Wie is die Inia? En waarom mag hij wat vertellen over een seizoen van een trainer in de vorige eeuw? Hij was te theoretisch, ja dat zal Rob Witschge niet overkomen. Misschien is Jonker inmiddels verder als trainer? Die Inia staat er ook wel een beetje knullig op, aangezien Jonker het prima gedaan heeft als interim bij Bayern. Daarnaast vraag ik me af of die Inia goed genoeg zou zijn voor de amateurs van Bayern.Luciano schreef:Hahahahah. Jonker is totaal mislukt bij Volendam maar is niet incompetent zo als Jonk? Meten met 2 maten noem ik dat. Alsjeblieft alsjeblieft. Heeft er werkelijk nergens wat van gebakken.Le T. schreef:Ik vind Andries Jonker ook een rare druif, maar het slaat natuurlijk nergens op om te doen alsof hij net zo incompetent is als de vriendjes die Cruijff een greep uit de clubkas laat doen.wimpey schreef:Vriendjes komen alleen bij JC aan de bak. Een Andries Jonker, Gerard vd (S)Lem(p) en Cock Jol krijgen hun baantjes puur o.b.v. hun merites.
Dat is de kern van waarom het al meer dan tien jaar zo slecht gaat met Ajax. Ajax wil de beste zijn maar kan niet de beste en meest geschikte mensen uitzoeken. Niet de beste trainers, niet de beste TD's, niet de beste jeugdtrainers en zelfs niet de beste of meest geschikte spelers. De keuze is beperkt tot de mensen die de juiste uitstraling hebben, de leukste interviews geven, zich het beste kleden, het juiste spelersverleden, de juiste afkomst, het juiste kapsel. Allemaal onzineisen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Andries Jonker geschikt zou zijn voor een functie bij Ajax, maar als er één ding heel duidelijk is in topsport dan is het wel dat alles moet wijken voor topprestaties, en als je op andere dingen gaat selecteren dan schiet kwaliteit erbij in. Supporters maken die bijzaken heel belangrijk, alsof het roddelende wijven bij de kapper zijn, en bestuurders maken het zichzelf moeilijk door daar niet naar te luisteren.
Zie: http://www.ad.nl/ad/nl/1055/Bundesliga/ ... nker.dhtml
Derksen heeft lollig over Jonker gedaan, en iedereen lult hem maar na. Dat is dus precies het probleem, heeft niks met zijn mate van vakmanschap te doen, hij was waarschijnlijk een keer niet kruiperig genoeg tegenover Derksen, en dan wordt je afgezeken, en dat komt de hele kudde schaapjes dat nablaten. Zijn kwaliteiten doen niet terzake, het is op basis van iets wat er helemaal niets mee te maken heeft.
Nou kan die Jonker mij gestolen worden, Adriaanse moest ook opdonderen omdat hij Van Basten niet meteen als toptrainer herkende en dat ook zei, en wel op zo'n manier dat hij ook niet meer wilde terugkomen. De nieuwe Van Gaal zou nu ook geen kans meer maken ooit trainer van Ajax te worden, want de trainer moet eerst beoordeeld worden op of hij wel gladjes genoeg is met de pers, want de pers vindt het heel belangrijk dat een trainer aardig is voor.... jawel, de pers. Waarom dat belangrijk zou zijn heeft nooit iemand uit hoeven leggen, wij van wc-eend... Iemand als Verbeek kan presteren wat hij wil, maar hij is nooit in aanmerking gekomen, verkeerd hoofd, eigenwijs, onvoldoende een slijmbal.
Ondertussen hebben we wel de trainers gekregen waar 'we' om vroegen. Allemaal winnaars van een populariteitspol, allemaal gladjes en soepel met de pers en daarmee supporters, en uit de koker van de verafgode Cruijff. Wouters, Blind, Ten Cate en Van Basten, en dan u De Boer. Die voldeden ongetwijfeld aan je eisen, maar van trainen hadden er 3 geen verstand.
Als Ajax de laatste 10-15 jaar nou eens gewoon de beste trainer had genomen, en die had geaccepteerd met al zijn mindere kanten, dan had Ajax er een heel stuk beter voorgestaan.