Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » wo okt 12, 2011 7:57 am

Daar gaat het niet om. Het is vervelend om voorgelogen te worden. Want als je zelf opstapt, krijg je doorgaans geen afkoopsom mee. Het lijkt er verdomd veel op dat die lui er gewoon zijn uitgesmeten.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 7:59 am

Er bestaat ook nog zo iets als in overleg.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 12, 2011 8:04 am

Waarom zou je iemand betalen die weg wil? :confused.gif:

Een 'gewone' werknemer die ontslag neemt krijgt ook geen geld mee.

Die mensen worden afgekocht, zodat ze niet leeglopen in de pers. Daar gaat het toch om?

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 8:07 am

Nee hoor, Jol kan best naar de directie gegaan zijn en gezegd hebben dat hij begrijpt dat hij niet meer wordt gepruimd door de 5e colonne, dat hij best bereid is op te stappen, maar dat hij daarvoor wel een x-bedrag wil hebben en een goede regeling voor zijn assistenten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 12, 2011 8:16 am

Ja, dus? En dan ga je betalen? :confused.gif:

Alsof het niets is... VDB betaalt zijn vriendje Jol, Uri betaalt zijn vriendje VDB... De normale procedure geldt blijkbaar niet meer, als het om zulke mensen gaat.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 8:27 am

..en Bergkamp en Jonk verdienen samen 4x zo veel als JOR. En Cruijff maakt zijn vriendje TD.
Overigens heeft dat niet per se met vriendschap te maken, als Jol naar de directie gaat en die zijn het met hem eens dat ze beter verder kunnen zonder Jol, dan denk je daar over na. 8 ton voor 4 mensen afkopen en een nieuwe aanstelling is overigens in de voetbalwereld een heel bescheiden bedrag.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 12, 2011 8:31 am

Ontslagprocedures moeten zakelijk worden benaderd.

Als Jol weg wil: bye, bye.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 9:52 am

Leuk dat de 'ja, maar'-kaart wordt getrokkken. Het is alleen gewoon weer zo dat vdBoog keihard heeft staan liegen.

http://nos.nl/audio/203406-rik-van-den- ... k-jol.html

Mooi fragment uit de oude doos haha.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:05 am

Helemaal geen 'ja maar kaart', sommigen hier beweerden dat Jol tot eind van het seizoen betaald werd. Niet zo maar onder het mom van 'misschien', nee, dat was een feit voor sommigen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 12, 2011 10:06 am

Rik van den Boog: Trots op recordcijfers Ajax

Ajax schreef in het voorbije boekjaar 2010-11 recordcijfers met een omzet van 97,1 miljoen euro en een nettoresultaat van 5,5 miljoen voornamelijk door de deelname aan de Champions League en de transfers van Luis Suarez en, in mindere mate, Urby Emanuelson. De opgestapte directeur Rik van den Boog is trots. 'Ik hoop dat ze nu rustig kunnen doorbouwen.'

Piet Keizer
Op de dag dat Ajax de recordcijfers bekendmaakte, rinkelde bij Rik van den Boog de telefoon. 'Het was Piet Keizer', onthult de gewezen directeur van Ajax in het AD. 'Hij zei tegen me: 'Ik ben trots op je. Dit heb jij voor elkaar gekregen'. Dat doet me wel goed. We hebben het inderdaad toch maar mooi geflikt.'

Johan Cruijff
Van den Boog, die in november 2008 aan het roer kwam bij Ajax, is één van de slachtoffers van de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff, met wie hij in de clinch lag. De Amsterdammer stapte afgelopen juni op, toen het boekjaar bijna was afgerond. Van den Boog gaf leiding aan een driekoppige directie van wie de twee anderen, Henri van der Aat (commercie) en Jeroen Slop (financiën) gisteren in de Arena de cijfers presenteerden. De omzet van de beursgenoteerde onderneming steeg met 40,5 procent van 69,1 miljoen euro naar 97,1 miljoen euro, terwijl Ajax een nettoresultaat overhield van 5,5 miljoen euro. Het operationele resultaat, het saldo van de dagelijkse inkomsten en uitgaven, komt op 1,8 miljoen euro. Het zijn recordcijfers van de club die een jaar eerder nog met verlies van 22,8 miljoen euro afsloot.

Winstgevend bedrijf
'Knap hè', zegt Van den Boog. 'Ik denk dat ik trots mag zijn, zeker ook op al die mensen die daaraan hebben meegewerkt. We zijn begonnen met veertig miljoen euro verlies, Ajax is nu een structureel winstgevend bedrijf.'

Krediet
Ajax zit dik in de zwarte cijfers dankzij deelname aan de Champions League en de opbrengsten van de transfers van Luis Suarez naar Liverpool en Urby Emanuelson naar AC Milan. De laatste twee leverden 25,2 miljoen euro op, al stond daar 20,7 miljoen tegenover, onder meer vanwege de aankoop van Mounir El Hamdaoui. Het bal der kampioenen leverde Ajax 11,3 miljoen euro op. 'Ajax is kampioen geworden en de club heeft meer jeugdspelers dan ooit bij de eerste selectie. Meer gelijk kun je niet hebben, volgens mij', zegt Van den Boog. 'Misschien dat er nu wat krediet komt.'
www.ad.nl

:hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo okt 12, 2011 10:15 am

Tja, Jol zou een godsvermogen als oprot premie mee hebben gekregen.V.d. Boog mag dan liegen, maar sommige hier creëren ook steeds hun eigen waarheid ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:16 am

LucaS schreef:Helemaal geen 'ja maar kaart', sommigen hier beweerden dat Jol tot eind van het seizoen betaald werd. Niet zo maar onder het mom van 'misschien', nee, dat was een feit voor sommigen.
Is dat niet zo dan? Je kan nergens hard maken dat hij weinig mee krijgt. Ik kan alleen glashard maken dat vdBoog een leugenaar is, want Jol heeft geld mee gekregen.

De lonen zijn gestegen ivm met afvloeiing staat er. De Boer verdient 50.000 per maand, zo heb ik een keer ergens gelezen. Dat is ten opzichte van Jol een besparing van dik 2 miljoen, want die is dus weg. Je zou dan denken dat je lonen moeten dalen? Nee, ze stijgen met 0,8 miljoen. Huh? Jaja, maak jij mij maar eens wijs dat de lonen stijgen met de huidige staf. Nee, ik weet meer dan genoeg.

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:17 am

En dan lees je dit:
De spelerssalarissen zijn afgenomen met € 4,3 miljoen door vertrokken spelers met een
hoge beloning,

Maar de stafsalarissen zijn toegenomen door een vertrokken trainer met hoge beloning. :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:18 am

Je leest niet (goed). De lonen zijn niet met 0,8 miljoen gestegen, de stijging van de loonkosten werd voor 0,8 miljoen veroorzaakt door afkoop van vertrekkende trainers en salaris van een nieuwe. Tenminste, dat staat in de toelichting op de cijfers.

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:20 am

Salarissen van de technische staf zijn met € 0,8 miljoen gestegen door toegevoegde en afgevloeide trainers.

Dit staat in jouw bericht. Hoe kunnen de salarissen nu stijgen? Die Jol verdiende een godsvermogen. Dan moeten je salarissen toch dalen als je afscheid van die vent neemt?

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:25 am

Gewoon het officiele bericht van ajax lezen:
Lonen en salarissen
De spelerssalarissen zijn afgenomen met € 4,3 miljoen door vertrokken spelers met een
hoge beloning, de post lonen en salarissen is in totaal met € 2,8 miljoen toegenomen tot
€ 51,3 miljoen. De stijging komt voort uit de uitgekeerde kampioens- en Europese
premies van € 4,6 miljoen voor spelers en staf. Salarissen van de technische staf zijn met
€ 0,8 miljoen gestegen door toegevoegde en afgevloeide trainers. Daarnaast zijn de
werkgeverslasten gestegen met € 0,8 miljoen door hogere pensioenlasten en hogere
kosten voor verhuurde spelers.
Voor het overig personeel geldt dat de salarislasten zijn toegenomen met € 0,9 miljoen
onder andere door het vertrek van de algemeen directeur en het hoofd jeugdopleidingen,
de salarisindexatie en beëindigingsvergoedingen.
Bij Ajax Amsterdam is het aantal FTE’s per 30 juni gedaald van 237 naar 219. De daling
van 18 FTE’s komt ondermeer voort uit het outsourcen van terreinpersoneel, minder
medewerkers op de afdeling supporterszaken en 8 FTE’s minder in de spelersgroep.
Je kan inderdaad niet precies bepalen hoeveel de oprotpremie voor de 4 is geweest. Feit is in ieder geval dat er minimaal 1 trainer is bijgekomen, en ik neem aan dat de Boer ook een loonsverhoging heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo okt 12, 2011 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:29 am

