD. Cruijff zegt dat hij het pas om 11.00 's ochtends de dag zelf vernam. Als hij bereikbaar was geweest, had hij dus waarschijnlijk eerder geweten, en had erover mee kunnen vergaderen.
Misschien zou het eens handig zijn dat hij zijn taken als commissaris eens serieus zou gaan nemen en eens wat vaker in Amsterdam te vinden zou zijn. Als hij dat niet wil, is het misschien (eigenlijk weet ik het wel zeker) maar beter als hij inderdaad gewoon vertrekt. Kan me niet voorstellen dat Ajax daarmee momenteel zoveel slechter af is.
Heeft hij zich eigenlijk al ingeschreven bij de kamer van koophandel, of was dat ook teveel moeite.

[/quote]
CdE schreef:
Alexander schreef:Of je nou voor Van Gaal of Cruijff bent, ik denk dat iedereen het erover eens is dat de handelswijze van Ten Have en consorten op z'n zachtst gezegd schandalig is. En ik hoop ook maar dat de supporters (WIJ) dit zaterdag aan deze mensen laten blijken.
Mee eens. Meneer is net 4 maanden in dienst en zet nu al Ajax' grootste clubicoon buitenspel. En op wat voor 'n manier. :excited.gif:
Iconen zijn dan ook dingen die je aan de muur hangt. Als je ergens werkt dan heb je gewoon met andere mensen die werken te maken, en dan is het nogal aanmatigend om constant maar met je voetbalsuccessen gaan lopen smijten om jezelf autoriteit te geven, wat Cruijff aldoor doet. Alsof je dan prutswerk mag leveren en niemand kritiek mag hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do nov 17, 2011 9:33 pm

Te triest voor woorden hoe er op AT wordt gereageerd; niemand wordt gehinderd door enige kennis, er wordt blindelings achter de Leider aangehobbeld.

Ik heb geen idee wat er is gebeurd, maar om iedere uitspraak uit het andere kamp als een leugen te betitelen, gaat mij wat ver, om iets te schrijven als: "maar ik ken hem eigelijk alleen als een aanjager met losse handjes die nu de boot van die achterbakse doorgeleende professor heeft gekozen." getuigt van zoveel frustratie, want wat kan ten Have eraan doen dat hij heeft gestudeerd? Is voetbal alleen voor de "Tokkies"? het begint erop te lijken.

Ajax is het slachtoffer en half AT wil niets liever?

Ik denk dat 200 pagina's geleden dezelfde teneur te lezen is, maar minder fel geuit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 17, 2011 9:35 pm

GangstaRiB schreef: Dezelfde jeugdtrainers die volgens de RvC eigenlijk niet goed bezig zijn.... Kortom: de zwakke binnen Ajax klampen zich vast aan Cruijff omdat die zich graag laat omringen door zwakkelingen.

Daar hoort Frank de Boer dan ook bij. Want ook hij wil doorgaan op de ingeslagen weg.

Iedereen op de Toekomst was erg enthousiast over de ontwikkelingen die op gang waren gebracht. Ook degenen die aanvankelijk twijfelden.

@WeekendCees: zo'n simplistische redenering had ik van jou niet verwacht. Jammer.
Laatst gewijzigd door joey op do nov 17, 2011 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 17, 2011 9:35 pm

Le T. schreef: Ze hebben hem vanaf zondag proberen te bereiken
Bron?

Plaats reactie