Rangnick stapt op bij Schalke 04
Laatste update: 22 september 2011 10:11 info .AMSTERDAM - Ralf Rangnick is opgestapt als trainer van Schalke 04. De oefenmeester kampt met gezondheidsproblemen.
Foto: ANP “Het is heel jammer, maar zijn gezondheid is belangrijker dan het clubbelang”, reageert Clemens Tönnies, de voorzitter van Schalke’s raad van commissarissen, tegenover Sport 1.
Rangnick trad dit voorjaar in dienst bij Schalke en loodste de club van Klaas-Jan Huntelaar naar de winst van de Duitse beker en de halve finale van de Champions League. Daarin bleek Manchester United te sterk.
Energie
Zijn taken worden voorlopig overgenomen door Seppo Eichkorn en Markus Gisdol, de voormalige assistenten van Rangnick.
"Deze beslissing valt mij zwaar", zegt de oefenmeester op de website van Schalke. "Maar zoals ik me nu voel kan ik gewoon niet de energie opbrengen mijn taken uit te oefenen."
Duitsland
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Duitsland
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Tiggel is trainer van Heerjansdam, las ik.Jabu schreef:Van Aerle brengt de post rond, van Tiggelen de hesjes bij Sparta.
En de belangrijkste factor was Van Gaal. Acht zichzelf groter dan de clubs waarvoor hij werkt.Le T. schreef:De klacht over Van Gaal is voornamelijk dat nu het plezier weer terug is. Vind je het gek, vorig jaar hadden ze door allerlei factoren een kloteseizoen, dat is voor niemand leuk.
Burnout. Na Hoffenheim te snel weer bij S04 aan de slag gegaan.Rangnick stapt op bij Schalke 04
Hij acht zich de belangrijkste man bij de club waarvoor hij werkt. En toen zat het ego van Hoeness en spelers die hij wissel had gezet hen in de weg. Op zich heeft hij daar ook gelijk in, trainers zoals hij zijn belangrijker voor het resultaat dan een speler of een voorzitter.wimpey schreef: En de belangrijkste factor was Van Gaal. Acht zichzelf groter dan de clubs waarvoor hij werkt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Wanneer je als Bayern zijnde een punt of 16 achter Dortmund staat, is het einde nabij. Een tussenjaar als bij AZ wordt daar niet geaccepteerd.
LvG schijnt trouwens in gesprek te zijn met HSV.
LvG schijnt trouwens in gesprek te zijn met HSV.
Vml. supertalent Breno wordt ervan verdacht z'n eigen toko in de hens te hebben gezet:
http://www.bild.de/sport/fussball/breno ... .bild.html
http://www.bild.de/sport/fussball/breno ... .bild.html
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Stevens naar Schalke. Ben benieuwd of 'ie daar nog een keer een kunstje kan flikken.
En Laudrup stapt op bij Mallorca. De nieuwe trainer van HSV?
En Laudrup stapt op bij Mallorca. De nieuwe trainer van HSV?
-
Babel is herboren in Duitsland. Speelt nu met Hoffenheim tegen Bayern. Nog niet gescoord, maar hij is constant anwezig, wil de bal hebben. Hij leeft. Vroeger leek het hem geen reet te interesseren, nu gaat ie voorop in de strijd.
Whitey on the moon.
Huntelaar met twee absolute beauty's van doelpunten tegen HSV.
Wat is er trouwens met HSV aan de hand? Staan al de hele competitie in de laagste regionen.
Wat is er trouwens met HSV aan de hand? Staan al de hele competitie in de laagste regionen.
Erg knappe goals van Jan-Klaas, zoals de WDR hem noemde. Lijkt daar zijn draai inmiddels gevonden te hebben, 7 goals in de BL.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Het is maandag, dus er staat een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Deze week gaat hij over Huub Stevens en Schalke, maar vooral over de cultus van de 'volksclub' in het voetbal. HIER LEZEN!
K.
K.
Still alive...
Neuh, de afgelopen weken hadden ze helemaal niets aan hem, maar dan is het stil en ligt het natuurlijk aan zijn teamgenoten. Als hij weer eens scoort dan is het weer blijk van dat hij overal en altijd scoort ipv dat hij gewoon zijn werk doet. Gisteren waren het dan prachtige doelpunten, maar bij penalties of intikkertjes tussen vele gemiste kansen is het ook aanleiding om de loftrompet uit te steken. Zeker met het NL elftal in aantocht, daarin deed hij het immers ook zo goed als we de talloze niet te missen gemiste kansen, mislukte balcontroles en onzichtbaarheid vergeten.Duke schreef:Erg knappe goals van Jan-Klaas, zoals de WDR hem noemde. Lijkt daar zijn draai inmiddels gevonden te hebben, 7 goals in de BL.
Die jongen leeft nu eenmaal van de aanvoer. Net als Gerd Müller destijds. Er zijn zat betere aanvallers, maar heel weinig betere afronders. Hij heeft de techniek en de rust om die ballen er in te leggen. Die 2 goals van gisteren, dat doen er niet veel hem na...Le T. schreef: Neuh, de afgelopen weken hadden ze helemaal niets aan hem, maar dan is het stil en ligt het natuurlijk aan zijn teamgenoten.
Fabeltje, hij is niet goed in afronden, hij mist best veel grote kansen en 1 tegen 1 op de keeper afkomen betekent bij hem zeker niet dat je hem al kunt tellen, hij is vooral goed in kansen krijgen, net als Van Nistelrooij trouwens. Ook een kwaliteit trouwens, alleen wel eentje met nadelen. Hij doet bijna niks anders dan voor zijn eigen kansen lopen en dat mag hij ook want hij kan niet zoveel anders, dan gaat het hele elftal dus maar proberen hem kansen te bezorgen. Dat kan soms handig zijn voor een elftal omdat het structuur brengt, maar het is vooral handig voor zo'n spits die dan zelf veel goals maakt en vereerd wordt, maar in plaats van anderen. Bovendien komt het er dan vaak op neer dat die kansen gecreeerd moeten worden met een man minder, wat niet werkt tegen de betere tegenstanders.wimpey schreef:Die jongen leeft nu eenmaal van de aanvoer. Net als Gerd Müller destijds. Er zijn zat betere aanvallers, maar heel weinig betere afronders. Hij heeft de techniek en de rust om die ballen er in te leggen. Die 2 goals van gisteren, dat doen er niet veel hem na...Le T. schreef: Neuh, de afgelopen weken hadden ze helemaal niets aan hem, maar dan is het stil en ligt het natuurlijk aan zijn teamgenoten.
Hij heeft best wel wat gevoel in zijn poten, zolang het niet om de balaanname gaat, en een goed schot. Maar het is vooral iemand die in zo'n typische spitsenflow kan zitten dat alle ballen erin vliegen. Het is net als met ketchup, soms komt er niks, en dan komt alles achter elkaar. Wat betreft het niks heeft hij alle records gebroken, met iets van 1400 minuten waarin hij een bal op zijn rug die erin vloeg nog op zijn naam kreeg. Waar ik me aan stoor is dat bij hem alleen die goede periodes alle aandacht krijgen en de droge weken worden genegeerd, zodat hij als veel beter en waardevoller wordt afgeschilderd dan hij is. Hij scoort vaak zomaar 5 wedstrijden op een rij niet, dat vind ik veel te lang voor een spits die er staat om te scoren, en dan dus geen enkele meerwaarde heeft.
De vergelijking met Gerd Müller is nogal belachelijk.
De vergelijking met ketchup lijkt me even belachelijk.
Salvador Dali
Salvador Dali
Die is van zijn grote voorbeeld Van Nistelrooij.Duke schreef:De vergelijking met ketchup lijkt me even belachelijk.
Bayern binnen 12 minuten alweer 3-0 voor. Thuis tegen Hertha. Gaat lekker daar.
Auch Mainz zieht die Bayern die Lederhose aus. 

Zou Heynckes er weer net zo'n puinhoop van gaan maken als destijds bij Schalke?
Borussia dus alweer aan kop. Gaat hard.
Borussia dus alweer aan kop. Gaat hard.
Borussia D. heeft een mooie ploeg en voert een doordacht beleid. Sahin vertrekt en een jonge jongen als Gündoğan of Leitner neemt z'n positie in. En ze kunnen het zich veroorloven om Barrios op de bank te zetten. In de breedte zijn ze sterk.
- InnerHarbour
Wat kan het veranderen in een maand tijd he........Rishi schreef:Spelen leuk ook. Zijn te goed voor de Duitse competitie.

YNWA
Neh. Bayern wordt gewoon kampioen.Jöhnk schreef:Zou Heynckes er weer net zo'n puinhoop van gaan maken als destijds bij Schalke?
Heb je ze in de CL gezien? Daar rammelt het defensief aan alle kanten. Die worden niet weer kampioen dit seizoen.Borussia dus alweer aan kop. Gaat hard.
Wat ik leuk vind, is Gladbach. Leuk ploeggie met maar één 'Ausnahmespieler' (Reus). Maar Favre is een toptrainer. Deed het bij Hertha en daarvoor bij FC Zürich. Vakman.
Huntelaar pakt rood in de bekerwedstrijd tegen Mönchengladbach.
Salvador Dali
Salvador Dali