Ja en?
De spelerssalarissen zijn afgenomen met € 4,3 miljoen door vertrokken spelers met een hoge beloning,
Salarissen van de technische staf zijn met € 0,8 miljoen gestegen door toegevoegde en afgevloeide trainers.
Dus aan de ene kant nemen we afscheid van Stekelenburg en dalen de spelerssalarissen. Aan de andere kant nemen we afscheid van Jol en stijgen de stafsalarissen. Salarissen spelers - 2.5 mln Stekel, 1,5 de Zeeuw etc leidt tot een AFNAME in salarissen. Salaris staf - 2.5 miljoen Jol leidt tot 0,8 mln stijging. Uhuh. Wetende dat de Boer 600.000 verdient heb ik toch ergens een 'gaatje'.

Verklaar het maar, Luuk.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:33 am

Sorry heb ik al in een edit gedaan. De salarissen stijgen door kampioenspremies. Zouden de trainers niet ook een kampioenspremie hebben gekregen. Zoals gezegd, er is minimaal 1 trainer bijgekomen en daarnaast zijn 4 contracten afgekocht. Nogmaals, ik kan niet zien hoeveel de oprotpremie was, maar rekening houdend met nieuwe trainer(s) (iig Spijkerman), en kampioenspremies, lijkt het dat de oprotpremies lager waren dan het resterende salaris van het seizoen.

Je goochelt overigens met cijfers. Ik ken het jaarsalaris van Jol niet, maar ik kan me niet voorstellen dat hij 2,5 miljoen per 6 maanden verdient.

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:38 am

Kampioenpremies zit niet in deze lijn. Die zit in de:
De stijging komt voort uit de uitgekeerde kampioens- en Europese
premies van € 4,6 miljoen voor spelers en staf
Feit blijft dat de salarissen voor staf met 6 ton stijgen, terwijl dat nooit en te nimmer kan als je 'afscheid' neemt van Jol.

-2,5 miljoen (exclusief de salarissen van de aanhang Jol)
+Spijkerman
+de Boer
+vertrekpremies
=
+0,6 miljoen.

Nu is het voor ons gissen hoe we komen tot een stijging, maar het gevoel bekruipt mij dat de Boer en Spijkerman niet goed zijn voor de miljoenen. Volgend jaar gaan we het wel zien, want dan kun je vergelijken. Jouw aanname dat Jol een magere vertrekpremie mee heeft gekregen is alleen ongefundeerd. Dat kan zo maar zijn (ik vind het aannemelijk zelfs) dat dit fors is geweest.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:42 am

Je 2,5 miljoen is ongefundeerd. Zelfs voor een heel jaar betwijfel ik dat, maar voor een half jaar kom je uit op 1,2 miljoen als je van dat bedrag uitgaat.

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:43 am

Excuus. Ik reken met hele jaren. Het gaat inderdaad om 6 maanden. Jol verdient iets van 2.5-3 miljoen en dan dus 1.25-1.5 miljoen aan postje besparing meenemen.

-1.25 (exclusief de salarissen van de vriendjes van)
+Spijkerman
+de Boer
+vertrekpremies
=
+0,6 miljoen

peter

Bericht door peter » wo okt 12, 2011 10:46 am

Je mag trouwens hopen dat Danny Blind hier nog wel gewoon in zit, want als je die post ook opneemt als besparing (want niet langer in technische staf), dan moet er wel een hele aparte afvloeiingsregeling zijn getroffen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 10:49 am

Blind was gewoon tot eind van het seizoen assistent trainer. Wel heb ik begrepen dat de vorstelijke beloning van Bergkamp en Jonk met terugwerkende kracht wordt uitbetaald. Geen idee of dat deels in de boeken van het boekjaar tot 30 juni is opgenomen. Zou wel kunnen iig.

goodfella

Bericht door goodfella » wo okt 12, 2011 12:02 pm

Jol heeft inderdaad een gouden handdruk gekregen. Logisch ook. Je gaat niet vrijwillig afstand doen van iets waar je recht op hebt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 5:01 pm

Boog is dus weer eens een leugenaar gebleken, v.w.b. het vertrek van Jol. :1evil.gif:

Ajax mag blij zijn dat het van die man is verlost. Hoe dom is die vent: dit soort zaken komt toch wel boven water, zeker in de voetballerij (en al helemaal bij Ajax) blijft niet geheim!

Plaats reactie