De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 9:41 pm

Bijzonder dat doorgeleerd en professor tegenwoordig al woorden zijn om minachting uit te drukken. Alle macht aan Henk en Ingrid!
I think I lost my fucking headache

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo nov 16, 2011 9:41 pm

Ik snap er al tijden geen bal meer van maar nu maken ze het wel heel erg bont. En dat is heel erg knap als je ziet wat er de afgelopen maanden/jaren al allemaal gebeurd is.

The soap goes on and on... :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 9:42 pm

LucaS schreef:Ik denk dat ten Have het enige juiste heeft gedaan wat Ajax van het gezeik kan redden. Ik ben het met Ko eens, het beste wat Ajax kon overkomen die Ten Have. En je kan niet met droge ogen beweren dat Ten Have niet geprobeerd heeft met Cruijff samen te werken, maar iemand die er nooit is en belangrijke beslissingen frustreert door aan zijn eigen gelijk, in de persoon van Ling, te blijven vasthouden, daar valt niet mee samen te werken.
Yep. Hij doet wat hij moet doen. Een Griekse held. Of Trojaanse. Whatever. Ik vrees echter dat de pro-Cruijff-krachten te groot zijn. Die slaan nog terug. Ik denk dat we pas bij Scene 3 zijn van dit epische drama!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo nov 16, 2011 9:43 pm

Tsja, van Gaal. Hij kan in ieder geval goed opschieten met Davids,De Boer,Jonk en Bergkamp. Ik weet niet of hij de ideale kandidaat is, maar ik zie hem liever dan Ling of Ophof.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 9:50 pm

Ik ook, maar ik denk dat alle 3 niet geschikt zijn. Sowieso hoop ik dat LvG niet alle wijzigingen in de jeugdopleiding gaat terugdraaien. Dat is mijn grootste angst eerlijk gezegd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo nov 16, 2011 9:50 pm

Mijn hemel, wat een ellende. Het komt écht nooit meer goed met Ajax. Nooit meer.

We nemen nu afscheid van de jeugdopleiding als bron van talent (lang leven de rondo en het afschuiven bij kinders van 8!) en de helft van deze site staat te juichen. Onvoorstelbaar. We slopen datgene waar Ajax voor staat, wat de levensbron van onze club is, waar we ál onze successen aan te danken. Ons bestaansrecht. Hetgene dat Ajax bijzonder maakte. Dat vermoorden we. Dat vermorzelen we. Daar gaan we de macht geven aan de middelmatige eenheidsworst die vooral niets bijzonders mag doen. Daar wordt straks precies gedaan wat je níet moet doen om talenten op te leiden. We pakken als het ware een cirkelzaag en snijden de levensader van onze club door. En wat is de reactie alhier? Posters die blij zijn. Blij dat hun club definitief de nek wordt omgedraaid. Ajacieden die blij zijn dat 16 november 2011 de officiele sterfdatum van de club Ajax is.

Schiet mij maar lek.

Ajax, 1900 - 2011. Rest in Peace.
Laatst gewijzigd door Scherrer op wo nov 16, 2011 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Red
Contacteer:

Bericht door Red » wo nov 16, 2011 9:51 pm

Zeux schreef:
LucaS schreef:Ik denk dat ten Have het enige juiste heeft gedaan wat Ajax van het gezeik kan redden. Ik ben het met Ko eens, het beste wat Ajax kon overkomen die Ten Have. En je kan niet met droge ogen beweren dat Ten Have niet geprobeerd heeft met Cruijff samen te werken, maar iemand die er nooit is en belangrijke beslissingen frustreert door aan zijn eigen gelijk, in de persoon van Ling, te blijven vasthouden, daar valt niet mee samen te werken.
Yep. Hij doet wat hij moet doen. Een Griekse held. Of Trojaanse. Whatever. Ik vrees echter dat de pro-Cruijff-krachten te groot zijn. Die slaan nog terug. Ik denk dat we pas bij Scene 3 zijn van dit epische drama!
Dat is al geschreven, een tijdje geleden door Mario Puzo en Mark Winegardner.
...een beet're club dan deze is er niet!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 16, 2011 9:57 pm

