Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Lionel

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 3:15 pm

Maar dat is toch logisch aan de top. Als Greg staat te slapen kan het ook binnen 5 minuten 3-0 voor Portugal zijn (3x Ronaldo).

Maar op de een of andere manier wordt dit elftal alleen maar beter en beter. En de honger is aanwezig. Al ben ik wel bang voor de Spanjaarden. Die lijken me nog meer gegroeid. Qua spelerspotentie dan.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 10, 2011 3:18 pm

Peter schreef:
Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Met Robben en Elia of Affelay op de vleugels heeft Nederland veruit de beste aanval van het EK. Alleen moeten ze deze keer wel gaan combineren.
Dat kun je gevoegelijk vergeten. Dirkie Kuyt staat bij Bertje als tweede op het wedstrijdformulier.
Elia hoort natuurlijk ook niet in de basis. Presteert al jaren niets en zit nu ook gewoon het bankje warm te houden bij Juventus.
Elia moet wel weer snel aan het voetballen komen, dat ben ik met je eens. Maar spelers als Robben en Elia of Affelay hebben die anderen gewoon niet, en spelers die zo graag, creatief en intuitief combineren als VdV en Van Persie ook niet. Die komen uit een voetbalcultuur die zij niet hebben.
Nederland hoort tot de favorieten, maar ik ben er helemaal niet zo zeker van dat we wel eventjes die finale halen. Ik zie een land als Portugal het ons ook weer erg lastig maken. Geen pretje voor de zwakke Pieters en vdWiel om tegen Nani en Ronaldo te spelen bijvoorbeeld. Frankrijk, Italië, Engeland zullen voor minder problemen zorgen, al vind ik ook dat we tegen dergelijke landen niet per definitie huizenhoog favoriet zijn. Overschatting ligt op de loer vind ik.
Nederland kan echt stormen, zodat de tegenstander niet weet waar die het zoeken moet, dat het te snel gaat, dat er teveel variatie in zit, dat als je de combinaties door het centrum eventjes weet af te stoppen, dat er dan weer eentje buitenom gaat. Dat zit echt in deze ploeg, en als dat eruit komt dan lopen Ronaldo en Nani ook maar een beetje verloren rond te wachten op een counterkans. De vraag is of het eruit komt maar dat heeft Nederland in eigen hand.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 3:42 pm

Spanje heeft geen spelers die net zo kunnen combineren als Nederland?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 10, 2011 4:07 pm

Rishi schreef:Spanje heeft geen spelers die net zo kunnen combineren als Nederland?
Nee, althans, Spanje kan niet zo voetballen als Nederland. Ze kunnen heel aardig combineren, maar dat mist toch wat inventiviteit die Nederland wel aan de dag kan leggen en ze missen buitenspelers die de hele tijd hun mannen willen opzoeken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 4:22 pm

Pedro, Santi Cazorla, Iniesta, Villa..
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 10, 2011 4:39 pm

Mata is ook 'wel aardig'.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 6:07 pm

Vergeten inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 11, 2011 7:24 pm

Rishi schreef: Maar op de een of andere manier wordt dit elftal alleen maar beter en beter. En de honger is aanwezig. Al ben ik wel bang voor de Spanjaarden. Die lijken me nog meer gegroeid. Qua spelerspotentie dan.
Duitsland ook. Spanje en Duitsland zijn sterker dan Oranje.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di okt 11, 2011 8:21 pm

Pieters, Mathijsen, Heitinga/Bruma en Huntelaar maken ons echt geen kampioen hoor.
Whitey on the moon.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di okt 11, 2011 8:26 pm

Jezus wat is er aan de hand zeg. :excited.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter

Bericht door peter » di okt 11, 2011 8:26 pm

Verdedigend zijn we kwetsbaar :hypocrite.gif: .

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di okt 11, 2011 8:37 pm

Is het nadeel van het afbraakvoetbal van v Marwijk; als je verliest dan blijft er meteen helemaal niets over. :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » di okt 11, 2011 8:59 pm

Als ik dan die kop van van Marwijk zie, dan roept dat toch wel weer mooie herinneringen op. Zo vaak zie je die vent niet meer verliezen de laatste tijd, dus stiekem is dit toch ook wel weer goud waard. :biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di okt 11, 2011 9:03 pm

Portugal gaat het niet redden bij Denemarken, staat nu 2-0.

Frankrijk 0-1 achter in de beslissende wedstrijd tegen Bosnië, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jabu

Bericht door jabu » di okt 11, 2011 9:14 pm

Dzeko!

gaizka

Bericht door gaizka » di okt 11, 2011 9:17 pm

Thijs schreef:Jezus wat is er aan de hand zeg. :excited.gif:
Dit Nederlands elftal kan gewoon niet zonder Sneijder, Robben en in mindere mate Affelay. Dan blijft er te weinig creativiteit over, van der Vaart valt me de laatste tijd ook niet mee.

zeux

Bericht door zeux » di okt 11, 2011 9:21 pm

Het is prachtig. Eén zwakke wedstrijd - waarin absoluut helemaal niets op het spel stond behalve wat eer - en meteen is Nederland helemnaal niets meer. Staan 1ste op de wereldranglijst, hebben in lange tijd niet zo weinig verliespunten in zo'n lange reeks gehad, maar ja hoor, één miskleun en het is meteen niks meer. :drecul.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 11, 2011 9:29 pm

Het zit Frankrijk niet mee. Vrije trap van Nasri op de lat. Kleine twintig min. te spelen.

Penalty voor Frankrijk. Gekkenhuis.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 11, 2011 9:34 pm

1-1, Nasri.

peter

Bericht door peter » di okt 11, 2011 9:36 pm

Zeux schreef:Het is prachtig. Eén zwakke wedstrijd - waarin absoluut helemaal niets op het spel stond behalve wat eer - en meteen is Nederland helemnaal niets meer. Staan 1ste op de wereldranglijst, hebben in lange tijd niet zo weinig verliespunten in zo'n lange reeks gehad, maar ja hoor, één miskleun en het is meteen niks meer. :drecul.gif:
Deels mee eens. Het is echter wel Zweden waar we tegen speelden. Als ik dan Dirkie Kuyt weer zie draven, dan word ik daar niet blij van. van der Wiel had ook z'n Ajaxvorm meegenomen. Mijn hemel wat is die jongen zwak de laatste tijd. Neemt niet weg dat het een slok op een borrel scheelt als je gewoon weer met Sneijder speelt. Dat is pure wereldklasse.

Neemt niet weg dat we verdedigend toch wel erg kwetsbaar zijn, hoor. Die achterhoede is gewoon niet veel.

zeux

Bericht door zeux » di okt 11, 2011 10:04 pm

Peter schreef: Neemt niet weg dat het een slok op een borrel scheelt als je gewoon weer met Sneijder speelt. Dat is pure wereldklasse.

Neemt niet weg dat we verdedigend toch wel erg kwetsbaar zijn, hoor. Die achterhoede is gewoon niet veel.
Tuurlijk, zal allemaal vast, maar er zat totaal geen druk op. Als het ergens om gaat, is het allemaal weer anders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di okt 11, 2011 10:06 pm

Peter schreef:
Zeux schreef:Het is prachtig. Eén zwakke wedstrijd - waarin absoluut helemaal niets op het spel stond behalve wat eer - en meteen is Nederland helemnaal niets meer. Staan 1ste op de wereldranglijst, hebben in lange tijd niet zo weinig verliespunten in zo'n lange reeks gehad, maar ja hoor, één miskleun en het is meteen niks meer. :drecul.gif:
Deels mee eens. Het is echter wel Zweden waar we tegen speelden. Als ik dan Dirkie Kuyt weer zie draven, dan word ik daar niet blij van. van der Wiel had ook z'n Ajaxvorm meegenomen. Mijn hemel wat is die jongen zwak de laatste tijd. Neemt niet weg dat het een slok op een borrel scheelt als je gewoon weer met Sneijder speelt. Dat is pure wereldklasse.

Tuurlijk heeft Zeux hier gelijk. Gaat het niet om. Mijn elftal of speelwijze is het nooit zo geweest. Dat werd altijd gecompenseerd doordat ze als Nederland zoveel wonnen. Mijn punt is dat op het moment dat ze dan niet winnen, of misschien zelfs op hun retour zijn, er heel weinig overblijft om van te genieten.

peter

Bericht door peter » di okt 11, 2011 10:13 pm

Zeux schreef:
Peter schreef: Neemt niet weg dat het een slok op een borrel scheelt als je gewoon weer met Sneijder speelt. Dat is pure wereldklasse.

Tuurlijk, zal allemaal vast, maar er zat totaal geen druk op. Als het ergens om gaat, is het allemaal weer anders.
Klopt. Ik vind alleen Pieters tov Giovanni een verzwakking en vdWiel zit een compleet wak. Bruma is een broekie en een hype. Lang niet goed genoeg voor dit niveau (al is hij normaliter bankzitter) Mathijsen slijt ook verder. Nee, de verdediging is er ten opzichte van het WK niet op vooruit gegaan. Integendeel, hoor. Aan de andere kant is de rest wel gewoon op topniveau.

DelToro

Bericht door DelToro » di okt 11, 2011 10:30 pm

Tuurlijk kan je een wedstrijd verliezen, vooral als het er niet meer toe doet. Maar wat me wel tegen valt is die opstelling van Bert. En dan met name de twee spelers op de flanken die a) geen buitenspelers zijn en b) altijd naar binnen komen. Dan krijg je leuk inspiratieloos trechtervoetbal.. Hoop dat ie nu eindelijk eens gezien heeft dat t niet werkt.

jabu

Bericht door jabu » wo okt 12, 2011 5:50 am

D_skilled schreef:1-1, Nasri.
Was even een Henry vs Ierland déjà vu. De haantjes ontsnappen weer. Overtreding werd buiten de 16 gemaakt.

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=bQvg8w6B ... ata_player

Plaats reactie