And it's done.WP_LeGeNd schreef:Klik op profiel, en dan heb je een optie om hem aan je vijandenlijst toe te voegen.Rishi schreef:Hoe blokkeer je iemand ?

Moderator: mods
And it's done.WP_LeGeNd schreef:Klik op profiel, en dan heb je een optie om hem aan je vijandenlijst toe te voegen.Rishi schreef:Hoe blokkeer je iemand ?
Je moet de beelden van Hoek van Holland en het Maasgebouw eens goed bekijken... de agenten die het pistool trekken zien er agressiever en crimineler uit dan welke aanwezige dan ook bij deze rellen. Het is maar de vraag in hoeverre er sprake is van actie is reactie.Khraa schreef:Op mijn werk zitten een aantal Feyenoordsupporters (dat is het nadeel van in Rotterdam werken, alhoewel het was vorig jaar erg grappig, elk nadeel heeft zijn voordeel) en die balen behoorlijk van de actie bij het Maasgebouw. De link met Hoek van Holland werd al snel gelegd..
Ben je weleens bij de Kuip geweest? Bij het Maasgebouw gaan de medewerkers, sponsor genodigden, de bobo's en o.a. de mensen die namens Manchester City Guidetti komen volgen naar binnen. Het stikt daar van de opa's die hun kleinzoon eens meenemen voor leuk potje Feyenoord vanaf de 'nette' tribune.Khraa schreef:Volgens mij waren het geen kinderen van 11 die het Maasgebouw binnen wilde dringen....
Alhoewel misschien wel mensen met het verstandelijk vermogen van een 11jarige.
Nope ik heb het zelf rellen bij de Kuip meegemaakt toen ik 12 was, mijn vader 48 en mijn neefje 9. Mijn neefje moest onwijs huilen en daarom gingen we meteen weer terug naar huis.Zeux schreef:Geloof dat het slimmer is om Cruijff te negeren. Hij is blijven hangen in zijn puberjaren. Provoceert om het provoceren en voelt zich daardoor een enorme bink. Spijtig.
Volgens mij werd er toen gericht geschoten. Niet goed gericht, want dan krijgt hij de kogel in de borst, maar het lijkt me er niet de situatie naar om moeilijk te gaan doen over 20 cm. Verder lijkt het mij normaal dat als een agent zijn pistool trekt het gewoon afgelopen is, met de rel of met de reller, één van beide.Cruijff schreef:Doel eigenlijk meer op Hoek van Holland. Ik begrijp best dat ze geen tientallen losgeslagen feyenoord idioten het Maasgebouw in moeten laten en dus iets moeten doen. Maar die kale koppen en getrokken pistolen zien er voor een kind van 11 zeer traumatiserend uit. Maar doel eigenlijk meer op in Hoek van Holland waar men zogenaamd in de lucht ging schieten en een jongen van 17 dodelijk raken. Zou bij een waarschuwingsschot niet moeten kunnen als je weet dat het gozertje exact 11 centimeter langer was dan Wesley Sneijder.
En ook niet goed gericht op de juiste persoon, want er stierf gewoon een mannetje die met het hele gebeuren geen f*ck te maken had.Le T. schreef:Volgens mij werd er toen gericht geschoten. Niet goed gericht, want dan krijgt hij de kogel in de borst,
Als jij in een groep staat die politieagenten met getrokken pistool terugdringt dan heb je alles met het gebeuren te maken. Zonder dat soort mannetjes is er helemaal geen gebeuren. Jammer dat er niet meer van dat soort mannetjes gesneuveld zijn.Cruijff schreef:In Nederland niet het geval. Er wordt ZELDENNN op iets anders geschoten dan lucht op been bij rellen. Zaterdag zijn er zelfs geen waarschuwingsschoten gelost, toen de 7 agenten hun pistool trokken, renden alle 60 kakkerlakken weg. Paar minuten later veegde de ME de rest van het plein schoon.
En ook niet goed gericht op de juiste persoon, want er stierf gewoon een mannetje die met het hele gebeuren geen f*ck te maken had.Le T. schreef:Volgens mij werd er toen gericht geschoten. Niet goed gericht, want dan krijgt hij de kogel in de borst,
Die agenten hadden zich ook al honderden meters terug laten drijven, wat op zich al idioot is. Die agenten zijn er niet om gelyncht te worden, en ook niet om mee te stoeien. Volgende keer een mitrailleur meenemen graag, en kogels met platte kop.El Clavo schreef:Je moet er toch eens wat genuanceerder naar kijken. Ik zie agenten volledig in het nauw gedreven met een ruimte van een paar meter daartussen. Aan de andere kant zie je een menigte die duidelijk een confrontatie wil. Iedereen die dat niet wil staat aan de zijkanten of achter de groep die wel wil. je gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet in de gaten had wat daar gebeurde en dat ie er toevallig tussen kwam. Echt onzin.
Mee eens als je voor de deur bij het Maasgebouw staat of op een afstand van minder dan 5 meter pal voor die agenten. Dan neem je dat risico ergens door 'geraakt' te worden. Maar in Hoek van Holland renden er continu groepen kakkerlakken heen en weer, er werd met hekken gegooid en huilende meisjes (en jongetjes) waren vervolgens jankend aan het vluchten. In die chaos werd geschoten door mensen die in die omstandigheden zeker niet als politieagent herkenbaar waren.El Clavo schreef:Je moet er toch eens wat genuanceerder naar kijken. Ik zie agenten volledig in het nauw gedreven met een ruimte van een paar meter daartussen. Aan de andere kant zie je een menigte die duidelijk een confrontatie wil. Iedereen die dat niet wil staat aan de zijkanten of achter de groep die wel wil. je gaat mij echt niet wijsmaken dat hij niet in de gaten had wat daar gebeurde en dat ie er toevallig tussen kwam. Echt onzin.
Inderdaad erg slecht dat de agenten zich zover laten terugdrijven. Dan hebben ze nog niet vaak genoeg georganiseerd een charge hebben uitgevoerd of niet goed opgelet bij deze trainingen:Le T. schreef:Die agenten hadden zich ook al honderden meters terug laten drijven, wat op zich al idioot is. Die agenten zijn er niet om gelyncht te worden, en ook niet om mee te stoeien..
Goh. De gedachten van Hans Janmaat leven blijkbaar nog voort...Le T. schreef:Volgende keer een mitrailleur meenemen graag, en kogels met platte kop.
Dat is ook het probleem als de politie zich moet terugtrekken, de mensen die daar dan zijn worden uitgeleverd aan een wilde horde holenmensen.Cruijff schreef: Mee eens als je voor de deur bij het Maasgebouw staat of op een afstand van minder dan 5 meter pal voor die agenten. Dan neem je dat risico ergens door 'geraakt' te worden. Maar in Hoek van Holland renden er continu groepen kakkerlakken heen en weer, er werd met hekken gegooid en huilende meisjes (en jongetjes) waren vervolgens jankend aan het vluchten. In die chaos werd geschoten door mensen die in die omstandigheden zeker niet als politieagent herkenbaar waren.
We hebben het hier over een levensbedreigende situatie. Eerder wordt er geen pistool getrokken en dat is wat anders dan een vechtpartijtje. Het probleem is dat dat niet tot het gewenste effect leidde. Als het zover komt moet het gewoon afgelopen zijn. De levensbedreigende situatie moet onmiddellijk beeindigd bij een waarschuwingsschot. Dat zit hem niet in de training, maar in de minutie en de vuurkracht van de wapens. In landen waar de politie met automatische wapens rondloopt zul je niet zien dat een aantal agenten teruggedreven wordt.Cruijff schreef:Inderdaad erg slecht dat de agenten zich zover laten terugdrijven. Dan hebben ze nog niet vaak genoeg georganiseerd een charge hebben uitgevoerd of niet goed opgelet bij deze trainingen:Le T. schreef:Die agenten hadden zich ook al honderden meters terug laten drijven, wat op zich al idioot is. Die agenten zijn er niet om gelyncht te worden, en ook niet om mee te stoeien..
http://forum.dutchbodybuilding.com/f201 ... en-139814/
Op deze manier is het voor de hooligans in het echt ook leuk. Je kunt maar door blijven gaan hoe levensbedreigend het ook is, en de kans dat je dood gaat of er blijvend letsel aan overhoudt is heel gering.Dat zijn overigens best geinige oefeningen, denk dat een hoop Nederlanders wel een leuke middag hebben als ze daar aan meedoen, op een aantal moraalridders en ventjes als Rishi en GangstaRiB, die toch zouden zijn afgekeurd bij het leger, na dan.
Ik ben niet zo goed met zijn gedachten wat dat betreft bekend. Ik ben ook geen voorstander van veel bevoegdheden voor de politie. Maar politie moet er wel zijn en is er dan ook niet om gevaarlijke spelletjes mee te spelen. Als het dan toch gevaarlijk wordt, laat het dan gevaarlijk worden voor de daders en niet voor de politieagenten en niet voor feestgangers. Met al mijn genuanceerde verlichte opvattingen zeg ik eerlijk dat ik het beter had gevonden als daar één agent was geweest met een automatisch wapen, en die andere agenten munitie met stopkracht hadden gehad. Dan vallen er misschien meer dooien en zwaardere gewonden, maar dan is het wel afgelopen, is het snel afgelopen afgelopen afhankelijk van hoe doorgesnoven ze zijn, en afgelopen nog voordat de politie moest terugtrekken. En dan gebeurt het niet nog een keer. Op deze manier blijft het een leuk tijdverdrijf voor die hooligans.Goh. De gedachten van Hans Janmaat leven blijkbaar nog voort...Le T. schreef:Volgende keer een mitrailleur meenemen graag, en kogels met platte kop.
Ik kan mij niets meer herrineren van een golden goal van Kluivert voor Ajax twee jaar geleden.Cruijff schreef:Nope ik heb het zelf rellen bij de Kuip meegemaakt toen ik 12 was, mijn vader 48 en mijn neefje 9. Mijn neefje moest onwijs huilen en daarom gingen we meteen weer terug naar huis.Zeux schreef:Geloof dat het slimmer is om Cruijff te negeren. Hij is blijven hangen in zijn puberjaren. Provoceert om het provoceren en voelt zich daardoor een enorme bink. Spijtig.
In de trein heb ik ook alles bij elkaar gehuild en geschreeuwd. Omdat we de wedstrijd en de golden goal van Kluivert nu misten.
De politie heeft toen talloze schoten gelost, zonder veel effect, de doorgesnoven agressievelingen stijf vande adrenaline gingen gewoon door, soms met een kogelwond. Dan heb je dus als politie te weinig stopkracht en dat ligt aan de kogels. Dat is een bij de politie bekend probleem. Voordeel is dat ze weinig schade aanrichten, nadeel is dat vaak gewoon door een been heen gaan en iemand daar eigenlijk weinig van last van heeft zolang de adrenaline blijft pompen. Ze zijn dan ook ongeschikt om op de benen te mikken, ze moeten eigenlijk wel voor de borst gaan, wat dan weer sneller tot dooien leidt. Dan zou ik zeggen zorg dat je in ieder geval andere munitie bij je hebt voor dit soort situaties. Als je een waarchuwingsschot geeft, en dat wordt genegeerd en je gaat gericht schieten met de juiste munitie (onmiddellijk graag en je niet eerst terug laten drijven) dan vallen er meteen vijf kermend van de pijn om. Als dat gebeurt rent de rest echt wel hard weg of gaan ze op de grond liggen wachten tot ze gearresteerd worden. Dan heb je een heel andere situatie, dan escaleert het dus niet verder. En zo niet, dan wel bij een volgend salvo.Cruijff schreef:Ok, nu hebben we in ieder geval een échte discussie Le T.
Kan wel voor een deel meegaan in je argumenten, maar meen je het van de platte kogels of was dat ironie?
Watje
Rinkel. De. Kinkel. Daar gaat jouw steen door de ruit van het Maasgebouw. Je maten juichen. Je steekt je armen in de lucht. Je ogen rollen bijna uit je doorgesnoven kop. Je voelt je stoer. Je denkt dat je een held bent. Door Thijs Zonneveld.
Vlak voor je staan politieagenten met getrokken geweren. Je ruikt hun angst. Je brult ze een paar ziektes toe en trekt een nieuwe baksteen uit de grond.
Waarom je precies bezig bent om het stadion van je eigen club te slopen, dat weet je niet meer. Het was iets met het bestuur. Ofzo. Met die ene Gudde. Althans, dat zeggen je maten. Dat zijn de jongens die om je heen staan, met hun capuchons net zo ver over hun ogen als jij. Ze zeggen dat het de schuld is van die Gudde.
Door hem is Feyenoord een B-club met C-acteurs geworden. Door hem heb je je de afgelopen seizoen geschaamd voor je eigen elftal. Door hem is al het geld op. Door hem mag je niet meer in De Kuip roepen dat alle joden aan het gas moeten. Door hem moet je je lawinepijlen inleveren als je het stadion binnenkomt.
Weg
En o ja, hij ging ook nog vreemd met een ander wijf. Of dat waar is, weet je niet. En ook niet of het iets te maken heeft met Feyenoord. Maar dat maakt niet uit. Hij moet gewoon weg. En als hij niet weg moet, dan moet er iemand anders weg.
Eigenlijk kan het je geen zak schelen wat er nu precies moet gebeuren bij Feyenoord. Je bent gewoon tegen alles. Tegen mannen met stropdassen. Tegen alles wat uit 020 komt. Tegen de leraren op je school, tegen de baas op je werk. Tegen de politie. Tegen je moeder. Tegen de wereld. Je wilt gewoon wel eens zien hoe het is om een steen door een ruit te smijten. Het boeit je nul dat het de ruit is van de club die je op je bovenarm hebt getatoeëerd.
TV
Vanavond ben je op tv. Op Studio Sport, op het journaal. Ze zullen schande van je spreken. Vind je alleen maar mooi. Morgen in de kranten hetzelfde liedje. Je zult er met je maten om lachen. Je zult elkaar vertellen hoe stoer je wel was. Hoe hard die agenten om hun moeder stonden te roepen. Je pocht dat je de volgende keer iemand zijn hersens inslaat.
Er zal wel weer een oproep komen om jezelf aan te geven. En om te praten over de problemen die de losgeslagen supporters hebben met het huidige bestuur. Doe je natuurlijk niet. En je maten ook niet.
Je doet lekker of je neus bloedt. Laf, maar wel handig. Anders moet je nog gaan nadenken ook. En verantwoording afleggen over je daden. Heb je helemaal geen zin in. In plaats daarvan stuur je nog een paar anonieme dreigmails naar Gudde en de andere stropdassen bij Feyenoord. En je wacht op de volgende gelegenheid om weer te rellen. Met je capuchon zo ver mogelijk over je ogen en een steen in je handen.
Als een watje dat heel hard doet alsof hij een held is.