De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Ajaciedjuh

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 27, 2011 11:48 am

AT5 schreef:Uri Coronel 'verbaasd' over situatie Ajax

Oud-Ajax-voorzitter Uri Coronel ziet de huidige ruzie binnen de Raad van Commissarissen 'met verbazing aan'.

Dit laat de oud-voorzitter in een reactie aan AT5 weten. Binnen de RvC van Ajax is onenigheid ontstaan na het afketsen van de aanstelling van Marco van Basten als algemeen directeur van Ajax.

In een uitgelekte brief, in handen van de NOS, laten vier RvC-leden weten van mening te zijn dat Johan Cruijff het aanstellingsproces 'heeft gefrustreerd'.

Het uitlekken van de brief heeft ook bij Ledenraadslid Keje Molenaar geleid tot een verbaasde reactie. 'Ik zie dit als een noodkreet', laat Molenaar weten. 'Een noodkreet tot betere samenwerking'.
Ik kan het me niet voorstellen dat het Uri verbaasd! :smallgrin.gif: Molenaar heeft dus een noodkreet geplaatst. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 27, 2011 11:48 am

Ik wacht op het moment dat Aegon zegt dat ze er schoon genoeg van hebben.

Dan heb je pas echte problemen.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 27, 2011 11:57 am

Dan sturen we gewoon een ex-voetballer, of wellicht de Grote JC zelve, langs bij Aegon. Die praat het dan wel weer recht.
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do okt 27, 2011 12:15 pm

Cruijff schreef:
Alexander schreef:Zoals al eerder gememoreerd wist ik al wat er speelde. Nog even voor de duidelijkheid: Jaap de Groot is absoluut GEEN kandidaat voor welke functie binnen Ajax dat ook. Iedereen binnen Ajax die dat dan ook verkondigd, is er alleen maar op uit om Johan zwart te maken.
Tja... sneu. Ongeachte bij welk kamp je hoort en of je Johan een enorme kwal vindt of juist een sympathieke weldoener. Denk dat iedereen het ermee eens zal zijn dat het Anti Cruijff Kamp op de meest kwalijke manier vuil spel speelt in deze zogenaamde Fluwelen Revolutie.
:drecul.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 12:15 pm

GangstaRiB schreef:Ik wacht op het moment dat Aegon zegt dat ze er schoon genoeg van hebben.

In het algemeen lijkt me dat contracten hierdoor op losse schroeven komen te staan. Dit hoefde je als wederpartij niet te verwachten en dit hoef je ook niet te pikken.

Voorlopig wil nog niemand als anti-Cruijff gebrandmerkt en kapotgeschreven worden, maar het lijkt me sterk dat dat duurzaam is. Laat staan dat Ajax ook maar enige nieuwe zaken kan gaan doen. Ik denk ook niet dat supertalenten staan te popelen om hun toekomst aan zo'n slangenkuil te verbinden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 27, 2011 12:15 pm

Aegon zit gewoon nog een paar jaar aan een contract en dat ze die straks niet (tegen dezelfde voorwaarden) gaan verlengen is al jaren bekend. Ik meen dat Ko al eens schreef dat degene die de deal met Ajax had gemaakt flink op zijn kop had gekregen omdat Ajax veel te veel geld krijgt.
Het zal allemaal in ieder geval weinig te maken hebben met Cruijff.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 27, 2011 12:17 pm

LucaS schreef:Dan sturen we gewoon een ex-voetballer, of wellicht de Grote JC zelve, langs bij Aegon. Die praat het dan wel weer recht.
Ik verwacht eigenlijk dat JC zegt dat we helemaal geen geld nodig hebben en dat we op een slof en een oude voetbalschoen kampioen worden! :excited.gif:

Wat een zooitje. Ik heb niet eens zin om te analyseren welk kamp gelekt heeft en wie wat nou precies wil.

Le T. verwoordde het goed: Waarom ligt Cruijff dwars voor een RvC waar hij zelf deel van uitmaakt. En waarom wil de RvC iemand als Van Basten aanstellen?

