De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Veelzeggend. Als dat zometeen 100% is, dan is Cruijff dus weg. Prima, want om die jeugdopleiding draait het. Dat is namelijk het belangrijkste punt waar er dingen verbeterd moeten worden. Financieel moet het uiteraard ook beter, maar daar is Cruijff niet voor. Het is hem te doen om voetbal en specifiek de jeugdopleiding.
-
Een kinderhand is gauw gevuld, maar kan ik ergens lezen wat er is veranderd, hoe ik dat moet zien? Kan iedereen nu een bal aannemen? Hij zegt toch alleen maar dat het voor 95% gereed is, moet hij dat niet aantonen?Peter schreef:Veelzeggend. Als dat zometeen 100% is, dan is Cruijff dus weg. Prima, want om die jeugdopleiding draait het. Dat is namelijk het belangrijkste punt waar er dingen verbeterd moeten worden. Financieel moet het uiteraard ook beter, maar daar is Cruijff niet voor. Het is hem te doen om voetbal en specifiek de jeugdopleiding.
De "vrees" dat hij over een paar dagen weg is (nog maar 5%) en daarna? Ik zie niet in dat er zo snel iets verandert, is dat dan weer de schuld van "vul-maar-in-maar-niet-JC"?
Wat JC wil is niet zo moeilijk, ik denk dat iedereen Ajacied is geworden juist vanwege dat voetbal, maar de wereld/het voetbal is veranderd, zou JC dat "op die berg" wel hebben meegekregen? De vraag is hoe je tot zo'n uitvoering komt en dan red je het na een paar maanden niet met: 95% klaar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik denk dat JC bedoelt dat er op dit moment op de goede manier getraind wordt (geen idee of dat zo is, ik volg geen trainingen). Dat betekent uiteraard niet dat iedereen de bal opeens goed kan aannemen.
-
Die trainingen volgen weinigen, JC in ieder geval niet. Twee keer per week bellen met Wim J. Dat is voldoende?Jöhnk schreef:Ik denk dat JC bedoelt dat er op dit moment op de goede manier getraind wordt (geen idee of dat zo is, ik volg geen trainingen). Dat betekent uiteraard niet dat iedereen de bal opeens goed kan aannemen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Erg grappig was dat ja dat ze in Rotterdam allerlei woorden verzonnen die helemaal niet bestonden. Johan kende ze allemaal, wat een bak!GangstaRiB schreef:Moet altijd denken aan dat verhaal dat ie bij Feyenoord in de maling werd genomen. Been en nog iemand verzonnen iets wat totaal niet bestond en Johan wist precies wat het was en zelfs beter dan de bedenkers...![]()
Die man is inderdaad eigenwijs, maar tegen het zielige aan. Briljant was ie met de bal, verder niet.

Echter, hij wist vervolgens bij elk woord zo overtuigend te vertellen wat daar de betekenis van moest zijn dat driekwart van de kleedkamer bij die kakkies nog zo ongeveer begon te geloven dat die woorden toch bestonden.
Laatst gewijzigd door Cruijff op do okt 27, 2011 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
Welnee joh. Cruijff geeft in die link van D-skilled technische voorbeelden, maar uiteraard bedoelt hij dat we vanaf morgen de hele A1 kunnen overhevelen omdat ze technisch perfect zijn. Die andere 5% maak je compleet als je gehuurde jongens als Castillion weer opneemt. Even een weekje trainen en we hebben daar ook onze topspits te pakken. Heus, dat bedoelt 'ie, al roept hij wel wat anders.Jöhnk schreef:Ik denk dat JC bedoelt dat er op dit moment op de goede manier getraind wordt (geen idee of dat zo is, ik volg geen trainingen). Dat betekent uiteraard niet dat iedereen de bal opeens goed kan aannemen.

Het kan niet anders, Joey lacht zich helemaal slap van alle reacties op zijn gebazel. Hij heeft zich voorgenomen net te doen alsof hij ziende blind en horende doof is. Lekker de anderen jennen en over een tijd uit de kast komen. Het kan toch niet anders??? Immers, tot voor niet zo lang geleden kon je het vermoeden hebben dat hij enige intelligentie bezat, verder keek dan de grenzen van ons kleine landje en wist dat Betondorp geen zelfstandige gemeente is.joey schreef:Welnee, Cruijff is veel te eigenwijs voor jou. Jij houdt meer van brave jongens. Voor zover ik er zicht op heb, hè? Zodra een voetgballer een duidelijke eigen mening heeft of iets doet wat niet iedereen doet, sta jij op je achterste benen.Ajax Rules schreef:Sowieso reken ik mezelf niet tot het anti-Cruijff kamp. Net als iedere Ajacied ben ik gek van Cruijff. Hij was/is een absoluut idool van me.
Cruijff is een artiest. In de wereld van de creatieven is Cruijff bepaald geen uitzondering. Creatieve mensen zijn vaak ijdel, eigenwijs, wispelturig, twistziek, origineel en als het meezit briljant. Cruijff is beslist niet gestoord.Alleen ben ik een nuchter en redelijk mens en kan ik er met inachtneming van de feiten en logisch nadenken simpelweg niet omheen dat Cruijff de kenmerken van een persoonlijkheidsstoornis heeft.
Het kan toch niet waar zijn dat zo iemand bovenstaande teksten schrijft terwijl hij het echt meent.
Nee, waarde medeforummers, driewerf nee. Het is een grap. Ga gerust slapen......
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Welterusten dan, haha.
Uiteraard niet. De oudere spelers leren verhoudingsgewijs weinig meer bij als het aankomt op basistechniek.Bij de jongere spelers zal het snel beter gaan. Hoe jonger, hoe sneller ze het oppikken. Zo werkt dat nou eenmaal.

Jöhnk schreef:Ik denk dat JC bedoelt dat er op dit moment op de goede manier getraind wordt (geen idee of dat zo is, ik volg geen trainingen). Dat betekent uiteraard niet dat iedereen de bal opeens goed kan aannemen.
Uiteraard niet. De oudere spelers leren verhoudingsgewijs weinig meer bij als het aankomt op basistechniek.Bij de jongere spelers zal het snel beter gaan. Hoe jonger, hoe sneller ze het oppikken. Zo werkt dat nou eenmaal.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Aha morgen weer een nieuwe uitgelekte brief, aldus de NOS. Een brief waarin Maarten Fortein he-le-maal doormidden wordt gezaagd. Zeer chique.
Ajax moet zich kapot schamen en het lek traceren en op staande voet ontslaan.
Morgen dus in het AD. Heel toevallig.
Ajax moet zich kapot schamen en het lek traceren en op staande voet ontslaan.
Morgen dus in het AD. Heel toevallig.

Waar staat het? Kan het nergens vinden.
- peter
Sportjournaal net op Nederland-2. Ook Keje kwam nog aan het woord en hij had een uitstekend gesprek met Johan gehad.D_skilled schreef:Waar staat het? Kan het nergens vinden.
Maarten Fontein?
Is dat bureau weer/nog bezig?

Jaap de Groot bij Pauw en Witteman.
- peter
Het ging erover dat Johan Cruijff in Fontein een goede zag voor een functie bij Ajax. In de brief van Ten Have en co ging het als volgt:joey schreef:Maarten Fontein?![]()
Men liet een passage zien waarin zoiets stond als 'Maarten Fontein zou hebben geprobeerd om geld te verdienen aan de Aegon deal. Voor eigen gewin'.
Ik vind dit nogal een beschuldiging, hoor.
Ja, ben benieuwd wat hij te zeggen. Vind die plofkop van hem altijd zo onsympathiek overkomen (maar dat is net zo'n vooroordeel als gister over Arno Vermeulen). Ben benieuwd of Japie vandaag een stukkie sympathieker oogt vanaf het moment dat hij gaat praten.D_skilled schreef:Jaap de Groot bij Pauw en Witteman.
Peter schreef:Het ging erover dat Johan Cruijff in Fontein een goede zag voor een functie bij Ajax. In de brief van Ten Have en co ging het als volgt:joey schreef:Maarten Fontein?![]()
Men liet een passage zien waarin zoiets stond als 'Maarten Fontein zou hebben geprobeerd om geld te verdienen aan de Aegon deal. Voor eigen gewin'.
Ik vind dit nogal een beschuldiging, hoor.
O, steekpenningen. Hebben ze aangifte gedaan? En van wie komt die informatie?

Het gaat wel ver, zeg. Fontein werkt nota bene bij AZ.

Dit gaat natuurlijk veel te ver. Ten Have graaft zo zijn eigen graf.
-
Het is al weer 24 uur geleden dat iemands uiterlijk (Arno Vermeulen) bepalend was voor "Ik-weet-werkelijk-niet-meer-waarvoor"! Nu weer een plofkop. Is dit in deze topic of toch in een andere?
Ik ben de uitzondering? Het gaat toch om voetbal!
Ik ben de uitzondering? Het gaat toch om voetbal!
Nu JC op Eredivisie Live!
Moeilijk te zeggen wie er lelijker is, Arno Vermeulen of Jaap de Groot.
Wat zou er in die andere brieven staan? Dat Ling de bank heeft beroofd, dat Overmars bij een tankstation is weggereden zonder te betalen, dat Hiddink liquidaties heeft uitgevoerd in opdracht van de Russische maffia?

Wat zou er in die andere brieven staan? Dat Ling de bank heeft beroofd, dat Overmars bij een tankstation is weggereden zonder te betalen, dat Hiddink liquidaties heeft uitgevoerd in opdracht van de Russische maffia?

Maar wat doet Jaap de Groot bij P&w ?.Waarom nodigen ze iemand uit die volgens eigen zeggen nooit ergens iets van af weet of mee bemoeit ?.
Wat heeft deze spreekpop met wat er bij AJAX gebeurt te maken ..
Wat heeft deze spreekpop met wat er bij AJAX gebeurt te maken ..
Blij met de punten ...
Even los van de vraag wie er nu gelijk heeft.....ik krijg een beetje het idee dat iedereen lekker in de beerput aan het graaien is.
Als het niet zo erg, beschamend en slecht voor de club was, zou je er een oscar voor het script aangeven.
Als het niet zo erg, beschamend en slecht voor de club was, zou je er een oscar voor het script aangeven.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Net zoveel als Arno Vermeulen, Henk Spaan, enzovoorts. Wat mij betreft houden al die lui hun kop.
Het is een leuk gezelschapsspel, maar het gaat ten koste van onze club.
Overigens heeft Keje Molenaar laten weten dat het gesprek van de commissie met Cruijff zeer goed is verlopen. Hij heeft goede hoop dat ze eruit komen.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/66967/Molena ... %26quot%3B
Het is een leuk gezelschapsspel, maar het gaat ten koste van onze club.
Overigens heeft Keje Molenaar laten weten dat het gesprek van de commissie met Cruijff zeer goed is verlopen. Hij heeft goede hoop dat ze eruit komen.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/66967/Molena ... %26quot%3B
Laatst gewijzigd door joey op do okt 27, 2011 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap de Groot bij Pauw nu.
IK GELOOF!!!!!!