Hulde! Weg met de ouwe mannetjes, weg met de kampen! Cruijff: kans gehad en al weer verkwanseld. Er een puinzooi van gemaakt dus terecht afgeserveerd. Wat vooraf al door een kind kon worden voorspeld, daarom des te meer jammer dat deze man toch een functie heeft gekregen waarin hij Ajax een jaar heeft kunnen terugwerpen en voor zoveel imago schade heeft gezorgd. Ajax is verworden tot een groot wespennest. Guus Hiddink sprak wijze woorden. Gelukkig heeft Ten Have nu voor een duidelijke koers gekozen en kan het eindelijk weer over voetbal gaan. De cirkel is weer rond!
Ajax!

M..

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 9:58 pm

Hecht er zoveel waarde aan als je wilt
Ik begrijp dat Van Gaal met #Cruijff wil werken en dat hij ook met bergkamp en jonk wil werken. Grote vraag is of zij dat willen #ajax.
@barbarabarend

bryan

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:00 pm

Weet niet wat voor AD Van Gaal zal zijn, maar hij is een Mr. Ajax, weet veel van voetbal, en zal fokking elke dag om 6 uur opstaan naar de club rijden en naar elke fokking vergardering gaan. Ziek of niet ziek. Dit wordt geen hobby voor hem, van Van Gaal kan je altijd 100% verwachten. En hij heeft gezag.

Als Cruijff nou gewoon echt klasse heeft dan wenst hij hem veel succes.

Wat kan Cruijff nou negatiefs zeggen over Van Gaal als AD? Tekort aan bestuurlijke ervaring? Maar hij komt zelf met Ling, dus... tsja

ferry

Bericht door ferry » wo nov 16, 2011 10:00 pm

en van ene Maarten Tip (NOS Studio Sport)
Korte reactie Johan #Cruijff over aanstelling van Louis #VanGaal door de RvC van #Ajax: "Ze zijn gek geworden

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:00 pm

Scherrer schreef:Mijn hemel, wat een ellende. Het komt écht nooit meer goed met Ajax. Nooit meer.

We nemen nu afscheid van de jeugdopleiding als bron van talent (lang leven de rondo en het afschuiven bij kinders van 8!) en de helft van deze site staat te juichen. Onvoorstelbaar. We slopen datgene waar Ajax voor staat, wat de levensbron van onze club is, waar we ál onze successen aan te danken. Ons bestaansrecht. Hetgene dat Ajax bijzonder maakte. Dat vermoorden we. Dat vermorzelen we. Daar gaan we de macht geven aan de middelmatige eenheidsworst die vooral niets bijzonders mag doen. Daar wordt straks precies gedaan wat je níet moet doen om talenten op te leiden. We pakken als het ware een cirkelzaag en snijden de levensader van onze club door. En wat is de reactie alhier? Posters die blij zijn. Blij dat hun club definitief de nek wordt omgedraaid. Ajacieden die blij zijn dat 16 november 2011 de officiele sterfdatum van de club Ajax is.

Schiet mij maar lek.

Inderdaad, Scherrer.

Sinds Van Gaal weg is als tainer, heeft hij Ajax alleen maar ellende bezorgd. En wat komt hij nu doen? Komt hij training geven? Nee, hij komt de jeugdopleiding nog even verder de dieperik ingooien en ons vervelen met zijn middelmatige aankopen. :1evil.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 10:01 pm

M schreef:Hecht er zoveel waarde aan als je wilt
Ik begrijp dat Van Gaal met #Cruijff wil werken en dat hij ook met bergkamp en jonk wil werken. Grote vraag is of zij dat willen #ajax.
@barbarabarend
WTF? Groot gebaar van LvG als het waar is. Kan ook een truc zijn omdat ze (Ten Have, LvG) al weten dat Cruijff dat sowieso niet wilt.

ferry

Bericht door ferry » wo nov 16, 2011 10:02 pm

Hier het hele interview met Cruijff:
Cruijff: "Zij zijn gek geworden"

Johan Cruijff
NOS
Toegevoegd: woensdag 16 nov 2011, 21:43
Johan Cruijff heeft verrast gereageerd op de keuze van de overige RvC-leden van Ajax om Louis van Gaal tot directeur te benoemen. "Ze zijn gek geworden".