Beide 'kampen' zijn gewoon ruk. Het was zo slecht nog niet onder Boog en Uri.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 12:20 pm

GangstaRiB schreef:Ik wacht op het moment dat Aegon zegt dat ze er schoon genoeg van hebben.

Neehoor Aegon is tevreden zolang Siem de Jong elke wedstrijd in de basis staat. Door diverse belangrijke mensen van Aegon is hij beschreven als voorbeeld van de jeugd en de Eredivisie speler die ze het meest als rolmodel etc. zien van allemaal.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 12:28 pm

Arthur schreef:Aegon zit gewoon nog een paar jaar aan een contract en dat ze die straks niet (tegen dezelfde voorwaarden) gaan verlengen is al jaren bekend. Ik meen dat Ko al eens schreef dat degene die de deal met Ajax had gemaakt flink op zijn kop had gekregen omdat Ajax veel te veel geld krijgt.
Het zal allemaal in ieder geval weinig te maken hebben met Cruijff.
Ik vraag me af of ze wel zo vast zitten aan het contract onder deze omstandigheden. Verzekeringsmaatschappijen hebben doorgaans flink wat juridische expertise in huis.
GangstaRiB schreef:
LucaS schreef:Dan sturen we gewoon een ex-voetballer, of wellicht de Grote JC zelve, langs bij Aegon. Die praat het dan wel weer recht.
Ik verwacht eigenlijk dat JC zegt dat we helemaal geen geld nodig hebben en dat we op een slof en een oude voetbalschoen kampioen worden! :excited.gif:

Wat een zooitje. Ik heb niet eens zin om te analyseren welk kamp gelekt heeft en wie wat nou precies wil.

Le T. verwoordde het goed: Waarom ligt Cruijff dwars voor een RvC waar hij zelf deel van uitmaakt. En waarom wil de RvC iemand als Van Basten aanstellen?

Maar de hele onderverdeling in kampen is al pure Telegraafpropaganda: De voetbalman tegenover de 'schriftgeleerden'. Het is zijn eigen RvC waar hij niet alleen bij zijn volle verstand (voller wordt het niet meer) in is gaan zitten, maar hij is ook nog degene die ervoor gezorgd heeft dat er een nieuwe RvC kwam. Deze RvC ís het kamp Cruijff.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 1:52 pm

Thijs, jij houdt je altijd verstandig buiten deze hele discussie. Wat vind jij ervan?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 27, 2011 2:08 pm

Cruijff schreef:Thijs, jij houdt je altijd verstandig buiten deze hele discussie. Wat vind jij ervan?
Als Thijs verstandig is, geeft hij die niet hier.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 2:23 pm

Waarom zou Thijs zijn mening te allen tijde voor zich moeten houden? Volgens mij zit hij 1. niet in de RvC of ander orgaan bij Ajax en 2. hij heet geen Job Cohen

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 27, 2011 2:56 pm

Ik hou me inderdaad bewust buiten de discussie. Schiet er eigenlijk ook niks mee op (voor mezelf) om hierover op een openbaar forum wat te zeggen, even los van het feit dat ik maar een héééél onbelangrijk/klein poppetje ben bij Ajax... je weet maar nooit wie wat op zou kunnen pikken.

Daar heb ik gewoon geen zin in. En los daarvan: ik weet er gewoon bijna net zo weinig vanaf als jullie. Ik ben alleen rondom thuiswedstrijden in de Arena, en dan heb ik serieus geen tijd om te keuvelen over 'hoe het nu verder moet'. Ik hoor hoogstens wat mensen met elkaar erover praten, maar ik ben dan bezig. Het enige moment waarop ik altijd even 'op adem kan komen' is tijdens de wedstrijd, en dan wil ik eigenlijk gewoon de wedstrijd zien.

En na werktijd, maar dan is het gewoon een borrel in de perskamer en dan hou je natuurlijk al helemáál je mond over interne zaken. De enige mensen die ik 'ken' zijn Slop en van der Aat, en verder Davids. Maar alleen uit z'n periode als speler in 2007-2008, dus verder ook totaal niet eigenlijk. De rest heb ik niet eens een hand gegeven en daar heb ik ook nooit wat mee te maken. Ik ben er nooit als zij er zijn en zij zijn niet op de plekken waar ik kom op wedstrijddagen.

Het enige wat ik hoop is -uiteraard- dat het goed komt met Ajax en dat we veel sportieve successen gaan boeken. Verder heb ik er niets op te zeggen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid

Bericht door joey » do okt 27, 2011 3:32 pm

Volgens AS zou Cruijff nu bij Ajax zijn.

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -ajax.html

Slag om de arm want op AS staat vaak onzin.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » do okt 27, 2011 3:56 pm

joey schreef:Volgens AS zou Cruijff nu bij Ajax zijn.

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -ajax.html

Slag om de arm want op AS staat vaak onzin.
Hij is er. Op de Toekomst.

http://yfrog.com/khzuqdbj

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 27, 2011 4:04 pm

"Hij is er nooit"

Luciano

Bericht door Luciano » do okt 27, 2011 4:07 pm

Le T. schreef:
Ride schreef:
Luciano schreef:Cruijff een deadline stellen hahaha. Goh, ze hadden zeker verwacht dat 'ie daaraan zou voldoen. Vervolgens voldoet hij er niet aan en wordt de brief gelekt naar de nog steeds gefrustreerde Arno Vermeulen. Wat een droeftoeters die RvC.
:headbang.gif: Right on...
Stel je voor zeg, een deadline. Straks krijgen we nog een organisatie waarin mensen hun werk op tijd gedaan hebben.
Als het op het verdraaien van feiten en dergelijke gaat zou je zo een broertje van Rikkie v/d B. kunnen zijn. Als Cruijff het voor het zeggen had gehad hadden we allang een directeur gehad, ruim binnen de tijd dus. Wat vindt je ervan dat je maatje ten Have en co. een totaal incompetente man als directeur op het oog hadden? Daar hoor ik je niet over.

Luciano

Bericht door Luciano » do okt 27, 2011 4:09 pm

GangstaRiB schreef:

Onder v/d Boog en Coronel was het net zo'n puinhoop alleen toen hadden we wel een 'leiding'. Een onvoorstelbaar incompetente leiding welteverstaan. Laten we het aub nooit meer hebben over Boog, zelden zo'n man meegemaakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do okt 27, 2011 4:17 pm

@Le T: dit was natuurlijk geen deadline. Dit was een ultimatum. Een deadline spreek je samen af.

Cruijff is er vandaag, en om de zaak op scherp te zetten hebben ze gisteren die brief laten lekken. Blijkbaar hebben ze eerst afgewacht of het tijdens de ledenraadsvergadering van maandag zou klappen. Er zit een idee achter, hoor. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

zeux

Bericht door zeux » do okt 27, 2011 4:25 pm

Echt iedere andere Raad van Commisarissen was al maanden geleden de oren gewassen bij een beursgenoteerd bedrijf. Wat een fucking farce dit. '

Cruyff is een intrigant.

En ongelooflijk dat Ling zo met zich laat leuren. Dat alleen al maakt duidelijk dat hij onbekwaam is.

Ajax is zonder Cruyff veel beter af. Ze hebben duidelijk nood aan een professionele manager/directeur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 27, 2011 4:26 pm

En dat is Van Basten? :confused.gif:

Over Ling ben ik het met je eens. Ik begrijp die vent ook niet.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 27, 2011 4:27 pm

Juist niet. Ze hebben behoefte aan voetbalverstand. De rest komt wel..
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 4:34 pm

