De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo sep 14, 2011 10:03 am

Cruijff schreef:Ja dat voor een minister alle deuren opengaan heeft Ella Vogelaar tzt gemerkt. Een bepaalde uitstraling is toch wel belangrijk, misschien zelfs nog belangrijker dan vakkennis.
Dat uitstraling belangrijk zou zijn is vooral een selffullfilling prophecy. Als niemand er zich wat van aan trekt doet het er niet toe. Als iemand alleen maar wat zit uit te stralen dan wordt die ballon ook snel doorgeprikt. Vogelaar had wel wat meer en vooral belangrijker gebreken, en ze had ook nog eens geen eigen geld en dus geen macht.
Alsof zo'n minister dankzij alle bureaucratie zelf nog een erg grote vinger in de pap heeft op beleidsmatig vlak... Een minister van een departement is gewoon een soort Eric Gudde. Wel de pipo die de wind mag opvangen, maar zeker niet de baas...
Zoals ik al aangaf, op basis van onkunde is het makkelijk praten. Als je geen idee hebt van wat het werk van een minister inhoudt kun je ook niet verzinnen waarom Van den Hoogeband dat niet zou kunnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 14, 2011 10:16 am

Cruijff over Griekenland: "Qua begroting zijn hunnie achterin gewoon geitenkaas, in principe. Dat weet je. Da's één. Punt twee: dan kun je zeggen feta, dat is ook geitenkaas, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want op kniehoogte kun je nooit een bal aannemen als die gaten er liggen van twee, drie meter. En dan zit je dus in een cirkel wie heel moeilijk te doorbreken is. Dat is eigenlijk heel simpel."

K.
Still alive...

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo sep 14, 2011 10:26 am

Le T. schreef:Ik krijg toch de indruk dat het vooral heel gezellig moet worden met al die oud-voetballers onder elkaar die elkaar dan gaan wijsmaken dat ze zo goed zijn in wat ze doen omdat ze oud-voetballers zijn, en daarom maar 2 of 3 keer zoveel moeten verdienen als een ander in dezelfde functie. Wij van WC-eend... Het ademt geen topsportklimaat.

Ik denk dat het met name voor de kinderen weer een stuk leuker gaat worden bij Ajax!
Bertje for President!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 10:31 am

Kowalczyk schreef:Cruijff over Griekenland: "Qua begroting zijn hunnie achterin gewoon geitenkaas, in principe. Dat weet je. Da's één. Punt twee: dan kun je zeggen feta, dat is ook geitenkaas, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want op kniehoogte kun je nooit een bal aannemen als die gaten er liggen van twee, drie meter. En dan zit je dus in een cirkel wie heel moeilijk te doorbreken is. Dat is eigenlijk heel simpel."

K.
Goh, je vindt jezelf altijd wel heel grappig met je literaire JC imitaties he! Als Johan zou willen dat de (voetbal)leek hem begreep, had ie het wel beter uitgelegd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo sep 14, 2011 10:39 am

Cruijff schreef: ...Een Pieter vd Hoogeband als minister zou prima kunnen werken.
PvdH is een (kantoor)lui jong!
Bertje for President!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 10:42 am

Tja, Markie Rutte de MP in principe ook! Die lacht liever kwesties weg dan dat hij werkt...

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 14, 2011 10:57 am

Jos Verstappen dan maar minister van verkeer en waterstaat maken, hij heeft veel feeling met zowel asfalt als grint, en hij was topsporter dus hoogintelligent.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 14, 2011 11:01 am

Kowalczyk schreef:Cruijff over Griekenland: "Qua begroting zijn hunnie achterin gewoon geitenkaas, in principe. Dat weet je. Da's één. Punt twee: dan kun je zeggen feta, dat is ook geitenkaas, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want op kniehoogte kun je nooit een bal aannemen als die gaten er liggen van twee, drie meter. En dan zit je dus in een cirkel wie heel moeilijk te doorbreken is. Dat is eigenlijk heel simpel."

K.

Maar gelukkig heeft Cruijff meer verstand van voetbal dan jij.

En gelukkig doet Ten Have niet zo kinderachtig, en kijkt hij gewoon naar wat Cruijff kan betekenen voor Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo sep 14, 2011 11:22 am

Ik heb genoten van de uitzending. Wat een fenomeen is het toch. Je bent voor of tegen, lijkt het wel.
Ik vind vooral zijn passie voor meer bewegen, jeugd ontwikkelen, gehandicapten meenemen in de maatschappij gewoon ontroerend. Niet gespeeld, gewoon puur. Zijn ideeen over voetbal zijn uniek, zijn uitstraling en bekendheid enorm, zijn eigenwijsheid legendarisch, zijn onvermogen om zich te conformeren ook. Boeiende tegenstellingen. :smallgrin.gif:

Dat het nu lukt om hem (voorlopig) binnen boord te houden is een grote prestatie van allen die daarbij betrokken zijn, in het bijzonder Steven ten Have. Ik hoop dat hij blijft totdat de nieuwe koers voldoende bepaald is en geimplementeerd, zodat de dan zittenden (Hiddink?) het verder kunnen uitvoeren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 11:34 am

Hiddink vind ik persoonlijk een vervelende ijdeltuit, een egotripper en structurele under achiever (hoe kun je op de WK 1998 nu minder presteren dan het Oranje van 2010, [dankzij penalties, goed goed], een EK 1996 volledig verneuken, je met Rusland niet kwalificeren voor een WK door van Slovenië te verliezen, zooo slecht spelen met Turkije en bij PSV zo lelijk voetbal neerzetten als een visie...)

Maar als hij en JC op één lijnen blijken te zitten, ben ik niet heel fel tegen zijn komst.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 14, 2011 11:55 am

Hiddink is inderdaad een ijdeltuit, maar hij heeft wel verstand van voetbal.
Neefkens schreef:Ik heb genoten van de uitzending. Wat een fenomeen is het toch. Je bent voor of tegen, lijkt het wel.
Dat zeker. Hij houdt ons bezig. :smallgrin.gif:
Ik vind vooral zijn passie voor meer bewegen, jeugd ontwikkelen, gehandicapten meenemen in de maatschappij gewoon ontroerend. Niet gespeeld, gewoon puur.
Dat beeld van een wereldberoemde voetballer die met zijn mongoloïde buurjongetje voetbalt in de huiskamer... En oprecht begaan is, trots is dat het kind na een tijdje wél naar zwemles durft... Mooi hoor.

Cruijff staat midden in het leven, hij houdt zich bezig met het hier en nu. Hij is geen zielig oud mannetje dat hoopt dat hij bij Ajax een shirtje aan een nieuwe speler mag overhandigen. Hij is totaal niet verzuurd, zoals veel andere ex-voetballers.
Zijn ideeen over voetbal zijn uniek, zijn uitstraling en bekendheid enorm, zijn eigenwijsheid legendarisch, zijn onvermogen om zich te conformeren ook. Boeiende tegenstellingen. :smallgrin.gif:
Een bijzonder mens, wat je verder ook van hem vindt.
Dat het nu lukt om hem (voorlopig) binnen boord te houden is een grote prestatie van allen die daarbij betrokken zijn, in het bijzonder Steven ten Have.
Zeker. Cruijff is een lastpak, een stuk eigenwijs. :smallgrin.gif:
Maar Cruijff is óók loyaal en toegewijd, als je hem weet te raken. Het is een kwestie van vertrouwen.
Je moet wel willen erkennen dat hij iets te bieden heeft. Dat doet Ten Have wel, begrijp ik.

Ik hoop dat hij blijft totdat de nieuwe koers voldoende bepaald is en geimplementeerd, zodat de dan zittenden (Hiddink?) het verder kunnen uitvoeren.
Ik ook. Ik vind zijn insteek ook goed. Hij wil het zo doen dat anderen kunnen voortborduren op wat hij in gang heeft gezet. UIteindelijk zal de jongere generatie de kar moeten gaan trekken.

DelToro

Bericht door DelToro » wo sep 14, 2011 12:03 pm

Een structurele under achiever zelfs. Dan vraag ik me af wie Zuid Korea en Rusland respectievelijk de finale op het WK en EK had gehaald, of wie met PSV vaker dan 1 keer de Europacup I had gewonnen. Ook was de halve finale in de CL een aantal jaar geleden een aardige prestatie dacht ik. Met die Australischie houthakkers had hij zich natuurlijk ook ten kosten van Italie (latere wereldkampioen) moeten plaatsen voor de kwartfinale van het WK 2006.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij nooit minder heeft gepresteerd. Met name de laatste jaren lijkt zijn geluk wat op te zijn geraakt, maar hij heeft toch een aantal zeer fraaie resultaten neergezet lijkt me.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 14, 2011 12:04 pm

Oei Ko, niets over de grote JC zeggen wat maar enigszins kritisch of grappig is!
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 14, 2011 12:13 pm

Heb het gisteren 5 minuten vol gehouden.. vind het altijd wat vermoeiend om naar hem te luisteren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 12:15 pm

DelToro schreef:Een structurele under achiever zelfs. Dan vraag ik me af wie Zuid Korea en Rusland respectievelijk de finale op het WK en EK had gehaald, of wie met PSV vaker dan 1 keer de Europacup I had gewonnen. Ook was de halve finale in de CL een aantal jaar geleden een aardige prestatie dacht ik. Met die Australischie houthakkers had hij zich natuurlijk ook ten kosten van Italie (latere wereldkampioen) moeten plaatsen voor de kwartfinale van het WK 2006.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij nooit minder heeft gepresteerd. Met name de laatste jaren lijkt zijn geluk wat op te zijn geraakt, maar hij heeft toch een aantal zeer fraaie resultaten neergezet lijkt me.
De prestatie van Zuid-Korea in 2002 was pure fraude. Zet alle scheidsrechterlijke dwalingen maar op een rij. Dat waren geen fouten, dat was het bewust bevoordelen van het thuisland.

