FC Twente 2011-2012
Moderator: mods
Re: FC Twente 2011-2012
Als je zo'n doodschop uitdeelt moet je niet zeuren dat je een kaart krijgt.
Tja, mij maakt het verder ook nie zo veul uit.Alleen kan je aan de reacties aflezen dat het dus voor een scheidsrechter dubbel zo moeilijk is om in dit geval de juiste beslissing te nemen.Wij hebben ook nog eens de slowmotion.Zuidema schreef:Ik kom die gele kaart nergens tegen. Niet bij VI.nl, EL, Teletekst, Psv Netwerk, noem maar op. Dus ik denk dat de commentator hierin een foutje maakt.Duke schreef:De commentator bij de samenvatting had het erover dat Strootman al wel geel had.
@ Voetske: als ik het interview met De Jong terugzie op EL en NOS.NL, zegt hij wel pijnlijk geraakt te worden op zijn enkel, maar uit zijn woorden haal ik ook dat het een nogal ongelukkige clash was, geen bewussie van Strootman. De Jong tikt net de bal weg voor de inkomende voet van Strootman, waarna Strootman zijn enkel raakt en niet de bal. Hij vindt in ieder geval zelf de rode kaart wat overdreven. Maar hij begrijpt aan de andere kant de actie wel van de scheids, omdat het er gevaarlijk uitzag. Dus tja, zeg het maar. Het lijkt me op zich een erkenning van De Jong zelf dat rood te zwaar was, alhoewel hij de scheids wel kan begrijpen.
Maar goed, ik wil me er verder ook niet druk over maken. Iedereen krijgt toch wel zijn vet gedurende een seizoen, zoals je al zegt. En Rutten mag zeker niet klagen, want Toivonen had er hoe dan ook af gemoeten. Zo is er toch nog een stukje gerechtigheid.
Overgens de verontwaardiging van Bouma en Strootman al zou het helemaal geen overtreding zijn slaat natuurlijk ook nergens op.Verder is het natuurlijk wel een aktie waar een langdurige blessure het gevolg had kunnen zijn ...
Blij met de punten ...
Ik vind het wel grappig om te zien hoe genuanceerd iedereen nu reageert. Onthou die instelling ook even voor het moment dat het Ajax tegenzit met een dubieuze rode kaart mensen.
Dit soort incidenten is gewoon heel lastig te beoordelen. Eigenlijk moet je het één keer bekijken en dan ook op normale snelheid. Geen slowmotion, uberhaupt geen herhaling. Tja, dan kun je er wel eens naast zitten. Ik heb er daarom nooit zoveel problemen mee als een scheidsrechter een misser maakt. Zolang je het publiek voorziet van beelden uit 6 verschillende hoeken en ondertussen de scheidsrechter niet eens laat communiceren met de vierde man die op zo'n kleine camping tv zit te kijken blijf je situaties houden als deze. Sterker nog, zelfs na uitgebreid bestuderen van de beelden is er nog verschil van mening.
Waar ik dan weer niet tegenkan is dat zo'n man dan kennelijk stiekem het stadion verlaat. Waarom doe je dat nou? Kijk nou na afloop gewoon even naar de beelden, neem een warme douche en geef dan na afloop gewoon open commentaar. Wat was de reden voor het geven van de rode kaart en sta je daar nog steeds achter na het zien van de beelden? Meer is het niet. Kun je daarbij gelijk nog even wijzen op het feit dat het niet meer van deze tijd is dat scheidsrechters geen gebruik mogen maken van technische hulpmiddelen. Dat is goed voor de reputatie van de scheidsrechter in het algemeen en met een beetje geluk krijg je zo een lobby op gang die er voor zorgt dat je de volgende keer wél gebruik kunt maken van de beelden.

Dit soort incidenten is gewoon heel lastig te beoordelen. Eigenlijk moet je het één keer bekijken en dan ook op normale snelheid. Geen slowmotion, uberhaupt geen herhaling. Tja, dan kun je er wel eens naast zitten. Ik heb er daarom nooit zoveel problemen mee als een scheidsrechter een misser maakt. Zolang je het publiek voorziet van beelden uit 6 verschillende hoeken en ondertussen de scheidsrechter niet eens laat communiceren met de vierde man die op zo'n kleine camping tv zit te kijken blijf je situaties houden als deze. Sterker nog, zelfs na uitgebreid bestuderen van de beelden is er nog verschil van mening.
Waar ik dan weer niet tegenkan is dat zo'n man dan kennelijk stiekem het stadion verlaat. Waarom doe je dat nou? Kijk nou na afloop gewoon even naar de beelden, neem een warme douche en geef dan na afloop gewoon open commentaar. Wat was de reden voor het geven van de rode kaart en sta je daar nog steeds achter na het zien van de beelden? Meer is het niet. Kun je daarbij gelijk nog even wijzen op het feit dat het niet meer van deze tijd is dat scheidsrechters geen gebruik mogen maken van technische hulpmiddelen. Dat is goed voor de reputatie van de scheidsrechter in het algemeen en met een beetje geluk krijg je zo een lobby op gang die er voor zorgt dat je de volgende keer wél gebruik kunt maken van de beelden.
Nil volentibus arduum
Wij mogen die nuanceren wanneer je ons 'geluk' met de scheidsrechters bekijkt.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Waarom? Is voetbalsupporter tegenwoordig een emotieloze en objectieve hobby geworden?Marillion schreef:Ik vind het wel grappig om te zien hoe genuanceerd iedereen nu reageert. Onthou die instelling ook even voor het moment dat het Ajax tegenzit met een dubieuze rode kaart mensen.![]()
Waar ik niet tegen kan is dat journalisten die de regels niet kennen en ook niet willen kennen en die over het algemeen ook niet kunnen kijken dan zo'n scheidsrechter voor de camera willen hebben. Zodat ze diens antwoord dan weer in voetbalouwehoerprogramma's kunnen bespotten op basis van hun zelfverzonnen ad hoc spelregels. Want blunderende scheidsrechters vult weer zendtijd als je het flink opklopt.Marillion schreef: Waar ik dan weer niet tegenkan is dat zo'n man dan kennelijk stiekem het stadion verlaat. Waarom doe je dat nou? Kijk nou na afloop gewoon even naar de beelden, neem een warme douche en geef dan na afloop gewoon open commentaar. Wat was de reden voor het geven van de rode kaart en sta je daar nog steeds achter na het zien van de beelden? Meer is het niet. Kun je daarbij gelijk nog even wijzen op het feit dat het niet meer van deze tijd is dat scheidsrechters geen gebruik mogen maken van technische hulpmiddelen. Dat is goed voor de reputatie van de scheidsrechter in het algemeen en met een beetje geluk krijg je zo een lobby op gang die er voor zorgt dat je de volgende keer wél gebruik kunt maken van de beelden.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Wat vind jij van het selectieve gehuil van Rutten voor de camera? Als de scheidsrechter iets in het voordeel van PSV verkeerd heeft beoordeeld dan hoor je hem daar niet over. Je mag als trainer het best zeggen als je het niet eens bent met een beslissing van een scheidsrechter, maar hij laat zich hier wel heel erg kennen hoor.Baseman schreef:Blom durft wel onterecht rood te geven, maar is dus niet mans genoeg om voor de camera te verschijnen. Triest figuur.
PSV heeft een waardeloze verdediging en incasseert teveel tegendoelpunten om topwedstrijden te kunnen winnen. Maar gelukkig is er altijd nog de scheidsrechter, dan hebben ze tenminste iemand om de schuld te geven. 

Het stinkt aan alle kanten!
Nee hoor. Absoluut niet. Maar een beetje objectief blijven kan soms geen kwaad. Het is heel normaal als supporters met emotie reageren maar je mag, zeker na de wedstrijd, de zaak ook wel eens van de andere kant bekijken.M schreef:Waarom? Is voetbalsupporter tegenwoordig een emotieloze en objectieve hobby geworden?Marillion schreef:Ik vind het wel grappig om te zien hoe genuanceerd iedereen nu reageert. Onthou die instelling ook even voor het moment dat het Ajax tegenzit met een dubieuze rode kaart mensen.![]()
Precies, het is vaak een prima excuus om je achter te verschuilen als je zelf slecht presteert.joey schreef:PSV heeft een waardeloze verdediging en incasseert teveel tegendoelpunten om topwedstrijden te kunnen winnen. Maar gelukkig is er altijd nog de scheidsrechter, dan hebben ze tenminste iemand om de schuld te geven.
Nil volentibus arduum
Als Rutten een goede trainer was, had hij gezegd dat Strootman niet steeds zo achterlijk zou moeten gaan glijden. Dan kun je een keertje pech hebben met de scheidsrechter. Vorige week had hij ook makkelijk twee keer gele kunnen krijgen.
Tegen Ajax had Strootman ook rood moeten krijgen voor een dergelijke rotschop op Siem de Jong, maar toen floot de scheidsrechter niet eens voor een overtreding.
Mooi man. Ik woon in een PSV-gebied, en heb dus verschillende PSV-ers op Facebook. Die zeggen: Geen EK voor Blom, arbitrale blunder, Jupiler League is te hoog voor hem etc etc. Zeg ik er iets over, dan heb ik een Ajax-bril op. Leuk dat altijd Ajax er bij wordt gehaald, wat dus bewijst dat we de grootste zijn
Prima speler aan de bal, maar hij is niet de snelste, hetgeen zich uit in teveel overtredingen.Jöhnk schreef:Tegen Ajax had Strootman ook rood moeten krijgen voor een dergelijke rotschop op Siem de Jong, maar toen floot de scheidsrechter niet eens voor een overtreding.
Xavi Alonso bijv. heeft ook teveel overtredingen nodig. Vergelijkbaar qua 'snelheid'.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
http://www.youtube.com/watch?v=FDwetcOQ ... r_embedded#!
Het begin vooral. Rutten is weer eenf zfeer woefst, en dan vraagt de commentator:
"Wat gebeurt er op het cruciale moment, de rode kaart voor Kevin Strootman, in jouw ogen?"
-De overtreding bedoel je?
"Ja precies"
-Ik heb 'm nog niet teruggezien, maar ik hoor alleen wat in mijn omgeving wordt gezegd, dat het echt belachelijk is..
OMG.
Ik moet zeggen, vond het gewoon een flimmigheidje van Twente. Hoort in het topfvoeftbal.

"Wat gebeurt er op het cruciale moment, de rode kaart voor Kevin Strootman, in jouw ogen?"
-De overtreding bedoel je?
"Ja precies"
-Ik heb 'm nog niet teruggezien, maar ik hoor alleen wat in mijn omgeving wordt gezegd, dat het echt belachelijk is..
OMG.

Ik moet zeggen, vond het gewoon een flimmigheidje van Twente. Hoort in het topfvoeftbal.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ratjoneel.Thijs schreef:http://www.youtube.com/watch?v=FDwetcOQ ... r_embedded#!

Maar het wordt geseponeerd. Sowieso.
Vooral dat logo links onderin doet vermoeden dan men er objectief in staat ..
Blij met de punten ...
Rutten is gewoon bang dat Strootman geschorst wordt.
- Giacomo Puccini
Was een lichte overtreding, zeker geen kaart waard. Uitslag perfect voor Ajax!
Ajax!
PSV is misschien inderdaad genaaid, maar niet zo zeer door Blom als wel door die idiote dinosaurussen van de fifa/uefa die het gebruik van technische hulpmiddelen maar blijven tegenhouden.
Mijn eerste reactie was namelijk precies hetzelfde als die van Blom, gestrekt been en dus rood. Pas na de vertraagde herhaling was duidelijk te zien dat dit helemaal geen gestrekt been was en al helemaal geen harde overtreding. Wel een domme actie, maar meer dan geel was dit echt niet.
Mijn eerste reactie was namelijk precies hetzelfde als die van Blom, gestrekt been en dus rood. Pas na de vertraagde herhaling was duidelijk te zien dat dit helemaal geen gestrekt been was en al helemaal geen harde overtreding. Wel een domme actie, maar meer dan geel was dit echt niet.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Klopt. Maar om dan zo boos op Blom te worden... Dit kan gewoon gebeuren.Frank schreef:PSV is misschien inderdaad genaaid, maar niet zo zeer door Blom als wel door die idiote dinosaurussen van de fifa/uefa die het gebruik van technische hulpmiddelen maar blijven tegenhouden.
PSV had natuurlijk ook goed kunnen verdedigen.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Wat heeft goed verdedigen nu met een onterechte rode kaart te maken? Je mist een mannetje, waardoor Twente ineens veel meer druk kan zetten.joey schreef:Klopt. Maar om dan zo boos op Blom te worden... Dit kan gewoon gebeuren.Frank schreef:PSV is misschien inderdaad genaaid, maar niet zo zeer door Blom als wel door die idiote dinosaurussen van de fifa/uefa die het gebruik van technische hulpmiddelen maar blijven tegenhouden.
PSV had natuurlijk ook goed kunnen verdedigen.
En zoals duidelijk mag zijn ben ik niet boos op Blom. Dat Rutten dat wel is, sta ik niet van te kijken. Dat doet iedere trainer, ook dit van jullie. Dus om daar nu Rutten weer op aan te vallen is ook hypocriet.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Alsof die gelijkmaker met zekerheid het gevolg is van die rode kaart.
Ik vind Rutten echt een zeurpiet, het spijt me zeer. Ik vind het gezeur bovendien ook onterecht, want een rode kaart kun je geven voor zo'n onverantwoorde manier van inkomen.
Zoek de verschillen. http://nos.nl/video/275724-de-boer-neem ... alijk.html
Zoek de verschillen. http://nos.nl/video/275724-de-boer-neem ... alijk.html
Misschien het doelpunt niet, maar de extra druk door het ontbreken van de verdedigende middenvelder Strootman wel. En ik had het nog moeten zien of Twente diezelfde druk had kunnen zetten als het 11 tegen 11 was gebleven. Het was niet voor niets dat ook Adriaanse dat inzag:
"Of het er één was weet ik niet, maar dubieus was het wel. Met een man meer vond een kentering plaats, daar hebben wij goed op ingespeeld. Plotseling werd FC Twente veel sterker, gingen we kansen creëren en hadden we zelfs nog kunnen winnen."