De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:13 pm

bryan schreef:Wat Van Gaal betreft weten we niet of hij een goede AD wordt. Wat Blind betreft... die man heeft bewezen dat ie geen goede TD zou zijn.
Van Gaal was ook geen goede TD. Waarom zou hij wel een goede AD zijn?

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:13 pm

Volgens mij kan van Gaal prima door een deur met die drie.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo nov 16, 2011 10:14 pm

bryan schreef: Ga toch weg man, de Ajax jeugd produceert nog steeds, we kunnen ze alleen niet meer lang genoeg vasthouden om echt van te kunnen genieten.
Wanneer heeft Ajax voor het laatste een jeugdspeler afgeleverd die een mannetje kan passeren? Wanneer voor het laatste een topspits? Juist, ga maar eens graven in je geheugen.

Dat heeft helemaal níets te maken met het feit dat ze tegenwoordig sneller weg zijn. De Ajax-opleiding levert alleen nog maar 13-in-een-dozijn-middenvelders af. De échte aanvallende klasse, échte techniek, échte creatievelingen komen al 15 jaar niet meer voor uit de jeugdopleiding. Juist, precies sinds Van Gaal zich de vorige keer met de jeugd bezig hield.

Geef Louis (die ik als trainer een held vond en vind) nog een periode de kans om de jeugd te verkrachten en de opleiding komt er definitief nooit meer bovenop. Dat kan niemand met hart voor deze club ontkennen. Wie voor LvG bij de jeugdopleiding is, heeft een grafhekel aan alles waar Ajax ooit voor heeft gestaan (qua opleiding).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 16, 2011 10:16 pm

Ten Have lult enorm slap nu bij Nieuwsuur.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 16, 2011 10:22 pm

Ten Have, wat een Koning!
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 10:22 pm

:biggrin.gif:

Het is natuurlijk een totaal sprookje dat Cruijff en Van Gaal ooit gaan samenwerken. :drecul.gif:

Wat dat betreft praat Ten Have wel poep in Nieuwsuur. En dat weet hij zelf ook. Hij heeft A gezegd, zeg dan ook B.

Ledenraad besluit nog niks vanavond. The story goes on. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano

Bericht door Luciano » wo nov 16, 2011 10:23 pm

Vuile teringlijer. Van Gaal binnenhalen als pion vs. Cruijff. Wat een puinhoop wordt dit... v Gaal als AD? Blind als TD? Man man geen woorden voor. Wat een bloedhonden.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:25 pm

Een rustige sterke man, die Ten Have. Een zegen voor Ajax. Zal dus wel worden weggestuurd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:26 pm

LucaS schreef:Volgens mij kan van Gaal prima door een deur met die drie.
Dus dat is zijn kwaliteit?

Van Gaal is een windvaan. Hij zou toch nooit meer terugkomen? Dat is net zo waar als dat hij 'altijd zijn contract uitdient.'

bryan

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:27 pm

Scherrer schreef:
bryan schreef: Ga toch weg man, de Ajax jeugd produceert nog steeds, we kunnen ze alleen niet meer lang genoeg vasthouden om echt van te kunnen genieten.
Wanneer heeft Ajax voor het laatste een jeugdspeler afgeleverd die een mannetje kan passeren? Wanneer voor het laatste een topspits? Juist, ga maar eens graven in je geheugen.
Hoeveel topspitsen van wereldklasse heeft de Ajaxjeugd ooit geleverd dan? Van Basten, Bergkamp, Cruijff, en... ?

Die spelers zijn gewoon zeldzaam.

Probleem is en blijft dat de spelers op jonge leeftijd vertrekken. Vroeger speelde een type als Ruud Krol zijn hele carriere bij Ajax. Die zou nu met zijn 22e weg zijn, met 24e jaar als ie een beetje loyaal is. En dan zijn topjaren beleven ergens anders. Dat is het probleem bij Ajax momenteel, en voor die probleem is er gewoon geen oplossing helaas, omdat de voetbalwereld gewoon structureel veranderd is sinds de grote competities te maken kregen met grote TV geld.

Dat wil Cruijff niet begrijpen. Barca heeft een leuke jeugdopleiding, maar Xavi, Iniesta, Fabregas en Messi krijgen met z'n vieren alleen een jaarsalaris die groter is dan de hele jaarbegroting van Ajax. Daar valt niet tegen op de boksen meer.

Op lange termijn kan je jezelf afvragen wat het Ajax nog loont om in de jeugdopleiding te investeren als de spelers gewoon vertrekken op hun 22e. Een trieste gedachte eigenlijk. Voetbal is al lang dood gegaan hoor, dit is algemeen bekend.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:29 pm

Ik zei niet dat dat zijn kwaliteit is, ik reageerde op de poster voor je die zich zorgen maakte over de toekomst van de Boer, Bergkamp en Jonk. Hoewel het wel te hopen is, gezien ook de geluiden vooraf en ook nu over het reilen en zeilen op de Toekomst, dat er iemand boven Bergkamp en Jonk wordt geplaatst, die hebben nog wel wat coaching en leiding nodig. Lijkt me een prima taak voor onze nieuwe Technisch Directeur.

Red
Contacteer:

Bericht door Red » wo nov 16, 2011 10:29 pm

Zeux schreef::biggrin.gif:

Het is natuurlijk een totaal sprookje dat Cruijff en Van Gaal ooit gaan samenwerken. :drecul.gif:

Wat dat betreft praat Ten Have wel poep in Nieuwsuur. En dat weet hij zelf ook. Hij heeft A gezegd, zeg dan ook B.

Ledenraad besluit nog niks vanavond. The story goes on. :ajaxsmiley.gif:
Ik heb hem op niet 1 fatsoenlijke uitspraak kunnen betrappen. Het is allemaal management gelul uit het boekje met weinig inhoud
...een beet're club dan deze is er niet!!

columbus

Bericht door columbus » wo nov 16, 2011 10:29 pm

Niet een heel erg verrassend interview. Het enige waar ik me wel over verbaasd hebt is dat Cruijff na 4 maanden weer met de naam Ling aan komt zeilen.

To story goes on...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 16, 2011 10:30 pm

Wat een engnek zeg die Ten Have. En wat een belabberd verhaal van hem bij Nieuwsuur vooral. Pure egotripperij en 'vuile oorlog' om nu Louis van Gaal in de strijd te gaan gooien. Vanaf juli pas, want nog 8 maanden lang een miljoenensalaris van Bayern vangen is blijkbaar belangrijker dan het helpen van je eigen club.

Toen Ronald Koeman z'n hachie probeerde redden en het gevolg was dat men hem liet vallen als TD vond ik dat een enorm slechte actie van Ajax, maar Van Gaal heeft zich toen wel laten kennen. Toen hij zijn ware gezicht liet zien bleek dus overduidelijk dat hij zijn eigen persoontje veel belangrijker acht dan de club Ajax.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 10:32 pm

Ik mag hem ook wel moet ik zeggen (Ten Have). Moraal van het verhaal, ze willen verder en Cruijff hield star vast aan Ling. Op vallend is natuurlijk dat de 'vroegere Cruijfianen' zoals Van Basten en Keizer hetzelfde zeggen.

Volgens Barabara Barend wil Van Gaal wel samenwerken met Cruijff! Dat vind ik ontzettend sterk van Van Gaal. Cruijff neem de handschoen op (tegen beter weten in weet ik wel).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

M..

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:34 pm

PErsco ledenraad (Coronel) op at5 nu

zeux

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 10:37 pm

M schreef:PErsco ledenraad (Coronel) op at5 nu
Doe effe verslag. Kan het hier niet ontvangen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » wo nov 16, 2011 10:37 pm

Los of dat van Gaal het gaat redden.Maar toch typisch dat vele van het JC kamp het steeds hebben over dat het een bijl in de rug van JC is ( o.a. Molenaar ) terwijl je ze niet hoort of dat het goed voor AJAX zou zijn ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:39 pm

Wat doét Coronel daar?

M..

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:40 pm

Zeux schreef:
Hebben het over die nieuwe betuursraad, Coronel houdt zich op de vlakte over ontwikkeling. Verder komt het hier een beetje op neer:

Verklaring van bestuur en ledenraad

16 november 2011

De ledenraad en het bestuur van de vereniging AFC Ajax heeft woensdagavond vergaderd. De ledenraad en het verenigingsbestuur zijn verrast door de ontwikkelingen met betrekking tot de voorgenomen directie-aanstellingen, die een uur voor aanvang van de vergadering bekend werden gemaakt. Aan de Raad van Commissarissen zal worden gevraagd de ledenraad op korte termijn uiteen te zetten hoe en waarom tot deze beslissingen is gekomen. Tot die tijd kan en wil de ledenraad inhoudelijk geen oordeel geven.
Op de agenda stond tevens de voordracht voor de bestuursraad, het samenvoegen van de ledenraad en het bestuur tot één orgaan. Zes personen worden aan de Algemene Leden Vergadering (ALV) voorgedragen zitting te nemen in deze bestuursraad. De ALV vind medio december plaats.

Onder voorbehoud hebben betrokkenen hun kandidatuur geaccepteerd. Het gaat hierbij om Hennie Henrichs (beoogd voorzitter), Hein Blocks, Jan Buskermolen, Cees van Oevelen, Ruud Suurendonk en Cees Vervoorn.

Tekst: Ajax.nl

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo nov 16, 2011 10:42 pm

LucaS schreef:Ik zei niet dat dat zijn kwaliteit is, ik reageerde op de poster voor je die zich zorgen maakte over de toekomst van de Boer, Bergkamp en Jonk. Hoewel het wel te hopen is, gezien ook de geluiden vooraf en ook nu over het reilen en zeilen op de Toekomst, dat er iemand boven Bergkamp en Jonk wordt geplaatst, die hebben nog wel wat coaching en leiding nodig. Lijkt me een prima taak voor onze nieuwe Technisch Directeur.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zowel Johan als Louis hoog zitten, maar het moge toch duidelijk zijn dat Van Gaal een veel geschiktere kandidaaat is dan Ling of Ophof. Dat zijn toch geen namen waar Cruijff mee komt? Je hebt al 3 rookies met de Boer, Bergkamp en Jonk, daar moet gewoon een ervaren man boven staan.

bryan

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:44 pm

Jöhnk schreef:Wat doét Coronel daar?
"ik ga er niet over en wil er niets over zeggen"

al dus hem

wat doet ie daar dan inderdaad

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo nov 16, 2011 10:44 pm

Zeux schreef:
Gewoon op internet te zien via at5live

Off topic: 20.000 posts, hoe heb ik het bij elkaar verzonnen... :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo nov 16, 2011 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:46 pm

Volgens mij is Coronel voorzitter van de vereniging. En dat hij er niets over wil zeggen lijkt me logisch.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 10:46 pm

Op na het volgende nieuwsitem P&W. Kunnen we alvast de kop van de Telegraaf van morgen ontrafelen. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie