Dinamo Zagreb - Ajax 18-10-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Dinamo Zagreb - Ajax 18-10-2011

Bericht door 999 » wo okt 19, 2011 10:24 pm

Hij deed het in deze wedstrijd niet slecht, al was er een paar keer balverlies wat voor gevaar zorgde.
Bertje schreef:Speciaal voor de mensen die Enoh een matige beoordeling gaven aan de hand van zijn passing: 43 van de 45 passes van Enoh kwamen aan.
Dat zijn dus 43 passes over 2 meter = 86 meter, de resterende twee waren over 3 meter.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 19, 2011 11:50 pm

Bertje schreef:Speciaal voor de mensen die Enoh een matige beoordeling gaven aan de hand van zijn passing: 43 van de 45 passes van Enoh kwamen aan.
Dit zegt toch helemaal niks? Als hij had moeten openen, wat heel vaak gewoon moet, en hij kaatst de bal waardoor Ajax niet onder de druk uit komt is het gewoon een kutpass ook al komt de bal goed aan en telt dat in 'jouw' statistiek dus mee.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 8:32 am

999 schreef:Hij deed het in deze wedstrijd niet slecht, al was er een paar keer balverlies wat voor gevaar zorgde.
Dat zijn dus 43 passes over 2 meter = 86 meter, de resterende twee waren over 3 meter.
Twee keer balverlies, ja. Het is wat.

En doet het er iets toe dat zijn passes over korte afstand waren? Is het zijn taak om te openen op de spitsen? Regelmatig verlegde hij de bal overigens prima van links naar rechts.

Rishi, het zegt wel degelijk wat. Namelijk dat hij dus helemaal niet te pas en te onpas balverlies lijdt, zoals hier nogal eens wordt beweerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 8:38 am

Ik heb overigens regelmatig genoeg aan te merken op Enoh. Hij was tegen AZ bijvoorbeeld erg matig (mede door het apathische spel van het centrale duo), maar je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do okt 20, 2011 8:43 am

Bertje schreef:Ik heb overigens regelmatig genoeg aan te merken op Enoh. Hij was tegen AZ bijvoorbeeld erg matig (mede door het apathische spel van het centrale duo), maar je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien.
Enoh was zeker in de eerste helft gewoon een liability. Elke keer als hij de bal kreeg ontstond er paniek en gevaar van de zijde van Zagreb. Tweede helft was beter.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 20, 2011 8:51 am

Bertje schreef:
999 schreef:Hij deed het in deze wedstrijd niet slecht, al was er een paar keer balverlies wat voor gevaar zorgde.

En doet het er iets toe dat zijn passes over korte afstand waren? Is het zijn taak om te openen op de spitsen? Regelmatig verlegde hij de bal overigens prima van links naar rechts.

Rishi, het zegt wel degelijk wat. Namelijk dat hij dus helemaal niet te pas en te onpas balverlies lijdt, zoals hier nogal eens wordt beweerd.
Hij lijdt direct en indirect balverlies. Met indirect bedoel ik een ziekenhuisbal op een medespeler die vervolgens in grote moeilijkheden wordt gebracht. Iedere keer dat Vermeer de bal recht door het midden aan Enoh gaf, ging m'n bloedruk omhoog. Enoh heeft een slechte aanname en vaak draait ie de verkeerde kant op. Tegen Zagreb was het lekker voetballen omdat die gasten totaal geen druk gaven. Als De Boer Enoh tegen Feyenoord hetzelfde laat spelen, voorspel ik nu al dat Koeman die achilleshiel wél gaat benutten. Sympathieke gast absoluut geen Ajax materiaal.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 20, 2011 8:57 am

Tegen AZ leidt hij een doelpunt en zijn eigen rode kaart in..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 9:32 am

Enoh is sowieso geschorst tegen Feyenoord.

Maar goed, ik begrijp dat je niet mag zeggen dat een speler waar half AT de pik op heeft een keer wél goed speelt.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 20, 2011 9:36 am

Bertje schreef:Enoh is sowieso geschorst tegen Feyenoord.

Maar goed, ik begrijp dat je niet mag zeggen dat een speler waar half AT de pik op heeft een keer wél goed speelt.
Het is net wat je goed vind. Als je niks verwacht van Enoh, dan speelde hij inderdaad wel aardig tegen Zagreb. Ik zag nog steeds constant passes achter de man en penibele situaties wanneer hij onder druk werd gezet. Ik bekijk het graag over een groter geheel en ik moet constateren dat hij helaas altijd een van de minderen is.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » do okt 20, 2011 9:40 am

Bertje schreef:

.. 43 passes over een afstand van 2 meter lukt zelfs mij nog wel .. Maar blijkbaar vind jij het een wereldprestatie .. Dus als je aangeeft waarom je het niet zo'n prestatie vind, dat Enoh met regelmaat als een kip zonder kop staat te voetballen, als een speler overkomt die weinig spelinzicht heeft dan heb je de pik op iemand ?.Nou, dan ken ik ook een Bertje die op veel spelers ( en andere dingetjes binnen AJAX ) de pik heeft ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 20, 2011 3:53 pm

Bertje schreef: Maar goed, ik begrijp dat je niet mag zeggen dat een speler waar half AT de pik op heeft een keer wél goed speelt.
Probleem is dat het kan vriezen en dooien met Enoh. Tegen psv viel hij bijv. ook goed in.

Terwijl hij dan tegen AZ ballen aan de tegenstander geeft, terwijl hij op die momenten niet eens onder druk stond.

Je weet dus nooit welke Enoh je kunt verwachten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 3:57 pm

Dat staat verder los van het gegeven dat Enoh tegen Zagreb goed was. Als je dergelijke zaken niet mag zeggen dan komen spelers dus nooit uit het verdomhoekje. Maar goed, ik heb wel eens de indruk dat dat ook niet de bedoeling is.

En ja, ik zal vast ook koppig zijn. Voordat ik nu op m'n flikker krijg.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 20, 2011 4:05 pm

Bertje schreef:Dat staat verder los van het gegeven dat Enoh tegen Zagreb goed was.
Niet dus, want ik zie ook geregeld een goede Enoh. Alleen weet je niet welke Enoh je te zien krijgt, het verschil tussen een goede - en een slechte Enoh is te groot.

Hij verraste me niet tegen Zagreb. Maar tegen AZ ook niet. En daardoor komt ie niet uit het verdomhoekje. Hij heeft immers nog altijd niet bewezen dat hij een speler is waarop Ajax kan bouwen.

Misschien heeft FdB iets te makkelijk afscheid genomen van Lindgren. Die zou in de huidge situ wel bruikbaar zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 4:10 pm

Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen?

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 20, 2011 4:15 pm

Bertje schreef:Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen?
Stress? Of ligt het gewoon in je natuur om je keer op keer onmogelijk te gedragen?

Ik meng me in een discussie. Mag dat?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 20, 2011 4:41 pm

Ja hallo, op het moment dat je mij quote en je post begint met "niet dus" is het natuurlijk heel vreemd dat ik in de veronderstelling verkeer dat jij de indruk hebt dat ik het tegen jou heb. Heel onmogelijk inderdaad. :excited.gif:

En waarom zou ik in hemelsnaam stress hebben? Waar komt dit opeens vandaan?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 20, 2011 5:10 pm

Frustratie topic :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie