Real Madrid - Ajax 27-09-2011
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011
misschien wel maar Siem de Jong speelde solide... Man dat doet hij vanaf het begin van het seizoen al.. T. Janssen wordt afgebrand omdat hij nog niet brengt wat er van hem word verwacht.. Maar ik durf er bijna zeker van te zijn zet Eriksen op de positie van De Jong .. Janssen meer naar voren en iemand voor het evenwicht en hopla.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Ter verdediging: Ajax wordt alleen in dit soort wedstrijd geconfronteerd met zoveel beweging. In de Eredivisie gaat alles in wandeltempo. Wat dat betreft zet het wel alles in perspectief. Waarom Ruiz (iedereen in NL zag wereldtop in hem) geen betere club dan Fulham kan vinden, waarom Ajacieden mislukken in de absolute top etc etc. De eredivisie is een veredelde juniorencompetitie geworden.
Whitey on the moon.
Zolang buitenlandse topclubs vrijwel oneindig krediet hebben en nooit op hun schulden worden afgerekend zal dit zo blijven. Daar kunnen we als Nederlands voetbal echt niets aan doen.GangstaRiB schreef:Ter verdediging: Ajax wordt alleen in dit soort wedstrijd geconfronteerd met zoveel beweging. In de Eredivisie gaat alles in wandeltempo. Wat dat betreft zet het wel alles in perspectief. Waarom Ruiz (iedereen in NL zag wereldtop in hem) geen betere club dan Fulham kan vinden, waarom Ajacieden mislukken in de absolute top etc etc. De eredivisie is een veredelde juniorencompetitie geworden.
Ajax moet in Nederland weer toonaangevend worden, dan ben ik in principe tevreden. Wat er in de toekomst in Europa mogelijk is hebben we maar voor een deel in eigen hand.
Platini noemt de goksyndicaten het grootste gevaar voor het (Europese) voetbal, maar naar mijn idee zijn vooral de Premier League, Barcelona en Madrid dat grote gevaar. Als het zo doorgaat met elk jaar weer dezelfde ploegen in de eindfase van de CL dan gaan er steeds meer voetbalsupporters afhaken.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Helemaal mee eens. Ook voor de Spaanse voetballiefhebber moet het saai zijn, elk jaar twee rijke clubs die maar mogen uitgeven en uitgeven en iedereen wegkopen bij de rest.Arthur schreef: Zolang buitenlandse topclubs vrijwel oneindig krediet hebben en nooit op hun schulden worden afgerekend zal dit zo blijven. Daar kunnen we als Nederlands voetbal echt niets aan doen.
Ajax moet in Nederland weer toonaangevend worden, dan ben ik in principe tevreden. Wat er in de toekomst in Europa mogelijk is hebben we maar voor een deel in eigen hand.
Platini noemt de goksyndicaten het grootste gevaar voor het (Europese) voetbal, maar naar mijn idee zijn vooral de Premier League, Barcelona en Madrid dat grote gevaar. Als het zo doorgaat met elk jaar weer dezelfde ploegen in de eindfase van de CL dan gaan er steeds meer voetbalsupporters afhaken.
Ik denk dat wij ook een aardig elftalletje kunnen samenstellen als een of andere bank ons 90 miljoen euro leent. (lees: geeft)
Zo'n bank die nu op omvallen staat en gered moet worden van ons geld, trouwens.
Real Madrid heeft heel veel wat ik veracht aan het moderne voetbal. De historie is geweldig, het shirt en stadion ook...maar verder is het een commerciele rotbende geworden waar saai bioscooppubliek netjes twee seconden klapt bij een goal. Blech.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Op zich wel, maar het blijft 11 tegen 11, en gisteren zag ik echt te weinig van de onverschrokken eigenwijze David tegen Goliath wat Ajax begin jaren negentig wel had, en toen waren de financien ook een wereld van verschil en klaagde iedereen ook dat de beste spelers werden weggekocht. Je ziet ook in bekertoernooien her en der altijd weer amateurploegjes verrassen met verbetenheid en slimheid. Je bent underdog, dat verander je niet, dan moet je daar goed in worden.Arthur schreef:Zolang buitenlandse topclubs vrijwel oneindig krediet hebben en nooit op hun schulden worden afgerekend zal dit zo blijven. Daar kunnen we als Nederlands voetbal echt niets aan doen.GangstaRiB schreef:Ter verdediging: Ajax wordt alleen in dit soort wedstrijd geconfronteerd met zoveel beweging. In de Eredivisie gaat alles in wandeltempo. Wat dat betreft zet het wel alles in perspectief. Waarom Ruiz (iedereen in NL zag wereldtop in hem) geen betere club dan Fulham kan vinden, waarom Ajacieden mislukken in de absolute top etc etc. De eredivisie is een veredelde juniorencompetitie geworden.
Klopt wel denk ik, maar het is natuurlijk een commercieel gedrocht, en ik haak zelf ook niet af ondanks dat mijn enthousiasme vermindert. Dat het commercieel is betekent ook dat je er niet enthousiast van hoeft te worden, als je het maar net leuk genoeg vindt om een reclameblok mee te pikken voldoet het aan zijn doelstelling.Platini noemt de goksyndicaten het grootste gevaar voor het (Europese) voetbal, maar naar mijn idee zijn vooral de Premier League, Barcelona en Madrid dat grote gevaar. Als het zo doorgaat met elk jaar weer dezelfde ploegen in de eindfase van de CL dan gaan er steeds meer voetbalsupporters afhaken.
Maar ik had begrepen dat Platini aardig wat in de pijplijn heeft zitten. Volgens mij moeten alle clubs straks een sluitende begroting hebben, op basis van reeele contracten en dus geen sheiks die een half miljard betalen voor een reclamebord, en anders is het geen spelers kopen en geen inschrijving CL. Maar ik heb het niet heel nauwlettend gevolgd.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dat heb ik ook gehoord, maar eerst zien dan geloven. Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat Platini Barcelona, Madrid, Manchester (x2) en Chelsea ongestraft uit de CL kan trappen. Dat gaan alle sponsoren niet leuk vinden.Le T. schreef:Maar ik had begrepen dat Platini aardig wat in de pijplijn heeft zitten. Volgens mij moeten alle clubs straks een sluitende begroting hebben, op basis van reeele contracten en dus geen sheiks die een half miljard betalen voor een reclamebord, en anders is het geen spelers kopen en geen inschrijving CL. Maar ik heb het niet heel nauwlettend gevolgd.
Maar begrijp me goed, als dat hem lukt mogen ze van mij een standbeeld voor hem neerzetten.
Dat zal toch wel moeten want anders kun je net zo goed de clubs die jij noemt samen in een poultje laten spelen want de rest is toch maar " invulling " ..
Blij met de punten ...
En wat als die clubs straks zelf een competitie op gaan zetten?
IK GELOOF!!!!!!
Ik denk dat het er uiteindelijk ook op uit zal draaien dat de rijkste clubs samen in een 'poultje' gaan zitten. Dat zorgt er in ieder geval voor dat de andere toernooien weer wat leuker worden, maar het grote probleem dat die clubs ondanks hun schulden de kleinere clubs blijven leegkopen los je er niet mee op.999 schreef:Dat zal toch wel moeten want anders kun je net zo goed de clubs die jij noemt samen in een poultje laten spelen want de rest is toch maar " invulling " ..
De enige manier om het weer echt leuk te maken is om al die technisch failliete clubs te dwingen er een normale financiële huishouding op na te houden.
Ja. Sig die 'dicht' draait terwijl hij een vrij veld voor zich heeft. Boerrigter's rechte die hij in de 1e minuut niet goed genoeg inzet en laat in de wedstrijd niet wil gebruiken. En dan noem ik nog de spelers die het redelijk deden.Peter schreef: Enfin, het is allemaal geen schande wat er gebeurt, maar je ziet wel dat het technisch net te mager is.

Over de meeste anderen kun je slechts zeggen dat ze anoniem waren of overklast werden. Heeft iemand al een levensteken van onze rechterkant vernomen, bijv.? Is VDW alweer boven water of ziet ie nog steeds sterretjes? Was Sulejmani verdwaald? Ik heb hem in St. Bernabeu niet gezien...
Vertonghen deed wederom niets met de ruimte voor hem. Ja, bij 3-0, laat in de wedstrijd was hij ineens op de helft van RM te zien. Ik miste dus ook guts, waarom speelt een toch vrij ervaren jongen als Vertonghen zo obligaat? Zo spelend komt ie nooit terecht bij een van die 6 clubs op dat lijstje van 'm...
0 kaarten, geen leider die de boel opnaait. Ajax wilde leuk ballen en heeft dat bij vlagen gedaan. Begon met lef, 5 man van ons zetten druk op hun achterste 5. Zo'n 15 minuten lang. Daarna schoof RM op en zette het druk op Ajax. Daar gingen we niet goed mee om. Niets nieuws.
Wat vooral opviel, was het enorme verschil in dynamiek en snelheid. Kijk hoeveel man van RM uitwaaieren (en hoe snel) op het moment dat ze bloed ruiken. Bij ons zijn het er minder en het gaat in een veel lager tempo. RM had op die momenten altijd minimaal 2 man die aanspeelbaar waren. Wij niet.
Anyway, het was niet zo'n pandoering als vorig seizoen. En de eredivisie is belangrijker. Hopelijk pikken onze spelers (en trainer) wat op van dit soort avondjes.
Ik weet niet hoe heet hij de soep gaat opdienen, maar het lijkt me heel goed denkbaar dat die clubs een of meerdere jaren niet zo kunnen meedoen als ze willen omdat ze geen spelers kunnen halen en moeten saneren.Arthur schreef:Dat heb ik ook gehoord, maar eerst zien dan geloven. Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat Platini Barcelona, Madrid, Manchester (x2) en Chelsea ongestraft uit de CL kan trappen. Dat gaan alle sponsoren niet leuk vinden.Le T. schreef:Maar ik had begrepen dat Platini aardig wat in de pijplijn heeft zitten. Volgens mij moeten alle clubs straks een sluitende begroting hebben, op basis van reeele contracten en dus geen sheiks die een half miljard betalen voor een reclamebord, en anders is het geen spelers kopen en geen inschrijving CL. Maar ik heb het niet heel nauwlettend gevolgd.
Maar begrijp me goed, als dat hem lukt mogen ze van mij een standbeeld voor hem neerzetten.
Als hij dan ook nog even zorgt dat dezelfde prestatie hetzelfde wordt beloond, vrij elementair in het concept sport, dan krijg je dus een situatie dat elke club zoveel te besteden heeft als de supporters die club gunnen. Als er dan 100 miljoen mensen zijn die een shirtje van Man U kopen, en er 500 miljoen zijn die op Man U in de PL afstemmen, en maar 10 miljoen en 50 miljoen voor Ajax, dan mag Man U ook meer geld hebben. Alleen als Ajax verder komt in de CL dan Man U, dan moet Ajax ook evenredig meer prijzengeld krijgen (wat dan op zich ook wel weer via een verdeelsleutel over andere clubs uit de landelijke competitie verdeeld mag worden, je kwalificeert je immers via die competitie voor de CL).
Als hij het zover krijgt dan krijgt hij van mij in ieder geval een dikke veer in zijn reet.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Vooral het verschil in dynamiek..
Maar ach. Ik heb wel genoten.
Maar ach. Ik heb wel genoten.
IK GELOOF!!!!!!
Zuidema schreef:Trab vond ons in balbezit best goed, ikzelf zie de ouwe malheur weer terugkomen bij balbezit van Ajax. Vooral in die tweede helft.Weinig inventiviteit, een matige tot slechte passing, balaannames, positie kiezen. Verdomde jammer, want Real was achterin beslist kwetsbaar.LucaS schreef: De verdediging werd een aantal keer kinderlijk simpel voor lul gespeeld, maar het middenveld hielp ook niet echt mee. Waar was de man van Kaka bij die 2e goal?
Je mag weinig van Ajax verlangen bij zoveel kwaliteitsverschil. En een grote pleister op de wonde is voor mij dat Ajax in ieder geval met lef en branie gespeeld heeft. Dat deed me erg goed om te zien. Maar ook dan blijft er in het veldspel, de veldbezetting en bij diverse spelers nog erg veel te wensen over. Die ondergrens moet echt flink omhoog, ook als we nationaal niet tegen veel optaters willen oplopen.
Le T. schreef:Maar dat ze dat niet doen komt niet door hun technische beperking, maar omdat ze niet snel denken en snel beslissen. Dat moet nog gebeuren als ze de bal al aan de voet hebben. Als je nog moet bedenken waar die bal heen moet als je hem hebt kun je natuurlijk nooit onetouchvoetbal spelen. Volgens mij is het probleem niet dat ze niet kunnen kaatsen, maar dat ze niet weten waarheen. Ze spelen liever langzaam en veilig dan snel, en dan kun je een tegenstander van een hoger niveau natuurlijk nooit verrassen.
Een schande zou ik het ook niet willen noemen, maar ik vind het wel beschamend dat ze nog niet ver genoeg zijn om naar Madrid af te reizen om daar te proberen er een resultaat uit te halen, maar dat ze vooral met zichzelf bezig zijn en met niet afgaan.Enfin, het is allemaal geen schande wat er gebeurt, maar je ziet wel dat het technisch net te mager is. Op beslissende momenten kom je net wat voetbaltechniek tekort om een goal te scoren.
Helemaal mee eens. Het ontbreken van ideeën en de overtuiging om een bepaalde spelwijze/tactiek uit te voeren, het niet kunnen omgaan met de intensiteit van dit soort wedstrijden, het ontbreken van karakter, zichzelf niet kunnen corrigeren en het vermogen om als team van aanpak te veranderen, is waar ik me aan erger. Het ontbreken van bewustzijn dat je als ploeg met minder kwaliteit inventief en sluw moet zijn. De honger om zoveel mogelijk uit je passing en positiespel te halen. Etc. Etc.
