De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

zeux

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr sep 16, 2011 2:56 pm

Peter schreef: Het binnenhuppelen van een vergadering met een afgewezen sollicitant is hopeloos en heb ik nog nooit meegemaakt, maar laten we het daar vooral bij houden.
Denk je eens een paar seconden in wat er gebeurt als een lid van de RvC van Philips of ABN of Unilever dit flikt?

Waarom nu zo coulant?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jesse

Bericht door Jesse » vr sep 16, 2011 3:03 pm

Het punt is dat het niet zomaar een lid van de RvC is. Een betere vergelijking zou zijn als de oprichter van Philips of Unilever dit zou doen (niet dat Cruijff de oprichter van Ajax is). Ik ben inderdaad heel benieuwd wat er dan zou gebeuren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

zeux

Bericht door zeux » vr sep 16, 2011 3:52 pm

Jesse schreef:Het punt is dat het niet zomaar een lid van de RvC is. Een betere vergelijking zou zijn als de oprichter van Philips of Unilever dit zou doen (niet dat Cruijff de oprichter van Ajax is). Ik ben inderdaad heel benieuwd wat er dan zou gebeuren.
Het zijn beursgenoteerde bedrijven. Daar zijn dit soort dorpsclub-fratsen toch echt niet gewenst. Ook niet als Meneer Frits met de door hem gewenste directeur twee maanden na afwijzing onaangekondigd een RvC binnen komt lopen, ook nog eens gesecuundeerd door twee 'getrouwen' uit het bedrijf die daar statutair niets te zoeken hebben.

Echt. Pictrure it.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 4:01 pm

Deze meneer, Eric Bartels, zegt dat men JC z'n gang moet laten gaan:

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... ijff.dhtml

Dit wordt een soap die langer gaat duren dan As the World turns. In 2021 hebben we nog geen directeur voetbalzaken. Men had Cruijff nooit een commissariaat aan mogen bieden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 16, 2011 4:15 pm

Men had Cruijff zo en zo zo ver mogelijk van welke zeggenschap over onze club dan ook weg moeten houden.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr sep 16, 2011 4:16 pm

Zeux schreef:
Jesse schreef:Het punt is dat het niet zomaar een lid van de RvC is. Een betere vergelijking zou zijn als de oprichter van Philips of Unilever dit zou doen (niet dat Cruijff de oprichter van Ajax is). Ik ben inderdaad heel benieuwd wat er dan zou gebeuren.
Het zijn beursgenoteerde bedrijven. Daar zijn dit soort dorpsclub-fratsen toch echt niet gewenst. Ook niet als Meneer Frits met de door hem gewenste directeur twee maanden na afwijzing onaangekondigd een RvC binnen komt lopen, ook nog eens gesecuundeerd door twee 'getrouwen' uit het bedrijf die daar statutair niets te zoeken hebben.

Echt. Pictrure it.
Zeux: +1

Is gewoon hartstikke waar wat 'ie hier schrijft. Het is onbestaanbaar.

"O nee? Ling geen directeur? Maar zo gemakkelijk ben je niet van ons af. We banjeren gewoon binnen. Met Ling erbij. Kijken of ze dan misschien zonder stamelen uit kunnen leggen waarom ze hem niet willen."

Onbestaanbaar. En onbeschaafd.

K.
Still alive...

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 4:22 pm

LucaS schreef:Men had Cruijff zo en zo zo ver mogelijk van welke zeggenschap over onze club dan ook weg moeten houden.
De insteek was prima. Met Boog - Jol - JOR kom je niet verder dan boerenkoolvoetbal. De jeugd vooral individueel benaderen is de juiste aanpak.

Het ging mis op het moment dat die man werd opgedrongen een jasje aan te trekken. Je kunt van een bestuurder geen voetballer maken, v.v. gaat dat ook niet altijd lukken.

Hij was de klokkenluider, dat heeft ie goed gedaan. Daarna had Ajax hem weer bovenop zijn berg in Barcelona moeten zetten.

Verhaal bij je mede-commissarissen komen halen met een afgewezen sollicitant in je kielzog: je moet er maar op komen. Dan is er wel iets kapot in je bovenkamer, laten we eerlijk wezen.

Jesse

Bericht door Jesse » vr sep 16, 2011 4:25 pm

Zeux schreef:

Echt. Pictrure it.
Je hebt uiteraard gelijk. Het is natuurlijk onvoorstelbaar dat zoiets bij een dergelijk bedrijf gebeurt. Mijn punt was er meer op gericht dat een RvC van zo'n bedrijf een dergelijk figuur ook niet zomaar de deur zal wijzen of op straat zal zetten. Dat maakt het zo'n aparte situatie.
Laatst gewijzigd door Jesse op vr sep 16, 2011 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 4:30 pm

Point of no return komt anders steeds dichterbij, Jesse.

Die 4 zullen dit soort onserieus gedrag niet blijven gedogen.