Rusland heeft op die EK 2008 alleen goed op Nederland gespeeld, omdat Hiddink ons elftal goed had geanalyseerd. Well done, maar verder waren ze op het EK pet. Hiddink wist zich in het begin totaal geen raad met Romario, hem moest worden ingefluisterd dat hij beter iets fluweler aangepakt moest worden dan de rest van het team. Hiddink met zijn snor snapte daar toen nog geen reet van. In 1988 de EC I winnen is knap, maar ze hadden wel HEEEEL veel mazzel met louter gelijke spelletjes.

Dat hij die Australiërs zelfvertrouwen gaf is sterk geweest. Maar voor hetzelfde geld hadden ze die penaltyserie verloren en zich dus gewoon ook niet gekwalificeerd. Snapte wel dat hij dat er toen als parttime baan bij nam. Als trainer van PSV zou ik ook diverse keren per jaar naar de andere kant van de aardbol willen vluchten...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 12:17 pm

brigade zuid schreef:Heb het gisteren 5 minuten vol gehouden.. vind het altijd wat vermoeiend om naar hem te luisteren.
Dan mis je denk ik een bepaald 'niveau' of in ieder geval een concentratie focus om naar een gesprek te kunnen luisteren? Hoe ging dat vroeger op school?

Naar wie kun jij wel langer dan 5 minuten luisteren? Hans van Breukelen? Maarten van Rossem? Fred Rutten?

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 14, 2011 12:22 pm

Zelfs dit mag je al niet zeggen zonder een sneer te krijgen. Cruijff is doodvermoeiend om naar te luisteren, hij lult maar wat onsamenhangends over zaken waar hij geen verstand van heeft. En zijn fans maar denken dat er iets briljants gezegd is. Dioet me denken aan life of Brian;'You don't have to follow me, you must think for yourself"..

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 14, 2011 12:24 pm

Jammer dat Cruijff niet, zoals vooraf aangekondigd, zijn mening gaf over het jeugdvoetbal en het trainen van jeugdspelers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 12:25 pm

LucaS schreef:Zelfs dit mag je al niet zeggen zonder een sneer te krijgen. Cruijff is doodvermoeiend om naar te luisteren, hij lult maar wat onsamenhangends over zaken waar hij geen verstand van heeft. En zijn fans maar denken dat er iets briljants gezegd is. Dioet me denken aan life of Brian;'You don't have to follow me, you must think for yourself"..
Heb jij een keer een IQ test, gedaan? Zo ja, wat was de score?

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 14, 2011 12:29 pm

joey schreef:Jammer dat Cruijff niet, zoals vooraf aangekondigd, zijn mening gaf over het jeugdvoetbal en het trainen van jeugdspelers.
Ik heb maar een stukje gezien, maar daarin ontweek hij de vraag over Ajax en ging snel door over zijn goede doelen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2011 12:37 pm

Johan ging wel inhoudelijk in op Danny Blind, dat er een delegatie van 8 man naar Barcelona had moeten komen en over zijn clash met Coronel en het opstappen van de ledenraad toen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 14, 2011 12:59 pm

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo sep 14, 2011 1:20 pm

LucaS schreef:Oei Ko, niets over de grote JC zeggen wat maar enigszins kritisch of grappig is!
LucaS schreef:Zelfs dit mag je al niet zeggen zonder een sneer te krijgen.
Kom op Luuk, speel niet zo het verongelijkte kind.
Iedereen mag hier alles zeggen en soms zijn we het niet eens, big deal.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 14, 2011 1:37 pm

Cruijff schreef:
LucaS schreef:Zelfs dit mag je al niet zeggen zonder een sneer te krijgen. Cruijff is doodvermoeiend om naar te luisteren, hij lult maar wat onsamenhangends over zaken waar hij geen verstand van heeft. En zijn fans maar denken dat er iets briljants gezegd is. Dioet me denken aan life of Brian;'You don't have to follow me, you must think for yourself"..
Heb jij een keer een IQ test, gedaan? Zo ja, wat was de score?
152

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 14, 2011 1:39 pm

Neefkens schreef:
LucaS schreef:Oei Ko, niets over de grote JC zeggen wat maar enigszins kritisch of grappig is!
LucaS schreef:Zelfs dit mag je al niet zeggen zonder een sneer te krijgen.
Kom op Luuk, speel niet zo het verongelijkte kind.
Iedereen mag hier alles zeggen en soms zijn we het niet eens, big deal.
Het ging niet over mezelf hoor Neef. Ik ben absoluut niet verongelijkt, het valt me alleen maar op dat mensen die iets ten nadele van Cruijff zeggen op een sneer kunnen rekenen. Jammer dat je me een verongelijkt kind noemt.

Plaats reactie