En dat heeft eigenlijk weinig met de tegenstander te maken. Je ziet aantal van deze patronen terug in alle wedstrijden van Ajax, of dit nu in een wedstrijd tegen Madrid is of tegen NAC. Daarom snap ik niet dat mensen zich hier vastklampen aan die paar fases dat Ajax leuk (leek) mee te doen.
Laatst gewijzigd door Rachid op wo sep 28, 2011 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Nou is Real natuurlijk een tandje beter, maar gisteren doet een beetje denken aan Parma-Ajax 18 jaar terug.
I think I lost my fucking headache
Toen had Ajax het jaar ervoor de UEFA-cup gewonnen. De nederlaag tegen Parma was een incident.
Dit is geen incident. De huidige problemen van Ajax zijn structureel.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik geloof helemaal niet dat het plan v Platini werkt. Spelers willen na een jaar of 3 toch wel weg bij Ajax. Dan kan je er maar beter flink v cashen. Ik denk dat het grote verschil niet door het geld komt, maar doordat de clubs tegenwoordig ongelimiteerd buitenlanders mogen opstellen. Vroeger waren dat er maar 3. Als real van marcelo,carvalho,Pepe,ozil,khedira,kaka,di Maria,Ronaldo,higuain,benzema maar 3 spelers mag opstellen, dan krijg je een heel ander elftal.
Op dit moment is het gat inderdaad heel groot, maar je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. Dingen veranderen zo snel in het voetbal. Als er ooit kansen komen, moet je er klaar voor zijn. Ajax moet eerst maar eens onbetwist de nummer 1 van Nederland worden. Van daaruit werk je dan verder aan een gestage verbetering. In de sport moet je ambities hebben, anders kun je wel ophouden.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ben weer thuis. Heb me uitstekend vermaakt, de plaatselijke horeca een top omzet bezorgd, heeeeeeel even in een stuntje geloofd, snel met de neus op de feiten gedrukt, vervolgens even slikken en uiteindelijk een kwartier lang gezongen dat we super Ajax Amsterdam zijn. En nu is Weekend Cees aan recovery toe (maar moet er morgen weer gewerkt worden)....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Hoe kom je daar nou bij? Ajax won de UEFAcup in 1992, tegen Parma werd in 1994 kansloos verloren. 2 jaar later met een andere ploeg.joey schreef:Toen had Ajax het jaar ervoor de UEFA-cup gewonnen. De nederlaag tegen Parma was een incident.
I think I lost my fucking headache
Net weer terug in Amsterdam en heb me ook uitstekend vermaakt. Jammer dat we een aantal spelers hebben die het niveau niet aan kunnen (Janssen en Wiel). Als ik moet kiezen heb ik liever een verdedigende back die (al is het maar een beetje) kan verdedigen, dan een aanvallende back die aanvallend niks toevoegt en achterin alleen maar fouten maakt.
Dik anderhalf jaar.
Iedereen wist toen dat Ajax een goede ploeg had. Maar Parma was ook zeer sterk.
Dit Ajax zal nooit top worden. Daar mist het de kwaliteit voor. Het Ajax van toen had op bijna alle posities betere spelers dan het Ajax van nu.

Iedereen wist toen dat Ajax een goede ploeg had. Maar Parma was ook zeer sterk.
Dit Ajax zal nooit top worden. Daar mist het de kwaliteit voor. Het Ajax van toen had op bijna alle posities betere spelers dan het Ajax van nu.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Die wedstrijd was ook in mijn ogen een incident, Lucas. Ajax had een off-day die dag en wist geen enkele kans te creëren. Een soortgelijke knsloze wedstrijd speelde Ajax niet in de periode '91-'96. Parma - Ajax staat voor mij in dezelfde categorie als Juventus - Ajax in seizoen 1996/1997, Valencia - Ajax in seizoen 2002/2003 en Real Madrid - Ajax van vorig seizoen; wedstrijden waarin we volkomen van de mat zijn gespeeld, ondanks de uitslag (in Valencia speelden we nog gelijk). Nu was Ajax weliswaar kansloos, maar had het zowaar wel kansen.LucaS schreef:Hoe kom je daar nou bij? Ajax won de UEFAcup in 1992, tegen Parma werd in 1994 kansloos verloren. 2 jaar later met een andere ploeg.joey schreef:Toen had Ajax het jaar ervoor de UEFA-cup gewonnen. De nederlaag tegen Parma was een incident.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Wat mij opviel was dat Ajax soms vrije trappen achteruit nam. Deed Vitesse de afgelopen seizoenen ook vaak. Dat vind ik zo slecht; een vrije trap moet altijd naar voren.