Wat deden Jonk en Bergkamp daar: veren in de reet van Ling steken? :confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 16, 2011 4:37 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Men had Cruijff zo en zo zo ver mogelijk van welke zeggenschap over onze club dan ook weg moeten houden.
De insteek was prima. Met Boog - Jol - JOR kom je niet verder dan boerenkoolvoetbal. De jeugd vooral individueel benaderen is de juiste aanpak.

Het ging mis op het moment dat die man werd opgedrongen een jasje aan te trekken. Je kunt van een bestuurder geen voetballer maken, v.v. gaat dat ook niet altijd lukken.

Hij was de klokkenluider, dat heeft ie goed gedaan. Daarna had Ajax hem weer bovenop zijn berg in Barcelona moeten zetten.

Verhaal bij je mede-commissarissen komen halen met een afgewezen sollicitant in je kielzog: je moet er maar op komen. Dan is er wel iets kapot in je bovenkamer, laten we eerlijk wezen.
Door wie werd hij opgedrongen een jasje aan te doen? Vanaf het begin was ik tegen de inmenging van Cruijff. Niet omdat hij geen kijk op het spelletje heeft, maar omdat uiteindelijk dit soort geneuzel neerslaat op het eerste elftal. Bergkamp moest zo nodig naast De Boer gaan zitten, ik snapte dat niet. Bergkamp heb ik nog nooit horen praten, laat staan een training leiden. Bergkamp wil low profile blijven. Die wil een paar uur per dag met een bal pielen en dan thuis aardappels met andijvie eten. De Boer en Blind was een beter duo, waar De Boer openlijk van gezegd heeft dat hij het lekker vond dat Blind naast em zat. Maar nee, we gaan een goed duo uit elkaar halen omdat..... ?

Ajax is nu een stuurloos schip. Jeugdopleiding loopt op routine er is nog niks gebeurd.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 4:42 pm

GangstaRiB schreef: Bergkamp moest zo nodig naast De Boer gaan zitten, ik snapte dat niet.
De Boer wilde Bergkamp erbij hebben. Hij laat zich echt geen assistent opdringen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 16, 2011 4:46 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Bergkamp moest zo nodig naast De Boer gaan zitten, ik snapte dat niet.
De Boer wilde Bergkamp erbij hebben. Hij laat zich echt geen assistent opdringen.
Dat vraag ik me nog steeds af. Van hem hoefde Blind niet weg, maar Blind moest weg omdat Cruijff dat wilde. Daarna werd Bergkamp hem in de mik geschoven. Het is speculatie, maar ik ben echt benieuwd of De Boer blij is met Bergkamp naast em.
Whitey on the moon.

Jesse

Bericht door Jesse » vr sep 16, 2011 4:55 pm

wimpey schreef:Point of no return komt anders steeds dichterbij, Jesse.
Klopt. Een ieder ander zou al lang op straat gezet zijn.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 16, 2011 4:59 pm

Peter schreef:
En slechte trainers dwingend geadviseerd, gepusht of er doorgedrukt door Cruijff en goede technische mensen eruit gewerkt omdat Cruijff ze niet mocht en zijn krant en zijn volgers binnen de club hen eruit wisten te krijgen
Tot zover de gekleurde bril van Le T. Dit klopt toch van geen kant man. Wie zijn dan die goede technische mensen die eruit zijn gewerkt (door Cruijff nota bene)? Jol? Adriaanse? En Van Gaal als TD?
Ja, Adriaanse en Van Gaal zijn goede technische mensen, Jol paste niet zo goed bij Ajax maar verstond het vak in ieder geval.
Vind het overigens een onprofessionele actie van Cruijff, maar laten we het ook niet groter maken dan dat het is.
Ook niet kleiner graag, het is zijn zoveelste belachelijke actie.
Ik vind bijvoorbeeld het aantrekken van een Bulyikin veel hopelozer en in strijd met waar we voor staan. Dat al dat interne gekonkel op straat ligt is treurig (en des Ajax) en levert negatieve reclame op, maar het is niet iets waar Ajax morgen minder van wordt. Zolang het beleid maar wordt uitgevoerd. Dat is het belangrijkste.
Welk beleid? Er ligt een vodje en er is helemaal geen directie om het beleid te maken, het 'beleid' bestaat uit vriendjes op een dik salaris zetten.
Cruijff schreef:Le T. je lult uit je nek man! Jouw verhaal is wel heel zwart-wit.
Zo zwart is het verhaal van Cruijff en Ajax sinds 88.
Vergeet niet dat Johan in de jaren '90 meerdere malen heeft overwogen om weer hoofdtrainer van Ajax te worden. Als hij Morten Olsen had opgevolgd, was ons laatste decennium heel anders verlopen dan met Jan Wouters en zijn opvolgers...
Aan zijn overwegingen hebben we niks, en Wouters hebben we ook aan hem te danken met zijn dwaze ideeen over topvoetballers die als vanzelf goede trainers worden. Ik beoordeel hem op wat hij voor Ajax betekend heeft, en sinds hij geen trainer meer is is dat niets dan ellende.
Suarez verkopen en een titel mislopen zou hem ruim een ton extra opleveren en dan krijg je dus conflicterende belangen. Dat je hoofdtrainer Martin Jol zelf geld verdient aan de transfers van Teemu Tainio, Timothy Atouba, Mounir El Hamdaoui en Ahmed Hossam is natuurlijk ook een gotspe!
Waar blijkt dat eigenlijk uit? Ik weet dat het gerucht al lang wordt verspreid, maar ik heb de harde feiten even gemist. Jij kennelijk niet, dus kun je even vertellen hoe je dat weet?
Wollt ihr den totalen Mensch?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr sep 16, 2011 6:50 pm

Zeux schreef:
El Clavo schreef:Derksen deed gisteren ook nog een wanhope poging om dit recht te praten. Ling zou uitleg willen hebben over zijn afwzijzing. Flikker op man.
We zijn het eens El Clavo!
Taart? :ajaxsmiley.gif:
Hier zeg je wel zinnige dingen haha! Ik zie het al helemaal voor me ook. Papa Cruijf die met zn 3 zoontjes op het schoolplein verhaal komt halen waarom ze geslagen zijn.

Het is echt van de gekke. Dit soort acties haalden Van den Boog, Jaakke en Kales bij elkaar opgeteld nog geen eens uit.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr sep 16, 2011 7:53 pm

Johan Derksen vindt het een pri-ma actie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 16, 2011 7:59 pm

Thijs schreef:Johan Derksen vindt het een pri-ma actie.
Ik zit met stijgende verbazing te kijken. Al die oude lullen nemen het op voor Cruijff. Ze snappen er geen reet meer van. Helaas zitten ze op bepalende positie's in de media.

Cruijff moet zo snel mogelijk oprotten.
Whitey on the moon.

Luciano

Bericht door Luciano » vr sep 16, 2011 8:00 pm

Zaken liggen in iedergeval (alweer) genuanceerder dan hier wordt verondersteld.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr sep 16, 2011 8:01 pm

Volgens mij heeft Derksen ook problemen met mensen die universiteit hebben gedaan ofzo, dat heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr sep 16, 2011 8:05 pm

Luciano schreef:Zaken liggen in iedergeval (alweer) genuanceerder dan hier wordt verondersteld.
Vertel?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 16, 2011 8:12 pm

Thijs schreef:Volgens mij heeft Derksen ook problemen met mensen die universiteit hebben gedaan ofzo, dat heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen.
Zo ontzettend zwak. Boog werd afgemaakt door de T. Nu doet Derksen het bij Ten Have. Ik zou Derksen serieus aanklagen voor laster, want zoveel onwaarheden heb ik zelden gehoord.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 8:13 pm

Thijs schreef:Volgens mij heeft Derksen ook problemen met mensen die universiteit hebben gedaan ofzo, dat heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen.
Derksen is echt zo'n figuur dat geen gelijk heeft, maar het krijgt. Omdat mensen op een gegeven moment te moe zijn om nog in discussie te gaan. Een jaar of 5 geleden was zijn mantra dat 'Stam geen sliding over zijn linkerbeen kan zetten'. Kwam iedere uitzending voorbij.

De kracht van de boodschap is de herhaling. Wanneer je maar vaak genoeg hetzelfde roeptoetert, wordt het 'waar'. Zie Wilders, zie Marijnissen. Populisme, spierballentaal en anti-establishment doen het goed. Spreekt het klootjesvolk aan.

Onder die noemer schaar ik Derksen ook. En Hugo Borst. Vraag ze niet wat inhoudelijks over het spel, want dat snappen ze niet. Hun programma's gaan ook niet over voetbal. Wel over roddel en achterklap omtrent personen die binnen de voetballerij werkzaam zijn.

Jesse

Bericht door Jesse » vr sep 16, 2011 8:28 pm

Vermoeiend inderdaad.

Alle schuld ligt nu opeens bij Ten Have volgens Derksen. :excited.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » vr sep 16, 2011 8:33 pm

Jesse schreef:
Vermoeiend inderdaad.

Alle schuld ligt nu opeens bij Ten Have volgens Derksen. :excited.gif:
Ach, Ten Have is schijnbaar het pispaaltje van Derksen, blijkbaar bewondert hij hem heimelijk.

Ten Have lijkt zich er tot nu toe prima doorheen te slaan.

Figuren als Derksen en De Groot doen Cruijff geen goed.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 8:38 pm

Benji schreef: Ten Have lijkt zich er tot nu toe prima doorheen te slaan.
Over een jaar of 10 schrijft ie een biografie omtrent al z'n avonturen met Cruijff.

Ik zou er het bijltje al bij neergegooid hebben. Denk je dat je die man eindelijk aan z'n verstand hebt gepeuterd dat die Ling niet de juiste persoon is, neemt ie 'm mee naar een vergadering - om op proletische wijze z'n medebestuurders voor het blok te zetten en om tekst en uitleg te vragen.

Dan denk je als serieus bestuurder toch dat je bij Banana Split terecht bent gekomen?! Echt, die Ten Have zal gedacht hebben dat Ralph Inbar over 5 minuten binnen komt.

Plaats reactie