Luciano schreef:
Stel je voor zeg, een deadline. Straks krijgen we nog een organisatie waarin mensen hun werk op tijd gedaan hebben.
Als het op het verdraaien van feiten en dergelijke gaat zou je zo een broertje van Rikkie v/d B.
Ik ken zijn broer niet, maar het klinkt als iemand die het goed ziet en zich geen rad voor ogen laat draaien. Het lijkt mij normaal dat als je samenwerkt of in een organisatie werkt (of zijn dat vieze woorden inmiddels?) dat je dan niet alleen werk doet, maar dat je ook je best doet dat binnen een noodzakelijke termijn af te krijgen. Lijkt jou dat niet normaal?
kunnen zijn. Als Cruijff het voor het zeggen had gehad hadden we allang een directeur gehad, ruim binnen de tijd dus.
Ook niet, die directeur had er al lang moeten zijn. Cruijff werkte samen met Jaap de Groot VdBoog en Coronel eruit, dan heb je al kandidaten voor zowel directie als RvC klaarstaan en is het binnen een maand in kannen en kruiken. Als je het beste voor de club wil tenminste. Maar nee, eerst was het zijn probleem niet, en toen was er niks, en toen was het de bezette Hiddink, die geen ervaring daarin heeft, en toen weet ik veel wie, daarna Ling, die natuurlijk totaal niet geschikt is.

Bovendien is dit zijn eigen RvC, het lag dus aan Cruijff om een RvC te formeren die het eens kon worden over een directeur. Dus het lag aan Cruijff dat er geen directeur klaarstond, dat die niet gevonden werd, en dat die er nog steeds niet is. Het is toch Cruijffs fluwelen revolutie, of niet?
Wat vindt je ervan dat je maatje ten Have en co. een totaal incompetente man als directeur op het oog hadden? Daar hoor ik je niet over.
Daar hoorde je me al wel over. Uit de brief blijkt duidelijk dat ze Van Basten hebben aangezocht omdat ze dachten dat Cruijff die wel zag zitten. Cruijff deed ook alsof, maar het was niet genoeg voor Cruijff, hij wilde ook Jaap de Groot, Ling etc een positie bij Ajax geven, dus moest er weer een of ander 'advies'orgaan bij. Daarvoor gebruikte hij de benoeming van Van Basten. Cruijff vond hem altijd heel competent, ook voor een bestuursfunctie. Past ook in zijn filosofie, hij kon goed voetballen, dus hij is intelligent.

Dus ik snap die RvC wel, en ik vind in deze dat ze zich zeer redelijk opstellen, maar ik doe niet mee met die zogenaamde tegenstelling tussen RvC en Cruijff. Dat stond er allemaal al en daar heb je me dus wel over gehoord. Deze RvC is geformeerd om Cruijff te ondersteunen bij zijn plannen met Ajax. Dat betekent dat het een stelletje sukkels zijn, ik had ze 5 jaar geleden al wel kunnen vertellen dat Cruijffs bemoeienis alleen maar ellende brengt, en dat je hem daarbij dus niet moet helpen want dan maak je je club kapot.

Het is jouw RvC en die van andere Cruijff-aanhangers, die laat ik mij niet in de schoenen schuiven. Ik ben geneigd het op te nemen voor Ten Have als hij wordt aangevallen op het feit dat hij wel eens een boek heeft gelezen. Ik ben ook geneigd het op te nemen voor de integriteit en de intelligentie van Davids, die kennelijk om een of andere reden dat imago niet heeft. Maar intelligentie sluit domme beslissingen geenzins uit en met Cruijff in een RvC gaan zitten is net zo dom als toejuichen dat Cruijff zich weer met Ajax komt bemoeien.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 4:38 pm

Luciano schreef:Onder v/d Boog en Coronel was het net zo'n puinhoop alleen toen hadden we wel een 'leiding'. Een onvoorstelbaar incompetente leiding welteverstaan. Laten we het aub nooit meer hebben over Boog, zelden zo'n man meegemaakt.
Die leiding was competent genoeg om zowel de schade van Van Basten en dus Cruijff grotendeels te saneren, als een technische leiding aan te stellen die met een heel beperkt budget Ajax sportief uit het dal wist te trekken en het publiek te trakteren op veel doelpunten en een ongekende reeks overwinningen, alsmede CL-kwalificatie. Kortom, de club progressie laten boeken.

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 27, 2011 4:47 pm

Le T., heb jij de laatste (dramatische) cijfers wel bekeken?

Plaats reactie