Cruijff stelt dat hij pas om 19.00 uur op de hoogte werd gesteld. "Tot dan wist ik van helemaal niets."

De vier andere leden van de Raad van Commissarissen spraken in Portugal met Van Gaal. "Vier commissarissen hebben unaniem gestemd vóór het voorgenomen besluit", stelt RvC-voorzitter Steven ten Have. "Johan Cruijff kon daar niet bij aanwezig zijn. Hij is op de gebruikelijke wijze op de hoogte gesteld."

Van Gaal past in profiel
De zestigjarige Van Gaal, voormalig trainer en technisch directeur van de Amsterdamse club, voldeed vanaf het begin aan het gewenste profiel: "Iemand met een rijke voetbalachtergrond, iemand die verbonden is met Ajax, iemand die in staat is krachtig leiding te geven, een sterke visie heeft en een teambuilder is."

Totdat Van Gaal de scepter zwaait, neemt Martin Sturkenboom op ad interim-basis de taken over van de vertrokken Rik van den Boog. Na 1 juli is de verwachting dat Sturkenboom de commerciële zaken zal behartigen namens de directie.

"We wilden iemand die de wereld bestuurlijk goed kent. Maar niet de neiging heeft zich te bemoeien met dingen waar hij niet over moet gaan. Daarvoor hebben we Van Gaal en Danny Blind. Wat dat betreft hebben we ook een rijke ruggengraat met Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Frank de Boer", noemt Ten Have de andere oud-Ajacieden die het afgelopen jaar functies kregen bij de club.

Sturkenboom zelf voorziet weinig obstakels en verwacht dat hij binnenkort aan de slag kan. "Daar ga ik op dit moment wel van uit. Ik ben benoemd. Pas als een eventuele nieuwe Raad van Commissarissen om welke reden dan ook niet met mij wil werken, houdt het verder op."

Blind tandem met Van Gaal
Naast Van Gaal en Sturkenboom, is Danny Blind de derde man in het directieteam. "Danny Blind heeft de afgelopen tijd in moeilijke omstandigheden uitstekend gefunctioneerd. Hij is een icoon, een aanvoerder van een historisch team. Hij zal met Van Gaal een tandem vormen."

Ook Blind is, naast Van Gaal, niet iemand die door Cruijff naar voren is geschoven. Naast een eerste korte reactie, wilde Cruijff er verder niet op ingaan. "Meer informatie heb ik niet om er nu wat over te zeggen."
edit: niet echt een interview :smallgrin.gif:

M..

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:03 pm

Ten Have straks bij nieuwsuur

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 10:04 pm

Ferry schreef:en van ene Maarten Tip (NOS Studio Sport)
Korte reactie Johan #Cruijff over aanstelling van Louis #VanGaal door de RvC van #Ajax: "Ze zijn gek geworden
Ah, gaan we al. Dat is dus helaas een utopie. Als Cruijff toch eens de jeugdopleiding ging doen en LvG 'de rest' van Ajax, gesteund door knappe mensen (geen Blind, Slop, Aat)...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 16, 2011 10:05 pm

Ik ben het overzicht even kwijt. Van Gaal is een overduidelijk signaal van de 4 RvC-leden om JC te wippen. Want ik kan me niet voorstellen dat die blijft zitten met Louis als AD (net zomin als ik mij kan voorstellen dat hij AD wil zijn met Cruijff in de RvC).

Is Van Gaal een goeie AD? weet hij veel van managen, cijfertjes, geld, directief zijn van een beursgenoteerde onderneming? Ik twijfel. Helemaal met Blind als TD. net zoals ik twijfel aan Cruijff, want je kunt niet met droge ogen beweren dat Ling Ajax door deze woelig baren zou kunnen loodsen. Cruijff 's filosofie dat alleen voetballers een club kunnen leiden is natuurlijk een volslagen naïviteit.

Daarnaast is er nu ook weer de vraag wat er met Bergkamp en Jonk gaat gebeuren. En de rest van de organisatie. Er zal nu vermoedelijk een nietsontziende strijd losbarsten, een loopgravenoorlog die zijn weerga niet kent, met Telegraaf en AD als wapens, en natuurlijk P&W, Nieuwsuur en alle mogelijke sites.

Ik geloof nu voor het eerst écht in de optie dat ons geliefde cluppie naar de verdommenis gaat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:07 pm

Het zou toch mooi zijn als Cruijff en van Gaal samen over hun schaduw heen zouden kunnen stappen en beiden voor Ajax zouden kunnen werken. En als ze beiden zouden beseffen dat dat de enige manier is om de kampen de strijdbijl te laten begraven. Maar goed, ain't gonna happen. Kom op Cruijff, pak die uitgestoken hand!

bryan

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:08 pm

Schiet mij maar lek.

Ga toch weg man, de Ajax jeugd produceert nog steeds, we kunnen ze alleen niet meer lang genoeg vasthouden om echt van te kunnen genieten. DAT is het probleem. Als ze allemaal met 22 jaar weg gaan dan kan je nooit echt een team bouwen.

Was het nu nog net als de jaren 70 dan hadden we nu Sneijder en Van der Vaart op het middenveld staan, met Vermaelen en Stekelenburg achterin.

Cruijff snapt gewoon de financiele realiteit van Ajax niet. Hij zegt dat we gewoon als Barca moeten doen. Wat is dat? Tsja, Leo Messi honderd ruggen per week betalen. Zo gedaan voor een club in de Eredivisie.

Ik zou zeggen eeerder Ajax 1900 - eind jaren 90. RIP. Laten we het maximum uit de nieuwe Ajax halen tot dat de financiele situatie in de toekomst weer anders wordt. Van Gaal is een keiharde realist, dat hebben we nu nodig.

M..

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 10:09 pm

LucaS schreef:Het zou toch mooi zijn als Cruijff en van Gaal samen over hun schaduw heen zouden kunnen stappen en beiden voor Ajax zouden kunnen werken.
Laatste keer dit jaar, maar weer een keerjt emet je eens

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 10:10 pm

Maar wordt Blind serieus TD? Waar slaat dat op?

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:11 pm

Hij schijnt het naar brede tevredenheid al min of meer te doen, de afgelopen maanden

bryan

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 10:11 pm

Wat Van Gaal betreft weten we niet of hij een goede AD wordt. Wat Blind betreft... die man heeft bewezen dat ie geen goede TD zou zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 10:12 pm

M schreef:
LucaS schreef:Het zou toch mooi zijn als Cruijff en van Gaal samen over hun schaduw heen zouden kunnen stappen en beiden voor Ajax zouden kunnen werken.
Laatste keer dit jaar, maar weer een keerjt emet je eens
Het moet niet gekker worden! Dan moeten Cruijff en van Gaal dat toch ook kunnen, zou je zeggen. :ajaxscarf.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2011 10:12 pm

InnerHarbour schreef:Van Gaal heeft geen ervaring en een ego zo groot als de provincie Utrecht en die doorgeleerde professor is een achterbakse gluiperd. Nee nu gaat alles goedkomen.............
Inderdaad. Van Gaal... die man willen we toch niet in onze organisatie hebben? En die Ten Have... :excited.gif:

Blind TD? Waaraan heeft hij dat verdiend? Waar is op gebaseerd dat Van Gaal een goede AD zou zijn?

En wat gebeurt er nu met Frank de Boer, Bergkamp, Jonk enzovoorts?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie